• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe przejścia na ruchliwych krzyżówkach. Mają światła i przyciski dla pieszych

Patsz
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (267)

Trzy nowe przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstały w ostatnich dniach na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców Wybrzeża, Armii Krajowej i Jana z Kolna w centrum Gdyni. Kosztowały blisko 1 mln złotych, a inwestycja była dofinansowana z pieniędzy rządowych.



Nowe przejścia powstały na skrzyżowaniach, w miejscach, gdzie były już "zebry", ale tylko z 3 stron. Obecnie można przejść bezproblemowo przez jezdnię z każdego kierunku.

A że powstały na ruchliwych skrzyżowaniach przy ulicach przecinających Władysława IV, to zwróciły uwagę pieszych i kierowców.

Miejsca, gdzie powstały nowe przejścia w Gdyni

  • ul. Władysława IV - Armii KrajowejMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 340 684,00 zł
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
    • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Obrońców WybrzeżaMapka Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 333 275,00 zł
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo. Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • ul. Władysława IV - Jana z KolnaMapka. Budowa nowego przejścia wraz z modernizacją sygnalizacji i doświetleniem za 300 049,00 zł

  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.
  • Nowe przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo.


Inwestycja została dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

- Celem przeprowadzonych prac była poprawa komfortu oraz zwiększenie bezpieczeństwa osób pieszych w mieście poprzez zastosowanie płyt fakturowanych oraz doświetlenie - opowiada Magdalena Wojtkiewicz z ZDiZ w Gdyni.
Warto dodać, że dwa przejścia - na skrzyżowaniu Władysława IV z Obrońców Wybrzeża i Władysława IV z Jana z Kolna - posiadają przycisk, który trzeba wcisnąć, by przejść na drugą stronę.

Patsz

Opinie (267) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Władysława IV przejścia dla pieszych (5)

    Na Władysława IV przydałby się jeden wideo radar żeby ostudzić wieśniaków jeżdżących bez tłumików a latem motocylistów

    • 107 17

    • Powinien być zakaz wjazdu dla motoruw i aut. Tylko rowerki, reszta za obwodnicę! (4)

      • 7 7

      • (2)

        Rowery tez hałasują

        • 9 8

        • obowiązkowe przeglądy dla rowerów!

          • 14 7

        • i OC

          • 6 0

      • Motoruw

        Motorów lub motocykli, jak już.

        • 1 0

  • Chore (1)

    Chore

    • 6 8

    • to trzeba się leczyć

      • 5 2

  • Nie powinno na Wladyslawa IV byc zadnych przyciskow (1)

    Dezorganizuja plynnosc ruchu i psuja zielona fale. Na calej ulicy swiatala powinny chodzic w trybie automatycznym z ustawiona zielona fala.

    • 6 6

    • dezorganizuja ruch pieszy? mówimy o zielonej fali dla pieszych tak?

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Nowe przejscie i zlikwidowanie strzałek do skrętu w Obronców Wybrzeża i z Obronców Wybrzeża we Władysława! (58)

    Dajemy kolejny pakiet dla pieszych korkując Władysława IV. Analogicznie wyniesienie za Zusem. Będzie permanentny korek bo wszyscy muszą zwalniać praktycznie do ZERA!!!

    • 92 66

    • Szczurek, Łucyk, Kimel, Furkał, Piesiewicz, Kukla, Lewandowski, Rutecki, Barczewski (1)

      tym panom już dziękujemy

      • 27 16

      • Lewandowski to ten z orgazmem od kapusty

        W bagażniku roweru cargo ?

        • 9 6

    • "Piesi korkujący Władywsława IV" (44)

      No patrz, a ja całe życie myślałem, że korki to skutek nadmiaru aut i niewydolności układu komunikacyjnego. A tu się okazuje, że to piesi są winni zatorom drogowym na jezdni!

      • 36 21

      • Potrafisz czytać ze zrozumieniem? (24)

        Nie piesi a likwidacja strzałek na tych przejsciach korkuje i wyniesienie drogi za Zus .... Przeczytaj kilka razy wpis to może zrozumiesz

        • 15 25

        • Tylko, że spora część kierowców nie potrafi korzystać ze strzałek. Traktują jej jak regularne zielone powodując niebezpieczne

          • 24 14

        • plus i**otycznie ustawione światła, brak zielonej fali, priorytet na przyciskach dla pieszych (20)

          układem drogowym w Gdyni zarządza i**ota, który nie rozumie podstawowych kwestii:
          - Wladyslawa IV to droga przelotowa - strumien pojazdów jaki codziennie przemieszcza się ta ulica nie przemieści się na jakaś alternatywna trasę bo jej nie ma!
          - kiddy's miasto Gdynia planowało estakadę z drogi czerwonej na Wiśniewskiego, która mogłaby skutecznie odkorkować centrum. Niestety samorządność doprowadziła finanse miasta do ruiny i temat nowych dróg umarł....
          - miasto umiera - coraz mniej korzystających z komunikacji miejskiej, utrudnienia dla poruszających się samochodami
          - na Wladyslawa IV powinna być ustawiona zielona fala, światła na całej długości powinny pracować w trybie automatycznym bez tych i**otycznych przycisków. Obecnie przez te przyciski jadąc Władysława IV trzeba się zatrzymywać po kolei na każdych światłach - bo akurat jeden pieszy chce przejść.... efekt = większe korki, większe emisje zanieczyszczeń, większy hałas....

          co proponuje ekipa zarządzających miastem?
          jeszcze więcej dziadostwa, które doprowadza to miasto do ruiny
          - jeszcze więcej przejść dla pieszych
          - jeszcze mniejsza przepustowość dróg
          - redukcje kursów komunikacji miejskiej.....

          • 25 17

          • A czemu priorytet miałby być dla mniejszości, czyli kierowców aut? (10)

            Gwarantuję Tobie - pieszych w centrum Gdyni jest więcej niż aut, tylko zajmują mniej miejsca.

            • 20 13

            • Taki jest priorytet (4)

              Jezdnia z założenia i samej nazwy służy do jeżdżenia dla pojazdów, a pieszy jest na niej gościem, który musi się temu podporządkować, a nie odwrotnie.

              • 9 16

              • Na przejściu dla pieszych to zmotoryzowany jest gościem (2)

                nie odwrotnie

                • 15 5

              • Nie rozumiesz tematu (1)

                Przejście na jezdni to tylko miejsce wyznaczone dla pieszych, ale nadal jest to jezdnia, którą trzeba przekraczać zdecydowanym krokiem. Zmotoryzowany jest gościem na chodniku, który musi przejechać wjeżdżając na posesję. Nie w każdym kraju w Europie pieszy na jezdni to święta krowa.

                • 6 14

              • Nie to co u was w moskwie.

                • 3 2

              • Mam dla ciebie złą wiadomość bo to samochody są gościem w mieście ale nie denerwuj się już niedługo nie wjedziesz tym klekociakiem.

                • 9 1

            • co ty masz z tym priorytetem? Nie rozumiesz prostego tekstu? Napisałem o programie automatycznego sterowania świateł

              automat - na stale ustalone cykle zmian świateł - tak by z jednej strony nie generować zbędnych korków i zanieczyszczeń a. z drugiej dać możliwość swobodnego przechodzenia przez jezdnię.
              Obecnie gromada i**otów wymyśliła sobie przejścia na zadanie - które skutecznie zabijają zielona fale i generują korki plus zanieczyszczenia.
              dysponujesz jakimiś danymi na poparcie swojej tezy, ze przechodzących przez Władysława IV jest więcej niż przejeżdżających? Z moich obserwacji wynika,. ze grubo się mylisz

              • 3 9

            • Przypominam że w Gdyni przypada 660 aut na 1000 mieszkańców. (3)

              Argumentu mniejszości na twoim miejscu bym nie używał - mógłbyś się postrzelić w stopę.

              • 4 8

              • 42% Gdańsk, 48% Gdynia

                I to po całości, z jakimiś Pogórzami i innymi Wiczlinami. W Śródmieściu mniej.

                • 7 0

              • (1)

                W takim Amsterdamie rowerów jest dwa razy tyle co mieszkańców, a cała Holandia jest 7 razy mniejsza od Polski. Tam wszędzie jest blisko, nawet rowerem.

                • 1 0

              • blisko i płasko.

                • 0 0

          • mniej korzystających z komunikacji miejskiej ? naprawde? (1)

            kolega żyje w świecie równoległym, pozazdrościć. Korki od przejść dla pieszych? Naprawde? A nie od zbyt dużej liczby aut? Przepustowość? Poczytaj na ten temat, bo mentalnie siedzisz w latach 80. Od tamtej pory pare wniosków cywilizacja zdołała wyciągnąć.

            • 15 8

            • kolejny odklejeniec - poczytaj na ten temat bo kompletnie jesteś odklejony od gdyńskiej rzeczywistości

              tak, miasto Gdynia regularnie ogranicza kursy komunikacji miejskiej, tak korzystających z komunikacji jest w Gdyni coraz mniej - wystarczy sięgnąć do prasy a znajdziesz informacje na ten temat. Wyjdź ze swojej banki i zacznij myśleć

              • 3 12

          • Gdzieś ty widział priorytet na przycisku dla pieszych (6)

            Chyba obok potwora z Loch Ness

            • 8 2

            • O widze, ze nie rozumiesz do czego sluzy ten przycisk (5)

              Normalnie swiatla na drodze dzialaja w trybie automatycznym, czyli zmiany swiatel nastepuja wedle zaprogramowanego wzoru. Co ile minut zielone, czerwone. Niestety jakis pieszy patus umyslil sobie, ze pieszy nie moze poczekac na zmiane swiatel, tylko musi miec zielone zaraz, teraz, juz. I pojawily sie przyciski by ten pieszy priorytet egzekwowac. Przez te przyciski nie ma na Wladyslawa IV zielonej fali, stad ciagle korki i zwiekszony halas i emisja zanieczyszczen. Czesto jadac tym krotkim odcinkiem trzeba sie zatrzymywac kolejno na kazdych swiatlach, bo wlasnie ktos przycisk nacisnal. Cale to rozwiazanie z tymi swiatlami i przyciskami to wymysl i**oty. Tam nie powinno byc zadnych przyciskow tylko swiatla zaprogramowane na staly cykl z ustawiona zielona fala.

              • 2 11

              • I tą wypowiedzią Ty dowiodłeś, że nie masz pojęcia o praktyce działania tych przycisków (2)

                • 9 2

              • czego znowu nie zrozumiałeś? (1)

                1. przez przejście dla pieszych rower się przeprowadza
                2. zmiana świateł wymuszona przyciskiem dezorganizuje zielona fale
                3. rowerzyści nie ogarniają przepisów ruchu drogowego

                • 6 11

              • Ty masz jakąś ciężką rowerofobię, jak w odpowiedzi o przyciskach wciskasz rowery

                • 10 4

              • (1)

                A ja myślę, że powolnienie ruchu w centrum Gdyni jest celowym działaniem. Podobnie jest na Morskiej około 6 rano, do estakady normalnie, za estakadą czerwona fala.

                • 2 2

              • w nocy jak nie ma pieszych zielona fala jakoś na Władka działa

                • 2 3

        • wszystkie strzałki kolizyjne z pieszymi czy rowerzystami powinny być zdelegalizowane !!! (1)

          mamy za głupich kierowców by mogły funkcjonować.

          • 11 6

          • kierowcy rowerów są jeszcze głupsi - powinny być wyniesione przejścia dla pieszych na ściekach rowerowych

            • 6 9

      • Zlikwidowano bezmyślnie zieloną strzałkę i... (12)

        Przejście przez 10 Lutego pod Batorym w stronę poczty permanentnie korkuje prawy pas ul Władysława IV do przystanków ZKM i dalej. Ludzie ciągle tam przechodzą, a najgorsi to są ci, którzy zamiast iść zdecydowanym krokiem ciągną się jak ślimaki. Samochody zmuszone do omijania jednokierunkowej (!!!) ul. Świętojańskiej jadąc na pl. Kaszubski czy Skwer Kościuszki muszą stać i czekać na zielone światło.

        • 5 10

        • A trzeba się było zgodnie z prawem każdorazowo zatrzymywać... (10)

          W końcu nastąpiła kolizja. Jakbyś jeszcze tego nie zauważył, po kolizji z powodu zignorowania zasad poruszania się na strzałce warunkowej ściągana jest strzałka.

          • 5 3

          • Rowerzysci nie ogarniaja przepisow (8)

            Likwidujemy sciezki rowerowe,? Te patusy nie ogarniaja, ze przez przejscie dla pieszych rower sie przeprowadza a nie przejezdza ....

            • 5 9

            • Skoro nie wyjmujesz 4 liter zza kierownicy (7)

              To odpal choćby google maps, zacznij od granicy z Sopotem. I znajdź każde przejście bez przejazdu rowerowego wzdłuż tego ciągu. Chyba, że nie odróżniasz przejścia dla pieszych od przejazdu rowerowego - wtedy jeno pogratulować

              • 6 2

              • czego znowu nie zrozumiałeś (6)

                nie zgadzasz się ze stwierdzeniem, ze przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać? W życiu nie spotkałem rowerzysty, który zatrzymał się by przepuścić pieszego..... rowerami jeżdżą patusy

                • 4 9

              • Ty nie zrozumiałeś co to jest przejazd rowerowy (5)

                • 6 1

              • a skad ten wniosek Sherlocku? (4)

                napisałem wyraźnie o przejściu dla pieszych a nie przejeździe rowerowym - a Ty tu jakieś swoje projekcje opisujesz.....
                Powtorze: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać" masz z tym problem? A i jeszcze jedno przeciętny rowerzysta nie rozumie, ze powinien ustąpić pierwszeństwa pieszym na przejściu czy chodniku,.

                • 3 8

              • Co, zadanie z poszukaniem przejść dla pieszych bez przejazdu rowerowego wzdłuż głównego ciągu Trójmiasta Cię przerosło? (3)

                Rowerzysty to notabene w ogóle na chodniku jako takim nie powinno być.

                • 7 3

              • sam ze sobą gadasz? jakie zadanie? czego znowu nie rozumiesz? (2)

                ta dyskusja wyraźnie pokazuje, ze masz podstawowe problemy ze zrozumieniem pisanego tekstu. Powtórzę: "przez przejście dla pieszych rower trzeba przeprowadzać a nie przez nie przejeżdżać". Nadal tego nie rozumiesz?

                • 3 7

              • Jakbyś Ty nie miał problemów z tekstem pisanym (1)

                to byś w ogóle nie zaczynał wątku o rowerzystach w tekście o przejściach dla pieszych. O umiejętności przeczytania postu, na który odpowiadasz, nie wspominając. Ale nie widzę problemu, ktoś musi wykonywać proste prace fizyczne. Do tego specjalny intelekt nie jest potrzebny.

                • 6 3

              • jakbym czytał o typowym rowerzyście- same patusy, wykonują kiepskie prace za kiepskie pieniądze, nie maja na samochód tto

                rowerem jeżdżą, bo to jedyny środek komunikacji jaki ogarniają swoim ograniczonym intelektem. Na ogarnięcie przepisów już intelektu brakuje. kiepski intelekt nie pozwala zdać egzaminu na prawo jazdy, na samchod nie zarobią to lecza frustracje na forum hejtujac zmotoryzowanych.... a i nie znają przepisów ruchu drogowego, przejeżdżają rowerem przez przejścia dla pieszych, jeżdżą po chodnikach, nie ustępują pierwszeństwa pieszym i maja elementarne kłopoty z analiza tekstu pisanego......wymyślają kontrabuspasy, kontra pasy rowerowe, służy itp. bzdety - wytwory prostej wyobraźni, która uważa ze za pomocą farby można w Gdyni wszystko wymalować.

                • 3 6

          • Wyjątek nie czyni reguły i to jest tylko pretekst do działania. Gdyby tak było to na wszystkich skrzyżowaniach gdzie kiedyś miały miejsce kolizje aut, także ze skutkiem śmiertelnym należało by postawić szlabany, bariery i zakazy wjazdu dla samochodów.

            • 2 2

        • bezmyslne to są zmiany na Swietojanskiej

          zmiana tej ulicy na jednokierunkowa to jest kompletny d**ilizm. Najlepsze jest to, ze ta ulica jest zbyt wąska na obecna Lucynowa organizacje ruchu - dwa trolejbusy nie mogą się minąć nie wjeżdżając na wymalowana tam ścieżkę rowerowa. Te zmiany zaproponowane przez i**otów są po prostu niebezpieczne dla rowerzystów.....

          • 2 7

      • To nie Barcelona ani Amsterdam (3)

        Niewydolność układu komunikacyjnego w centrum Gdyni wynika z nieudolności urzędników i braku znajomości obowiązujących przepisów kodeksu drogowego czyli: 1. zmiana organizacji ruchu na Świętojańskiej, 2. zwężanie niektórych ulic jednokierunkowych do szerokości jednego auta dostawczego ( Starowiejska, Abrahama), 3. wprowadzenie kontrpasów dla rowerów czasem w bardzo niebezpiecznych miejscach ( 10 Lutego/3 Maja) na ulicach jednokierunkowych (Starowiejska, 3 Maja, Jana z Kolna), 4. wprowadzenie na wąskich ulicach dwukierunkowych lokalnego ruchu w jedną stronę z dołożeniem kontrpasa dla rowerów i możliwością parkowania po obu stronach ( ul. Słowackiego), 5. malowania czerwoną farbą ścieżek rowerowych na środku między pasami ruchu ( Świętojańska od ul. Partyzantów do UM i Armii Krajowej od kościoła do Władysława IV). Mało wam.....

        • 4 8

        • Fakt, średnia prędkość przejazdu ponad 2x wyższa niż w Amsterdamie (2)

          • 5 1

          • Wiem co mówię (1)

            Tak w Amsterdamie auta głównie prawie stoją na swoich wąskich uliczkach przy kanałach przepuszczając tysiące rowerzystów jeżdżących w lewo i w prawo. W centrum Barcelony za to, aby skręcić w lewo musisz pojechać najpierw prosto, a potem skręcać w prawo, w prawo i jeszcze raz w prawo aby przeciąć ulicę, którą przed chwilą jechałeś bo wszędzie są zakazy skrętu w lewo, a uliczki wąskie jak Abrahama. Gdynię zbudowano z rozmachem, ale robi się wszystko żeby się stała zapadłą mieściną.

            • 3 6

            • W Barcelonie uliczki wąskie jak Abrahama?

              Zrób sobie reality check. To wszystko były czteropasmówki. Taśmowo przerobili je na jednokierunkowe jednopasmówki z szerokimi chodnikami, pasami postojowymi i drogami rowerowymi. Tak powstała obecna organizacja kwartałowa. I też były lamenty, że zabija się miasto. Jak widać całkiem nieźle sobie to miasto radzi.

              • 5 1

      • Zaraz bedzie skowyt kierofczykow, ze sie (1)

        Nie da 100 jechać PO mieście. Ich idol tusk zaraz zrobi jakaś konferencje prasowa na ten temat

        • 0 3

        • dziadek zapomniał leków.....

          • 4 0

    • To pikuś (2)

      Na Hutniczej w rejonie koło Strazy Pożarnej 3 przejścia na odcinku 70 metrów.

      Problem ?

      Tam pieszych nie widać .

      Ten który robił projekt przebudowy drogi oraz ten który to zatwierdził powinni codziennie w godzinach szczytu ruchu jeździć samochodem w kierunku Rumi i powrót do Gdyni .

      Między innym dlatego ruch na Hutniczej stoi .

      Gratulacje.

      • 7 11

      • Tak, przez to Hutnicza stoi...

        Ogólnie od 30 lat nigdy nigdzie nie stała, tylko teraz stoi dokładnie w miejscu, gdzie powstało nowe przejście dla pieszych.

        • 6 8

      • Szczyt ewolucji intelektualnej osiągnięty

        A po co jaśnie nawiedzony urzędnik ma jeździć, może dostał pieniądze za kreatywność z programu zrównoważonego rozwoju i jest zadowolony z siebie on i szefowie.?

        • 0 5

    • To styl europejski...

      Miasto dla pieszych...
      Za 20 lat się to zmieni.

      • 2 9

    • Przecież tam i tak normalnie stoi się na światłach (2)

      więc co za różnica, czy w tym czasie przejdą tam piesi czy nie?

      • 12 1

      • (1)

        Jak pieszych nie ma w promieniu 100 m. to różnica jest.

        • 1 5

        • Jaka? Raźniej ci na czerwonym jak pieszy też stoi?

          • 6 1

    • Ale wiesz, że zielone strzałki to głównie polski wymysł jest (1)

      • 5 2

      • Nie do końca, we Francji są migające pomarańczowe.

        • 0 3

    • A jaka jest zasada jazdy na zielonej strzałce?

      Trzeba się zatrzymać a potem komtunuowac jazdę. za to idzie 6pkt karnych zarobić...

      • 3 0

    • Gdynia, to pakiet antysamochodowy. wyprowadziłem się i nie żałuję.

      • 1 2

  • Brawo brawo

    Dziękujemy więcej chcemy

    • 2 3

  • Prześladowania kierowców nie ustają

    Można poczuć się jak chrześcijanin w starożytnym Rzymie

    • 8 4

  • Aświateł na skrzyżowaniu Chwarznienskiej z Appolina nie można ?

    Przejscia na Władysława IV tylko komplikuja ruch - nic wiecej.

    • 4 1

  • A w Gdańsku działa to tak

    Kilka lat temu w Gdańsku praktycznie na każdym przejściu zamontowane zostały przyciski dla pieszych. Na wielu przejściach nie miało to żadnego sensu bo czy się przycisnęło czy nie na zielone pieszy czekał dokładnie tyle samo. Aktualnie przyszła moda na demontaż tych przycisków i wiele z nich zostało zdemontowanych. Niestety kolejny raz zostało to zrobione bez sensu i teraz czerwone włącza się automatycznie na przejściach które nie są przy skrzyżowaniach tylko na prostym odcinku drogi. Nie ma pieszego a trzeba zatrzymać samochód bo jest czerwone. Najlepszym tego przykładem jest Jana Pawła na Zaspie. Zrobiono tam przejścia na przycisk przy szpitalu i kościele a teraz włącza się tam czerwone jak nikt nie czeka na przejście. Wisienką na torcie jest to że na Jana Pawła ciągle dokłada się kolejne sygnalizacje i teraz jest ich 7 tak mniej więcej co 100 m i jak ktoś ma pecha to na każdej stoi na czerwonym bo nie ma żadnej synchronizacji. A jak ktoś jedzie w nocy to może stać na każdej sygnalizacji i nie zobaczy ani pieszego ani innego samochodu który musiałby przepuścić.

    • 6 1

  • Władysława i Jana z Kolna

    Tylko czekac na wypadek w tym miejscu. Obserwuje z okna jak zaskoczeni kierowcy skrecajac z Wendy na Jana z Kolna hamuja w ostatniej chwili zaskoczeni nowymi pasami i pieszymi na przejsciu. W tym miejscu nigdy przejscia nie bylo i nie bylo potrzebne, na kij to komu?

    • 5 1

  • Nowe przejscia dla pieszych są dla zwolnienia

    ruchu?Bo pieszych tam jak na lekarstwo..Chyba ze te przejscia już są pod nowe kolejne betonowe patoinwestycje

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane