- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (62 opinie)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (153 opinie)
- 3 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (321 opinii)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (67 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (152 opinie)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (253 opinie)
Nowe ronda na Przymorzu Małym. O ich liczbie zdecydują oferty w przetargu
Dwa, a być może nawet trzy ronda pojawią się na ulicach Przymorza Małego. Gdańsk poszukuje wykonawcy, który przebuduje ulicę Śląską wraz z infrastrukturą podziemną, a jeżeli oferta cenowa będzie korzystna, pracami budowlanymi objęte zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora-Komorowskiego
.
- Podstawową - obligatoryjną, w skład której wchodzi budowa rond na skrzyżowaniach ulic: Droszyńskiego - Śląska
oraz Beniowskiego - Śląska - Szczecińska
. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na ul. Śląskiej.
- Opcjonalną - dodatkową, która zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego
na rondo.
Najpierw wymiana instalacji podziemnych
W zakresie obu części, oprócz zmian w organizacji ruchu, planowana jest modernizacja infrastruktury podziemnej, co wymusi jednocześnie roboty związane z zerwaniem i odbudową nawierzchni ulic.
Najważniejszym elementem w tym zakresie jest przebudowa sieci wodociągowej, której realizacja będzie finansowana przez miejską spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Dodatkowo pracami objęte będą m.in. kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetleniowa, gazowa i teletechniczna.
Zakres robót podyktowany ofertami cenowymi w przetargu
W jaki zatem sposób zostanie wybrany ostateczny zakres przebudowy układu drogowego i infrastruktury podziemnej na Przymorzu Małym?
- Aby zrealizować zakres w ramach opcji musi zostać spełniony warunek finansowy - określony budżet na realizację zakresu drugiego [dot. ronda Beniowskiego - Bora-Komorowskiego - dop. red.] nie może zostać przekroczony. Jeżeli wysokość ofert złożonych w przetargu będzie wyższa niż zakładany budżet, wówczas ta część zadania nie będzie realizowana - wyjaśnia Aneta Niezgoda, z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
32 tygodnie na realizację robót, dwa kryteria wyboru oferty
Na wykonanie obu części przewidziano 32 tygodnie (ok. 7 miesięcy) liczone od momentu podpisania umowy z wykonawcą na realizację robót lub od wydania polecenia na rozpoczęcie realizacji zakresu opcjonalnego.
O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).
Prace są realizowane w ramach projektu Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze, w którym partycypują w kwocie 2 mln zł deweloperzy nowych budynków w tej części miasta.
Czytaj też:
Autobusy z Osowej nie dojadą do pętli Przymorze SKM. ZTM nie widzi potrzeby
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-02-21 09:51
w każdym cywilizowanym kraju (8)
dąży się do uspokojenia ruchu samochodowego na rzecz pieszych i rowerów. A tu jak zwykle robimy na odwrót - dwukierunkowa przyczyni się do wzrostu ruchu, a parking zostanie zepchnięty na chodnik... W jakim celu?
- 28 44
-
2022-02-21 20:25
W każdym cywilizowanym kraju jest prawna komunikacja miejska. Władze miasta mają gdzieś inwestycje i wkładanie wysiłku w poprawę jakości więc trzeba iść w komunikację samochodową. Proste i logiczne.
- 1 1
-
2022-02-21 09:55
(6)
No tak, bo w tym miejscu to taki ruch pieszy, że trzeba chodniki na 10 metrów szerokie zrobić. I niby jakie to cywilizowane kraje tak robią, byłem w paru na zachodzie Europy (Niemcy, Włochy, Francja, Austria, Hiszpania, Portugalia) jak i w Kanadzie i USA i tam nadal są ulice i parkingi.
- 14 9
-
2022-02-21 11:03
(3)
czasami tak po prostu jest, niektórzy tak mają, że niby gdzieś byli, ale nic nie widzieli. jedni nazywają to gorszym wzrokiem, inni ograniczeniem, a jeszcze inni jakoś inaczej...
- 2 5
-
2022-02-21 11:49
(2)
Ja nazywam to doświadczeniem, bo ludzie co piszą o cywilizowanych krajach i jak to tam nie jest idealnie nigdy tam po prostu nie byli i wypisują po prostu brednie w internetach. :)
- 8 2
-
2022-02-22 01:08
Ich diagnoza to onanizm-mitomania :-) marza o shangri-la lub utopii bo maja jeszcze do tego ojkofobie
- 1 0
-
2022-02-21 16:52
każdy ma inne doświadczenia i każdy widzi to w co wierzy. na wyżyny obiektywizmu wnoszą się nieliczni
- 1 1
-
2022-02-21 10:33
(1)
a po co zaraz 10 metrów? ruch pieszy nie taki mały, a nawet gdyby, to nie znaczy że piesi mają robić slalom pomiędzy samochodami.
- 10 7
-
2022-02-21 11:47
Przecież nie robią, mieszkam na Słupskiej od dekady prawie i nie uważam żeby tam był jakiś istotny problem z samochodami.
- 7 2
-
2022-02-21 09:14
(3)
Co jak co ale to absurd. Kiedyś często jeździłem tą drogą i było spokojnie. Jeżeli chcecie ograniczyć prędkość to zróbcie wyniesione skrzyżowania. Na Bora Komorowskiego to niestety ale ruch jest duży i trzeba poczekać na okazję, żeby wjechać. Po za tym współczuję kierowcom autobusów, którzy będą musieli przejeżdżać przez te ronda, hamować i robić opóźnienia.
- 74 12
-
2022-02-21 11:38
(1)
Droszynskiego - Slaska, faktycznie niepotrzebne, bo ruch jest tam znikomy. Beniowskiego - Slaska, tez obejdzie sie bez ronda, choc warto byloby czasem wyslac policje zeby przypomniala kierowcom i rowerzystom jak sie jezdzi bez znakow, ale na skrzyzowaniu Beniowskiego - Bora-Komorowskiego przyda sie i to bardzo.
- 14 2
-
2022-02-21 20:25
Ronda nie są potrzebne mieszkańcom
Ronda, o których tu mowa, muszą powstać, bo przecież pracownicy biurowca format i jeszcze nie wybudowanego biurowca, który powstanie na terenie Fabryki Czekolady Bałtyk, jakoś będą musieli zajeżdżać Przymorze. Po to właśnie śląska stanie się dwukierunkowa. Niestety w tym mieście nie robi się nic dla mieszkańców, a wszystko dla deweloperów (podobno oficjalnie dali na tę inwestycję 2 mln).
- 6 0
-
2022-02-21 10:15
Kierowcy autobusów
przejada przez środek ronda bo będzie płaskie jak przy kościele na jasieniu (kartuska)
- 9 1
-
2022-02-21 09:55
Skrzyzowanie Beniowsiiego/Bora (1)
Najtrudniejszy manewr obejmuje włączenia się do ruchy wyjezdzajac z ul. Beniowskiego w ul.Bora Komorowskiego. Tam dochodzi do kilku wypadków w ciągu roku. To tu jest konieczność najpierw zrobienia odpowiedniego rozwiązania, być może rondo spełni takie oczekiwania.
- 25 7
-
2022-02-21 12:22
Masz rację na skrzyżowaniu Beniowskiego z Bora są wypadki ponieważ kierowcy nagminnie ignorują znak STOP
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.