• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ronda na Przymorzu Małym. O ich liczbie zdecydują oferty w przetargu

Krzysztof Koprowski
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Droszyńskiego - Śląska.
  • Ulica Śląska na odcinku objętym pracami budowlanymi.
  • Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Śląska - Szczecińska.

Dwa, a być może nawet trzy ronda pojawią się na ulicach Przymorza Małego. Gdańsk poszukuje wykonawcy, który przebuduje ulicę ŚląskąMapka wraz z infrastrukturą podziemną, a jeżeli oferta cenowa będzie korzystna, pracami budowlanymi objęte zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora-KomorowskiegoMapka.



Która forma skrzyżowania jest najbezpieczniejsza?

Planowane prace budowlane podzielone są w ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na dwie części:
  1. Podstawową - obligatoryjną, w skład której wchodzi budowa rond na skrzyżowaniach ulic: Droszyńskiego - ŚląskaMapka oraz Beniowskiego - Śląska - SzczecińskaMapka. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na ul. Śląskiej.
  2. Opcjonalną - dodatkową, która zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Beniowskiego - Bora-KomorowskiegoMapka na rondo.

Planowane zmiany na ulicach Przymorza Małego. Planowane zmiany na ulicach Przymorza Małego.

Najpierw wymiana instalacji podziemnych



W zakresie obu części, oprócz zmian w organizacji ruchu, planowana jest modernizacja infrastruktury podziemnej, co wymusi jednocześnie roboty związane z zerwaniem i odbudową nawierzchni ulic.

Najważniejszym elementem w tym zakresie jest przebudowa sieci wodociągowej, której realizacja będzie finansowana przez miejską spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Dodatkowo pracami objęte będą m.in. kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetleniowa, gazowa i teletechniczna.

Zakres robót podyktowany ofertami cenowymi w przetargu



W jaki zatem sposób zostanie wybrany ostateczny zakres przebudowy układu drogowego i infrastruktury podziemnej na Przymorzu Małym?

- Aby zrealizować zakres w ramach opcji musi zostać spełniony warunek finansowy - określony budżet na realizację zakresu drugiego [dot. ronda Beniowskiego - Bora-Komorowskiego - dop. red.] nie może zostać przekroczony. Jeżeli wysokość ofert złożonych w przetargu będzie wyższa niż zakładany budżet, wówczas ta część zadania nie będzie realizowana - wyjaśnia Aneta Niezgoda, z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego. Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego.

32 tygodnie na realizację robót, dwa kryteria wyboru oferty



Na wykonanie obu części przewidziano 32 tygodnie (ok. 7 miesięcy) liczone od momentu podpisania umowy z wykonawcą na realizację robót lub od wydania polecenia na rozpoczęcie realizacji zakresu opcjonalnego.

O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).

Prace są realizowane w ramach projektu Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze, w którym partycypują w kwocie 2 mln zł deweloperzy nowych budynków w tej części miasta.

Czytaj też:

Autobusy z Osowej nie dojadą do pętli Przymorze SKM. ZTM nie widzi potrzeby



Miejsca

Opinie (156) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (5)

    Najważniejsze kryterium...cena...a kiedy najlepsza jakość??

    • 18 14

    • Jak sie zmienia przepisy

      • 7 0

    • nie znam sie, ale sie wypowiem

      Wtedy gdy za gorszą jakość społeczeństwo zgodzi się płacić więcej. No bo jak sprawdzisz która oferta to "lepsza jakość"? Najczęściej to wychodzi po X latach.

      • 9 0

    • Niech twoi ,jak mniemam

      idole z /nie/rzadu i sejmu zmienią Ustawe o zamówieniach publicznych i będziesz miał to co chcesz. zadzwoń do Horały albo Płazyńskiego , obgadaj temat i nie wypisuj tutaj bezdurnych pytań

      • 8 0

    • Fakt, można robić bez przetargu jak PiS

      Wtedy firma Daniela z Pcimia i zarobi i się nie narobi, ale jakoś(ć) to będzie.

      • 10 0

    • Jakość i gwarancja na tą jakość są dokładnie opisane w treści zamówienia. A skoro wszyscy wykonawcy dają jakość i gwarancję określoną w zamówieniu, to czemu nie brać najtańszej? Poza tym to typowy błąd poznawczy, że wyższa cena oznacza wyższą jakość, a to wcale nie musi być prawda.

      • 8 0

  • Znowu zrobicie jakieś małe koszmarki (9)

    Przez które większymi pojazdami trzeba będzie przejeżdżać środkiem ? Nie tak się robi uspokajanie ruchu.

    • 124 20

    • Daj propozycje jak to rozwiazac (4)

      W tym miejscu gdzie miejsca na zwiększenie skrzyżowania nie ma

      • 14 8

      • nie każde skrzyżowanie trzeba zwiększać :)

        nie każde skrzyżowanie trzeba zwiększać :)

        • 14 2

      • Już lepszą opcją (1)

        są chociażby skrzyżowania równorzędne, tak jak ma to miejsce obecnie. Bora-Komorowskiego dalej powinna być drogą z pierwszeństwem, choć wyjazd z Beniowskiego faktycznie jest trudny. W mojej ocenie tam mogłaby po prostu powstać sygnalizacja świetlna włączana w godzinach 7.00-19.00, kiedy ruch jest największy. Kolejne pseudorondo będzie zmorą dla kierowców autobusów, których jeździ tam naprawdę sporo.

        • 10 4

        • tylko nie światła

          • 4 1

      • Namalować

        Namalować na środku białą farbą koło tak jak to robią w UK i oznaczyć jako rondo

        • 6 0

    • (1)

      Albo takie na których nie da się zawrócić, są takie w żukago city, za mała średnica żeby opel astra tam obrócił, a co dopiero coś długiego.

      • 10 7

      • Mówisz o małych ulicach miedzy blokami

        to nie jest miejsce na nawrotki ciężarówek. A w tym miejscu rondo mocno się przyda bo kierowcy nie potrafią tam w "puść tego z prawej". Trąbią na siebie non-stop. Wiem bo mieszkam tuż obok - dzwonów tam co niemiara.

        • 9 11

    • Nie, tym razem będzie ok, tylko musimy twój blok zburzyć bo miasto nie jest z gumy.

      • 10 1

    • Dla ciebie koszmarek, a w Anglii takie małe, płaskie ronda, to normalka

      a płaskie dlatego, żeby np. autobus komunikacji miejskiej mógł przez nie przejechać.
      Polecam wycieczkę do Londynu, będziesz mógł zobaczyć jak inni to robią.
      I trochę się zdziwisz, bo często używają do tego farby.

      • 1 0

  • Czy to będą kolejne mikro ronda ignorowane przez kierowców? (2)

    • 46 5

    • W zależności czy

      będą im to umożliwiały. Jak namalują je farba to na pewno

      • 3 1

    • Prawa wolna - bez kierunku

      • 2 2

  • Te mikroronda na pewno nie zwieksza (7)

    przepustowości skrzyżowań ale może ułatwia wjazd z podporządkowanych. Najciężej się włączyć w Bora-Komorowskiego co zaznaczono jako opcje ... czyli pewnie nie zostanie zrealizowane najbardziej potrzebne rozwiązanie

    • 26 8

    • Czyli ronda z farby

      Czy z poduszek którymi robi się progi zwalniające. Nic większego się tam nie zmieści

      • 2 4

    • Jakich podporządkowanych?

      To są skrzyżowania równorzędne. Ronda są zapewne potrzebne, bo kierowcy nie wiedzą co to.

      • 4 2

    • Ułatwią wjazd = zwiększą przepustowość

      • 3 1

    • Tam nie trzeba zwiększać przepustowości (3)

      A jedyne potrzebę rondo to akurat jest na bora...

      • 4 2

      • Nie (2)

        to na Śląskiej też. Durnie nie potrafią na równorzędnych jeździć.

        • 5 1

        • to nie powód żeby ronda budować i kasę wywalać

          • 4 1

        • Zgadzam się na Śląskiej z Beniowskiego ale nie na śląskiej z Droszyńskiego

          • 1 0

  • Jak beda te ronda

    Robic tak jak na jabloniowej to za rok mozecie napisac dokladnie ten sam arykul "Beda ronda"

    • 14 5

  • (3)

    Mam nadzieję, że to będą tak samo nieprzemyślane konstrukcje jak ta przy Droszyńskiego / Bora-Komorowskiego (przy Bałtyku). I koniecznie dajcie ten plastikowy badziew na wysepce, może tym razem wytrzyma dłużej niż miesiąc.

    Pozdrawiam kierowców ZTM i podziwiam ich stoicyzm, bo muszą na tym bublu łamać się przegubowymi autobusami.
    Pozdrawiam też urzędniczynę która to klepneła.

    • 89 10

    • Inwestor obok buduje biurowiec

      To inwestor wymaga. Ma być wygodny dojazd/wyjazd dla korposzczurów. Komunikacja miejska? Hatfu!

      • 6 1

    • (1)

      kierowcy autobusów na Bora Komorowskiego robią sobie rajd - lepiej postawić jak na piastowskiej spowalniacze

      • 2 2

      • Pier... jestes? Nie bede jezdzil po nierownej drodze. Ku..... rozbierzemy te progi i pod dom ci podstawie, ustaw sobie w salonie i skacz przez nie

        • 1 1

  • Niezgoda rujnuje. (1)

    Zamiast zalatać dziury na ulicach przymorza to oni robią faneberie z rondami.

    • 50 7

    • I to i to

      jest potrzebne

      • 3 4

  • Ciekawe kryterium budowy? gdy cena będzie odpowiednia to trzy ronda jeśli nie to dwa, pytanie a dlaczego nie jedno? Skoro mamy w planach wydać np. 1 mln pln by coś zbudować dwie rzeczy to jak można liczyć na to zbudujemy coś więcej? oczywiście przetarg wygra firma xxx która zadeklaruje że wybuduje nawet 4 ronda za ta samą cenę ale w trakcie budowy drugiego ronda wynikną nie przewidziane konflikty z infrastruktura podziemną, nie ewidencjonowane instalacje itp przeciwności co spowoduje zakończenie budowy na drugim rondzie chyba że aneksuje się umowę na podwójna kwotę i zrobi się rondo nr.3. Czy ktoś kontroluje te inwestycje i wydatki? Tak tylko dywaguję.

    • 15 6

  • Do tego 3000 slupkow (5)

    12 leżących policjantów z kostki brukowej ułożonej przez henka. Oprócz 48 gumowych podbijakow. Gratulacje

    • 41 7

    • Zacznijcie jeździć zgodnie z przepisami, to kagańce nie będą potrzebne. (4)

      • 8 11

      • Przydałoby się to wszystko na Śląskiej

        Jeżdżą 60 gdzie jest 30 i nie puszczają ludzi z prawej. Nie mówiąc już o parkowaniu na chodnikach, że ludzie się minąć nie mogą.

        • 7 3

      • (2)

        Jezdzimy. Rezim prowadzi ideologiczna walke z samochodami i szuka miejsc utylizacji publicznych pieniedzy. Jakby zrobili to co potrzeba to jeszcze gotowy ktos pomyslec ze byli by niepotrzebni...

        • 0 1

        • Żałosne jest to pozowanie na uciskaną mniejszość. (1)

          • 0 0

          • kto napisal o mniejszosci? mozna byc w wiekszosci i byc uciskanym co jest stanem faktycznym w tym patologicznym samorzadzie...

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane