- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (68 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (159 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (96 opinii)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (71 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (165 opinii)
Nowe ronda na Przymorzu Małym. O ich liczbie zdecydują oferty w przetargu
Dwa, a być może nawet trzy ronda pojawią się na ulicach Przymorza Małego. Gdańsk poszukuje wykonawcy, który przebuduje ulicę Śląską wraz z infrastrukturą podziemną, a jeżeli oferta cenowa będzie korzystna, pracami budowlanymi objęte zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora-Komorowskiego.
- Podstawową - obligatoryjną, w skład której wchodzi budowa rond na skrzyżowaniach ulic: Droszyńskiego - Śląska oraz Beniowskiego - Śląska - Szczecińska. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na ul. Śląskiej.
- Opcjonalną - dodatkową, która zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego na rondo.
Najpierw wymiana instalacji podziemnych
W zakresie obu części, oprócz zmian w organizacji ruchu, planowana jest modernizacja infrastruktury podziemnej, co wymusi jednocześnie roboty związane z zerwaniem i odbudową nawierzchni ulic.
Najważniejszym elementem w tym zakresie jest przebudowa sieci wodociągowej, której realizacja będzie finansowana przez miejską spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Dodatkowo pracami objęte będą m.in. kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetleniowa, gazowa i teletechniczna.
Zakres robót podyktowany ofertami cenowymi w przetargu
W jaki zatem sposób zostanie wybrany ostateczny zakres przebudowy układu drogowego i infrastruktury podziemnej na Przymorzu Małym?
- Aby zrealizować zakres w ramach opcji musi zostać spełniony warunek finansowy - określony budżet na realizację zakresu drugiego [dot. ronda Beniowskiego - Bora-Komorowskiego - dop. red.] nie może zostać przekroczony. Jeżeli wysokość ofert złożonych w przetargu będzie wyższa niż zakładany budżet, wówczas ta część zadania nie będzie realizowana - wyjaśnia Aneta Niezgoda, z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
32 tygodnie na realizację robót, dwa kryteria wyboru oferty
Na wykonanie obu części przewidziano 32 tygodnie (ok. 7 miesięcy) liczone od momentu podpisania umowy z wykonawcą na realizację robót lub od wydania polecenia na rozpoczęcie realizacji zakresu opcjonalnego.
O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).
Prace są realizowane w ramach projektu Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze, w którym partycypują w kwocie 2 mln zł deweloperzy nowych budynków w tej części miasta.
Czytaj też:
Autobusy z Osowej nie dojadą do pętli Przymorze SKM. ZTM nie widzi potrzeby
Miejsca
Opinie (156) 2 zablokowane
-
2022-02-21 09:51
Opinia wyróżniona
w każdym cywilizowanym kraju (8)
dąży się do uspokojenia ruchu samochodowego na rzecz pieszych i rowerów. A tu jak zwykle robimy na odwrót - dwukierunkowa przyczyni się do wzrostu ruchu, a parking zostanie zepchnięty na chodnik... W jakim celu?
- 28 44
-
2022-02-21 20:25
W każdym cywilizowanym kraju jest prawna komunikacja miejska. Władze miasta mają gdzieś inwestycje i wkładanie wysiłku w poprawę jakości więc trzeba iść w komunikację samochodową. Proste i logiczne.
- 1 1
-
2022-02-21 09:55
(6)
No tak, bo w tym miejscu to taki ruch pieszy, że trzeba chodniki na 10 metrów szerokie zrobić. I niby jakie to cywilizowane kraje tak robią, byłem w paru na zachodzie Europy (Niemcy, Włochy, Francja, Austria, Hiszpania, Portugalia) jak i w Kanadzie i USA i tam nadal są ulice i parkingi.
- 14 9
-
2022-02-21 11:03
(3)
czasami tak po prostu jest, niektórzy tak mają, że niby gdzieś byli, ale nic nie widzieli. jedni nazywają to gorszym wzrokiem, inni ograniczeniem, a jeszcze inni jakoś inaczej...
- 2 5
-
2022-02-21 11:49
(2)
Ja nazywam to doświadczeniem, bo ludzie co piszą o cywilizowanych krajach i jak to tam nie jest idealnie nigdy tam po prostu nie byli i wypisują po prostu brednie w internetach. :)
- 8 2
-
2022-02-22 01:08
Ich diagnoza to onanizm-mitomania :-) marza o shangri-la lub utopii bo maja jeszcze do tego ojkofobie
- 1 0
-
2022-02-21 16:52
każdy ma inne doświadczenia i każdy widzi to w co wierzy. na wyżyny obiektywizmu wnoszą się nieliczni
- 1 1
-
2022-02-21 10:33
(1)
a po co zaraz 10 metrów? ruch pieszy nie taki mały, a nawet gdyby, to nie znaczy że piesi mają robić slalom pomiędzy samochodami.
- 10 7
-
2022-02-21 11:47
Przecież nie robią, mieszkam na Słupskiej od dekady prawie i nie uważam żeby tam był jakiś istotny problem z samochodami.
- 7 2
-
2022-02-21 09:14
Opinia wyróżniona
(3)
Co jak co ale to absurd. Kiedyś często jeździłem tą drogą i było spokojnie. Jeżeli chcecie ograniczyć prędkość to zróbcie wyniesione skrzyżowania. Na Bora Komorowskiego to niestety ale ruch jest duży i trzeba poczekać na okazję, żeby wjechać. Po za tym współczuję kierowcom autobusów, którzy będą musieli przejeżdżać przez te ronda, hamować i robić opóźnienia.
- 74 12
-
2022-02-21 11:38
(1)
Droszynskiego - Slaska, faktycznie niepotrzebne, bo ruch jest tam znikomy. Beniowskiego - Slaska, tez obejdzie sie bez ronda, choc warto byloby czasem wyslac policje zeby przypomniala kierowcom i rowerzystom jak sie jezdzi bez znakow, ale na skrzyzowaniu Beniowskiego - Bora-Komorowskiego przyda sie i to bardzo.
- 14 2
-
2022-02-21 20:25
Ronda nie są potrzebne mieszkańcom
Ronda, o których tu mowa, muszą powstać, bo przecież pracownicy biurowca format i jeszcze nie wybudowanego biurowca, który powstanie na terenie Fabryki Czekolady Bałtyk, jakoś będą musieli zajeżdżać Przymorze. Po to właśnie śląska stanie się dwukierunkowa. Niestety w tym mieście nie robi się nic dla mieszkańców, a wszystko dla deweloperów (podobno oficjalnie dali na tę inwestycję 2 mln).
- 6 0
-
2022-02-21 10:15
Kierowcy autobusów
przejada przez środek ronda bo będzie płaskie jak przy kościele na jasieniu (kartuska)
- 9 1
-
2022-02-21 09:55
Opinia wyróżniona
Skrzyzowanie Beniowsiiego/Bora (1)
Najtrudniejszy manewr obejmuje włączenia się do ruchy wyjezdzajac z ul. Beniowskiego w ul.Bora Komorowskiego. Tam dochodzi do kilku wypadków w ciągu roku. To tu jest konieczność najpierw zrobienia odpowiedniego rozwiązania, być może rondo spełni takie oczekiwania.
- 25 7
-
2022-02-21 12:22
Masz rację na skrzyżowaniu Beniowskiego z Bora są wypadki ponieważ kierowcy nagminnie ignorują znak STOP
- 11 0
Wszystkie opinie
-
2022-02-21 07:04
(5)
Najważniejsze kryterium...cena...a kiedy najlepsza jakość??
- 18 14
-
2022-02-21 07:30
Jak sie zmienia przepisy
- 7 0
-
2022-02-21 07:37
nie znam sie, ale sie wypowiem
Wtedy gdy za gorszą jakość społeczeństwo zgodzi się płacić więcej. No bo jak sprawdzisz która oferta to "lepsza jakość"? Najczęściej to wychodzi po X latach.
- 9 0
-
2022-02-21 07:57
Niech twoi ,jak mniemam
idole z /nie/rzadu i sejmu zmienią Ustawe o zamówieniach publicznych i będziesz miał to co chcesz. zadzwoń do Horały albo Płazyńskiego , obgadaj temat i nie wypisuj tutaj bezdurnych pytań
- 8 0
-
2022-02-21 08:00
Fakt, można robić bez przetargu jak PiS
Wtedy firma Daniela z Pcimia i zarobi i się nie narobi, ale jakoś(ć) to będzie.
- 10 0
-
2022-02-21 08:01
Jakość i gwarancja na tą jakość są dokładnie opisane w treści zamówienia. A skoro wszyscy wykonawcy dają jakość i gwarancję określoną w zamówieniu, to czemu nie brać najtańszej? Poza tym to typowy błąd poznawczy, że wyższa cena oznacza wyższą jakość, a to wcale nie musi być prawda.
- 8 0
-
2022-02-21 07:06
Znowu zrobicie jakieś małe koszmarki (9)
Przez które większymi pojazdami trzeba będzie przejeżdżać środkiem ? Nie tak się robi uspokajanie ruchu.
- 124 20
-
2022-02-21 07:10
Daj propozycje jak to rozwiazac (4)
W tym miejscu gdzie miejsca na zwiększenie skrzyżowania nie ma
- 14 8
-
2022-02-21 08:15
nie każde skrzyżowanie trzeba zwiększać :)
nie każde skrzyżowanie trzeba zwiększać :)
- 14 2
-
2022-02-21 09:08
Już lepszą opcją (1)
są chociażby skrzyżowania równorzędne, tak jak ma to miejsce obecnie. Bora-Komorowskiego dalej powinna być drogą z pierwszeństwem, choć wyjazd z Beniowskiego faktycznie jest trudny. W mojej ocenie tam mogłaby po prostu powstać sygnalizacja świetlna włączana w godzinach 7.00-19.00, kiedy ruch jest największy. Kolejne pseudorondo będzie zmorą dla kierowców autobusów, których jeździ tam naprawdę sporo.
- 10 4
-
2022-02-21 10:28
tylko nie światła
- 4 1
-
2022-02-21 12:32
Namalować
Namalować na środku białą farbą koło tak jak to robią w UK i oznaczyć jako rondo
- 6 0
-
2022-02-21 07:50
(1)
Albo takie na których nie da się zawrócić, są takie w żukago city, za mała średnica żeby opel astra tam obrócił, a co dopiero coś długiego.
- 10 7
-
2022-02-21 08:19
Mówisz o małych ulicach miedzy blokami
to nie jest miejsce na nawrotki ciężarówek. A w tym miejscu rondo mocno się przyda bo kierowcy nie potrafią tam w "puść tego z prawej". Trąbią na siebie non-stop. Wiem bo mieszkam tuż obok - dzwonów tam co niemiara.
- 9 11
-
2022-02-21 08:24
Nie, tym razem będzie ok, tylko musimy twój blok zburzyć bo miasto nie jest z gumy.
- 10 1
-
2022-02-21 12:46
Dla ciebie koszmarek, a w Anglii takie małe, płaskie ronda, to normalka
a płaskie dlatego, żeby np. autobus komunikacji miejskiej mógł przez nie przejechać.
Polecam wycieczkę do Londynu, będziesz mógł zobaczyć jak inni to robią.
I trochę się zdziwisz, bo często używają do tego farby.- 1 0
-
2022-02-21 07:07
Czy to będą kolejne mikro ronda ignorowane przez kierowców? (2)
- 46 5
-
2022-02-21 07:11
W zależności czy
będą im to umożliwiały. Jak namalują je farba to na pewno
- 3 1
-
2022-02-21 07:44
Prawa wolna - bez kierunku
- 2 2
-
2022-02-21 07:08
Te mikroronda na pewno nie zwieksza (7)
przepustowości skrzyżowań ale może ułatwia wjazd z podporządkowanych. Najciężej się włączyć w Bora-Komorowskiego co zaznaczono jako opcje ... czyli pewnie nie zostanie zrealizowane najbardziej potrzebne rozwiązanie
- 26 8
-
2022-02-21 07:12
Czyli ronda z farby
Czy z poduszek którymi robi się progi zwalniające. Nic większego się tam nie zmieści
- 2 4
-
2022-02-21 08:00
Jakich podporządkowanych?
To są skrzyżowania równorzędne. Ronda są zapewne potrzebne, bo kierowcy nie wiedzą co to.
- 4 2
-
2022-02-21 08:02
Ułatwią wjazd = zwiększą przepustowość
- 3 1
-
2022-02-21 08:06
Tam nie trzeba zwiększać przepustowości (3)
A jedyne potrzebę rondo to akurat jest na bora...
- 4 2
-
2022-02-21 08:21
Nie (2)
to na Śląskiej też. Durnie nie potrafią na równorzędnych jeździć.
- 5 1
-
2022-02-21 09:17
to nie powód żeby ronda budować i kasę wywalać
- 4 1
-
2022-02-21 12:09
Zgadzam się na Śląskiej z Beniowskiego ale nie na śląskiej z Droszyńskiego
- 1 0
-
2022-02-21 07:10
Jak beda te ronda
Robic tak jak na jabloniowej to za rok mozecie napisac dokladnie ten sam arykul "Beda ronda"
- 14 5
-
2022-02-21 07:22
(3)
Mam nadzieję, że to będą tak samo nieprzemyślane konstrukcje jak ta przy Droszyńskiego / Bora-Komorowskiego (przy Bałtyku). I koniecznie dajcie ten plastikowy badziew na wysepce, może tym razem wytrzyma dłużej niż miesiąc.
Pozdrawiam kierowców ZTM i podziwiam ich stoicyzm, bo muszą na tym bublu łamać się przegubowymi autobusami.
Pozdrawiam też urzędniczynę która to klepneła.- 89 10
-
2022-02-21 09:12
Inwestor obok buduje biurowiec
To inwestor wymaga. Ma być wygodny dojazd/wyjazd dla korposzczurów. Komunikacja miejska? Hatfu!
- 6 1
-
2022-02-21 10:30
(1)
kierowcy autobusów na Bora Komorowskiego robią sobie rajd - lepiej postawić jak na piastowskiej spowalniacze
- 2 2
-
2022-02-22 01:05
Pier... jestes? Nie bede jezdzil po nierownej drodze. Ku..... rozbierzemy te progi i pod dom ci podstawie, ustaw sobie w salonie i skacz przez nie
- 1 1
-
2022-02-21 07:26
Niezgoda rujnuje. (1)
Zamiast zalatać dziury na ulicach przymorza to oni robią faneberie z rondami.
- 50 7
-
2022-02-21 08:22
I to i to
jest potrzebne
- 3 4
-
2022-02-21 07:40
Ciekawe kryterium budowy? gdy cena będzie odpowiednia to trzy ronda jeśli nie to dwa, pytanie a dlaczego nie jedno? Skoro mamy w planach wydać np. 1 mln pln by coś zbudować dwie rzeczy to jak można liczyć na to zbudujemy coś więcej? oczywiście przetarg wygra firma xxx która zadeklaruje że wybuduje nawet 4 ronda za ta samą cenę ale w trakcie budowy drugiego ronda wynikną nie przewidziane konflikty z infrastruktura podziemną, nie ewidencjonowane instalacje itp przeciwności co spowoduje zakończenie budowy na drugim rondzie chyba że aneksuje się umowę na podwójna kwotę i zrobi się rondo nr.3. Czy ktoś kontroluje te inwestycje i wydatki? Tak tylko dywaguję.
- 15 6
-
2022-02-21 07:44
Do tego 3000 slupkow (5)
12 leżących policjantów z kostki brukowej ułożonej przez henka. Oprócz 48 gumowych podbijakow. Gratulacje
- 41 7
-
2022-02-21 07:50
Zacznijcie jeździć zgodnie z przepisami, to kagańce nie będą potrzebne. (4)
- 8 11
-
2022-02-21 08:23
Przydałoby się to wszystko na Śląskiej
Jeżdżą 60 gdzie jest 30 i nie puszczają ludzi z prawej. Nie mówiąc już o parkowaniu na chodnikach, że ludzie się minąć nie mogą.
- 7 3
-
2022-02-22 00:57
(2)
Jezdzimy. Rezim prowadzi ideologiczna walke z samochodami i szuka miejsc utylizacji publicznych pieniedzy. Jakby zrobili to co potrzeba to jeszcze gotowy ktos pomyslec ze byli by niepotrzebni...
- 0 1
-
2022-02-22 08:33
Żałosne jest to pozowanie na uciskaną mniejszość. (1)
- 0 0
-
2022-02-23 00:15
kto napisal o mniejszosci? mozna byc w wiekszosci i byc uciskanym co jest stanem faktycznym w tym patologicznym samorzadzie...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.