- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (71 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (130 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 5 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (168 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (74 opinie)
Nowe ronda na Przymorzu Małym. O ich liczbie zdecydują oferty w przetargu
Dwa, a być może nawet trzy ronda pojawią się na ulicach Przymorza Małego. Gdańsk poszukuje wykonawcy, który przebuduje ulicę Śląską wraz z infrastrukturą podziemną, a jeżeli oferta cenowa będzie korzystna, pracami budowlanymi objęte zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora-Komorowskiego
.
- Podstawową - obligatoryjną, w skład której wchodzi budowa rond na skrzyżowaniach ulic: Droszyńskiego - Śląska
oraz Beniowskiego - Śląska - Szczecińska
. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na ul. Śląskiej.
- Opcjonalną - dodatkową, która zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego
na rondo.
Najpierw wymiana instalacji podziemnych
W zakresie obu części, oprócz zmian w organizacji ruchu, planowana jest modernizacja infrastruktury podziemnej, co wymusi jednocześnie roboty związane z zerwaniem i odbudową nawierzchni ulic.
Najważniejszym elementem w tym zakresie jest przebudowa sieci wodociągowej, której realizacja będzie finansowana przez miejską spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Dodatkowo pracami objęte będą m.in. kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetleniowa, gazowa i teletechniczna.
Zakres robót podyktowany ofertami cenowymi w przetargu
W jaki zatem sposób zostanie wybrany ostateczny zakres przebudowy układu drogowego i infrastruktury podziemnej na Przymorzu Małym?
- Aby zrealizować zakres w ramach opcji musi zostać spełniony warunek finansowy - określony budżet na realizację zakresu drugiego [dot. ronda Beniowskiego - Bora-Komorowskiego - dop. red.] nie może zostać przekroczony. Jeżeli wysokość ofert złożonych w przetargu będzie wyższa niż zakładany budżet, wówczas ta część zadania nie będzie realizowana - wyjaśnia Aneta Niezgoda, z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
32 tygodnie na realizację robót, dwa kryteria wyboru oferty
Na wykonanie obu części przewidziano 32 tygodnie (ok. 7 miesięcy) liczone od momentu podpisania umowy z wykonawcą na realizację robót lub od wydania polecenia na rozpoczęcie realizacji zakresu opcjonalnego.
O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).
Prace są realizowane w ramach projektu Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze, w którym partycypują w kwocie 2 mln zł deweloperzy nowych budynków w tej części miasta.
Czytaj też:
Autobusy z Osowej nie dojadą do pętli Przymorze SKM. ZTM nie widzi potrzeby
Miejsca
Opinie (156) 2 zablokowane
-
2022-02-21 09:55
Opinia wyróżniona
Skrzyzowanie Beniowsiiego/Bora (1)
Najtrudniejszy manewr obejmuje włączenia się do ruchy wyjezdzajac z ul. Beniowskiego w ul.Bora Komorowskiego. Tam dochodzi do kilku wypadków w ciągu roku. To tu jest konieczność najpierw zrobienia odpowiedniego rozwiązania, być może rondo spełni takie oczekiwania.
- 25 7
-
2022-02-21 12:22
Masz rację na skrzyżowaniu Beniowskiego z Bora są wypadki ponieważ kierowcy nagminnie ignorują znak STOP
- 11 0
-
2022-02-21 10:03
Rondo, a właściwie mikro rondo...
to skrzyżowanie równorzędne, ale w kształcie, które uniemożliwia bezmyślny przejazd.
I tyle z tego plusów.
Prawdziwe rondo powinno być na tyle duże, żeby umożliwić nań równoczesny wjazd z różnych stron aut, aby ruch toczył się w miarę płynnie. Tego mini rondo nie zapewni.
Na ulicach osiedlowych pal diabli, nie przeszkadza. Ale na drogach głównych, tam gdzie ruch jest ogromny, rondo się slabo sprawdza. Przyklad: Chwaszczyno lub Żukowo- 10 0
-
2022-02-21 10:26
podpowiedź dla planistów
narysujcie sobie rondo na czole , a ruch drogowy zostawcie kierowcom
- 13 0
-
2022-02-21 10:29
Przymorze to totalny kołchoz. Fakt blisko do plaży ale co z tego jak tam chodzą tłumy ludów.
Może niektórzy to lubią ale ja wolę większą swobodę gdy spaceruję. Jeszcze kilka lat i wcisną w tą dzielnicę następne 10 000 -20 000 ludzi. Wtedy to już będzie coś więcej niż kołchoz :)
- 11 4
-
2022-02-21 10:31
Kolejna wazelina deweloperzy daja 2 mln by zwiekszyc wartość swoich klocków a całkowity koszt to min 10mln!!
To deweloper powinien wszystkie koszty ponosic!! 2 mln to teraz kilka metrów chodnika kosztuje
- 10 1
-
2022-02-21 10:36
dramat prędkość (1)
dramat to jest prędkość jaką rozwijają "przygłupy" na Bora Komorowskiego włącznie z kierowcami autobusów - nawet rano przed 6 zapiep.....ją - ciekawe czemu nie postawią tu spowalniaczy jak na Piastowskiej????
- 8 4
-
2022-02-22 01:05
Spowolnij sobie mozg. Najlepiej fentanylem 5mg :) rozbierzemy te prozki juz niedlugo i przez okno ci powrzucamy i sobie jezdzij wozkiem dzieciecym przez nie
- 0 1
-
2022-02-21 10:43
Rondo. (1)
W podanych lokalizacjach to zbędne.potrzebnena skrzyżowaniu Kaczyńskiego z Obrońców Wybrzeża i Jana Pawła z Czarnym Dworem. Oraz zrobić Drogę od Kaczyńskiego st
Paliw Orlen do Pomorskiej.- 1 7
-
2022-02-22 01:06
Jakby skonczyli trase zielona to jeszcze nie daj bog skonczyly by sie korki... kogo by wtedy zbawial system?
- 0 0
-
2022-02-21 10:48
(3)
Dobry pomysł. Przy okazji zróbcie więcej ścieżek rowerowych. Za parę lat samochodami będzie jeżdzić niewiele osób a rowerami wielu.
- 1 11
-
2022-02-21 11:52
(1)
Tak, w naszym klimacie, gdzie przez pół roku pada deszcz, jest zimno i co chwilę jest wichura ludzie się przesiądą na rowery. Niektórym to już za mocno spodenki ucisneły, że takie rzeczy wygadują.
- 7 1
-
2022-02-22 01:11
Orzeszek na glowie uciska doplyw krwi do mozgu a lycra i siodelko spowodowalo martwice jalowa. I mamy oto inwalidow
- 0 0
-
2022-02-21 11:57
Te, wróżka, a jakie numery Lotto dzisiaj wygrają?
- 2 0
-
2022-02-21 11:15
Po cholerę?
- 4 3
-
2022-02-21 11:19
Jawna odpowiedzialność imienna urzędnika
za zrealizowany projekt kiedy zostanie wprowadzona???
Może gdyby Mieszkańcy wiedziali komu zawdzięczają geniusz danego rozwiązania to inwestycje w Gdańsku nie były karykaturami anty społecznymi.
90% nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem, a jedynie utrudnienia płynną jazdę i degraduje pojazdy!- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.