• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ronda na Przymorzu Małym. O ich liczbie zdecydują oferty w przetargu

Krzysztof Koprowski
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Droszyńskiego - Śląska.
  • Ulica Śląska na odcinku objętym pracami budowlanymi.
  • Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Śląska - Szczecińska.

Dwa, a być może nawet trzy ronda pojawią się na ulicach Przymorza Małego. Gdańsk poszukuje wykonawcy, który przebuduje ulicę ŚląskąMapka wraz z infrastrukturą podziemną, a jeżeli oferta cenowa będzie korzystna, pracami budowlanymi objęte zostanie także skrzyżowanie ul. Beniowskiego i Bora-KomorowskiegoMapka.



Która forma skrzyżowania jest najbezpieczniejsza?

Planowane prace budowlane podzielone są w ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na dwie części:
  1. Podstawową - obligatoryjną, w skład której wchodzi budowa rond na skrzyżowaniach ulic: Droszyńskiego - ŚląskaMapka oraz Beniowskiego - Śląska - SzczecińskaMapka. Jednocześnie planowane jest wprowadzenie ruchu w obu kierunkach na ul. Śląskiej.
  2. Opcjonalną - dodatkową, która zakłada przebudowę skrzyżowania ulic Beniowskiego - Bora-KomorowskiegoMapka na rondo.

Planowane zmiany na ulicach Przymorza Małego. Planowane zmiany na ulicach Przymorza Małego.

Najpierw wymiana instalacji podziemnych



W zakresie obu części, oprócz zmian w organizacji ruchu, planowana jest modernizacja infrastruktury podziemnej, co wymusi jednocześnie roboty związane z zerwaniem i odbudową nawierzchni ulic.

Najważniejszym elementem w tym zakresie jest przebudowa sieci wodociągowej, której realizacja będzie finansowana przez miejską spółkę Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna. Dodatkowo pracami objęte będą m.in. kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetleniowa, gazowa i teletechniczna.

Zakres robót podyktowany ofertami cenowymi w przetargu



W jaki zatem sposób zostanie wybrany ostateczny zakres przebudowy układu drogowego i infrastruktury podziemnej na Przymorzu Małym?

- Aby zrealizować zakres w ramach opcji musi zostać spełniony warunek finansowy - określony budżet na realizację zakresu drugiego [dot. ronda Beniowskiego - Bora-Komorowskiego - dop. red.] nie może zostać przekroczony. Jeżeli wysokość ofert złożonych w przetargu będzie wyższa niż zakładany budżet, wówczas ta część zadania nie będzie realizowana - wyjaśnia Aneta Niezgoda, z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego. Planowana lokalizacja ronda u zbiegu ulic Beniowskiego - Bora-Komorowskiego.

32 tygodnie na realizację robót, dwa kryteria wyboru oferty



Na wykonanie obu części przewidziano 32 tygodnie (ok. 7 miesięcy) liczone od momentu podpisania umowy z wykonawcą na realizację robót lub od wydania polecenia na rozpoczęcie realizacji zakresu opcjonalnego.

O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).

Prace są realizowane w ramach projektu Poprawa obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przymorze, w którym partycypują w kwocie 2 mln zł deweloperzy nowych budynków w tej części miasta.

Czytaj też:

Autobusy z Osowej nie dojadą do pętli Przymorze SKM. ZTM nie widzi potrzeby



Miejsca

Opinie (156) 2 zablokowane

  • wydawanie kasy na pseudoronda, jak chodnikiem nie da się przejść (4)

    naprawcie lepiej chodniki wzdłuż Śląskiej i zróbcie porządek z parkowaniem!

    • 30 4

    • Dokładnie tak! (1)

      Ogarnąć jeden duży parking i wywalić te samochody z chodników.

      • 5 0

      • ciekawe gdzie...

        • 0 0

    • dokładnie! pakingo-chodniki na Śląskiej to dramat

      • 3 0

    • dokładnie!

      • 0 0

  • Najlepsze rondo jest na skrzyżowaniu Lema i Miłosza w Gdańsku Morenie

    To znaczy ronda nie ma, tylko jest znak, że rondo jest.

    • 12 3

  • (1)

    Te małe ronda do głupota!!

    • 21 6

    • a co proponujesz?

      • 3 1

  • niby pieniędzy w kasie mniej

    ale na głupie pomysły nie zabraknie.
    Nie mam nic przeciwko rondom. Ale niech to będzie rondo z prawdziwego zdarzenia.

    • 36 9

  • tylko po co to? aby wydac nadmiarowa kase?

    stare skrzyzowanie zle?
    Nie znalazlem zadnego uzasadnienia...

    • 18 3

  • Po co? (6)

    rondo na Droszyńskiego i Śląskiej. ?

    • 21 3

    • po to, by uspokoić ruch i poprawić przepustowość skrzyżowań (5)

      • 3 9

      • tu jest to całkowicie niepotrzebne (4)

        • 5 2

        • (3)

          Mieszkasz tam czy tylko chcesz mi zap...dalac pod oknem?

          • 1 8

          • Jezdzilem tam do pracy przez wiele lat, jeszcze calkiem niedawno. Ruch byl tam zawsze znikomy a juz na pewno nikt nie pedzil. W kierunku torow prawie nic nie jezdzi, wiec rondo jest tam zbedne.

            • 10 0

          • A co za roznica czy bede zap... od ronda do skrzyzowania czy od skrzyzowania do skrzyzowania?

            • 3 0

          • wyobraź sobie że mieszkam i jeżdżę tamtędy regularnie

            poza tym - co ma rondo do niezapier***?

            • 4 1

  • (1)

    Jedyne potrzebne rondo na Przymorzu to skrzyżowanie Obrońców Wybrzeża / Czarny Dwór, Dabrowszczakow (Kaczyńskiego), tam aż się prosi o rondo

    • 25 1

    • Zgadza się

      Tam stłuczek zawsze dużo było. A jak zwykle każdemu się spieszy, więc tam dzwon jak na zawołanie.

      • 4 0

  • W tym rejonie potrzebne jest zbudowanie małego tunelu dla pieszych i rowerzystów pod linią kolejową (2)

    aby zapewnić wygodny dostęp do południowego krańca peronów SKM i PKP na stacji Gdańsk Oliwa

    • 22 0

    • Zdecydowanie sie zgadzam (1)

      Przejście na perony tam by bardzo się przydało!!!

      • 5 0

      • Przecież jest.

        Wystarczy się przecisnać przez dziurę w ogrodzeniu. Potem to już pełna wygoda bo na peron prowadzą schodki.

        • 0 0

  • (14)

    Pomyśleć ile więcej pieniędzy by było gdyby koerofczyków usunąć z miasta

    • 4 19

    • a towar do sklepu, abyś kupił swój bjo yoghurt dowiózłby rower cargo (5)

      Ale cóż, na twój brak rozumu chyba jedynym rozwiązaniem jest kastracja - aby więcej nie szerzono patologicznych genów.

      • 9 2

      • (4)

        wystarczyłoby prywatne samochody wywalić. zaopatrzenie to co najwyżej 5% ruchu.

        • 4 6

        • Mój prywatny samochód to zaopatrzenie do mojego mieszkania.

          • 3 1

        • (2)

          Pamietam doskonale takie czasy. Pod moim blokiem stalo kilka samochodow a wlasciciele jezdzili nimi od swieta bo paliwo bylo na kartki. Siec polaczen autobusowych byla gesta a autobusy jezdzily bardzo czesto, tylko ze o ktorej godzinie by nie jechac to najpierw trzeba bylo wejsc do pojazdu rozpychajac sie lokciami a pozniej zwykle sie stalo w niemilosiernym tloku. Wyjazd pociagiem, szczegolnie jakims dalekobieznym wygladal podobnie. Dobrze bylo jak sie dorwalo miejsce siedzace w wc i nie trzeba bylo wsiadac przez okno. Z przewiezieniem wiekszych rzeczy nie bylo problemow, trzeba tylko bylo odpowiednio wczesniej zamowic taxi bagazowe i miec nadzieje, ze sie pan taksowkarz tego dnia nie zalal w trupa, ale pewniejszym spodobem bylo dac w lape kierowcy jakiegos sluzbowego zuka, zeby zboczyl z trasy i przewiozl naszego klamota. W kwestiach transportowych to najlepiej bylo wtedy miec rodzine na wsi bo byli znacznie bardziej zmotoryzowani. Mozna bylo jeszcze jezdzic rowerem, tylko trzeba go bylo upolowac. Wygladalo to tak, ze trzeba bylo prowadzic nieustanny zwiad w kwestii tego gdzie rzucą rowery i wtedy pozostawalo juz tylko ustawic sie w kolejce, postac w niej kilka godzin albo kilka dni i miec nadzieje, ze przywioza rowery a nie np maszyny do szycia. Zreszta jak przywiezli te maszyny to nie bylo co wybrzydzac. Nawet jak sie juz mialo jedna czy dwie w domu to sie bralo. Moze ktos gdzies polowal na maszyne a mial za duzo rowerow to sie wymienilo. Mozna by tak jeszcze dlugo ale mysle, ze dosc obrazowo przedstawilem epoke bez samochodow.

          • 5 2

          • to była epoka dla nomenklatury - posiadaczy samochodów

            to była epoka braku demokracji i gospodarki rynkowej, a nie epoka bez samochodów. Podaż rowerów była zastraszająco niska, za wyjątkiem obecnych stale rowerów przedpotopowych typu Ukraina,

            • 2 0

          • Marzenie aktywisty-ekologa. Ja wtedy nie zylem ale rodzice i dziadkowie opowiadali i wiem ze czerwoni to zaraza. Ale jak ci aktywisci mieli sie czegos nauczyc jak do ksiazek miloscia nie palaja a ich stary wyszedl 30 lat temu po fajki i sluch zaginal

            • 0 0

    • no sam jeden słupek to koszt 300zł

      to sobie mozna pomnożyć ile same slupki nas kosztują

      • 1 1

    • (5)

      I by ludzie się z takiego miasta wyprowadzili, spadłyby dochody z podatków i miasto by popadło w ruinę. Tak się kończą takie eksperymenty. :)

      • 6 2

      • lol (4)

        pokaż gdzie taki eksperyment tak się skończył :)

        • 1 6

        • (3)

          Nigdzie, bo nikt się na to do tej pory nie odważył. Miasto jest dla ludzi, a ludzie używali i będą używali samochodów.

          • 6 1

          • w dobrze zarządzanych miastach od wielu lat wdrażane są programy (2)

            stopniowego uwalniania kolejnych ulic i placów miasta od jeżdżących i parkujących samochodów, z dopuszczeniem ruchu dostawczaków w wybranych godzinach dnia. Te miasta osiągają najwyższe miejsca w międzynarodowych rankingach jakości życia.

            • 0 5

            • Rankingi jakosci zycia. XD Tak samo miarodajna publikacja jak rankingi liceum ogolnoksztalcacych czy uczelni wyzszych. :D Juz widze jak sie gdańszczanom poprawi jak beda musiieli sie w bylejakiej komunikacji miejskiej cisnac jak sardynki a pozniej w deczu i blocie cisnac kolejny kwadrans zeby dojsc gdziekolwiek z przytanku. Takie cyrki to moze maja sens w miastach gdzie jest gesta siec metra i bez problemu mozna w 3 minuty dojsc do miejsca docelowego ze stacji, a nie w miescie gdzie zeby sie gdzies dostac komunikacja trzeba poswiecic ponad godzine z przesiadkami, czekajac na mrozie i wietrze i to dodatkowo wychodzi drozej niz jezdzic codziennie ten dystans samochodem.

              • 3 0

            • To daj nam tu zyc w tym skansenie i nie ukladaj zycia pod siebie ale wyjedz do swojego raju. Bo to ty zaburzasz status quo a nie my :)

              • 0 0

    • Kup sobie samochod, spusc jad z krzyza i przestan ludziom ustawiac zycie. Lowelkowcu-przegrywie

      • 0 0

  • Propozycja (3)

    Może zlikwidujecie szykany na ul.Arkońskiej między ul.Malborską a ul.Kołobrzeską. To coś kuriozalnego. Zgdaduję, że przed laty załatwił to prominentny sąsiad, żeby mu się nie "ścigali" pod domem? Czy tak wygladają ulice w normalnym kraju???

    • 19 5

    • Bo się k.. ścigali!

      Patologie tylko tak można uspokoić.

      • 2 4

    • Planujesz tam jakieś wyścigi?

      • 2 4

    • No, nie przesadzaj. Samochodem osobowym bez problemu przejedziesz przez taką szykanę, gdyż ruch tam jest mały. Jedynie TIR z naczepą będzie miał problem, bo kiedyś takie tam potrafiły jeździć do "firmy" na końcu Solikowskiego.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane