- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-12 08:05
(7)
No i ok, wreszcie skończy się tam zap... nie 100 km/h.
Kochani kierowcy - to że są dwa, a nawet trzy pasy w mieście nie oznacza iż 50 nie obowiązuje!- 25 44
-
2019-08-12 08:14
(6)
ciekawe od kiedy tam jest ograniczenie 50kmh?
ciekawe od kiedy 3 pasy nie oznaczaja, ze "mozna" szybciej jechac wg prawa? Szczegolnie gdy jezdnia rozgraniczona jest pasem zieleni?
ciekawe kto tam jechal 100kmh, dziury jak w afryce?- 6 10
-
2019-08-12 08:32
Tak, wielu pędzi tam nawet szybciej niż 100, bo część polskich miszczuf kerownicy głupieje gdy widzą więcej pasów niż jeden.
A stoją tam znaki mówiące że można jechać szybciej? I co ma ilość pasów ruchu do ograniczenia w terenie zabudowanym?
Na Trakcie też zasuwasz 80-90 bo są dwa pasy miejscami?
Człowieku, oddaj prawko bo nie ogarniasz.- 10 5
-
2019-08-12 08:34
Teren zbudowany? (1)
Przepisy ogolnie?
- 6 2
-
2019-08-12 09:16
Wiem, że niektórzy ostro tam zasuwają
ale nigdy nie sądziłem, że wg. nich jest to zgodne z przepisami.
- 3 0
-
2019-08-12 09:18
Ty tak poważnie?
- 2 1
-
2019-08-12 09:34
Tam nie ma znaków od prędkości, czyli jest 50 (1)
- 6 0
-
2019-08-12 09:49
Wg mnie niego i jemu podobnych skoro nie ma znaków to można jechać ile się chce.
- 4 0
-
2019-08-12 08:15
Opinia wyróżniona
(10)
Nareszcie. Długo czekałem na tą informację, brawo dla miasta, koniec z autostrada w centrum, starówka będzie lepiej skomunikowana.
- 72 110
-
2019-08-12 08:33
Starowka... (8)
Taki z ciebie Gdanska znawca...
- 16 15
-
2019-08-12 10:28
Tak kochaniutki, starówka (4)
W Warszawie jest Starówka a w Gdańsku i innych miastach są starówki.
- 12 8
-
2019-08-12 10:37
No nie kochaniutki,w Gdansku jest Glowne Miasto (2)
Stare Miasto,choc w 90% juz nieistniejace,zlokalizowane jest w okolicach sw. Brygidy,ul. Stolarskiej itd.
- 10 2
-
2019-08-12 19:53
Nudni z tym jestesci, wszyscy wiedza gdzie bylo glowne miasto i stare miasto.
- 1 0
-
2019-08-13 06:41
W takim razie w Gdańsku jest Główówka.
Prawda że ładnie?
- 0 0
-
2019-08-12 10:47
nie ma
- 1 6
-
2019-08-12 10:38
Jak ktoś nazywa "adidasy" buty sportowe firmy Nike to też się Pan czepia? (1)
- 6 3
-
2019-08-12 10:49
tak, bo to są "najki"
a ty się nie znasz...
- 2 4
-
2019-08-12 12:47
Przecież napisał z małej litery. Nie
zauważyłeś tego?
- 2 0
-
2019-08-12 10:41
jasne, zacznij jeździć wozem drabiniastym
zaprzężonym w starą szkapę; jesteś urzędnikiem mądrym inaczej?
- 1 4
-
2019-08-12 08:15
(1)
Na żabim kruku brakuje jeszcze skrzyżowania ze światłami, wtedy osoby odpowiedzialne za planowanie będą pełnienia.
- 17 5
-
2019-08-12 08:21
Spokojnie, już jest w planach...
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Przejscie-naziemne-na-Podwalu-Przedmiejskim-coraz-blizej-n134051.html?id_zdjecia=409935#fb_id:p0:409935,pozycja:2- 6 1
-
2019-08-12 08:17
Skrzyzowanie z chmielna powoduje korki ale czy to wazne
Jak deweloper chce mieć dobry dojazd do swojej budowli
- 37 5
-
2019-08-12 08:23
Brawo, Gdańsk to nie przejazdowo. Chcesz się zatrzymać to zapraszamy (2)
a jak nie to omiń Śródmieście.
- 10 30
-
2019-08-12 08:44
Ja sie nie zatrzymuje, ja tu jestem.
I bardzo mi przeszkadza ta zmiana porzadku.
- 6 5
-
2019-08-12 12:33
Nie da sie ominac.
- 2 1
-
2019-08-12 08:27
Newsweek dał tytuł premiera
Pani Premier, więc w czym problem
- 3 2
-
2019-08-12 08:29
Przejścia podziemne nie są złe (5)
dają większe bezpieczeństwo dla pieszych,
pozwalają przedostać się na drugą stronę w dowolnym momencie, bez czekania na zielone światło
Wady:
- słabe utrzymanie tuneli - NIestety, Gdańsk ma problem z utrzymaniem przejść podziemnych, tak samo jak kanalizacji deszczowej.
- często trzeba zejść i później wejść po schodach (ale to się akurat przyda większości społeczeństwa)
Niestety, dużo osób (pieszych i kierowców) popełnia błędy, nie przestrzegają siwateł itp.
W skandynawii powrzechne są autostrady przez miasto, ale są one bezkolizyjne, z tych dróz zjeżdża się na główniejsze alterie, a z tamtych dopiero na drogi lokalne. Ale realnie, nikt nie będzie przebudowywał miasta teraz, zwłąszcza , że idziemy w kierunku obwodnic miast.
Jak jest wybór: przejście naziemne i tunel - wolę tunel (o ile nei jest zalany, no chyba, ze akurat mam ponton lub kąpielówki). Przejdę trochę dłużej, ale bez czekania na zielone światło, kilka schodków nie jest problemem. W wielu miejscach są co raz lepsze zjazdy dla osób na wózkach , rodziców z wózkami czy rowerów) .- 53 11
-
2019-08-12 09:38
Te "kilka" schodków robi się problemem jak nie jesteś już młody i zdrowy (1)
Wejścia do tunelu mają pochylnie i trzeba nadłożyć 2 x kilkadziesiąt metrów, a na przystanki tramwajowe w ogóle się nie dostaniesz wózkiem inwalidzkim.
- 4 4
-
2019-08-12 10:39
Tańsze jest zamontowanie wind czy przebudowanie całych skrzyżowań?
- 2 0
-
2019-08-12 10:35
Autor
"Pójść za ciosem" To raczej niefortunne sformulowanie w naszym mieście.
- 1 0
-
2019-08-12 10:51
(1)
Miasto jest dla ludzi, kiedy w koncu to zrozumiesz? Wybudowanie tam tej drogi i puszczenie ruchu tunelem na zawsze odcielo Lakowa i tereny dolnego miasta od scislego centrum, przeciez to nie trzeba byc ekspertem zeby to stwierdzic. Przejscie na Chmielnej pokazuje, jak potrzebne i pozadane przez ludz sa przejscia naziemne. Chcesz i wolisz przejscia podziemne? Nie ma problemu, mozesz sie wyprowadzic do Minska, Moskwy, Tirany. Tam jest ich duzo, a myslenie ludzi jest dokladnie takie jak Twoje przestawnione w komentarzu. Daj jednak innym ludziom zyc w europie, a nie w zapyzialym post komunistycznym smiesznym panstwie.
- 1 5
-
2019-08-12 15:23
Miasto jest dla ludzi? 70% osob z tej sondy są przeciwko tym zmianą rozumiem to nie są ludzie? Czy ludzie to 30% społeczeństwa w ktorej ty przypadkiem się znajdujesz i jesteś za przejściami. Idz na siłę człowieku uszczęśliwiać innych
- 0 0
-
2019-08-12 08:30
Alternatywa (2)
Na jednym pasie proponuję wymalować tęczę.
- 24 5
-
2019-08-12 09:29
i na nim można tylko pedałować:)
- 2 1
-
2019-08-12 09:35
Słabe!
- 1 2
-
2019-08-12 08:30
Po co?
A kto te przejscie zaniedbal?
Urzad miasta usiluje zrobic z centrum rozrywkowe "daczowisko" i imprezownie. Priorytetem staje sie rozszerzenie takiego charakteru uzytkowanie na tereny Dolnego Miasta. Istniejacy uklad komunikacyjnych stanie sie dojazdowka do tych dzielnic a nie transferem do pracy w przemyslowej czesci za Wisla. Robole maja mieszkac na Stogach...
A przede wszystkie, przejscie podziemnego to koszty i o to urzedasom chodzi. Zamiast np. naprawic system odwadniania, dba sie o to aby nie bylo czego zalewac.
Oczywiscie, przy fanfarach szczytnych hasel i chorze pozytecznych "wujow".- 28 6
-
2019-08-12 08:31
obłuda ! (2)
Ale robią gdańszczan w bambuko to nie dla wygody Łąkowej a Sadowej i Grobli bo tam apartamentowce hotele to miasto pod nich remonty i przejścia dla wygody deweloperów by dojazd był lepszy i za metr więcej brali !
- 39 8
-
2019-08-12 19:10
Dojazd do Grobli (jakiej) ?
T
- 0 0
-
2019-08-12 21:36
swieta prawda
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.