- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (260 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (95 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (272 opinie)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (182 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (93 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-12 09:18
A fala?
A zielona fala też będzie stworzona dla odcinak Podwale Przedmiejskie, aby auta mogły płynnie przejechać? Czy czerwone będzie non-stop?
- 8 3
-
2019-08-12 09:21
Pierwsze pytanie w ankiecie jest bardzo dziwne...
Podziemne przejścia służą tylko dla komfortu kierowców , a co z bezpieczeństwem? To może na tej zasadzie zróbmy przejazdy kolejowe w taki sam sposób, ????
- 8 5
-
2019-08-12 09:23
(1)
Nie pozdrawiam władz i ich bezsensownego pomysłu. Powinni ułatwiać życie w mieście a nie utrudniać. Nie potrafię zrozumieć takiej decyzji. Co jest nie tak z przejściami podziemnymi, że chcą je zastąpić pasami? Rozumiem, że korki na skrzyżowaniu z Chmielną nie są wystarczające?
- 11 6
-
2019-08-12 09:36
koszty, Misiu, koszty
utrzymanie tuneli kosztuje.
- 1 4
-
2019-08-12 09:31
Ok. ale kiedy remont ulicy Łąkowej i Długich Ogrodów?
- 5 2
-
2019-08-12 09:35
Po zmianach na Chmielnej Podwale już stoi
- 12 2
-
2019-08-12 09:39
Dlaczego na tyłach UM jest parking dla samochodów?
zrobić tylko dla rowerów i hulajnóg !!!
- 17 2
-
2019-08-12 09:46
Brawo:(
Korki do Elbląskiej, dawno nie było ofiar w ludziach przez te wstrętne tunele. Trzeba to popsuć jeszcze bardziej. Zablokować kolejna główną drogę wjazdową do miasta, które chce uchodzić za metropolię.
- 10 3
-
2019-08-12 09:47
zmiany na lepsze? ostatnio remontowano estakadę przy teatrze.
teraz kolejne światła, jest jakaś głębsza wizja tych robót? Czy tak od czasu coś?
Z 3 pasów 2 pasy potem znowu 3 pasy potem powirt na 2, a kończy się 3 pasami a w stronę Elbląskiej 2 pasy.- 6 2
-
2019-08-12 09:51
Nieudolne zarządzanie drogami w Gdańsku
Ludzie którzy w ramach miasta projektują zmiany na drogach w Gdańsku to zupełni nieudacznicy oderwani od rzeczywistości. Mamy na tej ulicy przyjścia podziemne po co budować naziemne. Cofamy się w organizacji ruchu o całą dekadę. Tych tych ludzi co projektują takie cuda i starają sie nam wmówić, że to jest dobre i nowoczesne no i potrzebne należałoby w końcu zwolnić i dać szansę młodym ludziom którzy zobczyli juz trochę świata i nie będą projektować takie nikomu niepotrzebne koszmarki. Ludzie ilość samochodów wzrosła od lat 80 kilkakrotnie więc jaki jest cel zwężania ulić i robienia takich rzeczy.
- 16 7
-
2019-08-12 09:52
(2)
Niestety w Polsce przejscia podziemne, szczególnie w nocy, szybko zmieniają się w miejsca zasyfione i niebezpieczne.
- 5 8
-
2019-08-12 10:35
(1)
taaa jak budynki na Westerplatte. Miasto jest od pilnowaniu porządku i czystości a nie durne tłumaczenia.
- 2 2
-
2019-08-12 11:33
Ale tak jest w każdym mieście w Polsce więc to raczej wina mentalności Polaków. Zero poszanowania dla przestrzeni wspólnej.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.