• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • A fala?

    A zielona fala też będzie stworzona dla odcinak Podwale Przedmiejskie, aby auta mogły płynnie przejechać? Czy czerwone będzie non-stop?

    • 8 3

  • Pierwsze pytanie w ankiecie jest bardzo dziwne...

    Podziemne przejścia służą tylko dla komfortu kierowców , a co z bezpieczeństwem? To może na tej zasadzie zróbmy przejazdy kolejowe w taki sam sposób, ????

    • 8 5

  • (1)

    Nie pozdrawiam władz i ich bezsensownego pomysłu. Powinni ułatwiać życie w mieście a nie utrudniać. Nie potrafię zrozumieć takiej decyzji. Co jest nie tak z przejściami podziemnymi, że chcą je zastąpić pasami? Rozumiem, że korki na skrzyżowaniu z Chmielną nie są wystarczające?

    • 11 6

    • koszty, Misiu, koszty

      utrzymanie tuneli kosztuje.

      • 1 4

  • Ok. ale kiedy remont ulicy Łąkowej i Długich Ogrodów?

    • 5 2

  • Po zmianach na Chmielnej Podwale już stoi

    • 12 2

  • Dlaczego na tyłach UM jest parking dla samochodów?

    zrobić tylko dla rowerów i hulajnóg !!!

    • 17 2

  • Brawo:(

    Korki do Elbląskiej, dawno nie było ofiar w ludziach przez te wstrętne tunele. Trzeba to popsuć jeszcze bardziej. Zablokować kolejna główną drogę wjazdową do miasta, które chce uchodzić za metropolię.

    • 10 3

  • zmiany na lepsze? ostatnio remontowano estakadę przy teatrze.

    teraz kolejne światła, jest jakaś głębsza wizja tych robót? Czy tak od czasu coś?

    Z 3 pasów 2 pasy potem znowu 3 pasy potem powirt na 2, a kończy się 3 pasami a w stronę Elbląskiej 2 pasy.

    • 6 2

  • Nieudolne zarządzanie drogami w Gdańsku

    Ludzie którzy w ramach miasta projektują zmiany na drogach w Gdańsku to zupełni nieudacznicy oderwani od rzeczywistości. Mamy na tej ulicy przyjścia podziemne po co budować naziemne. Cofamy się w organizacji ruchu o całą dekadę. Tych tych ludzi co projektują takie cuda i starają sie nam wmówić, że to jest dobre i nowoczesne no i potrzebne należałoby w końcu zwolnić i dać szansę młodym ludziom którzy zobczyli juz trochę świata i nie będą projektować takie nikomu niepotrzebne koszmarki. Ludzie ilość samochodów wzrosła od lat 80 kilkakrotnie więc jaki jest cel zwężania ulić i robienia takich rzeczy.

    • 16 7

  • (2)

    Niestety w Polsce przejscia podziemne, szczególnie w nocy, szybko zmieniają się w miejsca zasyfione i niebezpieczne.

    • 5 8

    • (1)

      taaa jak budynki na Westerplatte. Miasto jest od pilnowaniu porządku i czystości a nie durne tłumaczenia.

      • 2 2

      • Ale tak jest w każdym mieście w Polsce więc to raczej wina mentalności Polaków. Zero poszanowania dla przestrzeni wspólnej.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane