- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (277 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (334 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim
To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej . W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?
Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).
Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej
Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta
W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
- MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)
- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.
W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/impreza/ico_map.png)
[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Opinie (420) 10 zablokowanych
-
2019-08-12 10:03
No rzadzacy tym miastem sa poporstu glu.... malo inteligentni
Nic wiecej. Kazda kolejna decyzja mnie w tym utwierdza.
- 14 2
-
2019-08-12 10:04
(2)
Ludzie, nie piszcie, że wielopasmowa droga odcina część miasta nie dając możliwości przedostania na drugą stronę. Cały Wrocław jest pocięty takimi drogami i nikomu to nie przeszkadza.
- 12 6
-
2019-08-12 10:07
(1)
Taaa Wrocław miasto z największymi korkami w Polsce wcale to mieszkańca nie przeszkadza... dążymy do super standardów
- 4 2
-
2019-08-12 10:25
Największe korki. Zgadza się. Brakuje tuneli dla pieszych. Dwa tunele dla ruchu samochodowego też nie zlikwidują korków.
- 2 1
-
2019-08-12 10:06
dopiero
będą tam biegać na czerwonym .
- 6 1
-
2019-08-12 10:09
szkoda tylko ze bus pas zostanie zlikwidowany w stronę dworca głównego
- 0 3
-
2019-08-12 10:09
Proponuję co 20 m przejście dla pieszych.
Płatne np. 10 gr z aplikacji mobilnej.
- 6 1
-
2019-08-12 10:12
Wszystkie pasy pomalować na tęczowo
Będzie wesoło i kolorowo.
- 6 2
-
2019-08-12 10:16
dodajcie czasu dla pojazdów komunikacji miejskiej
inaczej jeszcze większe opóżnienia będą.
- 3 1
-
2019-08-12 10:24
no to niezmotoryzowani uczestnicy ruchu odczuja co to korki
Buspasy nic nie zmienia, postoja w nieklimatyzowanych pojazdach to im się z pewnoscia spodoba nowa organizacja ruchu
- 7 1
-
2019-08-12 10:24
Opinia wyróżniona
Bardzo dobre posunięcia (9)
Skrzyżowanie z Chmielną udostepnilo Wyspe Spichrzów i jest bardzo wykorzystywane, to samo bedzie z ulica Łakową.
No i jest miejsce aby zawrócić samochodem na Podwalu Przedmiejskim, teraz trzeba jechać aż do skrzyżowania z Elbląską- 136 132
-
2019-08-12 10:33
a jak zrobią zakaz zawracania?:)
- 8 7
-
2019-08-12 11:32
Nie trzeba jechać do Elbląskiej (2)
Można zawrócić na wysokości Chmielnej
- 5 2
-
2019-08-12 11:45
wyjeżdżając z Łąkowej?
Chyba monster trackiem.
Super, że te przejścia powstają. Przypomnijmy, że plan przebudowy wszystkich, całej ulicy, był niby na koniec 2016 roku- 19 6
-
2019-08-12 12:12
Niestety na ulicy Chmielnej w kierunku centrum jest kierunkowe światło zezwalające tylko i wyłącznie na skręt w lewo. W takim przypadku zawracanie jest niedozwolone
- 11 1
-
2019-08-12 14:50
Biurwy z magistratu (2)
Serwery wam się grzeją od hejtu.Na Podwalu już teraz jest armagedon.Jak mam dojechać do pracy w porcie?
- 4 12
-
2019-08-12 14:55
(1)
rowerem MEVO
- 13 2
-
2019-08-14 17:11
Tunelem albo Obwodnicą Południową
- 0 0
-
2019-08-12 16:44
(1)
Skrzyżowanie z Chmielną jest wykorzystywane głównie w sezonie turystycznym przez gości apartamentów i hoteli. Poza sezonem w teoretycznie najbardziej "gorących" porach, czyli w szczycie porannym i popołudniowym, z przejścia korzystają pojedyncze osoby. Z wykorzystaniem skrzyżowania nie jest lepiej. Jeżdżę tamtędy codziennie rano i po południu - samochodem (próby korzystania z komunikacji miejskiej kończyły się niczym opis podróży w Co mi zrobisz jak mnie złapiesz) - i liczę. Korki w obie strony ogromne. A na przejściu, w jednej fazie max. 10 osób (jeden raz tyle naliczyłem)
- 11 11
-
2019-08-13 10:17
brawo
umiesz liczyć do 10
ale co z tego? Ja codziennie tamtędy przejeżdżam z Chmielnej w Podwale i dalej w Łąkową i jest mi wygodnie i pieszym również (jadę na rowerze). Zdanie takich "analityków", jak Ty, nikogo nie obchodzi. I bardzo dobrze.- 1 2
-
2019-08-12 10:35
A dlaczego nie przejścia nadziemne? (1)
- 0 0
-
2019-08-12 10:57
bo już są "pod"
a "nad" też chcą rozbierać (na Zaspie).
Niech jeszcze oświetlenie ulic zlikwidują...
Tylko te "jaskinie" developerskie zostaną- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.