• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • No rzadzacy tym miastem sa poporstu glu.... malo inteligentni

    Nic wiecej. Kazda kolejna decyzja mnie w tym utwierdza.

    • 14 2

  • (2)

    Ludzie, nie piszcie, że wielopasmowa droga odcina część miasta nie dając możliwości przedostania na drugą stronę. Cały Wrocław jest pocięty takimi drogami i nikomu to nie przeszkadza.

    • 12 6

    • (1)

      Taaa Wrocław miasto z największymi korkami w Polsce wcale to mieszkańca nie przeszkadza... dążymy do super standardów

      • 4 2

      • Największe korki. Zgadza się. Brakuje tuneli dla pieszych. Dwa tunele dla ruchu samochodowego też nie zlikwidują korków.

        • 2 1

  • dopiero

    będą tam biegać na czerwonym .

    • 6 1

  • szkoda tylko ze bus pas zostanie zlikwidowany w stronę dworca głównego

    • 0 3

  • Proponuję co 20 m przejście dla pieszych.

    Płatne np. 10 gr z aplikacji mobilnej.

    • 6 1

  • Wszystkie pasy pomalować na tęczowo

    Będzie wesoło i kolorowo.

    • 6 2

  • dodajcie czasu dla pojazdów komunikacji miejskiej

    inaczej jeszcze większe opóżnienia będą.

    • 3 1

  • no to niezmotoryzowani uczestnicy ruchu odczuja co to korki

    Buspasy nic nie zmienia, postoja w nieklimatyzowanych pojazdach to im się z pewnoscia spodoba nowa organizacja ruchu

    • 7 1

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo dobre posunięcia (9)

    Skrzyżowanie z Chmielną udostepnilo Wyspe Spichrzów i jest bardzo wykorzystywane, to samo bedzie z ulica Łakową.
    No i jest miejsce aby zawrócić samochodem na Podwalu Przedmiejskim, teraz trzeba jechać aż do skrzyżowania z Elbląską

    • 136 132

    • a jak zrobią zakaz zawracania?:)

      • 8 7

    • Nie trzeba jechać do Elbląskiej (2)

      Można zawrócić na wysokości Chmielnej

      • 5 2

      • wyjeżdżając z Łąkowej?

        Chyba monster trackiem.

        Super, że te przejścia powstają. Przypomnijmy, że plan przebudowy wszystkich, całej ulicy, był niby na koniec 2016 roku

        • 19 6

      • Niestety na ulicy Chmielnej w kierunku centrum jest kierunkowe światło zezwalające tylko i wyłącznie na skręt w lewo. W takim przypadku zawracanie jest niedozwolone

        • 11 1

    • Biurwy z magistratu (2)

      Serwery wam się grzeją od hejtu.Na Podwalu już teraz jest armagedon.Jak mam dojechać do pracy w porcie?

      • 4 12

      • (1)

        rowerem MEVO

        • 13 2

        • Tunelem albo Obwodnicą Południową

          • 0 0

    • (1)

      Skrzyżowanie z Chmielną jest wykorzystywane głównie w sezonie turystycznym przez gości apartamentów i hoteli. Poza sezonem w teoretycznie najbardziej "gorących" porach, czyli w szczycie porannym i popołudniowym, z przejścia korzystają pojedyncze osoby. Z wykorzystaniem skrzyżowania nie jest lepiej. Jeżdżę tamtędy codziennie rano i po południu - samochodem (próby korzystania z komunikacji miejskiej kończyły się niczym opis podróży w Co mi zrobisz jak mnie złapiesz) - i liczę. Korki w obie strony ogromne. A na przejściu, w jednej fazie max. 10 osób (jeden raz tyle naliczyłem)

      • 11 11

      • brawo

        umiesz liczyć do 10

        ale co z tego? Ja codziennie tamtędy przejeżdżam z Chmielnej w Podwale i dalej w Łąkową i jest mi wygodnie i pieszym również (jadę na rowerze). Zdanie takich "analityków", jak Ty, nikogo nie obchodzi. I bardzo dobrze.

        • 1 2

  • A dlaczego nie przejścia nadziemne? (1)

    • 0 0

    • bo już są "pod"

      a "nad" też chcą rozbierać (na Zaspie).
      Niech jeszcze oświetlenie ulic zlikwidują...
      Tylko te "jaskinie" developerskie zostaną

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane