• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Już w grudniu br. piesi nie będą musieli schodzić do podziemi, by dostać się na przystanek tramwajowy lub drugą część ul. Łąkowej.
  • W ramach robót przewiduje się także przebudowę torowiska w obrębie nowego skrzyżowania.
  • W ramach robót zostanie nieco poszerzony ten wąski przesmyk przy gmachu Akademii Muzycznej. Nie będzie też przylegał bezpośrednio do jezdni, lecz pasa rowerowego.

To już niemal pewne - w tym roku powstanie kolejne przejście naziemne przez Podwale Przedmiejskie, na wysokości ul. Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. W ogłoszonym przez miasto przetargu wpłynęły dwie oferty, które mieszczą się w zakładanym budżecie na ten cel. Na nowym rozwiązaniu skorzystają też kierowcy, którzy zyskają nową nawierzchnię oraz łatwiejszy wjazd i wyjazd z ul. Łąkowej, a także rowerzyści - dzięki pasom rowerowym.



Czy w centrum miasta powinny istnieć podziemne przejścia dla pieszych?

Przypomnijmy, po budowie przejścia naziemnego na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska, które nieco ograniczyło notoryczne łamanie ograniczenia prędkości przez kierowców na Podwalu Przedmiejskim, a jednocześnie ułatwiło pokonywanie rozciętej tą arterią Wyspy Spichrzów, urzędnicy postanowili pójść za ciosem i ponownie połączyć także ul. Łąkową zobacz na mapie Gdańska przejściem naziemnym i skrzyżowaniem.

Ponadto w ramach inwestycji naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych. Przebudowie poddane zostanie torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Jak poruszać się rowerem po Trójmieście?


Zmianie ulegnie także organizacja ruchu na północnym odcinku ul. Łąkowej - jezdnia bliżej Akademii Muzycznej zostanie "zaślepiona", a główny ruch będzie odbywał się jezdnią wschodnią (podobna organizacja ruchu obowiązuje na wyremontowanej części tej ulicy).

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej


W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania. W stronę centrum za skrzyżowaniem z ul. Łąkową będzie rozpoczynał się buspas. W przeciwnym kierunku trzeci pas docelowo zmieni się w miejsca do parkowania.

Dwie oferty w przetargu, tańsze od szacunków miasta



W ogłoszonym w maju przetargu, w którym ze względu na zapytania od potencjalnych wykonawców zmieniano kilka razy termin otwarcia kopert, ostatecznie wpłynęły dwie oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 10 mln 571 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11 mln 221 tys. zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieszczą się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11 mln 600 tys. zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są cena (60 proc.) oraz termin udzielonej gwarancji (40 proc.)

- Obecnie dokumenty są weryfikowane pod względem formalno-prawnym. Po zweryfikowaniu ofert i wybraniu najkorzystniejszej, zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Prace mają potrwać do grudnia 2019 r. - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycję.

W najbliższych latach przebudowa kolejnych skrzyżowań



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

[2017 r.] Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy


[2014 r.] Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?



Opinie (420) 10 zablokowanych

  • d**ilne decyzje - lewactwo rządzi Gdańskiem (1)

    w tym miejscu jest świeżo odremontowane przejście podziemne; twierdzenie, że przejście naziemne cokolwiek poprawi jest demagogią lub kłamstwem (jak kto woli); to kolejny krok mający za zadanie utrudnić ruch samochodowy - i jest to jedyny cel

    • 11 8

    • i**oto to niem nic w spólnego z polityką tylko własnie zbezpiecześńtwem dla pieszych

      • 0 1

  • czas dojazdów! (1)

    Światła mają służyć tylko i wyłącznie nowobogackim z apartamentowców i hoteli. Dla zwykłego Gdańszczanina, to tylko wydłużony czas dojazdu do pracy. Kiedyś trasa Stogi - Dworzec Główny PKP, czas przejazdu ok. 15 minut, dziś po zrobieniu tego skrzyżowania, będzie wynosił 30 minut. Na odcinku pięciu kilometrów, będzie istniało w tym momencie dziewięć skrzyżowań z sygnalizacją, które zdecydowanie wydłużają czas dojazdu.

    • 13 3

    • No bo UM Gdansk sluzy deweloperom a nie mieszkancom.Proste.

      • 4 1

  • Durne decyzje

    Totalna głupota,d**ilizm ,jak zaczną ginąć ludzie na tych przejściach Pytam KTO za to odpowie ? Urząd czy deweloper - liczy się tylko KASA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 7

  • Trup się będzie ścielił gęsto! takie decyzje mogą wydać ludzie o wąskim umyśle ,zamiana bezpiecznych przejść na coś takiego mam nadziej ze to jakiś ponury żart.

    • 4 6

  • KOlejny przykład zacianka Gdańska skoro priorytetem w krajach zachodnich jest pieszy a w Gdańsku blachoszroty (1)

    To teraz widać jaka jest ciemnota w głosowaniu! Dobrze ze jednak budują te przejścia Brawo !!Takie przejścia naziemne powinny być przy każdym obecnym tunelu!!Wprowadzic jak najszysbciej opłaty za wjazd od miasta dla blachoszrotów

    • 8 11

    • Piesi są najwżniejsi ale w krajach zachodnich daja alternatywną w postaci dobrej komunikacji publicznej czy dróg a u nas? Polska to taki specjalny kraj zagapiamy z europy ale tylko te rzeczy które nie generują kosztów. Zamknijcie całe stare miasto spoko ale zbudujcie w zamian tunel dla aut

      • 4 1

  • Brawo!

    Równe szanse dla pełno i niepełnosprawnych na korzystanie z tramwaju!
    W końcu miasto włączyło myślenie.
    Nie tylko komfort kierowców jest ważny a wszystkich grup społecznych. Niepełnosprawni przez dekady spychani na margines także pragną godnych warunków !

    • 4 7

  • Pogieło!

    By drogi naprawiali a nie kierowcom droge utrudniali .Już wystarczy że Chmielna to pomyłka z światłami.

    • 9 3

  • Następnie miejsce będzie zakorkowane

    • 7 3

  • To oznacza gigantyczne korki spaliny czas trąbienie

    Nie ma alternatywy żeby nie jechać tamtędy a samochodóa nie ubędzie niestety.

    • 5 4

  • Prezent za 10 mln zł dla deweloperów mieszkania nie dprzedają się po kosmicznych kwotach

    Dla mieszkańców gdańska korki dłuższy czas przejazdu spakiny i hałas. Tak wybraliście mieszkańcy układy z deweloperami to tak bd. Mieć.

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane