• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe solarisy za 50 mln zł

ms, bm
8 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:54 (8 maja 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Mercedesy albo Solarisy dla Gdańska
Jeżeli decyzja komisji przetargowej się uprawomocni, do końca roku w Gdańsku pojawi się 45 nowych autobusów marki solaris. NZ. przegubowy solaris urbino 18. Jeżeli decyzja komisji przetargowej się uprawomocni, do końca roku w Gdańsku pojawi się 45 nowych autobusów marki solaris. NZ. przegubowy solaris urbino 18.

45 nowych autobusów marki solaris wyjedzie jeszcze w tym roku na ulice Gdańska. ZKM rozstrzygnął wart ponad 50 mln zł przetarg na dostawę 30 przegubowców i 15 zwykłych autobusów.



Nowe pojazdy będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w "wieżowy" (czyli pionowy) silnik spełniający rygorystyczną normę Euro 5.

Tym samym liczba jeżdżących po gdańskich ulicach solarisów wzrośnie do 88 sztuk (połowę z nich stanowić będą "krótkie" Urbino 12, a połowę przegubowe Urbino 18).

W przetargu wystartowały firmy: Kapena, Evobus (oferująca mercedesy), Solaris i MAN. O zwycięstwo walczyły oferty Solarisa i Evobus. O włos (nieco ponad 2 pkt) wygrał Solaris, który zdobył 684,8 pkt, podczas gdy Evobus - 682,5 pkt. Wybrana przez komisję przetargową oferta warta jest 50,131 mln zł brutto.

Jeżeli konkurenci nie złożą odwołań od decyzji komisji przetargowej, Solaris będzie miał 180 dni na dostarczenie do Gdańska swoich autobusów.

Najnowsza dostawa autobusów niskopodłogowych będzie jednocześnie gwoździem do trumny dla kursujących jeszcze w barwach Zakładu Komunikacji Miejskiej ikarusów i jelczy.
ms, bm

Opinie (249) 9 zablokowanych

  • powinni kupic nowe autosuny lub jelcze. (1)

    bo solaris nie wytrzyma 30lat tak jak autosun. I części też pewnie sa duzo tańsze do autosunów.

    • 0 0

    • a ty co? próbujesz być trendy?:P

      Autosan :)

      • 0 0

  • Mmmm

    Nie musisz mnie uswiadamiac, doskonale wiem, ze pochodza z Berlina. Nie zablysnales...marna riposta. Taki z Ciebie "specjalista", ze az zal sie robi. Moze warto czytac ze zrozumieniem, a wtedy nie bedziesz mial problemu z tym czego tyczyla sie moja wypowiedz. Mowisz, ze Solaris to chala bo robione sa na szybkiego...Evo Bus mialby tez pol roku na dostarczenie, wiec co ma piernik do wiatraka?

    • 0 0

  • co sie czepiacie...

    Co za ludzie jak przyjeżdza stary jelcz to wszyscy sapią ze złom, jak wam mówią ze bedziecie jeżdzić nowymi czystymi Solarisami to mowice ze tez złom :/
    radze najpier pomyslec a potem pisac brednie

    • 0 0

  • LEPSZY RYDZ NIŻ NIC

    ja nie krytykuję, cieszę się, choć jednak uważam, że MAN jest przestronniejszy. W Solarisie krótkim jak wejdzie jeden wózek trochę stojących to już jest kiepsko, w MANie można upchnąć sporo więcej. No i to rozmieszczenie kasowników w Solarisach - tragedia, może to nie wina konsturkcji busa, ale tak czy inaczej, że nie ma z przodu to skandal. No ale kryteria przetargu widać szły w innym kierunku, trudno. To i tak o niebo lepiej niż stare złomy. A co do przegubowych używanych Merców, to mi one się bardzo podobają - DUUUUŻO miejsca.

    • 0 0

  • S (1)

    Podobnie jak i ja nie krytykuje. Bylbym tak samo zadowolony z wyboru Merca, Solnicy czy MANa...cale szczescie nie wygral Irisbus, wtedy moznaby dyskutowac ;) Solaris to bardzo dobra maszyna, w koncu taki Berlin, Brema czy inne niemieckie/europejskie miasta rowniez wybieraja nasza rodzima konstrukcje, czemu np nie ich rodzimy Mercedes prawda? Pozdrawiam malkontentow! :)

    • 0 0

    • Irisbus, Neoplan i palący Bombardier w tunelu w Dortmundzie

      Dlaczego Niemcy kupują inne autobusy niż Mercedesy, bo są zmuszani do kupna najtańszego produktu tej samej jakości i spełniającego wymagania. Przecież transport miejski jest organizowany przez firmy należące do miast/powiatów co zmusza ich do szukania ofert z całej Europy. Znam przewoźnika w Niemczech który kupił Irisbus i przez rok nie mógł puścić je na linię bo dostarczone pojazdy nie spełniały wymagań. Słyszałem ostatnio że w całych Niemczech jest ich 7 sztuk, prawdopodobnie 6 przypada na jedną firmę. Są kierowcy którzy chwalą te autobusy, muszę powiedzieć że jako pasażer nie widzę zalet. Solaris jest Polski jak Volkswagen Niemiecki, przecież są to bajki, dzisiaj składa się wszystko z części które są sprowadzane z całego świata. Dlaczego chwali się producent Solaris że używa dużo części z Europy zachodniej? Tak jak Made in Germany ciągnie u VW, tak i u Solaris że wbudowywane są części z zachodu. Pewnie znajdziemy te same części w każdym autobusie w Europie. MAN ma po przejęciu Neoplana problemy, bo autobusy z lat 2000 do 2002 rozpadają się. Po prostu powstają rysy w podwoziu, nie oficjalnie słyszałem od ludzi pracujących w warsztacie że nie tylko tam. Nowy właściciel Neoplana musiał przejąć pojazdy które zwracali przewoźnicy i sprzedawać im pojazdy w korzystniej cenie. Ile autobusów wróci jeszcze do fabryki i czy trup Neoplan nie doprowadzi do śmierci drugiej tradycyjnej marki pokaże czas. Ja bym od nich na razie nic nie kupował, bo nie wiadomo czy przeżyją dużą liczbę zwrotów. A Mercedesy to też już nie to co kiedyś. Przecież te nowe autobusiki miały widoczne wady i szczególnie dla pasażerów, bo często stawały na linii. Przecież były pojazdy które miały problemy z wjazdem pod górę, wystarczała góra jak ul. stoczniowców na Chełmie i na wyświetlaczu widział kierowca pełno napisów awaryjnych. Moja mama opowiadała, że zajechała nowym Mercem jeden przystanek i był koniec podróży. Tydzień później następny nowy stał na końcowym i czekał na odholowanie. Wybór Solaris jest dobry, chociaż nie mogę sobie wyobrazić niskopodłogowe na 112 i 186. Zobaczymy jak wytrzyma przegub ciągłe przejeżdżanie na drugą stronę Martwej Wisły. Ale 30 lat tym pojazdom nie daję. W Niemczech muszą autobusy wytrzymać 20 lat i są sprzedawane, czy ktoś kupi od nas Solarisy? Czy liczba mnoga nazwy zdradza nam ich wadę Sola rysy? Pożyjemy zobaczymy.

      A tym czasem zła wiadomość dla Gdańska, bo nowy Bombardier palił się w tunelu w Dortmundzie i usunęli wszystkie nowe tramwaje czyli sześć sztuk z obiegu. Właściwie pięć bo jeden czeka jeszcze na odholowanie z bocznicy w tunelu gdzie się palił. Już w dzień uruchomienia nowej trasy podziemnej były problemy z nowymi bombkami. Stawały na trasie przystankach i ani wysiąść, ani dalej jechać. Trzeba było czekać na ekipę który resetowała pojazd. Czyli i Dortmund robi doświadczenie które mieli mieszkańcy Chełma. Jedyne że żeby trafiły do Gdańska "nowe" Dortmundy to może będziemy musieli dłużej czekać niż myśleliśmy. Z drugiej strony 44 tramwaje za 1,4 milionów euro, to może sobie też jeden kupie za 32 tyś.?

      • 0 0

  • (1)

    co z tego, ze maja klime jak i tak nie jest ona wlaczana. Wolalbym juz wersje z duzymi otwieranymi oknami tak jak to jest w wawie.. przynajmniej jak jest goraco to mozna otworzyc i cieszyc sie naturalna klimatyzacja rodem z ikarusa.. I w sumie zal mi Ikarusow.. bo w lato byly niezastapione hehe ale gorzej w zime:)

    • 0 0

    • 100% racji:D:D:D zima antarktyda, latem naturalna klima:D

      • 0 0

  • no i pięknie ze wgrał polski solaris

    oby dobrze słuzył :)

    • 0 0

  • hmmm

    hmm na stronie ZKM Gdansk napisane jest ze posiadają 225 autobusów, z czego 75% jest niskopodłogowa, czyli zostaje 56 pojazdów wysoko/średnio podłogowych, więc jak kupując 45 nowych autobusów mają zamiar sprawić, że będa jeżdzić same niskopodłogowe?
    natomiast na stronie zkmgdynia.pl napiane jest ze po gdyni jeżdzi 330 pojazdów, czyli, że Gdynia ma więcej autobusów niż Gdańsk?

    • 0 0

  • wymieńcie jeszcze

    klikę zarządzającą gdańskimi drogami i będzie git.

    • 0 0

  • Ilosc (3)

    Dane sa zdaje sie lekko nie akutalne, biorac pod uwage, ze w ostatnim czasie ZKM sprowadzilo kilka uzywanych Mercedesow niskopodlogowych, a dane na stronie nie zostaly chyba poprawione ;) A co do Gdyni...moze podana liczba uwzglednia rowniez trolejbusy?

    • 0 0

    • po Gdyni jeździ ok. 85 trolejbusów i 240 autobusów ;) (2)

      • 0 0

      • A Gdansk z kolei oprocz autobusow ma jeszcze ok. 100 zestawow tramwajowych (1)

        • 0 0

        • Gdańsk ma 2 razy więcej mieszkańców

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane