• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe solarisy za 50 mln zł

ms, bm
8 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:54 (8 maja 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Mercedesy albo Solarisy dla Gdańska
Jeżeli decyzja komisji przetargowej się uprawomocni, do końca roku w Gdańsku pojawi się 45 nowych autobusów marki solaris. NZ. przegubowy solaris urbino 18. Jeżeli decyzja komisji przetargowej się uprawomocni, do końca roku w Gdańsku pojawi się 45 nowych autobusów marki solaris. NZ. przegubowy solaris urbino 18.

45 nowych autobusów marki solaris wyjedzie jeszcze w tym roku na ulice Gdańska. ZKM rozstrzygnął wart ponad 50 mln zł przetarg na dostawę 30 przegubowców i 15 zwykłych autobusów.



Nowe pojazdy będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w "wieżowy" (czyli pionowy) silnik spełniający rygorystyczną normę Euro 5.

Tym samym liczba jeżdżących po gdańskich ulicach solarisów wzrośnie do 88 sztuk (połowę z nich stanowić będą "krótkie" Urbino 12, a połowę przegubowe Urbino 18).

W przetargu wystartowały firmy: Kapena, Evobus (oferująca mercedesy), Solaris i MAN. O zwycięstwo walczyły oferty Solarisa i Evobus. O włos (nieco ponad 2 pkt) wygrał Solaris, który zdobył 684,8 pkt, podczas gdy Evobus - 682,5 pkt. Wybrana przez komisję przetargową oferta warta jest 50,131 mln zł brutto.

Jeżeli konkurenci nie złożą odwołań od decyzji komisji przetargowej, Solaris będzie miał 180 dni na dostarczenie do Gdańska swoich autobusów.

Najnowsza dostawa autobusów niskopodłogowych będzie jednocześnie gwoździem do trumny dla kursujących jeszcze w barwach Zakładu Komunikacji Miejskiej ikarusów i jelczy.
ms, bm

Opinie (249) 9 zablokowanych

  • stanąć na światłach obok\za takim starym Ikarusem to porażka

    widząc takiego z daleka zamykam wszystkie okna, szyberdach, nawiew też wyłączony... chmura dymu przy ruszaniu taka, że nie widzisz auta przed sobą. Nieekologiczne i nie ekonomiczne (nie wiem ile to pali ale założę się, że nowa inwestycja szybko się zwróci...)

    • 0 0

  • hmmm (2)

    faktycznie, 330 pojazdów razem z trojelbusami, ale powiedzmy, że tych trolejbusow jezdzi nawet 100, no to i tak pozostaje 230 autbosow...sporo, tylko nie wiem czy to Gdynia ma tak dużo, czy Gdansk tak malo :/

    • 0 0

    • Bo Gdansk ma jeszcze tramwaje (1)

      • 0 0

      • właśnie,

        popatrz na wozokilometry - te 10 linii tram robi prawie tyle co wszystkie busy, a jest 6 razy krótsze niż linie bus.

        • 0 0

  • stare autobusy mają wielką przewagę nad nowymi (3)

    są wygodniejsze! w nowych po prostu jest ciasnota, jak jedzie mało osób to jest ok, ale wystarczy, że w godzinach szczytu ludzie wracają z pracy i zaczyna się problem. Wtedy to nawet taki atut jak klimatyzacja nie ma większego znaczenia.

    • 0 0

    • jak się jej nie włącza, to faktycznie znaczenia nie ma. Mnie nigdy nie przeszkadzało, że stoję a wutobusie, ale duchota jak najbardziej. A że jest ciasno w godzinach szczytu to chyba każdy się spodziewa.
      Nowe autobusy mają tę wadę, że mają za mało otwieranych/uchylanych okien, a ich uchylenie nieraz i tak nie pomaga.

      • 0 0

    • Jest jeszcze jedno, to co wykończyło NEOPLANY a IKARUSy dały temu radę, na gdańskich dziurawych drogach po prostu szkoda tych nowych autobusów.

      Kopcenie i inne problemy to nie problem, wystarczy poczytać instrukcję obsługi i zgodnie z zaleceniami naprawiać/wymieniać/remontować a i stare Ikarusy czy Jelcze będą w takim stanie jak te używane i sprowadzone z Niemiec.

      • 0 0

    • Jeszcze jedna wada nowych busów - FOTOKOMORKI. Jak jest duzy tłok i dużo ludzi stoi przy drzwiach, to drzwi się nie zamykają, co skutkuje długim staniem na przystanku, wściekłymi krzykami kierowcy i innych pasażerów. Do tego brak uchylanych okien (nie oszukujmy się - raczej nie doczekamy się działającej w ciepłe dni klimy...). No i w nowych jest mniej miejsca do stania, mniej uchwytów do trzymania się. One są dobre jedynie, gdy jeździ mało ludzi, co zdarza się raczej rzadko, bo na ogół jest okropny tłok...

      • 0 0

  • Do autora (5)

    Skoro Solaris, MAN, to dlaczego mercedesy, ikarusy, jelcze?
    To takie same nazwy własne, więc należy je pisać z wielkiej litery.
    To jakby napisać Jan Kowalski, a potem grzegorz nowak.
    Czyżby któryś z komentujących, (a nie brakuje analfabetów) zajął się pisaniem artykułów?

    • 0 0

    • hehe (4)

      "Solaris" było napisane z wielkiej litery odnośnie FIRMY, nazwy firm piszemy z wielkiej litery. Pisząc o sprzętach jakiejś firmy używamy małych liter, np. polonez, mercedes ;P Oj, było trzeba uważać na lekcjach polskiego ;)

      • 0 0

      • Znowu ja

        Na pewno? Rozumiem, że nie piszemy Autobus, Wiertarka, Zapalniczka, bo to maszyny, urządzenia, ale nie śmiałbym napisać o mojej zapalniczce "zippo" :)

        P.S 1 post pod tym omyłkowo wklepałem odpowiedź na Twoją ;]

        • 0 0

      • (1)

        To jest Barbara. Czwartego grudnia wszystkie basie obchodzą imieniny. (???!)

        • 0 0

        • Zgodnie z tamtą teorią nazwy maszyn, urządzeń można pisać z małej litery, ludzie zawsze w wielkiej(chyba). Ale czy jurkowy sweter, czy Jurkowy sweter?

          • 0 0

      • Czym się różni określenie "samochody marki Mercedes" od "Mercedesy"?

        • 0 0

  • (4)

    po co tak klimatyzacja skoro i tak jej nie wlaczaja.. za duze koszty..

    • 0 0

    • no może, może:)

      To, co piszesz ma sens i po głębszyn zastanownieniu- może fucktycznie popełniłem tzw. babola :)

      Ale wolałbym napisać: jadę Polonezem, Oplem, Ikarusem, nawet jeśli to błąd.
      Nie do końca jestem przekonany co to tej pisowni, zamierzam sprawdzić ;]

      • 0 0

    • (2)

      Często jest tak, że pasażerowie nie kumają tego, że przy włączonej klimatyzacji otwieranie okien jest bzdurą, zimne powietrze z kliamtyzacji doskonale znajduje sobie ujście przez te właśnie okna. Tylko nieliczne autobusy mają blokowane automatycznie okna podaczas pracy klimy.

      Pomijając to, zgadza się- bywa, że freon jest za drogi, nie dowieźli, za drogo

      • 0 0

      • (1)

        Ale w żadnym automat nie pozamyka okien jak kierowca zechce włączyć klimę. Czyli albo może grzecznie poprosić pasażerów o ich zamknięcie (jeszcze nie widziałem przypadku, żeby to poskutkowało) albo spokojnie dojechać do pętli i tam przejść się po całym wozie zamykając okna.

        • 0 0

        • Odnoszę wrażenie, że takie zrozumienie, co to klimatyzacja, jak działa i że okna mają być zamknięte to wierzchołek góry. Czasem wydaje się, że w Polsce powinny jeździć autobusy bez siedzeń i szyb- same poręcze i pancerna kabina kierowcy.
          Właśnie tak powinno być- jeśli na jakiejś trasie autobusy są niszczone- linia jest zawieszana na kilka dni, potem znowu próba. Tak samo wiaty przystankowe- rozwalają- więc niech mokną na kraweżniku.

          • 0 0

  • Jazda Ikarusem jest the best! (2)

    Uwielbiam to :)
    A swoją drogą Gdańsk ma ohydnie pomalowane te swoje autobusy, jakieś te kolory ni w 5 ni w 9.

    • 0 0

    • Mieszkam w Gdyni i jak przyjeżdzam do Gdańska to praktycznie zawsze jade sobie Ikarusem i sprawia mi to wielka przyjemnosć. Te autobusy mają coś w sobie:)

      • 0 0

    • no tak, gusty nie podlegają dyskusji

      akurat w ZKM Gdańsk najładniejsze i najlepsze jest malowanie wozów - eleganckie (kość słoniowa nawiązująca do przedwojennych barw) i nowoczesne - pomarańczowy na brzegach

      • 0 0

  • To jest zasługa Platformy Obywatelskiej. (3)

    Rządzi PO-miasto wymienia tabor.

    • 0 0

    • (2)

      Nie wydaje mi się...
      Głosowałem na PO, ale nie wydaje mi się, żeby to była zasługa tej partii. Proces wymiany taboru w ZKM rozpoczął się dawno za rządów poprzedników.

      • 0 0

      • A kim twoim zdaniem byli ci 'poprzednicy'? (1)

        Busio z Jarkiem?

        • 0 0

        • Nie wiem, nieważne. Na pewno nie zaczęło się to teraz, tylko kilka lat temu. To, że szło powoli, a teraz ruszyło nie oznacza, że to dzięki PO

          • 0 0

  • (2)

    Czytam te pierdoły i ręce opadają. Ilu z was jest zawodowymi kierowcami autobusów ? Wasza wiedza to tylko posadzić tyłek na siedzeniu i stękać przy otwartym oknie , że klima słabo chłodzi . Wszyscy specjaliści od transportu wiedzą , że Solaris to chała . Gdzie im równać sie z Mercem ? A wiecie , że co 2 Solaris rano jest zapalany zapalarką bo akumulatory nie wytrzymują nocy ?Zimą trzeba być sporo przed wyjazdem z bazy aby zdążyć na zapalarkę . Jestem zawodowym kierowcą autobusu od 20 lat i gorszego gówna od Solarisa nie widziałem . Montowane toto na wariata, elektronika zbyt wrażliwa na nasze drogi. Ogólnie szmira nie dorastająca do pięt Mercowi. A klima jest montowana chyba tylko w autobusach dla Gdańska bo innych , bogatszych miast na nią nie stać...

    • 0 0

    • Niestety, ale się zgadzam. Przez kilka lat miałem wątpliwą przyjemność pracowania w ZKM.
      Znając awaryjność Solarisów kupować następne- śmierdzi to ciut- wiadomo czym...
      A pamiętasz, jak w Solarisie pękła szyba w pierwszych drzwiach, bo ktoś się ośmielił włączyć ogrzewanie tej szyby. Auto unieruchomione na ładnych kilka dni...taniej było...
      W takich wypadkach- cała partia autobusów powinna wrócić do producenta w ramach gwarancji. U nas dopiero tragedia, śmierć kogoś powoduje myślenie.

      • 0 0

    • No fajnie, ale co ma akumulator do całej reszty? Solaris przecież ich nie produkuje. Może po prostu były kupowane gówniane akumulatory?

      • 0 0

  • Mam nadzieję , że Evobus oprotestuje przetarg i te parszywe Solarisy do nas nie przyjadą. Znowu w komisji przetargowej siedzieli ludzie , którzy o technice autobusowej dowiadują się z forum internetowego . A na forach są sami specjaliści..: od pierdzenia przed kompem i z żadną wiedzą o autobusach

    • 0 0

  • ja też

    fajnie, ze nowe autobusy, ale zdecydowanie wolałbym Evobusa!! może jeszce jest szansa i oprotestują tego Solarisa!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane