• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe strefy płatnego parkowania w Gdańsku: zdjęcia zamiast analiz i konsultacji

Katarzyna Moritz
17 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jeśli Rada Miasta zgodzi się z pomysłami Macieja Lisickiego, parkometry staną m.in. przy ul. Kartuskiej na Siedlcach. Jeśli Rada Miasta zgodzi się z pomysłami Macieja Lisickiego, parkometry staną m.in. przy ul. Kartuskiej na Siedlcach.

Kolejne strefy płatnego parkowania to drażliwy temat w Gdańsku. Choć uchwała w tej sprawie znów spadła z najbliższej sesji Rady Miasta i radni zajmą się nią pod koniec listopada, to do tej pory nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane konsultacje z mieszkańcami. I raczej się nie odbędą.



Nikt nie lubi płacić za parkowanie, a szczególnie za miejsce pod własnym domem. Tymczasem wiadomo już od maja, że władze Gdańska planują rozszerzyć strefy płatnego parkowania m.in. w Oliwie, Wrzeszczu, Śródmieściu i na Siedlcach.

Poza zwiększeniem liczby ulic, na których staną parkometry, zakłada się m.in. wydłużenie o godzinę czasu płatnego parkowania (do godz. 18), podwyżkę miesięcznego abonamentu za parkowanie w strefie (do 500 zł), a także wprowadzenie miesięcznego abonamentu dla mieszkańców ulic, na których staną parkometry - w kwocie 30 zł.

Sprawa emocjonuje nie tylko mieszkańców, ale też radnych osiedli. Niektórym udało się wprawdzie spotkać w tej sprawie z Maciejem Lisickim, zastępcą prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej, ale twierdzą, że argumenty za rozszerzeniem strefy, które od niego usłyszeli, ich nie przekonały.

- Spotkanie z naszej inicjatywy odbyło się w sierpniu. Prosiliśmy wtedy o konkretne analizy o natężeniu ruchu: o tym, jak nowe strefy będą wpływały na rotację miejsc i jakie będą miały przełożenie na to, że mieszkańcy przesiądą się do komunikacji miejskiej. Choć takie są właśnie argumenty władz miasta za wprowadzeniem stref, to żadnych analiz nam nie przedstawiono. Choć prezydent Adamowicz publicznie w telewizji zapowiadał konsultacje w tej sprawie, to do tej pory ich nie ma - podkreśla Jędrzej Włodarczyk, przewodniczący zarządu osiedla Siedlce.

Czy w Gdańsku brakuje parkingów?

Na początku października prezydent Lisicki spotkał się z radnymi Oliwy. Radni twierdzą, że w Oliwie płatna strefa nie jest potrzebna - nawet na Starym Rynku Oliwskim, bo nie ma tam problemu z parkowaniem.

- Prezydent jako kontrargument pokazywał zdjęcia z zajętymi miejscami m.in. przy V LO, wzdłuż Polanek czy przy poczcie przy ul. Opata Rybickiego. My możemy zrobić takie same zdjęcia, tylko pokazujące, że tam są wolne miejsca. Te zdjęcia nie zastąpią rzeczowych analiz, których chyba wcale nie ma, ale może zostaną zrobione do listopadowej sesji? - zastanawia się Tomasz Strug, przewodniczący rady osiedla Oliwa.

Jedyną radą osiedla, które popiera rozszerzenie strefy, jest rada Śródmieścia. Przeciwko opowiadają się rady Oliwy i Siedlec, konsultacji domaga się rada Górnego Wrzeszcza.

Czy takie konsultacje się odbędą?

- W środę w tej sprawie spotkam się z radnymi miasta z Platformy Obywatelskiej. Na spotkaniu przedstawię im zdjęcia, pokazujące jak dziś wyglądają miejsca, w których powstanie strefa. Jeśli ktoś mi mówi, że można tam spokojnie zaparkować, to mówi nieprawdę, myśmy to wielokrotnie sprawdzali. Innych spotkań na razie nie planuję - zapowiedział Maciej Lisicki.

Radni dzielnic nie zamierzają ustąpić. - Jeżeli w listopadzie uchwała przejdzie, to chyba trzeba będzie zorganizować uchwałę obywatelską, która ją uchyli. Ponadto jako przedstawiciele dzielnicy na listopadowej sesji, a także na komisji, będziemy się domagać rzeczowych analiz - zapowiada Strug.

Tymczasem w październiku i w listopadzie zastępca prezydenta zaplanował łącznie sześć spotkań informacyjno-konsultacyjnych z mieszkańcami Gdańska w sprawie rewolucji śmieciowej. Na podobne konsultacje, tyle że w sprawie stref płatnego parkowania, mieszkańcy na razie nie mogą liczyć. Może chodzi o to, że takie konsultacje władz Gdańska i tak do niczego nie zobowiązują?

Jeśli Rada Miasta w listopadzie przegłosuje uchwałę, płatne miejsca postojowe zostaną wytyczone w obrębie ulic: Bema zobacz na mapie Gdańska, Zakopiańskiej zobacz na mapie Gdańska, Pohulanka zobacz na mapie Gdańska oraz Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. Ponadto pojawią się one też w Oliwie w granicach al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska, ul. Spacerowejzobacz na mapie Gdańska, ul. Polanki zobacz na mapie Gdańskaul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska. Niewykluczone, że we Wrzeszczu do strefy zostanie włączona ul. Lendziona zobacz na mapie Gdańska, a w Śródmieściu obręb ul. Ogarnej. zobacz na mapie Gdańska

Opinie (254) 1 zablokowana

  • Drodzy kierowcy

    Zamiast bilonu użyjcie 'kropelki'. Wszystko jasne ? Dziękuje za uwagę.

    • 6 1

  • Płaćcie i nadal głosujcie na rudego i jego kolesi

    zielona wyspa rudego

    • 2 2

  • kocham to miasto

    i dlatego by nie zapluc się ze zlosci zmienilem zameldowanie na inne wojewodztwo i z dala od wielkomiejskich betonów. wpadne czasami do was, by razem z wami ponarzekac na debilizmy.

    • 6 4

  • zapomnieliście jeszcze o

    parkingu przy cmentarzu łostowickim, spory parking, niezły dochód do miejskiej złodziejskiej kieszeni.

    • 8 2

  • Spadajcie

    Cóż spotkamy się przy urnach wyborczych.

    • 10 3

  • !!!!

    Budyń odejdz !!!

    • 10 1

  • takie życie (1)

    kupiło się samochód to trzeba ponosić koszty eksploatacji.opłata za parking w mieście to taki sam koszt jak nalanie paliwa czy naprawa.nikt nie obiecywał, że będzie tanio i łatwo

    • 5 12

    • bez tego jest drogo i trudno

      • 1 4

  • W normalnych krajach... (4)

    ... gdy brakuje miejsc parkingowych tworzy się nowe w naszej kochanej Polsce stawia zakazy i parkometry...

    • 15 2

    • dawno nie byłeś w normalnych krajach (3)

      tam się za wykorzystanie przestrzeni płaci, i to słono. Generalna tendencja jest by stopniowo likwidować miejsca darmowego parkowania i wspierać atrakcyjne alternatywy posiadania i używania samochodu. Wielu ludzi się na to decyduje, bo to poprawia jakość życia w mieście.

      • 3 2

      • (2)

        to życzę powodzenia. mając 2 małych dzieci i telepanie się naszymi środkami komunikacji z miliardem przesiadek opóźnień i niebotycznych tłoków, jeździj sobie tymi alternatywnymi do samochodu dyliżansami.a to że mam dzieci nie powinno mnie dyskwalifikować w żaden sposób i tak państwo pro rodzinne (sic)no stop utrudnia nam życie swoimi super pomysłami.

        • 1 2

        • michalino, dzieci rosną

          dobra polityka transportowa ułatwi im samodzielne poruszanie się po mieście. Spróbuj zrozumieć, że jak inni zrezygnują z samochodu bo pomyślą o opłatach zanim wsiądą do niego, to ty będziesz mogła łatwiej znaleźć miejsce do parkowania i stracisz mniej czasu na stanie w korkach. Myślenie naprawdę nie boli

          • 0 0

        • to nie państwo nam utrudnia poruszanie się po mieście, tylko inni kierowcy

          • 0 0

  • "chora władza" (1)

    Gdyby nie ścieżka rowerowa po feralnej stronie ul. Kartuskiej a co za tym idzie likwidacja 60% miejsc parkingowych, nie byłoby problemu z parkowaniem. Brak odpowiedzialności za kretyńskie pomysły tzw "władzy"

    • 9 4

    • gdyby nie było rowerzystów w mieście, problemy z parkowaniem byłyby dużo bardziej dotkliwe

      • 3 0

  • parkowanie

    dwukrotnie widziałem wystąpienie p. Lisickiego
    i mogę powiedzieć najlepiej wypada jak nic nie mówi.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane