• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Władysława IV w Gdyni

Patryk Szczerba
14 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV. Sygnalizacja ma poprawić bezpieczeństwo na Władysława IV.

W grudniu na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni w Gdyni pojawi się zapowiadana od blisko dwóch lat sygnalizacja świetlna. Na ul. Obrońców Wybrzeża zaplanowano też pasy dla rowerzystów, łączące się z kontrapasem na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni.



Czy kolejne światła na Władysława IV w Gdyni są potrzebne?

Zgodnie z zapowiedziami urzędników, sygnalizacja świetlna powinna być gotowa w zeszłym roku. Nie udawało się jednak rozstrzygnąć przetargów. Ostatnie podejście okazało się wreszcie skuteczne.

Sygnalizatory zaczną działać na początku grudnia. Światła będą zmieniały się na żądanie w zależności od wjazdu na pętle indukcyjne pojazdów lub wciśnięcie przycisku przez pieszych.

Koszt ich montażu oraz stworzenia pasów rowerowych w ul. Obrońców Wybrzeża to 636 tys. zł. To o 100 tys. zł więcej, niż chciało wydać miasto.

O tym, że taki wydatek warto ponieść, większych wątpliwości nie było od dawna.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśniał kilka miesięcy temu Jacek Oskarbski z Działu Inżynierii Transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać. Skutki lipcowej kraksy na skrzyżowaniu. Po montażu sygnalizacji takie sytuacje nie powinny się powtarzać.
Zderzenie autobusu z samochodem osobowym, do którego doszło w lipcu tego roku, pokazało, że sygnalizacja przyda się nie tylko pieszym, ale także kierowcom i pasażerom. W wypadku ucierpiało wtedy sześć osób - pasażerów autobusu - a ruch w centrum Gdyni był przez kilkadziesiąt minut zablokowany.

W ostatnich tygodniach światła zamontowano także na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni. W tym przypadku głównym argumentem za inwestycją było umożliwienie swobodnego i bezpiecznego wjazdu mieszkańcom okolicznych osiedli. Skorzystali też bywalcy Kolibki Adventure Park. Inwestycja kosztowała 450 tys. zł.

Opinie (149) 1 zablokowana

  • W końcu przetarg wygrała osoba która wygrać go miała

    Wiec sygnalizacja powstanie...a za to ze pan który wygrał przetarg musiał czekać od zeszłego roku miasto dało ekstra 100 tys. Ludzie czy wy tego nie widzicie ze nas okradają

    • 4 0

  • Niech sobie będą sygnalizacje, ale... (1)

    Niech sobie będą sygnalizacje, ale żeby w końcu ktoś je odpowiednio ustawił. Kiedyś dobrze się jeździło. Pomimo sygnalizacji czesto była zielona fala i się normalnie przejeżdżało, a od początku akcji z Tristarem tak namieszali, że przejazd przez Władysława IV to jest istna masakra. "Jajo można znieść" Na każdym skrzyżowaniu czerwone. Jedziesz, stoisz, jedziesz, stoisz. Taki krótki odcinek, a kupę czasu się marnuje, już nie wspominając o emisji szkodliwych związków co chwilę ruszających od zera samochodów.

    • 5 0

    • chce ci się kolego produkować te posty?

      Od pół godziny wypisujesz te same brednie - pora spać a jutro do lekarza.

      • 0 1

  • Pasy dla rowerzystów ? (1)

    Pasy dla rowerzystów powinny byc zniesione, niestety . Powinno byc jak dawniej - schodzimy z roweru i przechodzimy przez przejście. Zwykłym osobówka nie robi to zbytniej różnicy, natomiast jeżdżąc BUSem typu sprinter, ducato , skręcając z jednej ulicy w druga nie widać rowerzysty nadjeżdżającego z np. Prawej strony. Ostatnio jeden prawie wjechał mi w bok , a ja nie miałam żadnej możliwości zeby go zobaczyć .. Rowerzyści myślą Że są królami szos, proszę, uważajcie!! Nikt nie broni wam jeździć, ale zacznijcie troche myślec

    • 2 6

    • "Ostatnio jeden prawie wjechał mi w bok , a ja nie miałam żadnej możliwości zeby go zobaczyć .. " Może wystarczyło się zatrzymać? Przeciez to on ma pierwszeństwo.

      • 3 0

  • sygnalizacja świetlna (3)

    ja uważam osobiście,że mimo wszystko to dobry pomysł,ale pasy dla rowerów kontraruch to głupota i pieniądze wyrzucone w błoto.Kto jezdzi nimi tj.ul.3maja,starowiejską????jakoś nie widziałam tam rowerzystów.Proponuję,zamiast tych pasów, zrobić dodatkowe ścieżki,a nie zabierać pasy ruchu dla aut,przykład 3maja w kierunku 10 Lutego

    • 3 2

    • Jak będą kontapasy to jeździć będą. Ja sama niedługo - po przeprowadzce - będę wracać do domu tymi kontrapasami.

      • 1 0

    • a ja nie widziałem żadnego tramwaju na ulicy, na której nie było żadnych torów tramwajowych

      • 1 0

    • W niedzielę widziałem na kontrpasie rowerowym na 3 maja na wysokości Cyganerii dwie osoby na rowerach jadące od 10 Lutego w stronę Batorego. Szkoda, że nie jechał nikt w przeciwnym kierunku, bo byłaby ciekawa sytuacja... Ci ludzie jechali zgodnie z logiką, bo to ulica jednokierunkowa, ale urzędasy mądrzejsze, bo wymyśliły, że ma być "kontr" a nie zgodnie z logiką :-)

      • 0 0

  • Ścieżki rowerowe

    może wreszcie przestana jeździć rowerami przez pasy przy Armii Krajowej, gdzie została postawiona sygnalizacja /nie aktywna,/ zrobiona ścieżka rowerowa do pasów, wreszcie pas dla rowerów został wyznaczony na 3 Maja, a rowery jeżdżą jak chcą, a nie ścieżką przy 3 Maja, /jeszcze rowerzyści zwracają uwagę pieszym, że chodzą po pasach im przeszkadzają/. Po co ta zmiana jak nikt niczego nie egzekwuje. Sama doświadczyłam takich uwag, zaznaczam, że jestem osobą niedowidzącą i czuję się zagrożona ze strony rowerzystów jeżdżących chodnikiem.

    • 1 1

  • Super, to teraz będą światła co 100m. na każdym skrzyżowaniu. (1)

    Jadąc rano do roboty, w stronę Gdańska, bywają dni,że mija mi z dobre 8 minut aby przejechać ten krótki kawałek od Batorego do wzgórza. Dlaczego nie ma teraz tak, że ruszając spod zielonego światła, oraz jadąc przepisowe 50 km/h mam zieloną fale? Ruszam tylko po to aby zatrzymało mnie za 100 metrów kolejne czerwone.Można dostać szału. Zsynchronizujcie to w końcu!

    • 2 1

    • no właśnie

      bywają...

      • 0 1

  • Debile debile

    Trzeba byc skonczonym kretynem aby robic pas busy i swiatla co 100 metrow

    • 1 1

  • niepotrzebnie

    moim zdaniem duzo sprawniej ruch odbywal sie tam bez swiatel, dobra widocznosc przy wyjezdzie z obroncow wybrzeza, oraz duzo miejsca zarowno dla pieszych jak i aut pomiedzy pasami na W.IV., zeby poczekac. Kolejne swiatla to kolejne stracone na niepotrzebne czekanie minuty, jesli zsumujemy je wszystkim osobom ktore beda czekac to wyjda cale godziny zmarnowanego czasu, ktore ludzie mogliby produktywniej lub przyjemniej wykorzystac. W imie czego? bezpieczenstwa, byloby tak samo bezpiecznie, albo bezpieczniej gdyby ludzie dostosowywali sie do tego co jest, a tak bedzie trzeba zachowywac sie jak automat i bez sensu czekac nawet jak nic nie jedzie...

    • 4 0

  • Ktoś wie?

    Sygnalizacja dźwiękowa na przejściu dla pieszych jest dla niesłyszących? Ktoś wie? Do tej pory sądziłam, że ma to pomóc osobom mającym problem ze wzrokiem a nie ze słuchem...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane