• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła przez Grunwaldzką. Będzie bezpiecznej na przejściu we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
25 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (98)
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.

Rosną szanse na budowę sygnalizacji w obrębie przejścia przez al. Grunwaldzką na Wysepkę we WrzeszczuMapka. Jedyna oferta złożona w przetargu nieznacznie przekracza budżet na ten cel. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, nowe światła zaczną działać za kilka miesięcy.



Czy obawiasz się korków ze względu na nową sygnalizację?

Przejście przez ulicę na Wysepkę od strony ul. Lendziona to ostatnia "zebra" przez al. Grunwaldzką pozbawiona sygnalizacji świetlnej.

Jej budowa była przez lata blokowana przez brak decyzji w zakresie przyszłości Wysepki czy planowaną rozbudowę Galerii Bałtyckiej, do której przypuszczalnie nie dojdzie w najbliższych latach.

O realizację sygnalizacji na przejściach na Wysepkę od lat wnioskowała Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Najpierw dokonano tego od strony ul. Jesionowej, natomiast na początku 2023 r. urzędnicy dali nomen omen zielone światło dla montażu sygnalizacji od strony ul. Lendziona.

Lokalizacja przejścia dla pieszych, które zyska sygnalizację. Lokalizacja przejścia dla pieszych, które zyska sygnalizację.

Nieznaczne przekroczenie budżetu na inwestycję



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęła tylko jedna oferta - spółki Eldro Serwis z Żukowa na kwotę 521 520 zł oraz z deklaracją udzielenia pięcioletniej gwarancji jakości robót budowlanych. 

Powyższa propozycja wprawdzie oznacza przekroczenie budżetu rezerwowanego na ten cel o ok. 6 tys. zł, ale biorąc pod uwagę doświadczenia z innych miejskich przetargów ze znacznie większymi różnicami w kwotach, należy spodziewać się akceptacji propozycji Eldro.

Obecnie oferta jest analizowana pod kątem formalno-prawnym, w tym spełnienia kryteriów doświadczenia budowlanego wymaganych zapisami przetargu.


Światła skoordynowane z sygnalizacją w sąsiedztwie



Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, inwestycja będzie zrealizowana w ciągu maksymalnie 20 tygodni. Maszty sygnalizacji pojawią się zarówno w obrębie przejścia, jak i zostaną umieszczone na skrzyżowaniu Lendziona - Grunwaldzka (po stronie dworca oraz Wysepki).

Układ świateł będzie ściśle skoordynowany z sygnalizacją na wyjeździe z ul. De Gaulle'a przez al. GrunwaldzkąMapka, a ta z kolei powiązana jest ze światłami na wysokości ul. KlonowejMapka.

Nowy Manhattan nie wyższy niż 30 metrów Nowy Manhattan nie wyższy niż 30 metrów

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Niesamowite..2023 i pasy,ależ mamy rozmach!

    • 2 11

  • Przez 50 lat nie było tam żadnego wypadku ale co tam (4)

    Muszą powstać kolejne spowolnienia żeby uderzyć w mieszkańców w samochodach.

    • 26 12

    • To że o takich nie wiesz, nie znaczy że nie było.

      • 6 6

    • Tak, to lobby rowerzystów, którzy zazdroszczą Ci szrota po niemcu!

      • 2 5

    • Przyspawanych do samochodów

      Zapewne miało być

      • 0 5

    • Zysk też dla autobusów

      Zysk też dla autobusów. Tak samochody pędzą Grunwaldzką że autobusy 199 oraz 124 nie mogą włączyć się do ruchu w Al. Grunwaldzką i te autobusy łapią opóźnienia.

      • 1 3

  • Wystarczyłoby przesunąć ta zebrę do de Gaulle'a i po problemie (2)

    Tam już teraz są światła a sama zebra to ślepa uliczka, bo nie można przejść przez tory na drugą stronę Grunwaldzkiej, bo w Gdańsku można blokować samochody ale wara od tramwajów.

    • 16 3

    • (1)

      Przecież te światła miały być na przycisk dla pieszych

      • 1 1

      • tak na taki przycisk jak w gdańsku wciśnięty całą dobę

        • 1 0

  • Mieszkam przy Lendziona, chodzę tam codziennie i zadam pytanie po co ? (9)

    Będziemy stali tam jak kołki , w jakim celu ? Nie widziałem tam nigdy żadnego zdarzenia. Naprawdę nie ma na co wydać pieniędzy w tym mieście ?

    • 46 13

    • No bo połowa kierowców to kołki. (6)

      Znaki drogowe to dla was tylko sugestia, więc muszą być bardziej drastyczne posunięcia. A swoją drogą to jakie ma to znaczenie gdzie stoisz...tzn wygodnie siedzisz w klimatyzowanym samochodzie słuchając muzyczki. Panisko się znalazło!

      • 6 22

      • (5)

        Ironiczna wypowiedź rowerzysto.
        Ty o przepisach to lepiej nie wspominaj.

        Z ciekawości, o czym mówi art. 33 ust. 6 Prawa o ruchu drogowym?

        • 11 6

        • ...a guzik mnie to obchodzi, nie mam roweru, chodzę "z buta", jezdżę kom. miejską i świat jest piękny.

          • 6 4

        • Kocham Januszy, którzy wszędzie widzą rowerzystów :D (3)

          A teraz wyobraź sobie, że jestem kierowcą i uważam, że przejść powinno być więcej. Mi nie przeszkadzają, bo nie wyjąłem prawka z paczki czipsów i potrafię jechać z zieloną falą.

          • 13 16

          • (2)

            czyli na Al.Zwycięstwa posuwasz 80km/h, bo wtedy załapujesz się na "zieloną falę".

            • 4 6

            • Czyli na Zwycięstwa 45km/h. (1)

              Wiem, jazda poniżej limitu Cię przerasta :)

              • 7 4

              • 45 to jest fajna prędkość ale dla roweru człowieku

                • 1 2

    • Po co, dla jednego pieszego dziennie, to trzeba mieć fantazję by blokować całą Grunwaldzką, Brawo!!!!

      • 10 7

    • to ze ty jestes slepy to nie znaczy ze tak jest wypadków tam nie brakuje

      • 1 0

  • (2)

    Bo osobom decyzyjnym brakuje miejsc parkingowych w centrum.
    Będą tak dociskać aż oni sami zostaną z samochodem w centrum.

    • 17 8

    • Tłumacza proszę... (1)

      • 3 5

      • nie warto...

        • 2 2

  • Co za bezsens

    W odległości 200m w jednym i drugim kierunku sa przejscia kierowane sygnalizacja, teraz dodadza dodatkowe swiatla nie wiadomo po co. W trakcie czerwonego swiatla na glownej arterii tam wlasciwie nie ma skad pojawic sie samochod bo jedyny dojazd jest z de Gaulla gdzie ruch jest znikomy.

    Wiecej swiateł to wieksze zanieczyszczenie, a miasto i tak opanowane jest przez czerwoną fale (chyba ze ktos leci 80-90km/h).

    • 23 4

  • (3)

    Odległość planowanych świateł od poprzednich to... 61 metrów. Na przelotówce trójmiasta.
    Gratuluję.

    • 23 3

    • A co to jest....przelotówka? (2)

      Bo Grunwaldzka to zwykła miejska ulica, no może zbyt szeroka. Po dwa pasy w zupełności by wystarczyły.

      • 7 12

      • (1)

        Tylko się nie piekl jak wegańskie pudełeczko lub nowy ajfonik utkną w korkach.
        Wiesz co to są arterie w ciele? Grunwaldzka to taka arteria Gdańska. A wiesz czym kończy się zatkanie arteri prawda? Śmiercią.

        • 8 4

        • A ten boomer dalej z tą wiejską filozofią?

          Wegańskie pudełeczko z sojową latte już dawno dojeżdża rowerem, bo tacy jak Ty zablokowali osobówkami i dostawy i służby.

          • 4 5

  • Tragedia (6)

    Ja proponuje zlikwidować ulice lub postawić co 10 metrów światła - masakra co się dzieje w centrum - miasto nie jest pomocne dla kierowców.....

    • 19 5

    • (5)

      A dlaczego miałoby być? Masz autostrady, tam jest pomocnie dla kierowców.

      Miasto ma być dla pieszych i komunikacji.

      • 4 7

      • Borze szumiący, skąd się tacy ludzie biorą, system edukcji to dramat... (4)

        Miasto jest dla mieszkańców asie przestworzy i tych którzy są pieszymi i tych którzy są zmotoryzowani. To tak na początek. Spróbuj pomyśleć, nie boli.

        • 6 3

        • Miasto tym różni się od wsi, że wszędzie masz blisko. (3)

          A skoro tak jest, używanie samochodu jest fanaberią i nie powinno mieć priorytetu. Proste?

          Tymczasem my ładujemy miliardy w samochodziki, a komunikacja leży.
          O jakości przemieszczania się pieszo nawet nie wspominam, kiedy mamy miejsca, gdzie trzeba nadrabiać kilometr do przejścia...

          • 2 9

          • Kolejny który banialuki koportuje. Sam wymyśliłeś to "blisko" czy ktoś takie głupoty wymysla tobie na poczekaniu? (2)

            • 7 2

            • Nikt mie nie wmówi że białe jest białe :) (1)

              Czyli według Ciebie miasto jest terenem o małym zagęszczeniu ludności i punktów usługowych?

              • 1 3

              • Zrozumienie tekstu pisanego to trudna sztuka

                Piszesz "w mieście... wszędzie jest blisko" - to zdanie nie jest prawdą. Budujesz argumentację w oparciu o fałszywą tezę. Wystarczająco łopatologicznie żebyś zrozumiał?

                • 3 1

  • Kiedy jakiekolwiek światła lub wyniesione przejście na Niepołomickiej? (7)

    Wielu kierowców jeździ tu jak szaleni, poczucie bezpieczeństwa w tej dzielnicy jest ostatnio bardzo niskie. Przekraczanie prędkości, stunningowane auta, kradzieże w sklepach, podpalenia, a pieszy nawet na przejściu nie czuje się bezpiecznie

    • 4 23

    • (3)

      Światła lub podniesione przejście pomoże z kradzieżami i podpaleniami?

      • 8 4

      • Piszę ogólnie o poczuciu bezpieczeństwa w tej dzielnicy (2)

        A brak porządnych i bezpiecznych przejść dla pieszych jest jednym z punktów obniżających to poczucie obok kradzieży, podpaleń itp. uważam że na siłę szukasz, żeby się do czegoś przyczepić

        • 2 8

        • (1)

          brakuje porządnych ulic w tej dzielnicy, a nie przejść. Zacznijmy od początku.

          • 7 3

          • A to prawda, że brakuje ulic

            Ale czy to upoważnia kierowców do jazdy niezgodnie z przepisami i przekraczania prędkości? Przy Niepołomickiej mieszkają ludzie, to nie jest droga w polu

            • 1 3

    • Widzę, że minusują kierowcy, którzy z Niepołomickiej zrobili sobie przelotówkę

      Ze swojej dzielnicy

      • 2 4

    • Mieszkam tu (1)

      Nic takiego nie zauważyłem,jedynie co parę metrów "hopki"ktore nie tylko nie pozwalają mi się rozpędzić do 40km/h ale także niszczą hamulce i zawieszenie.Moze ty piszesz o Niepolomickiej ale w Pierdzichowie u ciebie?

      • 1 0

      • Dziwne, bo ja mieszkam tu, w okolicy jednej "hopki" na Niepołomickiej

        I widzę właśnie takich, codziennie nie jeżdżących 30 km/h na tych progach, codziennie nie jeżdżących w strefie 30 tych 30km/h. To nie jest droga przelotowa jak Havla, to lokalna droga. Ta dzielnica przez zaniedbania NIE MA głównej drogi przelotowej, ale niektórzy kierowcy właśnie Niepołomicką próbują siłą taką zrobić przekraczając prędkość.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane