• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła przez Grunwaldzką. Będzie bezpiecznej na przejściu we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
25 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (98)
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.
  • Obecnie przejście Lendziona - tzw. Wysepka - pozbawione jest sygnalizacji świetlnej, choć prowadzi przez aż trzy pasy ruchu al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy.

Rosną szanse na budowę sygnalizacji w obrębie przejścia przez al. Grunwaldzką na Wysepkę we WrzeszczuMapka. Jedyna oferta złożona w przetargu nieznacznie przekracza budżet na ten cel. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, nowe światła zaczną działać za kilka miesięcy.



Czy obawiasz się korków ze względu na nową sygnalizację?

Przejście przez ulicę na Wysepkę od strony ul. Lendziona to ostatnia "zebra" przez al. Grunwaldzką pozbawiona sygnalizacji świetlnej.

Jej budowa była przez lata blokowana przez brak decyzji w zakresie przyszłości Wysepki czy planowaną rozbudowę Galerii Bałtyckiej, do której przypuszczalnie nie dojdzie w najbliższych latach.

O realizację sygnalizacji na przejściach na Wysepkę od lat wnioskowała Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny. Najpierw dokonano tego od strony ul. Jesionowej, natomiast na początku 2023 r. urzędnicy dali nomen omen zielone światło dla montażu sygnalizacji od strony ul. Lendziona.

Lokalizacja przejścia dla pieszych, które zyska sygnalizację. Lokalizacja przejścia dla pieszych, które zyska sygnalizację.

Nieznaczne przekroczenie budżetu na inwestycję



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęła tylko jedna oferta - spółki Eldro Serwis z Żukowa na kwotę 521 520 zł oraz z deklaracją udzielenia pięcioletniej gwarancji jakości robót budowlanych. 

Powyższa propozycja wprawdzie oznacza przekroczenie budżetu rezerwowanego na ten cel o ok. 6 tys. zł, ale biorąc pod uwagę doświadczenia z innych miejskich przetargów ze znacznie większymi różnicami w kwotach, należy spodziewać się akceptacji propozycji Eldro.

Obecnie oferta jest analizowana pod kątem formalno-prawnym, w tym spełnienia kryteriów doświadczenia budowlanego wymaganych zapisami przetargu.


Światła skoordynowane z sygnalizacją w sąsiedztwie



Jeżeli dojdzie do podpisania umowy, inwestycja będzie zrealizowana w ciągu maksymalnie 20 tygodni. Maszty sygnalizacji pojawią się zarówno w obrębie przejścia, jak i zostaną umieszczone na skrzyżowaniu Lendziona - Grunwaldzka (po stronie dworca oraz Wysepki).

Układ świateł będzie ściśle skoordynowany z sygnalizacją na wyjeździe z ul. De Gaulle'a przez al. GrunwaldzkąMapka, a ta z kolei powiązana jest ze światłami na wysokości ul. KlonowejMapka.

Nowy Manhattan nie wyższy niż 30 metrów Nowy Manhattan nie wyższy niż 30 metrów

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • Przecież tam ruch samochodowy (1)

    i pieszych jest niewielki, światła są chyba zbędne

    • 6 1

    • Ruch pieszych jest niewielki

      Bo nie ma tam jak przejść na spokojnie

      • 2 1

  • hh

    Nie rozumiem, czemu nie mogą dorobić przejścia na skrzyżowaniu z de Gaulle'a? Tam już jest sygnalizacja, wystarczy dorobić pasy i pieszych włączyć w cykl...

    • 7 0

  • Światła są tam zbędne

    • 5 1

  • Fajna ta logika: napaćkać świateł gdzie popanie i każde kolejne uzasadniać tym, że obok już są więc nowe nie spotęgują korków

    Analogicznie "dogęszczać" (paskudne słowo) zabudowę a później urzędnicy "ze zdziwieniem" odnotowują, że nie ma gdzie zaparkować... Oto Gdańsk marzeń pani Oli, samie sobie zgotowaliście ten los, 58% w pierwszej turze.

    • 14 0

  • Dobrze by było jakby były na przycisk

    a nie czerwone światło a nikogo nie ma.
    Samochody hamują, stoją, rozpędzają się - czysta ekologia.

    • 10 0

  • Bez sensu są te światła bo (8)

    Światła i przejście są na wysokości przystanka klonowa. Nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć, że gdy tam pali się czerwone dla samochodów piesi na planowanym przejściu mogą bezpiecznie przejść gdyż auta i tak stoją. Kolejne światła dosłownie 50 metrów dalej nie mają racji bytu.

    • 64 38

    • Napisali, że te światła włąśnie będą połączone z tamtymi

      Najważniejsze jest, że nie ma potrzeby doktoryzowania się pieszego jak tu mogą działać światła. Najczęściej idący ledwo skupia się na drodze, którą idzie, a tu się wymaga od niego zorientowania jak działają okoliczne światła. Ta droga jest na tyle obciążona autami, że niech lepiej aby obie strony mogły być pewne, że każdy przekroczy drogę wtedy kiedy powinien. Czasem warto jest ułatwić ludziom życie.

      • 14 4

    • Przecież piesi na przejściu zawsze mogą bezpiecznie przejść. (1)

      Nie muszą czekać na łaskę kierowców ;) ;)

      • 12 5

      • Sprawdź to sam

        Polecam wykonać próbę w tym miejscu. Najlepiej w godzinach szczytu. Przejdź sam, wyślij dziecko. Jak dla mnie, kierowcy, światła w tym miejscu powinny być

        • 1 0

    • To są światła przede wszystkim dla pieszych a nie dla samochodów (3)

      Teraz pieszy może się tam ładować kiedy chce a dzięki światłom będzie mógł przejść tylko, gdy zapali mu się zielone. Wszystkie te przejścia bez świateł na drogach z 2 pasami w jedną stronę to pozostałość po dawnych przepisach, gdy pieszy nie miał pierwszeństwa i wchodził na pasy, gdy na sąsiednich wyposażonych w światła zatrzymywały się samochody. Teraz są po prostu niebezpieczne dla pieszych

      • 5 0

      • (2)

        wiadomo że piesi to totalne głupki których trzeba za rączkę prowadzić inaczej zginą

        • 1 1

        • Vice versa (1)

          Rozumiem, że jak wysiadasz z samochodu, i stajesz się pieszym, idealnie pasujesz do tego opisu. przyjmując tak proste założenie, światła powinny stać na każdym przejściu. To nie o to chodzi

          • 1 0

          • O to chodzi

            Światła powinny być na każdym przejściu przez jezdnię, gdzie masz 2 pasy ruchu w jedną stronę

            • 0 0

    • Spróbuj tam przejsc

      Czasami dobrze wcielić się w rolę pieszego. Spróbuj tam przejsc sam , następnie wyślij tam swoje dziecko. Zobaczysz jakie to niebezpieczne

      • 1 0

  • Niech sobie pani Ola postawi i 10 dodatkowych świateł na drodze do pracy...

    Również i na ścieżce rowerowej, jeśli z niej korzysta.
    Tylko niech się wreszcie od...czepi od kierowców i przestanie ich nękać chociaż na głównej arterii komunikacyjnej miasta!
    A do tego mogłaby jeszcze odbudować pobliski Bar Żuławski, zaorany po wielu latach na rzecz niedoszłej rozbudowy Galerii Bałtyckiej.

    • 11 1

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie!!

    Całe szczęście!! To jest najgłupsze przejście dla pieszych w Gdańsku! Trzy pasy ruchu z ograniczeniem do 50, jezdnią lekko skręcającą. Kierowca z lewego pasa nie widzi pieszego stojącego po prawej stronie, jeżeli jedzie tym samym tempem co środkowy i prawy pas.
    To było to słynne przejście dla pieszych, co się ktoś pierwszy w Polsce nadział na mandat w wysokości 1500 zł, bo nie widział pieszego.

    • 17 7

  • A co z oświetleniem przejść na Kaczyńskiego w Gdańsku? (1)

    Projekt oświetlenia z budżetu obywatelskiego wygrał w 2022 roku i do tej pory cisza.

    • 3 1

    • pewnie szukaja jak uwalic projekt albo juz go uwalili i dlatego cisza

      • 0 0

  • Dramat (1)

    komu służą te przejścia? Na pewno nie pieszym...

    • 2 3

    • Tak wiemy piracie drogowy przejscia z sygnalizacja dla pieszych to dla nich najgorsze co moze byc :)

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane