• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tory

M.W.
3 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Zakończył się remont torów tramwajowych na dojazdach do pętli w Oliwie. Rozpoczęły się prace na odcinku pomiędzy wyjazdem z Okopowej na Podwale Przedmiejskie a węzłem Hucisko.

- W ubiegłym roku eksperci z Politechniki Gdańskiej wykonali badanie stanu technicznego torowiska. Na podstawie tych badań wytypowano dwa odcinki, które wymagają remontu. Dalsze pogarszanie się ich stanu mogłoby nawet grozić bezpieczeństwu jazdy. Pasażerowie tramwajów doskonale wiedzieli, że w centrum torowisko jest w kiepskim stanie. Odbiciem jakości torów była przecież prędkość, jaką tam tramwaje rozwijały. Teraz ta prędkość będzie mogła zostać zwiększona - mówi dyr. Mieczysław Kotłowski z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace obejmą wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także przebudowę wysepek na przystanku przy Bramie Wyżynnej. Łączny koszt remontu wyniesie 1,6 mln zł. Jeśli nie zdarzy się "kataklizm pogodowy" modernizacja powinna zostać zakończona do 26 listopada.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (134)

  • objazdy

    wydaje mi się że niepotrzebnie objazdami zakorkowano i tak juz nieprzejezdne Hucisko. Moim zdaniem zarówno 12 jak i 13 powinny śmigać po całości przez 3 maja zamiast wyczyniac jakieś czasochłonne wygibasy przez Hucisko. Tu korek a na 3 maja tory rdzewieją.
    pozdrowienia
    Piotr
    Mag - Gdańsk ma zupełnie niezłe tramy i chwała mu za to że remontuje swoje stopiątki ( w tym roku 24 wagony po naprawie głównej)a nie sprowadza truchła z Niemiec. Citadisy również są dobrymi tramwajami.

    • 0 0

  • Choć z Gdyni jestem, też uważam, że tramwaje to przyszłość. Tyle, że trzeba by wymienić na początek torowiska (nawet starym trupem można przecież jechać równo po RÓWNYCH torach), a dopiero potem wymieniać tabor. Co do taboru, to polecam wybrać siędo Poznania. Już 6 lat temu było tam wiele nowych niskopodłogowych pojazdów - BAJKA.

    • 0 0

  • Piotrze

    zapomniałeś o drobnym szczególe - te "niezłe" citadisy nie wszędzie mogą jeździć.
    a i tak żeby w ogóle mogły jeździć po gdańskich szynach /łukach/ zdjęto im osłony na wózki.

    • 0 0

  • a ja wole jezdzic tymi starymi jest wiecej miejsca anie wtym nowym piszczacym tramwaju jest beznadziejny w krakowie mja nowe niskopodłogowe to sa super

    • 0 0

  • Bolo
    Citadisy mają wymienione osłony na wózkach, a więc nie trafiłeś. Mogą jeździć wszędzie z wyjątkiem ul Pomorskiej, ale profilaktycznie jeżdżą tylko na dwójce :-) Tramwaje niskopodłogowe są bardziej wymagające od uniwersalnych 105.
    pozdrowienia

    • 0 0

  • Piotrze

    no nie wiem, ale ktoś z ZKM-u rzeknął, że owe osłony ocierały o przystanki na łukach więc dlatego są zdjęte.
    a i z wpisywaniem się w niektóre łuki też nie jest dobrze

    • 0 0

  • Bolo,
    osłony są wystarczy sprawdzić.

    • 0 0

  • no może i są!
    ale !!!
    może któś z ZKM-u rzeknie co z torowiskiem na Pomorskiej - szczególnie pod wiaduktem - nadaje się ono do zamknięcia.
    Pewnie będzie cisza jak makiem posiał.

    • 0 0

  • No cóż, w walce tramwaj/trolejbus nie ma jednoznacznych wygranych, każdy ma swoje wady i zalety. Trolejbusy nie moga rozwijać zbyt dużej prędkści z bardzo prozicznego powodu- tzw. szelki ograniczają prędkość maksymalną do poziomu około 60 km/h. Tramwaj nie ma tego ograniczenia, ale niestety jeździ po szynach. Jest bardziej ekologiczny-mniejsze straty energii, nie zużywa ogumienia. Za to trolejbus jest bardziej autonomiczny, gorzej jeśli jak to zwykle bywa drogowców zaskoczy zima, wtedy zawsze korzystam z pojazdów szynowych.

    • 0 0

  • do Bola

    ... nie jestem z ZKM, ale słyszałem że ten odcinek ma zostać przebudowany, bo torowisko to jedno a jezdnia to drugi koszmar.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane