• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tory

M.W.
3 listopada 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Zakończył się remont torów tramwajowych na dojazdach do pętli w Oliwie. Rozpoczęły się prace na odcinku pomiędzy wyjazdem z Okopowej na Podwale Przedmiejskie a węzłem Hucisko.

- W ubiegłym roku eksperci z Politechniki Gdańskiej wykonali badanie stanu technicznego torowiska. Na podstawie tych badań wytypowano dwa odcinki, które wymagają remontu. Dalsze pogarszanie się ich stanu mogłoby nawet grozić bezpieczeństwu jazdy. Pasażerowie tramwajów doskonale wiedzieli, że w centrum torowisko jest w kiepskim stanie. Odbiciem jakości torów była przecież prędkość, jaką tam tramwaje rozwijały. Teraz ta prędkość będzie mogła zostać zwiększona - mówi dyr. Mieczysław Kotłowski z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace obejmą wymianę torów i sieci trakcyjnej, a także przebudowę wysepek na przystanku przy Bramie Wyżynnej. Łączny koszt remontu wyniesie 1,6 mln zł. Jeśli nie zdarzy się "kataklizm pogodowy" modernizacja powinna zostać zakończona do 26 listopada.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (134)

  • Mag

    ty masz chyba tramwajofobie
    gdzie w Niemczech polikwidowali tramwaje - chyba tylko we wschodnich lanadach, w miastach, które wymarły.
    Zobacz jak w tej Gdyni funkcjonują trolejbusy, na Morskiej, na Powstańców Warszawskich.
    i faktycznie do jazdy gdyńskimi "zelektryfikowanymi jelczami", jeżeli nie ma się miejsca siedzącego, trzeba mieć dużo siły w rękach aby utrzymać równowagę.

    • 0 0

  • lepiej żeby wysadzały pasażerów na wysepkach niż bezpośrednio na jezdnię
    a że piesi przechodzą z tych wysepek po pasach...
    ano przez inne przejścia dla pieszych tez przechodzą i takie ich prawo
    zresztą część przystanków ma przejścia podziemne
    że tramwaje przeszkadzaja kierowcą? - no nie rozśmieszj mnie
    mój mąż jeżdzi samochodem i jakoś nigdy nie narzekał i w konflikt z tramwajami nie popadł
    potrzebna KULTURA jazdy a nie nastawienie że się jest pępkiem swiata i wszyscy inni musza ustępować z drogi
    i nie staje się w poprzek torów tylko dlatego że "mi się spieszy" i chce się byc te dw metry z przodu
    (bo jak nie to pewnie kataklizm nastapi...)
    a autobusy rano nie przeszkadzaja?
    a smieciarki rano nie chałasują?
    a ci co mieszkają przy ruchliwych ulicach to mają sielską ciszę?
    a ci co mieszkają przy torach kolejowych?
    kazdy może albo się przyzwyczaic i nie zauwazać albo przeprowadzić
    mieszkam 2 minuty drogi od torów tramwajowych - odgłos ich jazdy do mnie nie dociera
    dlaczego? torowisko sie nie rozsypuje to co ma tak chalasowac?

    • 0 0

  • Teraz do Piotra

    Moim zdaniem stwierdzenie, ze tramwaje w Gdasku sa na poziomie jest zdrowa przesada. Jesli chodzi o stare niemieckie tramwaje mozemy duzo takich spotkac w Elblagu. I sa o wiele szybsze od tych zlomow konstala, wygodniejsze, nie szarpia i sie nie klekocza az tak strasznie. Wyremontowana czy nie wyremontowana 105 bedzie zawsze 105 czyli polskim najwiekszym bublem tramwajowym i nie zmienisz tego. To samo Citadis, bubel z fabryki bubli Alstom. Miales moze okazje kiedys byc w Czechach? Jak tak to na pewno wiesz jakie nowe tramwaje oni produkuja i zaden polski Alstom czy Kontal nie dorownuje pod wzgledem technicznym takiej Tatrze.

    • 0 0

  • Mama

    a ja myślę że Maga ktoś w dzieciństwie postraszył tramwajem, takim wielkim, czerwonym, dzwoniącym...
    no i teraz chłopak ma problem

    • 0 0

  • kwestia szarpania leży w gestii kierowcy (obojętnie czy to tramwaj, trolejbus czy autobus)
    a na klekotanie dobry przegląd techniczny bo już tak bywa że niezaleznie czego części, ale jak luźne to klekocza a jak nie sa luźne...
    :P

    • 0 0

  • Bolo

    A Solarisow tos ty w Gdyni nie widzial? Zapraszam na linie 23. Dziwne, ze ty i Poldek kojrzycie trole tylko z Jelczem. Proponuje bardziej rozeznac sie w temacie. Szczegolnie kieruje to do Poldka, ktory twierdzi ze to absurd, ze 21 tak rzadko jezdzi. Otoz czcigodny kolego, poza 21 z Sopotu dojedziesz do Gdyni autobusem S i ich rozklady sa tak zrobione, ze masz co 15 min autobus lub trolejbus. Tak wiec trzeba sie tylko rozejrzec.

    • 0 0

  • Mama

    I widzisz, tu mamy dowod, ze nie mieszkasz przy samym torowisku, bo co innego to halas smieciarki a co innego to lomot i trzesacy sie budynek przez tramwaj. Co wysadzania, to w Gdansku tuneli i kladek jest jak na lekarstwo. W Czechach kazdy przystanek tak wyglada. Jeli chodzi o kulture to raczej u tramwajarzy z nia kiepsko, gdyz wypychaja sie na chama wszedzie gdzie tylko moga i blokuja przejazd innym spieszacym sie do pracy kierowcom, ktorzy i tak juz swoje odestali, wiec kultura mowi tu o przepuszczeniu, ale niestety jest wrecz odwrotnie.

    • 0 0

  • a ja uwazam ze Mag zna sie bardzo dobrze,
    na tym o czym mowi.:)

    • 0 0

  • Bolo

    Jak juz to sam sie postraszylem tym tramwajem jezdzac nim pare razy. A jest to naprawde thriller komunikacyjny. Jedziesz taka 12 i nie wiesz czy dojedziesz czy po drodze nie wylecisz przez okno jak mocnej ten grat szarpnie. I nie jest to jak Mama powiada, kwestia motorniczego, tylko stanu pojazdu, ktory nagle nie wiadomo czemu gwaltownie podskakuje podczas hamowania. Z czyms takim rowniez sie spotkalem w Bydgoszczy, gdzie tramwaje podobnie jak i w Gdansku sa do niczego. Konstal 105N to kupa zlomu i nic tego nie zmieni. Jedynie kupno nowych pojazdow moze poprawic w Gdansku stan komunikacji tramwajowej.

    • 0 0

  • Była,

    i tu TEŻ NIE. Mag to przypadek nieuleczalny, niestety.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane