• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ulice w zachodniej części Gdyni

Patsz
8 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina
Rozwój zachodnich dzielnic Gdyni, jak widoczne na zdjęciu Chwarzno, wymaga projektów nowych dróg. Rozwój zachodnich dzielnic Gdyni, jak widoczne na zdjęciu Chwarzno, wymaga projektów nowych dróg.

Gdynia szuka projektanta infrastruktury drogowej dla okolic ul. Wiczlińskiej w zachodnich rejonach miasta. W planach budowa i uzbrojenie m.in. części drogi Jana KazimierzaMapka oraz KmicicaMapkaKetlingaMapka. Gotowe projekty mają dać szanse na ubieganie się o dofinansowanie zewnętrzne na prace.



Czy planowane drogi powstaną w najbliższych latach?

Nie jest tajemnicą, że gotowe projekty budowy dróg w zachodnich dzielnicach Gdyni, powiązane z retencją, pozwolą na ubieganie się o dofinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych. Podobna sytuacja była na Witominie, gdzie dzięki utworzeniu zbiornika retencyjnego można było wykonać przebudowę kanalizacji pod ul. Hodowlaną wraz z jej kapitalnym remontem.

Tajemnicą nie jest też fakt, że od lat Chwarzno wraz z Wiczlinem to najdynamiczniej rozwijające się dzielnice, zwłaszcza pod kątem inwestycji mieszkaniowych. Większa liczba mieszkańców to coraz większy ruch na drogach, który - mimo zachęt do przesiadki do pojazdów komunikacji miejskiej - nie zmniejsza się.

Każdy z nowych mieszkańców oczekuje drogowej infrastruktury, a władze Gdyni próbują za tymi oczekiwaniami nadążać.

Projekt rozbudowy Wiczlińskiej latem 2023 roku



Przypomnijmy, że latem udało się wyłonić biuro projektowe, które zaprojektuje rozbudowę ul. Wiczlińskiej w rejonie Dębowej Góry oraz Niemotowa. Chodzi o odcinek od Szkoły Podstawowej nr 37Mapka do rejonu stacji gazowejMapka.

Zakres rozbudowy Wiczlińskiej Zakres rozbudowy Wiczlińskiej
W planach jest stworzenie m.in.:

  • dwustronnego chodnika,
  • drogi dla rowerów,
  • rond - przy ul. Fregatowej i Jana Kazimierza.


Nowe ronda w zachodniej części Gdyni. Plany rozbudowy dróg Nowe ronda w zachodniej części Gdyni. Plany rozbudowy dróg

Za blisko 1 mln zł projektem zajmie się Biuro Projektów Drogowych z Gdańska. Projekt budowlany ma być gotowy w sierpniu 2023 roku.

- Ze względu na obszar, jak i powiązanie infrastruktury, teren dzielnicy podzieliliśmy na podzadania, które będą projektowane w oparciu o tożsame wytyczne. Pozwoli to na równoczesne prowadzenie działań, a także spojrzenie całościowe - opowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Kolejne projekty niebawem



Przetarg na projekty dla kolejnego obszaru na zachodzie Gdyni został ogłoszony kilka dni temu. Trwają poszukiwania projektantów dla budowy nowych dróg w rejonie ul. Wiczlińskiej i zyskującej na znaczeniu ul. Jana Kazimierza w Gdyni.

W planach jest budowa:

  • części ul. Jana Kazimierza,
  • ul. Andrzeja Kmicica,
  • ul. Heleny Kurcewiczówny,
  • północnego odcinka ul. Oleńki Billewiczówny,
  • ul. Ketlinga,
  • ul. Jana Skrzetuskiego.


Teren planowanej inwestycji zlokalizowany jest na obszarze zlewni Potoku Wiczlińskiego, więc projektanci będą musieli uwzględnić retencję wody opadowej i roztopowej.

Kryteria przetargu:

  1. cena - 60 proc.,
  2. czas wykonania - 30 proc.,
  3. kwalifikacje i doświadczenie wykonawców - 10 proc.


Oferty w pierwszym przetargu będą znane 16 listopada.

Patsz

Opinie (97)

Wszystkie opinie

  • Niech namalują pasy (1)

    na gruntowych drogach i wystarczy.
    Gdynia stajl!

    • 86 9

    • Jakoś to będzie

      • 1 1

  • Gdynia miasto planowania i wizualizacji?

    Moi znajomi często krytycznie wypowiadają się na temat zarządzania drogami w Gdyni. Stan dróg i chodników tych istniejących jest fatalny, bardzo skromnie je się remontuje a wciąż słyszymy o planach i wizualizacjach nowych dróg. Ile tak lat można?

    • 64 6

  • Dlaczego deweloperzy nie budują dróg sobie , tylko Gdynia, no i te kryteria Cena i brak doświadczenia

    • 65 4

  • Próbują nadążyć? (2)

    Planowanie infrastruktury drogowej powinno zostać wykonane PRZED budową domów/mieszkań. Przykład = USA. To optymalna strategia rozwiązująca wiele późniejszych problemów

    • 43 5

    • To są, w normalnych miejscach (1)

      a nie na pierdziszewach. USA strategią stymulowania suburbanizacji to akurat sobie narobiło fenomenalnych i trudnych do odkręcenia problemów. Europa urbanistycznie stoi o kilka rzędów wielkości wyżej

      • 6 2

      • Gdyni to akurat

        bliżej do Białorusi niż do USA

        • 1 0

  • Władze miasta szukają i planują. Ile razy już to słyszeliśmy. Co chociażby z obwodnicą Witomina?

    Prezydent obiecał, że droga powstanie w tej kadencji a tymczasem nie ma nawet projektu

    • 54 0

  • Drogi powstaną tak jak nowe lodowisko i basen olimpijski

    Jedyne co oni potrafią robić, to stawiać słupki i białą farbą utrudniać życie przedsiębiorcom i zmotoryzowanym mieszkańcom

    • 63 0

  • Nie pytajcie czy zrobią (1)

    Jasne że zrobią. To Wiczlino, dzielnica władzy. Reszta dzielnic niech czeka na święte nigdy.

    Radny w felietonie wytłumaczy dlaczego nie dało się inaczej.

    • 21 10

    • Jesteś pewny, że Wiczlino to dzielnica władzy?

      • 3 3

  • olaboga (3)

    No i po raz kolejny wyszło szydło z worka, miłość magistracko-deweloperska....dla tych co nie wiedzą: zaczyna miasto zwracać uwagę na drogi w tej okolicy, bo właśnie Hossa wystartowała z budową na skrzyżowaniu wiczlińskiej i jana kazimierza...przypadek, nie sądzę.............. a dzieci, które już zdążyły dorosnąć, nadal ryzykują życie przechodząc na przystanek przy kormorana z dębowej góry....może dzieci tych dzieci doczekają się w końcu bezpiecznego przejścia... nie chce mi się już pisać na ten temat, zestarzałem się i zgorzkniałem, czekam na urzędniczy hejt

    • 54 0

    • Popieram

      O tym samym pomyślałam po przeczytaniu pierwszych linijek tekstu. Zupełnie przypadkowo te inwestycje pokrywają się z nowymi osiedlami Hossy... Nie ma sposobu, żeby np. wydanie pozwolenia na budowę uzależnić od tego, żeby deweloper poniósł przynajmniej część kosztów rozbudowy infrastruktury?

      • 20 1

    • a w innym poscie: placzemy ze developer postawil osiedle a nie ma drogi (1)

      to zdecydujcie sie, czy maja robic drogi tram gdzie nowe bloki stawiaja, czy to napychanie kabzy developerom

      • 4 0

      • To deweloper w dużej części powinien finansować dojazdy do swoich osiedli. Osiedla powstają(ktoś wydaje zgody na ich budowę) a droga to dawna szosa wiejska.

        • 12 0

  • Opinia wyróżniona

    Jeszcze (2)

    na Karwinach nie zrobili i Dąbrowie
    a już roztaczają nowe wizje.
    Na tych Karwinach nawet jak skończą może kiedyś się uda to i tak po remoncie zjazd z Chwaszczyna,Chyloni czy Gdańska będzie jeden wielki czop tak jak teraz brak pasów projektował pewnie wybitny człowiek.Zima tuż tuż a tu takie wygwizdowo łącznie z tymi przesuniętymi przystankami. W soboty wszystko stoi nie użyczył robotników.

    • 72 12

    • Szczurek obieca wszystko żeby tylko utrzymać koryto

      • 27 2

    • Zanim tu zaczną, tam skończą

      I nie, nikt hrabiemu nie będzie budował 4 pasów i wyburzał budynków w dolnym biegu Wielkopolskiej, bo hrabia koniecznie chciał mieć latyfundia w Chwaszczynie. Z Chylonii notabene do centrum to się tamtędy nie jeździ

      • 16 12

  • Najpierw dali zgodę deweloperom na budowę tysięcy mieszkań a dopiero teraz powoli zaczynają myśleć o drogach?? (9)

    Polne drogi lub z płyt, brak chodników, brak dróg dla rowerów, komunikacji, brak oświetlenia, brak kanalizacji. Kto planuję zabudowę w tym mieście??

    • 71 6

    • Eugeniusz Kwiatkowski

      Się w grobie przewraca.

      • 14 0

    • Znajdź w ustawie zapis, który pozwala miastu nie wydać zgody na budowę, bo się standard okolicznej infrastruktury urzędnikowi (6)

      to pogadamy. W normalnym kraju nikt po prostu takich produktów jak blok na polu nie kupi, więc nie powstają. U nas ludzie bez jakiejkolwiek refleksji się na to rzucają, bo deweloper w folderze obiecał, że do centrum w 15 minut. Chyba o 3 w nocy w ferie. I co do zasady dociąganie infry w takie miejsca powinno mieć priorytet proporcjonalny do strumienia podatkowego z tego miejsca idącego. Czemu ludzie myślący mają wiecznie sponsorować niemyślących?

      • 13 4

      • wiesz co to jest plan zagodpodarowania przestrzennego? Planujesz inwestycje dobrane do infrastruktury, (5)

        • 4 6

        • Wiem doskonale. (2)

          Jeszcze raz - konkretny artykuł, który pozwoli samorządowi odmówić, gdy droga jest np. gruntowa albo tylko do sąsiedniej posesji. Nie krępuj się.

          • 4 3

          • Na wszystko musi być artykuł? (1)

            Cocz interesem mieszkańców?

            • 3 1

            • Tak, na zablokowanie inwestycji musi być artykuł

              • 0 3

        • Bzdura.

          Bzdura

          • 2 0

        • Ma się wrażenie, że po 1989 roku przestano się

          zajmować planami gospodarowania przestrzennego.

          • 0 0

    • Nikt.

      Nikt nie planuje. Stwarzają pozory i opowiadają bajki. Ciemny lud wszystko łyknie i odpowiednio zagłosuje.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane