- 1 Taksówki droższe i trudniej dostępne (133 opinie)
- 2 Plaga rowerowych wraków w Trójmieście (171 opinii)
- 3 Koniec połowów na Oksywiu. Co z kutrami? (213 opinii)
- 4 Trudne życie lokatorów gminnej kamienicy (291 opinii)
- 5 Zejście do zbiornika spłynęło z deszczem (74 opinie)
- 6 Blokują przejście, stojąc w kolejce do kasy (295 opinii)
Nowe ulice w zachodniej części Gdyni
Gdynia szuka projektanta infrastruktury drogowej dla okolic ul. Wiczlińskiej w zachodnich rejonach miasta. W planach budowa i uzbrojenie m.in. części drogi Jana Kazimierza oraz Kmicica i Ketlinga. Gotowe projekty mają dać szanse na ubieganie się o dofinansowanie zewnętrzne na prace.
Tajemnicą nie jest też fakt, że od lat Chwarzno wraz z Wiczlinem to najdynamiczniej rozwijające się dzielnice, zwłaszcza pod kątem inwestycji mieszkaniowych. Większa liczba mieszkańców to coraz większy ruch na drogach, który - mimo zachęt do przesiadki do pojazdów komunikacji miejskiej - nie zmniejsza się.
Każdy z nowych mieszkańców oczekuje drogowej infrastruktury, a władze Gdyni próbują za tymi oczekiwaniami nadążać.
Projekt rozbudowy Wiczlińskiej latem 2023 roku
Przypomnijmy, że latem udało się wyłonić biuro projektowe, które zaprojektuje rozbudowę ul. Wiczlińskiej w rejonie Dębowej Góry oraz Niemotowa. Chodzi o odcinek od Szkoły Podstawowej nr 37 do rejonu stacji gazowej.
W planach jest stworzenie m.in.:
- dwustronnego chodnika,
- drogi dla rowerów,
- rond - przy ul. Fregatowej i Jana Kazimierza.
Nowe ronda w zachodniej części Gdyni. Plany rozbudowy dróg
Za blisko 1 mln zł projektem zajmie się Biuro Projektów Drogowych z Gdańska. Projekt budowlany ma być gotowy w sierpniu 2023 roku.
- Ze względu na obszar, jak i powiązanie infrastruktury, teren dzielnicy podzieliliśmy na podzadania, które będą projektowane w oparciu o tożsame wytyczne. Pozwoli to na równoczesne prowadzenie działań, a także spojrzenie całościowe - opowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kolejne projekty niebawem
Przetarg na projekty dla kolejnego obszaru na zachodzie Gdyni został ogłoszony kilka dni temu. Trwają poszukiwania projektantów dla budowy nowych dróg w rejonie ul. Wiczlińskiej i zyskującej na znaczeniu ul. Jana Kazimierza w Gdyni.
W planach jest budowa:
- części ul. Jana Kazimierza,
- ul. Andrzeja Kmicica,
- ul. Heleny Kurcewiczówny,
- północnego odcinka ul. Oleńki Billewiczówny,
- ul. Ketlinga,
- ul. Jana Skrzetuskiego.
Teren planowanej inwestycji zlokalizowany jest na obszarze zlewni Potoku Wiczlińskiego, więc projektanci będą musieli uwzględnić retencję wody opadowej i roztopowej.
Kryteria przetargu:
- cena - 60 proc.,
- czas wykonania - 30 proc.,
- kwalifikacje i doświadczenie wykonawców - 10 proc.
Oferty w pierwszym przetargu będą znane 16 listopada.
Opinie (97)
-
2022-11-08 09:04
Opinia wyróżniona
Dojazd do całej dzielnicy ... (5)
Dojazd do całej dzielnicy Wiczlino, to potencjalna katastrofa. Były wielkie plany zostały wąskie i kręte dojazdy i intensywne budownictwo . A co w przypadku koniecznych ewakuacji ? Hulajnogi, czy nawet rowery dla seniorów?
- 71 14
-
2022-11-08 19:03
tam powinny zostać już puszczone tory dla SKM ;)
- 9 0
-
2022-11-08 15:19
Gdynia ma miliard długu, nawet podczas parady niepodległości rezygnuje z części barierek ochronnych bo jej na to nie stać...
- 10 0
-
2022-11-08 13:37
Jak mówił klasyk: ja wam prezydenta nie wybierałem (1)
Jak głosujecie tak macie
- 15 1
-
2022-11-12 12:19
Daj nam kontrkandydata, chyba że zarząd komisaryczny
- 0 0
-
2022-11-08 11:26
Toć to za obwodnicą, czyli za cywilizacją
Jakimi kryteriami kierowałeś/aś się, kupując tam nieruchomość?
- 13 14
-
2022-11-08 09:10
Opinia wyróżniona
wybory się zbliżają? (4)
i wysyp propozycji w temacie dróg na Wiczlinie. ale niech ktoś sensownie odpowie na pytanie - jaki sens ma rondo na Jana Kazimierza, a przy Lidlu ronda nie ma?
- 75 8
-
2022-11-08 20:01
Tam powstaje kolejne osiedle Hossy
I nie ważne, że to skrzyżowanie zostało wyremontowane całkiem niedawno więc o jakim myśleniu do przodu mówimy
- 5 0
-
2022-11-08 17:39
Ma sens (1)
Bo to.jest myślenie przyszłościowe. Takie jak powinno byc. A przy Lidlu nistety nie
- 0 0
-
2022-11-08 21:08
To nie ma sensu
dziwna teoria. proponuje popatrzec jak cały układ drogowy sie blokuje w okolicach lidla ok 0745-0815. to jest paraliż - biorąc pod uwage szkołe i przedszkole. Jaki sens mówic o przyszlosciowym rondzie przy budynkach których jeszcze nie ma, a ignorowac uklad który w tej chwili jest kompletnie niedrozny i który został bezsensownie skomplikowany rok temu.
- 6 2
-
2022-11-08 13:33
Szczurek tak robi przed każdymi wyborami
Jak widać działa
- 13 0
-
2022-11-08 07:32
Opinia wyróżniona
Jeszcze (2)
na Karwinach nie zrobili i Dąbrowie
a już roztaczają nowe wizje.
Na tych Karwinach nawet jak skończą może kiedyś się uda to i tak po remoncie zjazd z Chwaszczyna,Chyloni czy Gdańska będzie jeden wielki czop tak jak teraz brak pasów projektował pewnie wybitny człowiek.Zima tuż tuż a tu takie wygwizdowo łącznie z tymi przesuniętymi przystankami. W soboty wszystko stoi nie użyczył robotników.- 72 12
-
2022-11-08 09:32
Zanim tu zaczną, tam skończą
I nie, nikt hrabiemu nie będzie budował 4 pasów i wyburzał budynków w dolnym biegu Wielkopolskiej, bo hrabia koniecznie chciał mieć latyfundia w Chwaszczynie. Z Chylonii notabene do centrum to się tamtędy nie jeździ
- 16 12
-
2022-11-08 08:54
Szczurek obieca wszystko żeby tylko utrzymać koryto
- 27 2
Wszystkie opinie
-
2022-11-08 07:09
Niech namalują pasy (1)
na gruntowych drogach i wystarczy.
Gdynia stajl!- 86 9
-
2022-11-08 19:41
Jakoś to będzie
- 1 1
-
2022-11-08 07:10
Gdynia miasto planowania i wizualizacji?
Moi znajomi często krytycznie wypowiadają się na temat zarządzania drogami w Gdyni. Stan dróg i chodników tych istniejących jest fatalny, bardzo skromnie je się remontuje a wciąż słyszymy o planach i wizualizacjach nowych dróg. Ile tak lat można?
- 64 6
-
2022-11-08 07:13
Dlaczego deweloperzy nie budują dróg sobie , tylko Gdynia, no i te kryteria Cena i brak doświadczenia
- 65 4
-
2022-11-08 07:21
Próbują nadążyć? (2)
Planowanie infrastruktury drogowej powinno zostać wykonane PRZED budową domów/mieszkań. Przykład = USA. To optymalna strategia rozwiązująca wiele późniejszych problemów
- 43 5
-
2022-11-08 09:34
To są, w normalnych miejscach (1)
a nie na pierdziszewach. USA strategią stymulowania suburbanizacji to akurat sobie narobiło fenomenalnych i trudnych do odkręcenia problemów. Europa urbanistycznie stoi o kilka rzędów wielkości wyżej
- 6 2
-
2022-11-08 18:14
Gdyni to akurat
bliżej do Białorusi niż do USA
- 1 0
-
2022-11-08 07:22
Władze miasta szukają i planują. Ile razy już to słyszeliśmy. Co chociażby z obwodnicą Witomina?
Prezydent obiecał, że droga powstanie w tej kadencji a tymczasem nie ma nawet projektu
- 54 0
-
2022-11-08 07:27
Drogi powstaną tak jak nowe lodowisko i basen olimpijski
Jedyne co oni potrafią robić, to stawiać słupki i białą farbą utrudniać życie przedsiębiorcom i zmotoryzowanym mieszkańcom
- 63 0
-
2022-11-08 07:27
Nie pytajcie czy zrobią (1)
Jasne że zrobią. To Wiczlino, dzielnica władzy. Reszta dzielnic niech czeka na święte nigdy.
Radny w felietonie wytłumaczy dlaczego nie dało się inaczej.- 21 10
-
2022-11-08 09:53
Jesteś pewny, że Wiczlino to dzielnica władzy?
- 3 3
-
2022-11-08 07:28
olaboga (3)
No i po raz kolejny wyszło szydło z worka, miłość magistracko-deweloperska....dla tych co nie wiedzą: zaczyna miasto zwracać uwagę na drogi w tej okolicy, bo właśnie Hossa wystartowała z budową na skrzyżowaniu wiczlińskiej i jana kazimierza...przypadek, nie sądzę.............. a dzieci, które już zdążyły dorosnąć, nadal ryzykują życie przechodząc na przystanek przy kormorana z dębowej góry....może dzieci tych dzieci doczekają się w końcu bezpiecznego przejścia... nie chce mi się już pisać na ten temat, zestarzałem się i zgorzkniałem, czekam na urzędniczy hejt
- 54 0
-
2022-11-08 07:46
Popieram
O tym samym pomyślałam po przeczytaniu pierwszych linijek tekstu. Zupełnie przypadkowo te inwestycje pokrywają się z nowymi osiedlami Hossy... Nie ma sposobu, żeby np. wydanie pozwolenia na budowę uzależnić od tego, żeby deweloper poniósł przynajmniej część kosztów rozbudowy infrastruktury?
- 20 1
-
2022-11-08 08:40
a w innym poscie: placzemy ze developer postawil osiedle a nie ma drogi (1)
to zdecydujcie sie, czy maja robic drogi tram gdzie nowe bloki stawiaja, czy to napychanie kabzy developerom
- 4 0
-
2022-11-08 09:56
To deweloper w dużej części powinien finansować dojazdy do swoich osiedli. Osiedla powstają(ktoś wydaje zgody na ich budowę) a droga to dawna szosa wiejska.
- 12 0
-
2022-11-08 07:32
Opinia wyróżniona
Jeszcze (2)
na Karwinach nie zrobili i Dąbrowie
a już roztaczają nowe wizje.
Na tych Karwinach nawet jak skończą może kiedyś się uda to i tak po remoncie zjazd z Chwaszczyna,Chyloni czy Gdańska będzie jeden wielki czop tak jak teraz brak pasów projektował pewnie wybitny człowiek.Zima tuż tuż a tu takie wygwizdowo łącznie z tymi przesuniętymi przystankami. W soboty wszystko stoi nie użyczył robotników.- 72 12
-
2022-11-08 08:54
Szczurek obieca wszystko żeby tylko utrzymać koryto
- 27 2
-
2022-11-08 09:32
Zanim tu zaczną, tam skończą
I nie, nikt hrabiemu nie będzie budował 4 pasów i wyburzał budynków w dolnym biegu Wielkopolskiej, bo hrabia koniecznie chciał mieć latyfundia w Chwaszczynie. Z Chylonii notabene do centrum to się tamtędy nie jeździ
- 16 12
-
2022-11-08 07:33
Najpierw dali zgodę deweloperom na budowę tysięcy mieszkań a dopiero teraz powoli zaczynają myśleć o drogach?? (9)
Polne drogi lub z płyt, brak chodników, brak dróg dla rowerów, komunikacji, brak oświetlenia, brak kanalizacji. Kto planuję zabudowę w tym mieście??
- 71 6
-
2022-11-08 08:22
Eugeniusz Kwiatkowski
Się w grobie przewraca.
- 14 0
-
2022-11-08 09:40
Znajdź w ustawie zapis, który pozwala miastu nie wydać zgody na budowę, bo się standard okolicznej infrastruktury urzędnikowi (6)
to pogadamy. W normalnym kraju nikt po prostu takich produktów jak blok na polu nie kupi, więc nie powstają. U nas ludzie bez jakiejkolwiek refleksji się na to rzucają, bo deweloper w folderze obiecał, że do centrum w 15 minut. Chyba o 3 w nocy w ferie. I co do zasady dociąganie infry w takie miejsca powinno mieć priorytet proporcjonalny do strumienia podatkowego z tego miejsca idącego. Czemu ludzie myślący mają wiecznie sponsorować niemyślących?
- 13 4
-
2022-11-08 09:47
wiesz co to jest plan zagodpodarowania przestrzennego? Planujesz inwestycje dobrane do infrastruktury, (5)
- 4 6
-
2022-11-08 11:29
Wiem doskonale. (2)
Jeszcze raz - konkretny artykuł, który pozwoli samorządowi odmówić, gdy droga jest np. gruntowa albo tylko do sąsiedniej posesji. Nie krępuj się.
- 4 3
-
2022-11-08 13:26
Na wszystko musi być artykuł? (1)
Cocz interesem mieszkańców?
- 3 1
-
2022-11-08 14:24
Tak, na zablokowanie inwestycji musi być artykuł
- 0 3
-
2022-11-08 17:32
Bzdura.
Bzdura
- 2 0
-
2022-11-12 12:22
Ma się wrażenie, że po 1989 roku przestano się
zajmować planami gospodarowania przestrzennego.
- 0 0
-
2022-11-08 17:31
Nikt.
Nikt nie planuje. Stwarzają pozory i opowiadają bajki. Ciemny lud wszystko łyknie i odpowiednio zagłosuje.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.