• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe ulice w zachodniej części Gdyni

Patsz
8 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina
Rozwój zachodnich dzielnic Gdyni, jak widoczne na zdjęciu Chwarzno, wymaga projektów nowych dróg. Rozwój zachodnich dzielnic Gdyni, jak widoczne na zdjęciu Chwarzno, wymaga projektów nowych dróg.

Gdynia szuka projektanta infrastruktury drogowej dla okolic ul. Wiczlińskiej w zachodnich rejonach miasta. W planach budowa i uzbrojenie m.in. części drogi Jana KazimierzaMapka oraz KmicicaMapkaKetlingaMapka. Gotowe projekty mają dać szanse na ubieganie się o dofinansowanie zewnętrzne na prace.



Czy planowane drogi powstaną w najbliższych latach?

Nie jest tajemnicą, że gotowe projekty budowy dróg w zachodnich dzielnicach Gdyni, powiązane z retencją, pozwolą na ubieganie się o dofinansowanie inwestycji ze środków zewnętrznych. Podobna sytuacja była na Witominie, gdzie dzięki utworzeniu zbiornika retencyjnego można było wykonać przebudowę kanalizacji pod ul. Hodowlaną wraz z jej kapitalnym remontem.

Tajemnicą nie jest też fakt, że od lat Chwarzno wraz z Wiczlinem to najdynamiczniej rozwijające się dzielnice, zwłaszcza pod kątem inwestycji mieszkaniowych. Większa liczba mieszkańców to coraz większy ruch na drogach, który - mimo zachęt do przesiadki do pojazdów komunikacji miejskiej - nie zmniejsza się.

Każdy z nowych mieszkańców oczekuje drogowej infrastruktury, a władze Gdyni próbują za tymi oczekiwaniami nadążać.

Projekt rozbudowy Wiczlińskiej latem 2023 roku



Przypomnijmy, że latem udało się wyłonić biuro projektowe, które zaprojektuje rozbudowę ul. Wiczlińskiej w rejonie Dębowej Góry oraz Niemotowa. Chodzi o odcinek od Szkoły Podstawowej nr 37Mapka do rejonu stacji gazowejMapka.

Zakres rozbudowy Wiczlińskiej Zakres rozbudowy Wiczlińskiej
W planach jest stworzenie m.in.:

  • dwustronnego chodnika,
  • drogi dla rowerów,
  • rond - przy ul. Fregatowej i Jana Kazimierza.


Nowe ronda w zachodniej części Gdyni. Plany rozbudowy dróg Nowe ronda w zachodniej części Gdyni. Plany rozbudowy dróg

Za blisko 1 mln zł projektem zajmie się Biuro Projektów Drogowych z Gdańska. Projekt budowlany ma być gotowy w sierpniu 2023 roku.

- Ze względu na obszar, jak i powiązanie infrastruktury, teren dzielnicy podzieliliśmy na podzadania, które będą projektowane w oparciu o tożsame wytyczne. Pozwoli to na równoczesne prowadzenie działań, a także spojrzenie całościowe - opowiadał Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Kolejne projekty niebawem



Przetarg na projekty dla kolejnego obszaru na zachodzie Gdyni został ogłoszony kilka dni temu. Trwają poszukiwania projektantów dla budowy nowych dróg w rejonie ul. Wiczlińskiej i zyskującej na znaczeniu ul. Jana Kazimierza w Gdyni.

W planach jest budowa:

  • części ul. Jana Kazimierza,
  • ul. Andrzeja Kmicica,
  • ul. Heleny Kurcewiczówny,
  • północnego odcinka ul. Oleńki Billewiczówny,
  • ul. Ketlinga,
  • ul. Jana Skrzetuskiego.


Teren planowanej inwestycji zlokalizowany jest na obszarze zlewni Potoku Wiczlińskiego, więc projektanci będą musieli uwzględnić retencję wody opadowej i roztopowej.

Kryteria przetargu:

  1. cena - 60 proc.,
  2. czas wykonania - 30 proc.,
  3. kwalifikacje i doświadczenie wykonawców - 10 proc.


Oferty w pierwszym przetargu będą znane 16 listopada.

Patsz

Opinie (97)

  • Opinia wyróżniona

    Dojazd do całej dzielnicy ... (5)

    Dojazd do całej dzielnicy Wiczlino, to potencjalna katastrofa. Były wielkie plany zostały wąskie i kręte dojazdy i intensywne budownictwo . A co w przypadku koniecznych ewakuacji ? Hulajnogi, czy nawet rowery dla seniorów?

    • 71 14

    • Toć to za obwodnicą, czyli za cywilizacją

      Jakimi kryteriami kierowałeś/aś się, kupując tam nieruchomość?

      • 13 14

    • Jak mówił klasyk: ja wam prezydenta nie wybierałem (1)

      Jak głosujecie tak macie

      • 15 1

      • Daj nam kontrkandydata, chyba że zarząd komisaryczny

        • 0 0

    • Gdynia ma miliard długu, nawet podczas parady niepodległości rezygnuje z części barierek ochronnych bo jej na to nie stać...

      • 10 0

    • tam powinny zostać już puszczone tory dla SKM ;)

      • 9 0

  • Hossa powinna dołożyć się do budowy dróg, szkół i przedszkoli

    dlaczego miasto wydając kolejne zgody na nowe budynki Hossy na terenie Chwarzna-Wiczlina nie uzgodni, żeby tak duży deweloper 'dorzucił' się do budowy dróg i placówek oświatowych na terenie tej dzielnicy.

    • 14 3

  • Opinia wyróżniona

    wybory się zbliżają? (4)

    i wysyp propozycji w temacie dróg na Wiczlinie. ale niech ktoś sensownie odpowie na pytanie - jaki sens ma rondo na Jana Kazimierza, a przy Lidlu ronda nie ma?

    • 75 8

    • Szczurek tak robi przed każdymi wyborami

      Jak widać działa

      • 13 0

    • Ma sens (1)

      Bo to.jest myślenie przyszłościowe. Takie jak powinno byc. A przy Lidlu nistety nie

      • 0 0

      • To nie ma sensu

        dziwna teoria. proponuje popatrzec jak cały układ drogowy sie blokuje w okolicach lidla ok 0745-0815. to jest paraliż - biorąc pod uwage szkołe i przedszkole. Jaki sens mówic o przyszlosciowym rondzie przy budynkach których jeszcze nie ma, a ignorowac uklad który w tej chwili jest kompletnie niedrozny i który został bezsensownie skomplikowany rok temu.

        • 6 2

    • Tam powstaje kolejne osiedle Hossy

      I nie ważne, że to skrzyżowanie zostało wyremontowane całkiem niedawno więc o jakim myśleniu do przodu mówimy

      • 5 0

  • Simsy

    W Simsach najpierw buduje się dorgi ,a pozniej osiedla.

    • 11 4

  • Kot kupuje mieszkania bez dróg dojazdowych, chyba bezmozgi

    • 15 3

  • Idą wybory

    Łucyk w opowiadaniach o planowanych inwestycjach przechodzi samego siebie razem z radnym Jakubem Ubychem vel rondo przy Lidlu. Projekt ma być gotowy na sierpień 2023 czyli "planowane" realizacje w roku 2024 czyli w roku wyborczym . Na wiosnę 2024 będziemy słyszeli "już zaczynamy", "już wybieramy wykonawcę" itp . itd. Po wyborach usłyszymy że "chcieliśmy ale unia nie dała dofinansowania" Gdynia jest bankrutem który nie ma nawet na wkład własny w projekt w kwocie 30-40 % wartości inwestycji. Można się założyć że z naszych podatków miasto wykona drogi dojazdowe do inwestycji Hossy na Chwarznieńskiej i Jana Kazimierza. Nasze podatki poszły na wspomożenie inwestycji Inwest Komfortu na Kolibkach . Wykonano drogi dojazdowe , sieć wod-kan i sieć odbioru wód opadowych , oczywiście pod hasłami urzędu i słowami Łucyka " to dla dobra mieszkańców" a cena za 1m2 na Kolibkach około 20.000 1m2 !!!!. Oto prawdziwy obraz inwestycji drogowej na Wiczlinie.

    • 32 0

  • Gdynia szuka projektanta infrastruktury drogowej w okolicy ul. Wiczlińskiej w zachodnich rejonach miasta.

    Niech w innych miastach też poszuka, w okolicy ul. Wiczlińskiej w Gdyni nie kojarzę żeby jakieś biura projektanckie były.

    • 17 0

  • Od sukcesu do sukcesu

    Najpierw projekt obwodnicy Witomina, teraz projekty nowych ulic na Chwarznie. Kolejna kadencja jak w banku.

    • 21 0

  • Proszę używać poprawnej nazwy dzielnicy. Chwarzno-Wiczlino

    Od ładnych paru lat nie ma już Chwarzna i nie ma Wiczlina. Mnie też to się nie podoba, nikt z nikim tego chyba nie uzgadniał, ale jest jak jest. Chwarzno-Wiczlino, albo bardziej umownie Gdynia-Zachód

    • 9 1

  • Niech najpierw ogarną

    to co teraz remontują. W ramach przebudowy Węzła Karwiny nie potrafią ogarnąć chaosu jaki mieszkańcom zafundował wykonawca MTM. Ul. Strzelców jeden wielki bałagan, skrzyżowanie ul. Racławickiej i Wielkopolskiej jeden wielki bałagan, ul. Parkowa przy Wielkopolskiej rozgrzebana i nic się tam nie dzieje. O postępie prac na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej nie ma co pisać, bo jaki jest koń to każdy widzi.

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane