- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowe wagony PKP Intercity na trasie Wrocław - Trójmiasto
176 mln zł wydało PKP Intercity na nowe wagony, które będą obsługiwać trasę Wrocław - Trójmiasto. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą już w najbliższy wtorek, w porannym składzie TLK Mieszko.
Czytaj także: w grudniu pojedziemy Pendolino do Warszawy w 2 godz. 58 min
- Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek 15 kwietnia rano. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.
Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy.
Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.
Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności.
PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł.
Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
Opinie (207) 3 zablokowane
-
2014-04-14 15:16
czunjiki dymu w toaletach
taki czujnik blokuje otwarcie drzwi i wzywa drużynę konduktorską która wystawia mandat za 500PLN. Oczywiście jakby były jescze zraszacze wodne gaszące peta było by lepiej, ale....
- 24 5
-
2014-04-14 15:27
Kuszetki/Sypialne (1)
Przydały by się nowe wagony sypialne/kuszetki...
- 14 2
-
2014-04-14 16:21
Będą
10 sypialnych i 12 kuszetek jest modernizowane właśnie przez Pesę.
- 4 0
-
2014-04-14 15:38
Wczoraj (1)
Wracaliśmy złomem z Wrocławia który nie powinien być dopuszczony do RUCHU!!!
- 10 6
-
2014-04-14 21:18
Golfem szwagra? A mogliście koleją...
:)
- 9 0
-
2014-04-14 15:39
(4)
hehe no proszę jak się zabrali do roboty jak Polski Bus i Ryan im odebrał klientów!
Nadal syf, kiła i mogiła w tych waszych TLK i jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Jeszcze jedno, chciałem się wybrać z rowerem do Laskowic Pomorskich i pojeździć w okolicach Doliny Wisły, ale 20 zł za bilet + 7 za rower (sic!) to już przesada. 7 zł za bilet za rower, wy chyba żyjecie tych spółeczkach kolejowych w jakimś matrixie!- 7 17
-
2014-04-14 15:44
(3)
To kup sobie samochód i nim pojedź do tych Laskowic, jak 7 zł za bilet na rower to dla ciebie przesada.
- 22 2
-
2014-04-14 20:37
(2)
Wiesz, wolę jednak mój rower, który i tak jest więcej wart niż większość waszych poniemieckich czy pomakarońskich szrotów, sorry "samochodów":)
- 0 6
-
2014-04-14 20:50
Rower może tak, ale żal ci 27 na bilet.
.
- 8 0
-
2014-04-14 21:08
Jasne, rower za tysiące a nie masz 7 zł na bilet?
- 9 0
-
2014-04-14 15:41
konkurencja
Polecam blablacar na tej trasie, taniej i szybciej...
- 5 5
-
2014-04-14 15:43
(3)
Niedługo te Inter-City i TLK będą wozić powietrze. Już wożą, bo poza weekendami, to pies z kulawą nogą pojedzie do Wrocka za ponad 80 zł, jak ma Polskiego Busa za 35 zł, a czasami nawet za 10 zyli.
- 10 17
-
2014-04-14 15:52
Za 40 zł. Poza tym jak lubisz siedzieć 8.5 godziny jak sardynka w puszce to twoja sprawa. Bilet na TLK kosztuje 67 zł, czas przejazdu 6:40 obecnie.
- 11 2
-
2014-04-14 16:08
nie tylko cena odkrywa rolę (1)
Wyobraź sobie, że nie każdy ma ochotę jechać w ciasnym autobusie gdzie musisz zapinać pasy, a do kibla trzeba wchodzić tyłem.
A TLK kosztuje 67 zł, jak kupisz wcześniej to 57 zł, w promocji za 29 zł. I jedziesz nowiutkim składem o 2 godziny krócej, niedługo o 4 godziny krócej niż autobus.- 5 3
-
2014-04-14 20:52
jasne, wczoraj właśnie wracałem z Poznania tym twoim super TLK: smród w przedziale, ogrzewanie na cały power i brak możliwości regulacji -gałka się kręciła dookoła, wyjście do kibla to walka z samym sobą - wejść do tego syfu czy popuścić w gacie. I to wszystko za drobne 60 zł.
Nie dziękuję, ostatni raz dałem zarobić TLK!- 3 4
-
2014-04-14 15:43
Chyba trasa Poznań Gdynia, bo do Wrocławia jest tylko jeden pociąg a ten Mieszko (2)
o którym pisaliście jedzie tylko do Poznania
- 8 1
-
2014-04-14 16:04
W rozkładzie jazdy są 3 pociągi TLK Wrocław-Gdynia.
- 1 0
-
2014-04-14 16:07
Nie, Mieszko jedzie na trasie Wrocław-Gdynia. Wyjeżdża o 6.33 z Wrocławia i o 14.12 jest w Gdyni Głównej i później w drodze powrotnej wyjeżdża z Gdyni o 16.19 i we Wrocławiu jest o 23.39. Oprócz Mieszka bezpośrednio jeżdżą jeszcze Pomorzanin i Bachus.
- 4 1
-
2014-04-14 15:48
ja tam bede tylko jezdził pindolino
- 6 5
-
2014-04-14 16:07
teraz tylko
PKP musi jeszcze godziwie zapłacic firmie sprzatajacej bo bez tego syf bedzie jak w starych wagonach,
- 4 0
-
2014-04-14 16:07
prędkość maksymalna 160km/h w XXI wieku to jakieś nieporozumienie (4)
- 6 11
-
2014-04-14 16:10
(3)
Zawsze mogą potem spróbować homologowac na 200.. Pewnie konieczna będzie wymiana wózków, ale tak na prawdę to po co?
- 1 2
-
2014-04-14 18:00
przejedz się pociągiem dalekobieżnym we Francji, Hiszpani, Niemczech czy UK (2)
to zrozumiesz jak bardzo jesteśmy zacofani
- 3 1
-
2014-04-15 00:42
przejechałem się (1)
większość ruchu pociągów we Francji to nie TGV, ale klasyki do 160 (maksymalnie 200) km/h właśnie. Do tego kolejki podmiejskie wlokące się tak szybko, że nasza SKM to demon prędkości.
- 5 1
-
2014-04-15 09:04
oczywiście
we Francji jest sieć pociągów dużej prędkości i to nawet pokaźna sieć, lecz jest ona uzupełniania przez linie klasyczne, gdzie w większości jest 160 km/h na niektórych 200 km/h. TGV jeżdżą nie tylko po liniach dużych prędkości ale i po klasykach i tam nie rozwijają zawrotnych prędkości.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.