• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wagony PKP Intercity na trasie Wrocław - Trójmiasto

ms
14 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

176 mln zł wydało PKP Intercity na nowe wagony, które będą obsługiwać trasę Wrocław - Trójmiasto. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą już w najbliższy wtorek, w porannym składzie TLK Mieszko.



PKP Intercity odebrało na razie dziewięć z 25 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie pociągów na trasie Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia. W pierwszej partii znalazły się cztery wagony przedziałowe 1 klasy oraz pięć przedziałowych 2 klasy, w tym wagon przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pozostałe wyjadą na tory przed wakacjami.

Czytaj także: w grudniu pojedziemy Pendolino do Warszawy w 2 godz. 58 min

- Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek 15 kwietnia rano. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.

Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy.

Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.

Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności.

PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł.

Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
ms

Opinie (207) 3 zablokowane

  • Ciekawe jaka cena (6)

    Polskim busem płacę od 2 zł do 30 zł, a pociągiem do tej pory między 50-70 zł bez gniazdka z prądem i Wi-Fi, czas podróży porównywalny. Alternatywnie BlaBla Car od 45 do 70 zł.

    • 8 8

    • (2)

      Standardowa cena PB na trasie Gd-Wro to 35-40 zł.
      Pociąg kosztuje 67 zł. A możesz kupić też bilet za 57 zł albo w promocji za 29 zł. I jedziesz nowoczesnym klimatyzowanym składem z gniazdkami i niedługo z szybkim wifi. Nie małym routerem w PB gdzie za chiny nie mogę się nigdy połączyć.

      TLK Gd-Wro czas podróży 6:38 i będzie dużo szybciej.
      PB Gd-Wro 8:45.
      To jest porównywalny czas?

      • 6 3

      • Daj spokój, "pasjonatom PB" nie wytłumaczysz, dla nich jechanie z kolanami pod brodą prawie 9 godzin to szczyt komfortu, bo jest fotel z pseudoskóry i wi-fi.

        • 15 2

      • wifi w TLK:))) chyba jak te plsukwy nałąpiesz i pójdziesz z nimi do śmierdzącego kibla na którym sobie napiszesz wifi:)
        pan prezes napisał co wiedział. sorry, ale przespaliście swój czas gamoniu z tlka.

        • 1 6

    • (2)

      Jaki porównywalny czas podróży? Co ty bredzisz? A co do cen, to wszędzie na świecie tani przewoźnicy autobusowi z reguły są tańsi niż kolej, coś za coś, niższa cena ale i niższy komfort oraz dłuższy czas podróży.
      Porównajmy sobie czasy przejazdu do miast gdzie jeździ PB z Gdańska:

      Bydgoszcz:
      PB - 2:35 h
      PKP - 1:27 h

      Katowice:
      PB - 9 h
      PKP - 8:21 h (tu są w tej chwili jedne z największych opóżnień ze względu na remonty)

      Kraków:
      PB - 10:20 h
      PKP - 7:50 h

      Poznań:
      PB - 5:05 h
      PKP - 3:03 h

      Rzeszów:
      PB - 13:25 h
      PKP - 10:52 h

      Toruń:
      PB - 2:20 h
      PKP - 2:40 h (tu podobnie jak w przypadku Katowic, spore opóźnienia w związku z remontami)

      Warszawa:
      PB - 4:55 h (jedyny kurs gdzie autobus nie wjeżdża do centrum, więc należy doliczyć 0:30 h na dojazd do centrum)
      PKP - 4:34 h

      Wrocław:
      PB - 8:35 h
      PKP - 5:33 h

      To są wg. ciebie porównywalne czasy podróży? Należy pamiętać jeszcze, że za pół roku większość kursów pociągów ulegnie znacznemu skróceniu, do Warszawy 3 h, do Krakowa 5h, do Katowic 5 h.

      • 8 2

      • (1)

        Co wy bierzecie ? i czy w ogóle ktoś kto dodaje te komentarze podróżował czymkolwiek ostatnio na tej trasie ? PB jest we Wro przeważnie przed czasem ok 7:40 h, za bilet nie zapłaciłem przez ostatnie 4 miesiące drożej niż 16 zł na Allegro, TLK czas podróży 6:38, 5:33 !!!!??? HAHA, litości. Nie zdarzyło mi się jak na razie zejść poniżej 7:20 h nieważne w dzień czy w nocy. Gniazdka z prądem w TLK ??? Pozostawię bez komentarza.

        • 1 2

        • TLK:
          Gda - 5.35, Wro - 12.13
          Gda - 8.54, Wro - 15.07
          Gda - 12.48, Wro - 19.30

          EIC:
          Gda - 7.21, Wro - 12.54

          • 3 0

  • No i cuś drgnęło w rajstopach (2)

    Wreszcie przyzwoite wagony przedziałowe.
    Zbudowane od podstawy a nie reanimowane z recyclingu.
    Pozostaje tylko kwestia utrzymania i kultury podróżnych.
    A z tym bywa różnie.

    Pewno gdzieś tam na jakimś portalu Robert Dziobakowaty Wyszyński wyleje kolejny swój orgiastyczny zachwyt nad pseudolino, PIColino które pojedzie z taką samą prędkością jak klasyczny skład z Gdyni do Wrocławia.
    Ale o tym PKP milczy, zaklęcie milczy.

    • 8 3

    • reanimowane z recyklingu? naprawy rewizyjne to konieczność (1)

      normą jest, że wagon jeździ około 50 lat. W tym czasie ma dwie / trzy naprawy rewizyjne często połączone z wymianą automatyki etc etc. To nie golf trójka w TDI, że po 15 latach eksploatacji trzyma się tylko na lakierze.

      • 4 0

      • Ależ się wszyscy czepili VW w TDI

        nie mam ani TDI ani VW, ale nie rozumiem tej nagonki, sądzę że banda zakompleksionych malkontentów, której nie stać na fajne i tanie autko z dobrym stosunkiem ekonomicznej jazdy do dynamiki zionie zawiścią do normalnych ludzi, dla których wybór TDI (nie koniecznie VW) do codziennych potrzeb jest oczywistym wyborem. Mam rację ?

        • 0 0

  • Wagony

    W każdym z nich należałoby zainstalować fotoradary, żeby rejestrowały ew. wandali

    • 4 1

  • A co mnie pluskwy poRĄBAŁY na tej trasie, to już mi PKP nie zliże...Tak wygląda ta

    "dbałość" o pasażera!

    • 2 2

  • Polacy i tak to niedługo zniszczą. Zacznie się palenie w kiblu, ktoś sobie coś weźmie, odkręci..

    • 9 1

  • Chyba na trasie Wrocław - Gdynia ! (4)

    Jak zwykle...
    Jeśli coś dotyczy Gdyni to piszecie Trójmiasto, a jeśli dotyczy Gdańska to piszecie Gdańsk...

    • 8 6

    • Wiesz że ja też to zauważyłem. Widać stronniczość redakcji gołym okiem.

      • 2 5

    • (2)

      Ale pociąg przejeżdża też przez Gdańsk i Sopot, więc jest Wrocław - Trójmiasto. Jakby jechał ze Szczecina i kończył w Gdyni to by było Szczecin - Gdynia, chyba logiczne.

      • 3 3

      • To może Wrocław- Pomorze?? Przez Tczew też jedzie!

        • 3 2

      • Czyli chcąc jechać do Gdyni kupisz bilet do Trójmiasta, a pociąg dojedzie tylko do Gdańska to nie będziesz miał pretensji?? W końcu Gdańsk to Trójmiasto

        • 5 1

  • Brawo nareszcie, klima musi być, 6 miejsc w przedziale, jeszcze tylko loki na 160 km/h niech tam kursują

    Ryan i Szkocki Bus mogą podskoczyć. Czas i komfort kolejarze się dziś liczy;)

    • 9 1

  • Takie te wagony ładne, że żal je wypuszczać na trasę! (1)

    polaki brudasy i złodzieje wszystko zniszczą!

    • 10 8

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • odnowa

    Za te 176 baniek PKP mogłoby sobie wybudować w Trójmieście Dworzec z prawdziwego zdarzenia - taki jak na tym zdjęciu

    • 5 3

  • PKP

    Brawo na to czekam :)

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane