- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowe wagony PKP Intercity na trasie Wrocław - Trójmiasto
176 mln zł wydało PKP Intercity na nowe wagony, które będą obsługiwać trasę Wrocław - Trójmiasto. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą już w najbliższy wtorek, w porannym składzie TLK Mieszko.
Czytaj także: w grudniu pojedziemy Pendolino do Warszawy w 2 godz. 58 min
- Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko ruszy w drogę z pasażerami we wtorek 15 kwietnia rano. Mamy nadzieję, że nasi klienci pozytywnie ocenią komfort podróżowania na pokładzie PKP Intercity - mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie.
Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy.
Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi - w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.
Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności.
PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych. Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł.
Dziś pokonanie trasy z Wrocławia do Gdyni bezpośrednim pociągiem trwa od 7 godz. 40 minut do 8 godz. 4 min. Po zakończeniu prac modernizacyjnych na tej trasie w 2015 r. podróż ma się skrócić do ok. 5 godz.
Opinie (207) 3 zablokowane
-
2014-04-14 16:09
Ciekawe jaka cena (6)
Polskim busem płacę od 2 zł do 30 zł, a pociągiem do tej pory między 50-70 zł bez gniazdka z prądem i Wi-Fi, czas podróży porównywalny. Alternatywnie BlaBla Car od 45 do 70 zł.
- 8 8
-
2014-04-14 16:15
(2)
Standardowa cena PB na trasie Gd-Wro to 35-40 zł.
Pociąg kosztuje 67 zł. A możesz kupić też bilet za 57 zł albo w promocji za 29 zł. I jedziesz nowoczesnym klimatyzowanym składem z gniazdkami i niedługo z szybkim wifi. Nie małym routerem w PB gdzie za chiny nie mogę się nigdy połączyć.
TLK Gd-Wro czas podróży 6:38 i będzie dużo szybciej.
PB Gd-Wro 8:45.
To jest porównywalny czas?- 6 3
-
2014-04-14 16:20
Daj spokój, "pasjonatom PB" nie wytłumaczysz, dla nich jechanie z kolanami pod brodą prawie 9 godzin to szczyt komfortu, bo jest fotel z pseudoskóry i wi-fi.
- 15 2
-
2014-04-14 20:46
wifi w TLK:))) chyba jak te plsukwy nałąpiesz i pójdziesz z nimi do śmierdzącego kibla na którym sobie napiszesz wifi:)
pan prezes napisał co wiedział. sorry, ale przespaliście swój czas gamoniu z tlka.- 1 6
-
2014-04-14 20:28
(2)
Jaki porównywalny czas podróży? Co ty bredzisz? A co do cen, to wszędzie na świecie tani przewoźnicy autobusowi z reguły są tańsi niż kolej, coś za coś, niższa cena ale i niższy komfort oraz dłuższy czas podróży.
Porównajmy sobie czasy przejazdu do miast gdzie jeździ PB z Gdańska:
Bydgoszcz:
PB - 2:35 h
PKP - 1:27 h
Katowice:
PB - 9 h
PKP - 8:21 h (tu są w tej chwili jedne z największych opóżnień ze względu na remonty)
Kraków:
PB - 10:20 h
PKP - 7:50 h
Poznań:
PB - 5:05 h
PKP - 3:03 h
Rzeszów:
PB - 13:25 h
PKP - 10:52 h
Toruń:
PB - 2:20 h
PKP - 2:40 h (tu podobnie jak w przypadku Katowic, spore opóźnienia w związku z remontami)
Warszawa:
PB - 4:55 h (jedyny kurs gdzie autobus nie wjeżdża do centrum, więc należy doliczyć 0:30 h na dojazd do centrum)
PKP - 4:34 h
Wrocław:
PB - 8:35 h
PKP - 5:33 h
To są wg. ciebie porównywalne czasy podróży? Należy pamiętać jeszcze, że za pół roku większość kursów pociągów ulegnie znacznemu skróceniu, do Warszawy 3 h, do Krakowa 5h, do Katowic 5 h.- 8 2
-
2014-04-15 18:35
(1)
Co wy bierzecie ? i czy w ogóle ktoś kto dodaje te komentarze podróżował czymkolwiek ostatnio na tej trasie ? PB jest we Wro przeważnie przed czasem ok 7:40 h, za bilet nie zapłaciłem przez ostatnie 4 miesiące drożej niż 16 zł na Allegro, TLK czas podróży 6:38, 5:33 !!!!??? HAHA, litości. Nie zdarzyło mi się jak na razie zejść poniżej 7:20 h nieważne w dzień czy w nocy. Gniazdka z prądem w TLK ??? Pozostawię bez komentarza.
- 1 2
-
2014-04-15 19:29
TLK:
Gda - 5.35, Wro - 12.13
Gda - 8.54, Wro - 15.07
Gda - 12.48, Wro - 19.30
EIC:
Gda - 7.21, Wro - 12.54- 3 0
-
2014-04-14 16:21
No i cuś drgnęło w rajstopach (2)
Wreszcie przyzwoite wagony przedziałowe.
Zbudowane od podstawy a nie reanimowane z recyclingu.
Pozostaje tylko kwestia utrzymania i kultury podróżnych.
A z tym bywa różnie.
Pewno gdzieś tam na jakimś portalu Robert Dziobakowaty Wyszyński wyleje kolejny swój orgiastyczny zachwyt nad pseudolino, PIColino które pojedzie z taką samą prędkością jak klasyczny skład z Gdyni do Wrocławia.
Ale o tym PKP milczy, zaklęcie milczy.- 8 3
-
2014-04-15 00:47
reanimowane z recyklingu? naprawy rewizyjne to konieczność (1)
normą jest, że wagon jeździ około 50 lat. W tym czasie ma dwie / trzy naprawy rewizyjne często połączone z wymianą automatyki etc etc. To nie golf trójka w TDI, że po 15 latach eksploatacji trzyma się tylko na lakierze.
- 4 0
-
2014-04-15 08:36
Ależ się wszyscy czepili VW w TDI
nie mam ani TDI ani VW, ale nie rozumiem tej nagonki, sądzę że banda zakompleksionych malkontentów, której nie stać na fajne i tanie autko z dobrym stosunkiem ekonomicznej jazdy do dynamiki zionie zawiścią do normalnych ludzi, dla których wybór TDI (nie koniecznie VW) do codziennych potrzeb jest oczywistym wyborem. Mam rację ?
- 0 0
-
2014-04-14 16:33
Wagony
W każdym z nich należałoby zainstalować fotoradary, żeby rejestrowały ew. wandali
- 4 1
-
2014-04-14 16:44
A co mnie pluskwy poRĄBAŁY na tej trasie, to już mi PKP nie zliże...Tak wygląda ta
"dbałość" o pasażera!
- 2 2
-
2014-04-14 16:45
Polacy i tak to niedługo zniszczą. Zacznie się palenie w kiblu, ktoś sobie coś weźmie, odkręci..
- 9 1
-
2014-04-14 16:46
Chyba na trasie Wrocław - Gdynia ! (4)
Jak zwykle...
Jeśli coś dotyczy Gdyni to piszecie Trójmiasto, a jeśli dotyczy Gdańska to piszecie Gdańsk...- 8 6
-
2014-04-14 17:09
Wiesz że ja też to zauważyłem. Widać stronniczość redakcji gołym okiem.
- 2 5
-
2014-04-14 17:12
(2)
Ale pociąg przejeżdża też przez Gdańsk i Sopot, więc jest Wrocław - Trójmiasto. Jakby jechał ze Szczecina i kończył w Gdyni to by było Szczecin - Gdynia, chyba logiczne.
- 3 3
-
2014-04-14 17:35
To może Wrocław- Pomorze?? Przez Tczew też jedzie!
- 3 2
-
2014-04-14 17:39
Czyli chcąc jechać do Gdyni kupisz bilet do Trójmiasta, a pociąg dojedzie tylko do Gdańska to nie będziesz miał pretensji?? W końcu Gdańsk to Trójmiasto
- 5 1
-
2014-04-14 16:48
Brawo nareszcie, klima musi być, 6 miejsc w przedziale, jeszcze tylko loki na 160 km/h niech tam kursują
Ryan i Szkocki Bus mogą podskoczyć. Czas i komfort kolejarze się dziś liczy;)
- 9 1
-
2014-04-14 16:50
Takie te wagony ładne, że żal je wypuszczać na trasę! (1)
polaki brudasy i złodzieje wszystko zniszczą!
- 10 8
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2014-04-14 16:51
odnowa
Za te 176 baniek PKP mogłoby sobie wybudować w Trójmieście Dworzec z prawdziwego zdarzenia - taki jak na tym zdjęciu
- 5 3
-
2014-04-14 17:21
PKP
Brawo na to czekam :)
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.