- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowe wiadukty na Oruni zmienią ruch
Dopiero w połowie 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja techniczna dla budowy dwóch bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na Oruni - w pobliżu ul. Sandomierskiej i w ciągu ul. Równej . Projekt opracuje firma Transprojekt Gdański za kwotę ok. 1,5 mln zł.
Zaznaczmy, że miasto na ten cel miało przeznaczone 2,2 mln zł.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym przewidziano wykonanie koncepcji. W drugim etapie wykonawca będzie zobowiązany opracować szczegółową dokumentację. Całość prac projektowych ma potrwać do połowy 2019 r. W tym czasie Transprojekt Gdański ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Dwa wiadukty na początek
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Czytaj też: Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł
Dalsze plany dla Oruni
Możliwe, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogłyby poruszać się tam pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
Opinie (105) 10 zablokowanych
-
2018-01-02 16:17
Wybory sie zbliżają i sprzedają nam to, że za 2 lata będą mieli projekty
czyli nie będzie wtedy wiaduktów - dopiero projekty wtedy będą, ale wyborcy i tak karnie zagłosują tak jak dotąd. (kupujemy te same obietnice od 20 lat)
- 20 8
-
2018-01-02 16:20
A nad Traktem miał być wiadukt z Nakielskiej (czyli od Małomiejskiej)
nie zapomnijcie o nim
- 12 0
-
2018-01-02 16:21
A co z nowym przystankiem SKM "Czerwony Most" (przy Sandomierskiej) (1)
jakoś za cicho o tym - czyżby zapomnieli o takim fajnym temacie do obiecywania?
Chociaż przy okazji wyborów nam naobiecujcie, prosimy.- 15 9
-
2018-01-02 16:38
bo kłamać trzeba umieć
Jak ktoś notorycznie kłamie to zapomina gdzie, kiedy, komu i co nakłamał, przez co czasem można go złapać na niekonsekwencji lub wręcz sprzeczności.
Ludzie, którzy mówią prawdę się tak nie plączą bo nie muszą pamiętać różnych wersji- 7 4
-
2018-01-02 16:27
Jedyne słuszne wyjście (1)
To zbudować drogę nad torami wzdłuż torów.
- 11 4
-
2018-01-03 05:51
Mozna
Tak to jest w Nowym Jorku. W Gdansku Budyniowi doradza Radny Zdzisio Nowak, ten co nabyl za 7.6 mln PLN( 2mln $) 300 ha na Wyspie Sobieszewskiej czarnoziemu pod...... deweloperke.
- 2 1
-
2018-01-02 16:29
(1)
Wiadukt od Serbskiej do Nakielskiej bez możliwości zjazdu na Trakt???
Można prosić nazwisko kretyna, który to wymyślił?- 34 2
-
2018-01-02 17:44
Bo to chodzi o to, żeby dzielnice zrobić niemożliwą do życia. Polikwidowali ogródki działkowe, bo będą sprzedawać teren i teraz nie dość, że leży odłogiem to jeszcze dzikie wysypisko się zrobiło. Infrastruktura leży, bo to Orunia.
A jak teren kupi deweloper to będzie zabezpieczenie przeciwpowodziowe, zrobi się drogi, autobus, tramwaj...- 9 4
-
2018-01-02 16:42
Tyle się buduje....Gdańsk w budowie a pisuary i tak krytykują! (5)
- 13 17
-
2018-01-02 16:53
zadnego BASENU ha ha ha tak sie buduje to skandal ! (2)
- 0 7
-
2018-01-02 17:23
(1)
Dopiero co 2 wybudowali, 2 są w budowie a kolejne w kolejce. Tylko się trzeba trochę zainteresować
- 7 0
-
2018-01-02 19:47
I jeden w rozbiórce, na Wajdeloty
- 5 2
-
2018-01-02 18:22
Brawo Maliniak ! W końcu coś sensownego napisałeś
- 5 3
-
2018-01-02 20:08
Maliniak matole
Buduje , bo PiS daje pieniądze. A nie POwinien. Ciekawe ile z tego zostanie. ??Bo jak tyle co z funduszy do których dorwał się budyń i jego szajka, to może wybudują szalet miejski.
- 1 5
-
2018-01-02 16:49
(1)
A w Programie Strategicznym Gdańsk Południe znajduje się w dalszym ciągu realizacja nowej Podmiejskiej i Małomiejskiej wraz z trasą tramwajową. To może ten wiadukt niech przejmie ruch kołowy a w miejsce obecnej podmiejskiej i Małomiejskiej puścić tramwaj. Tylko trzeba dołożyć jeszcze jeden wiadukt tramwajowy bo linia ma iść dolnym miastem do nowej chmielnej a nie traktem
- 14 3
-
2018-01-02 16:51
Zapomniałem dodać że oczywiście wymaga to doprokektowania zjazdów na trakt z wiaduktu
- 4 2
-
2018-01-02 16:52
nofkuncu ! czekamy na to 100-150 lat !
- 5 6
-
2018-01-02 17:01
Firma trakt !!!!!!!!! (2)
Weście się w końcu za remont ojcowskiej bo wam ściągniemy telewizję - remont trwa 4 miesiące i końca nie widać.
- 5 5
-
2018-01-02 17:12
Na Wschodniej...
....tv mialoby co pokazac. Ulica dziurawa jak ser szwajcarski . Raz do roku przyjezdza ekipa z wiadrem i ciap kleksa do wypelnienia dziury. Nie wiedziec czemu najchetniej robia to w deszczu . W rezultacie "naprawa" daje efekt pare dni . No oczywiscie budynek nr 11 to fenomen , brak elewacji , obskurne zdegradowane klatki schodowe , ostatni solidny remont budynek przeszedl "za niemca" - wladza ludowa ,wladza budyniowa nie skalala sie jakakolwiek praca nad w koncu wlasnym budynkiem . Panie Budyn - glosowac na pana napewno nie bede
- 7 0
-
2018-01-03 12:03
Przecierz roznosili ulotki że zakończa remont 31 grudnia 2018 roku....
- 0 0
-
2018-01-02 17:29
budyniowe obiecanki dla naiwnych (1)
jeśli cokolwiek powstanie to nie za kadencji Pawełka . Ten kolega ma za priorytet walkę z PISem i goszczenie typków szKODników, wywwalił miliony na ECS który z prawdziwą SOLIDARNOŚCIĄ nie ma nic wspólnego.
Teraz minusujcie POpaprańcy.- 18 16
-
2018-01-02 17:36
Wybudujcie sobie w toruniu mazoleum kaczafiego.
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.