- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowe wiadukty na Oruni zmienią ruch
2 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Przejść przez tory na Oruni może nie być przez plany kolejarzy
Dopiero w połowie 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja techniczna dla budowy dwóch bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na Oruni - w pobliżu ul. Sandomierskiej i w ciągu ul. Równej . Projekt opracuje firma Transprojekt Gdański za kwotę ok. 1,5 mln zł.
Zaznaczmy, że miasto na ten cel miało przeznaczone 2,2 mln zł.
Zamówienie podzielono na dwa etapy. W pierwszym przewidziano wykonanie koncepcji. W drugim etapie wykonawca będzie zobowiązany opracować szczegółową dokumentację. Całość prac projektowych ma potrwać do połowy 2019 r. W tym czasie Transprojekt Gdański ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.
Dwa wiadukty na początek
Zacznijmy od tego, że jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej i ul. Sandomierskiej .
Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie widzą realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej i ul. Nakielskiej . Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską a ul. Równą . Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha.
W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej pojawi się dla pieszych przejście podziemne, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej przejście podziemnie już nie powstanie. Będzie trzeba poruszać się nowym wiaduktem.
Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. . Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.
Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.
Czytaj też: Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł
Dalsze plany dla Oruni
Możliwe, że problemy mieszkańców mogłyby rozwiązać dwa dodatkowe tunele na Lipcach. Pomysły jednak będą odłożone na później. Pierwszy z tuneli miałby powstać w rejonie ul. Niegowskiej. Zastąpiłby przejazd w poziomie jezdni. Mogłyby poruszać się tam pojazdy ciężarowe.
Drugi obiekt pod torami powstałby na wysokości ul. Bocznej. Tu jednak przejazd miałyby wyłącznie auta osobowe i dostawcze, których skrajnia nie przekraczałaby wysokości 3,5 m.
W dalszej perspektywie rozważana może być także budowa małej obwodnicy Lipiec i Oruni. Budowa tej drogi miałaby sens tylko wtedy, gdyby się okazało, że ulice Żuławska i Smętna nie byłyby w stanie obsłużyć ruchu po zakończeniu obu etapów.
Obwodnica pobiegłaby równolegle - ok. 300 m na wschód - do ul. Żuławskiej po terenach rolniczych od planowanego tunelu w rejonie ul. Niegowskiej do ul. Równej.
Opinie (105) 10 zablokowanych
-
2018-01-04 18:18
na mapce jest błąd tunel pieszych jest wciągu ulicy rejtana
- 0 0
-
2018-01-09 00:16
Panie Naskręt proszę o sprostowanie bo:
1. Najazdy i Zjazdy będą projektowane na wiadukcie Nowa Podmiejska -
2. Tunel dla Pieszych na Sandomierskiejbjest planowany.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.