- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Nowe zasady korzystania z komunikacji miejskiej w Trójmieście
Organizatorzy transportu z Gdyni i Gdańska starają się wcielić w życie wytyczne rządu w sprawie ograniczania liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej. Z różnym skutkiem.
W godzinach, w których zapotrzebowanie na przewozy jest mniejsze, jak również w weekendy, wprowadzone zostaną ograniczenia. Niektóre linie mogą zostać zawieszone.
- Potrzebujemy rezerw, aby móc zapewnić optymalną ofertę w tym czasie, w którym z komunikacji miejskiej korzysta najwięcej osób - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Natomiast już od jutra (czwartek, 26.03.2020 r.) wybrane kursy linii 115 (dojazdy do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego) oraz 111 i linii nocnej N8 (dojazdy do stoczni w Górkach Zachodnich i ze Stogów do Centrum) realizowane będą autobusami przegubowymi.
Przypomnijmy: zgodnie z zaleceniami przekazanymi przez premiera Mateusza Morawieckiego we wtorek w pojazdach komunikacji miejskiej zajęta może być tylko połowa miejsc siedzących, by zachować odpowiednią odległość pomiędzy pasażerami.
W środę rano nowe zasady w praktyce wyglądały różnie.
W gdańskich tramwajach rano był tłok
W Raporcie z Trójmiasta czytelnicy znów informowali o zatłoczonych autobusach, zwracając uwagę, że ograniczenie liczby pasażerów w pojazdach nie jest stosowane.
Poranne zatłoczenie w tramwajach i autobusach (108 opinii)
Jak mówi w rozmowie z naszym portalem Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska odpowiadający za komunikację miejską, urzędnicy i pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego do późnych godzin nocnych pracowali nad nowymi regulacjami.
Zaapelował też o cierpliwość, bo zmian na taką skalę w krótkim czasie nie da się przeprowadzić.
- Każdego dnia dokonujemy przeglądów, by dokładać kursów tam, gdzie to możliwe i konieczne - mówi Borawski. - Sytuacja zmienia się praktycznie z godziny na godzinę, a planowanie np. grafiku kierowców trudno zrobić w kilka godzin. Choćby wczoraj pracownicy ZTM do północy siedzieli nad nowymi rozkładami jazdy, współpracujemy też z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, by w kilku lokalizacjach, np. przy GUM-edzie czy na Toruńskiej, wprowadzić ułatwienia dla komunikacji, aby można było obsługiwać te lokalizacje autobusami przegubowymi.
Od środy na wszystkich przystankach, tramwajach, autobusach i tablicach systemu informacji pasażerskiej ZTM informuje o nowych wytycznych rządu co do liczby pasażerów mogących znajdować się w jednym czasie w danym pojeździe.
- Na razie pasażerowie muszą liczyć się sami, dlatego apelujemy, by stosowali się do nowych zasad. Kierowcy i motorniczowie muszą skupić się na prowadzeniu pojazdów. Nie mogą zajmować się liczeniem pasażerów, bo jak by to miało wyglądać np. w przypadku tramwaju z dwoma wagonami. Nie chcemy dopuszczać do konfliktowych sytuacji, by motorniczy czy kierowca musiał wypraszać nadliczbowych pasażerów - dodaje Borawski.
Jak mówi wiceprezydent Gdańska, przyjęty współczynnik miejsc siedzących do ograniczenia liczby pasażerów w przypadku Gdańska jest krzywdzący, bo od kilku lat miasto inwestuje w nowe tramwaje, w których siedzeń jest niewiele. Dlatego - podobnie jak w Gdyni - zdecydowano, by od środy na wybranych kursach, głównie w godzinach porannego szczytu, tramwaje kursowały parami na tzw. bisowych kursach.
Obecnie największe obłożenie ZTM odnotowuje w ciągu dwóch godzin porannego szczytu. Poza nim obłożenie w pojazdach wynosi ok. 10 proc. Podobnie było w innych dużych miastach w kraju. W środę ZTM w Warszawie zdecydował o przywróceniu rozkładów jazdy obowiązujących w dni powszednie. Czy w Gdańsku też możemy na to liczyć?
- Pracujemy nad tym. Obecnie mamy ok. 15-16 proc. wakatów wśród kierowców i motorniczych, którzy przebywają na zwolnieniach, urlopach czy zasiłkach wychowawczych. Więcej wolnych miejsc jest wśród motorniczych, mniej wśród kierowców autobusów - wyjaśnia Borawski i liczy, że w najbliższych dniach obłożenie w tramwajach i autobusach spadnie ze względu na szybsze, niż planowano, wprowadzenie wspólnego biletu.
Specjalne nakładki na siedzenia w Gdyni
W Gdyni pierwsze oznakowanie wyłączonych z użytku miejsc siedzących pojawiły się w środę rano, o czym poinformowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. Jak dodała, wdrożony został też system monitorowania napełnień pojazdów komunikacji miejskiej - poprzez własne służby ZKM oraz sygnały od kierowców do pracującej całodobowo Centrali Ruchu ZKM. Na tej też podstawie dostosowywane są rozkłady jazdy i uruchamiane kursy bisowe.
- Poleciłam, by od wczesnych godzin porannych utrzymywać w dyspozycji ponad 30 pojazdów, które zostaną włączone jako tzw. bisowe - na kursy, w których dzisiaj wystąpiło więcej pasażerów, niż wynika z limitów wprowadzanych przepisami związanymi z walką z koronawirusem. Zaangażowanie 30 dodatkowych autobusów wyczerpuje wszelkie dostępne na środę rezerwy kierowców - mówi Gruszecka-Spychała.
Jak dodaje, monitoring liczby pasażerów będzie prowadzony przez kierowców - w miarę ich możliwości - i przez służby Nadzoru Ruchu ZKM. W razie potrzeby prośby o interwencję będą kierowane do Straży Miejskiej i Policji.
- Kierowcy mogą w uzasadnionych przypadkach odmówić dalszej jazdy, prosząc pasażerów o zastosowanie się do obowiązujących przepisów, a w razie wystąpienia takiej konieczności - mogą zwrócić się też o pomoc do Straży Miejskiej i Policji. Spodziewamy się jednak, że popyt gwałtownie spadnie i takie sytuacje zwyczajnie nie będą się zdarzać lub będą incydentalne - dodaje wiceprezydent Gdyni.
Sytuacja pod stałą kontrolą jest także w pociągach SKM i PKM
- Monitorujemy zapełnienie naszych pojazdów i jeżeli okaże się, że w jakimś pociągu zapełnienie będzie większe od zalecanego (do 50 proc. zajętych miejsc siedzących) zostanie on wydłużony - zapewnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Miejsca
Opinie (345) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-25 13:03
nie, jeżdzę samochodem ;) (10)
zabrakło w ankiecie
- 160 16
-
2020-03-25 13:20
(1)
Ja w 3/4 ankiet na trojmiasto.pl nie mam czego zaznaczyć. To już tradycja, że te ankiety zwykle są głupie. Myślę nawet, że ich autorzy robią to specjalnie.
- 43 5
-
2020-03-26 11:44
Tez tak mysle, to nakreca komentarze.
- 0 0
-
2020-03-25 14:03
(3)
Przydały by się bezpłatne lub tańsze parkingi w centrum Gdańska.
Ubylo by pasażerów w komunikacji miejskiej. Ale po co iść za przykładem Gdyni, skoro można zarobić.- 12 3
-
2020-03-25 14:28
(2)
Za darmo ?
Z jakiej racji????- 4 16
-
2020-03-25 15:05
Tłocz się dalej robolu w tych autobusach i tramwajach ;))
- 10 13
-
2020-03-27 19:39
Dkaczego nie?.Placimy ,kierowcy mase podatkow w paliwie,ubezpieczenia,drogowe i numer
- 2 0
-
2020-03-25 15:38
Nie,bo mnie właśnie zwolnili.
- 3 0
-
2020-03-25 17:15
Autobus
A skąd mam wiedzieć ile jast miejsc w autobusie
- 14 1
-
2020-03-25 17:21
Namaszczona powinna trochę pojeździć komunikacją miejską razem z Grzelakiem.
- 9 0
-
2020-03-25 17:38
licza ze ktos kto jezdzi samochodem zaznaczy rower jako opcje najblizsza transportowi indywidualnemu
zeby potem ekoterrorysci mogli sie brandzlowac ze trojmiasto ma najwiekszy odsetek pedalujacych
- 13 0
-
2020-03-25 13:03
To nie będzie działać, jeżeli nikt z ZKMu nie będzie liczył pasażerów (22)
Rozumiem, że w sytuacji, gdy nie chcemy się spóźnić do pracy będziemy grzecznie czekać na następny zapełniony autobus?
- 169 10
-
2020-03-25 13:07
kto ma to liczyć? (17)
jak to sobie wyobrażasz?
- 20 4
-
2020-03-25 13:10
(11)
Proponuje zrobic komitet kolejkowy. Juz widze, "wyczekiwaczy" na przystankach z tabliczka "Zajete miejsce w autobusie/tramwaju 5zl"
- 19 2
-
2020-03-25 13:16
i peronówki na przystankach tramwajowych (10)
- 8 1
-
2020-03-25 13:39
Najlepiej zrobili w Gdyni. (9)
Nakładki na siedzenia pokazuja gdzie ludzie maja siadać i unika sie kłopotów z liczeniem. Rozkład weekendowy ma także uzasadnienie bo tłok jest tylko w paru godzinach. Tak więc w czasie szczytu jadą 2 pojazdy a jak szczytu nie ma jeden wraca na bazę. To ma sens. Jednak najlepiej aby opracować tymczasowy rozkład jazdy na ten czas zarazy i dostosowac komunikacje do potrzeb. Obecnie wiele kursów nie ma sensu w okreslone miejsca a w innych pojazdów brakuje.
- 26 2
-
2020-03-25 14:59
Nareszcie (4)
W końcu nadzór ruchu ZKM wziął się do roboty.Są widoczni i liczą ilość pasażerów w pojazdach.Szkoda tylko, że nie mogli tego zrobić wcześniej (gdy wprowadzili rozkład sobotni), tylko rząd musiał wydać odpowiedni dekret.
- 10 8
-
2020-03-25 22:35
Praca inspektora (2)
Poza liczeniem pasazerow, Nadzor Ruchu ma tez inne zajecia jak likwidowanie kolizji, pomoc przy zdarzeniach, zerwaniach sieci, pomoc przy przejazdach pojazdom komunikacji miejskiej w przypadku zatarasowan np. tirami. Kłania sie ul. Gołebia w Gdyni a takze nizsze wiadukty, gdzie tiry probuja przejezdzac np. Małokacka. Organizacja ruchu w trakcie imprez masowych, koncertow, meczy itd...Sa i tez i inne zajecia.., kazdy dzien z zycia inspektora jest zapelniony innymi zadaniami, takze jest co robic...takze prosze nie sugerowac, ze inspektorzy z Nadzoru Ruchu nic nie robia, ze sie wzieli do roboty..
- 4 5
-
2020-03-25 22:49
No to imprezy
akurat mają z głowy. Mogą zająć się liczeniem.
- 5 0
-
2020-03-27 19:07
Musze odpowiedzieć!!!
Dżyn Gis Han
Skąd ty się urwałeś?
Zapomniałeś dodać że inspektor musi jeszcze wozić dyrekcję zakładu po całym mieście i dostarczać kalendarze wraz z uściskiem dłoni dla kierowców. Do następnej ważnej rzeczy zaliczyć trzeba rozwożenie plakatów po zajezdniach, które są totalnie nie eko! Dodam jeszcze usługi taxi z pracownikami biura którzy mają darmowe przejazdy np do urzędu miejskiego. Pominę fakt jeżdżenia po pętlach i sprawdzania czy w toaletach jest papier toaletowy. I to wszystko za przyzwoleniem. Tak się organizuje dzień pracy więc naprawdę trudno żeby każdy był taki sam.- 2 0
-
2020-03-26 13:27
Szkoda, ze rzad musial wydac dekret, zeby homo sapiens (rzekomo) zadbali nieco o swoje zdrowie.
- 1 2
-
2020-03-25 15:39
(2)
A co z miejscami stojącymi? Jak połowa siedzących zajęta to mogę stać czy nie?
- 5 4
-
2020-03-25 15:48
Możesz się przespacerować na kolejny przystanek
- 11 4
-
2020-03-25 21:38
Wg rozporzadzenia nie możesz. Maksymalna liczba pasażerów ogółem to połowa miejsc siedzących.
- 6 0
-
2020-03-26 10:21
Masz rację ale czasu na opracown. nowego rozkładu miasto miało, aż za wiele.
Gdyby nie reakcja władz centralnych w Gdańsku byłyby zapewne rozkład świąteczny a narzekający na portalu byliby traktowani przez płatnych troli i siedzących w domach jak hejterzy bo coś znowu im się należy. Zaznaczam, że nie interesują mnie komentarze zwolenników jednej czy drugiej opcji. Dla mnie nie istniejecie.
- 1 0
-
2020-03-25 15:12
Pytanie raczej do osob, ktore wymyslily ten przepis.
- 7 0
-
2020-03-26 04:15
(2)
W lidlu stoi osoba przed wejściem i liczy.
- 0 0
-
2020-03-26 06:10
i w każdym autobusie ma jechać osoba i liczyć? (1)
i szarpać się z ludźmi chcącymi wsiąść?
- 6 0
-
2020-03-26 12:07
Jeżeli nie bedzie odpowiedniej liczby kursów, to rozporzadzenia nie da sie wykonac.
- 0 0
-
2020-03-27 19:40
Pis
- 0 0
-
2020-03-25 13:31
Może by się ruszyli najwięksi pracodawcy i przeorganizowali zmiany? Czy wszyscy muszą zaczynać robotę o tej samej godzinie?
- 19 4
-
2020-03-25 19:56
(1)
Tiaa, zwłaszcza gdy następny kurs jest za godzinę i 40 minut - tak kursuje np. linia 186: w kierunku górek wschodnich 7.36 z dworca, następny kurs 8.56...
- 12 0
-
2020-03-26 13:30
Jak zwykle zrobicie, co zechcecie. Mozesz nawet prosic ludzi, zeby pluli Ci wirusem w twarz, za to nie powiesz juz, ze to wina
- 0 1
-
2020-03-27 07:35
Najgorsze rozwiązanie .
Niedawno Pani Prezydent wszędzie było pełno, a jak jest kryzys to najlepiej zmniejszyc totalnie komunikację . Hello , ludzie rano na 6.00 jezdza do pracy żeby to miasto Gdańsk funkcionowało, i jak ktos na siłe wyrzuci mnie bo taki przepis Pani Prezydent wprowadziła to nie pojade do pracy bo i tak nie dojade a jestem smieciarzem taki co wywozi smieci i proponuje worki ze smiecmi składowac u Pani pod blokiem. Fajnie było wylewać jad na wszystkich i bawić sie na ulicach to teraz Kobieto pokaz co potrafisz bo na razie to jak masz honor podaj sie do dymisji, A przede wszystkim masz szansę teraz pokazać że coś potrafisz .
- 1 0
-
2020-03-25 13:03
A gdzie w sondzie odpowiedź "nie, do pracy dojeżdżam samochodem" ??? (7)
- 57 22
-
2020-03-25 13:05
Nie ma, bo powinieneś przestać (4)
Epidemia to nie pretekst żeby robić głupie rzeczy
- 5 17
-
2020-03-25 14:27
Urodziłeś się gupi czy przyszło z wiekiem? (1)
- 9 6
-
2020-03-25 17:35
od urodzenia
a z wiekiem się pogłębia
- 2 2
-
2020-03-25 14:28
Chyba lepiej pojechać w pojedynkę autem niż się ściskać w komunikacji (1)
- 8 3
-
2020-03-27 19:45
Zdecydowanie tak
- 0 0
-
2020-03-25 13:48
bo samochody są teraz "be"
nowoczesny Europejczyk jeździ tylko rowerem albo pubkomem i nie je mięsa...
- 10 4
-
2020-03-26 11:30
nigdzie, jezdzisz samochodem wiec ten art i ankieta Cie nie dotyczy
- 1 0
-
2020-03-25 13:04
(2)
jessica i brajanek i tak tam usiada rip
- 67 8
-
2020-03-25 21:38
Kto spłodził i zapomniał o wychowaniu ?
- 1 0
-
2020-03-26 07:03
To dostaną kopa i wypad.
- 1 0
-
2020-03-25 13:05
(3)
koniecznie utrzymać płatne parkometry heheheh bo korki , że ho ho , dbajcie o środowisko nasi kochani w UM..codziennie stoje po kilka godzin :) ruch taki , że nie ma kiedy przejść przez przejscia
- 53 15
-
2020-03-25 13:43
Stać cię na auto, a na miejsce parkingowe już nie? Ale z ciebie biedak, umysłowy. (2)
- 3 23
-
2020-03-26 07:45
Przy tych wymaganiach nie ma mowy o utrzymaniu rozkładu weekendowego, chyba
że w godzinch rozkłądowych będą po trzy pojazdy podjeżdżać.
Miasto stać na wysyłanie większej ilości autobusów i tramwajów, by sprostać nowym wymaganiom, a na bezpłatne parkingi w tym czasie nie? No niezłe mózgi ekonomiczne muszą tam pracować, nie ma co.- 1 0
-
2020-03-27 19:48
Chodzi o zasade
Jak pieszy bedzie placil za korzystanie z chodnika to chetnie zaplace za korzystanie z Jas
- 0 0
-
2020-03-25 13:06
(8)
Wolę iść pół godziny niż jechać pięć minut
- 93 17
-
2020-03-25 15:14
(3)
Gorzej jak SKMka jedzie sie 20 minut. Ile to bedzie pieszo? 2 godziny? Moze wiecej.
- 2 0
-
2020-03-25 15:59
(2)
Ja jeździłem tramwajem 40 minut i teraz zasuwam z buta 1,5h.
- 5 0
-
2020-03-26 11:49
(1)
Jakbym z Gdyni do Gdanska doszedl w 1,5 godziny to na zawsze zrezygnowalbym z SKM, ale chyba bym sie nie wyrobil.
- 0 0
-
2020-03-26 13:31
Cieplo juz, na rower wsiadz.
- 0 0
-
2020-03-25 15:48
wole zachorowac niz maszerowac (1)
ponad 12 km to jakies 2,5 h z buta w 1 strone.... dnia nie starczy zeby dojsc i wrocic
- 5 2
-
2020-03-27 19:51
A.ile par butow zedrzesz? Drogo
- 0 0
-
2020-03-26 06:52
hj
Nie wszyscy mają tak blisko.
- 3 0
-
2020-03-27 19:50
To swietnie masz problem rozwiazany.Ile sie idzie z Kowal do centrum?
- 1 0
-
2020-03-25 13:07
(4)
Żeby zastosować się do zaleceń i ograniczyć rozprzestrzenianie wirusa to kursów musi być więcej a nie mniej. to jest przecież oczywiste :)
Im więcej kursów tym mniej pasażerów w jednym pojeździe na raz :)- 151 7
-
2020-03-25 13:13
Bo to logika z lat 80 (1)
Wtedy próbowali zlikwidować problem alkoholizmu ograniczając zakąskę. Teraz myślą, że jak zlikwidują kursy to mniej osób będzie jeździć.
- 18 3
-
2020-03-26 00:54
Tak właśnie myślą !
- 2 0
-
2020-03-25 15:07
(1)
Widać jakich mamy rządzących w mieście. Ameby, ale Pani prezydent dalej niech udaje intelektualistkę.
- 20 1
-
2020-03-25 23:10
100 proc. racji !
- 1 0
-
2020-03-25 13:09
(11)
To może ktoś pomyśli o autobusie 126 zaczynającym kurs z Banina o 6.28!!!!! I może puścicie długi autobus, bo chcemy wszyscy dojechać do pracy!!!
Nie dość, że wprowadziliście rozkład sobotni i nie ma autobusu o 6.01 z Pszennej to przyjeżdża krótki. Przy takich obostrzeniach, nie ma szans, żeby każdy z nas wsiadł do takiego autobus
Trochę pomyślcie o mieszkańcach, którzy muszą dojechać bezpiecznie do pracy!!!- 159 4
-
2020-03-25 13:17
(2)
Trzeba bylo nie wyprowadzac sie na wies
- 18 34
-
2020-03-25 22:01
(1)
Trzeba było nie wypowiadać się jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia
- 6 0
-
2020-03-26 06:41
Daj spokój on pewnie nadal mieszka z mamą.
- 4 0
-
2020-03-25 13:59
grażka :) (3)
oszczędziłaś na domu, oszczędzasz na podatkach to zainwestuj w tico za 900zł :) Dorób sobie kaszojada to będzie za darmo - jak lubisz ;)
- 14 18
-
2020-03-25 14:18
(2)
Podatki na komunikację jednak płaci więc autobus ma być! Ty masz płatną autostradę do lansu suv-em a Grażka płatny autobus, jasne ?
- 13 3
-
2020-03-25 14:57
kochany obcisłogatku ;) (1)
Różnica jest taka, że ja mieszkając w Parzyworach Wielkich nie domagam się doprowadzenia do nich autostrady. Rozumiem, że moje zakichane podatki wraz z podatkami 10 innych obwiesi nie pokryją autostrady, drogi rowerowej, autobusu oraz pociągu (bo korki!). Ale Grażyna jest proszę Pana motorem gospodarki! I niech KTOŚ pomyśli o 126 o 6:28 z Banina. Pani prezes oraz madka apeluje o to w sekcji komentarzy na lokalnym portalu...
- 5 9
-
2020-03-25 15:17
Ja również nie domagałem się autostrad, nie tylko w Parzyworach ale w ogóle żadnych bo z nich nie korzystam. Nie oznacza to jednak że zostałem zwolnoiny z płacenia podatków jakichlokwiek. Takich jak Ja, płacących a niekorzystakących jest duuużo więcej, a skoro nie mam nawet ścieżki z tych podatków to niech Pani Grażka ma 126 z Banina.
- 5 4
-
2020-03-25 17:19
To Gdańsk! Tu każdy myśli tylko o własnym tyłku! Zwłaszcza decydenci!!!
- 6 3
-
2020-03-25 19:53
było się nie wyprowadzać na wieś
- 3 4
-
2020-03-25 23:16
pracuj zdalnie
a jak nie możesz to zmień prace i weź kredyt
- 0 2
-
2020-03-27 07:41
Co Ty chcesz
Gdańsk wybrał sam taka prezydentową która tylko potrafi wylewac jad i tańczyć z waginą na ulcach. to teraz niech nie narzekaja , siedziec w domu i tyle a wszystko samo się zrobi. Prezydentowa przejedzie sie po wolnym miescie na złotym rydwanie i czarodziejska ruzdzka sama ogarnie wszystkie tematy . Mata co chcielista, to nie narzekac , bo inne miasta jakos radza sobie poza Danzingiem i Warszawką,
- 0 0
-
2020-03-25 13:09
Peze swing fatalnie wychodzi w tej sytuacji. (3)
Bo to tramwaj do wożenia ludzi głównie na stojąco...
- 85 0
-
2020-03-25 14:50
traktują ludzi jak bydło, kupili bydłowozy i teraz maja problem
tzn nie mają bo olewaja wytyczne
- 25 0
-
2020-03-25 18:09
A nie wolno stać?
- 3 0
-
2020-03-25 22:52
Dobrze że ma siedzenia
Swoją drogą niech wstawią więcej siedzeń i po sprawie.
- 0 0
-
2020-03-25 13:10
(5)
ustępując komuś miejsca będę pewnie musiał wyjść z tramwaju
- 111 0
-
2020-03-25 13:17
(1)
To znaczy siedzę przychodzi starsza pani o lasce to jej nie ustąpie miejsca bo sam nie dojadę na czas do pracy bo zostanę wyproszony.
- 29 1
-
2020-03-26 00:34
I prawidłowo
Starsza pani może pojechać innym autobusem lub wysiąść jak jest tłok bo i tak nic nie płaci za przejazd. Ale ona musi być wszędzie pierwsza bo się jej należy! Starsi ludzie niestety ze skóry wychodzą, żeby im ustąpić. W każdy możliwy sposób domagają się przywilejów. Momentami jest to wręcz bezczelne.
- 7 0
-
2020-03-25 14:05
W tej sytuacji jesteś usprawiedliwiony. W sytuacji kryzysowej jak teraz, etykieta nie obowiązuje.
- 8 4
-
2020-03-25 20:43
(1)
Ja nigdy nie siadam w środkach komunikacji miejskiej. Nie mam ochoty siedzieć na miejscu, gdzie się zlał jakiś kloszard.
- 4 1
-
2020-03-26 00:17
Również nie siadam.To byłoby dla mnie poniżające.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.