• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe zejście do tunelu pod torami w Oliwie

Krzysztof Koprowski
3 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.
  • Istniejące zejście od strony ul. Droszyńskiego.

Jeszcze w tym roku powinny ruszyć prace budowlane związane z przebudową zejścia do tunelu pod torami kolejowymi zobacz na mapie Gdańska na wysokości przystanku Gdańsk Oliwa. Od strony ul. Droszyńskiego powstanie chodnik ze schodami oraz rampa dla osób niepełnosprawnych.



Które rozwiązanie jest lepsze przy pokonywaniu dużych różnic w terenie?

Istniejące zejście od strony Przymorza Małego ze względu na znaczny spadek terenu nie spełnia współczesnych norm. Szczególnie uciążliwe jest ono dla osób niepełnosprawnych, które muszą się zmierzyć nie tylko ze sporą różnicą wysokości na krótkim odcinku, ale również nierówno ułożoną kostką brukową.

I to właśnie z tego powodu Polskie Koleje Państwowe ogłosiły przetarg na przebudowę zejścia. Ponieważ już wcześniej od strony Oliwy wykonano windę, całe przejście pod torami będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych, starszych czy rodziców z wózkami i pasażerów z większym bagażem.

W ramach prac planuje się zastąpienie istniejącego zejścia chodnikiem o długości ok. 20 metrów, trzykrotnie przedzielonym schodami. Tuż obok powstanie rampa, która będzie poprowadzona "zygzakiem" ze względu na możliwie najmniejszy spadek terenu i długość ok. 46 metrów.

Projekt przebudowy zakłada pozostawienie dotychczasowej formy otoczenia zejścia - skarp z zielenią oraz zachowania większości istniejącego drzewostanu. Planuje się również instalację nowego oświetlenia.

Na złożenie ofert w przetargu kolejarze czekają do 7 listopada. Wszystkie prace budowlane powinny zostać wykonane do 30 kwietnia 2017 r. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium najniższej ceny.

Opinie (85) 1 zablokowana

  • niesamowite tak sami z siebie pomyśleli
    bez ciągania po sądach i wypadku
    jednak łaskawy pan...

    • 1 0

  • Ciekawe, czy nauczono się już odśnieżać plac przy pętli, czy dalej zimą tam bloto lezy...

    • 5 0

  • Nawet nie chce mi się pisać.... (3)

    Wszystko znika z przeszłości....

    • 8 3

    • Mam to gdzieś (2)

      tam się zimą zabić można

      • 2 4

      • mam

        to

        • 0 1

      • na schodach nie zadaszonych dopiero kręgosłupy będą łamać.

        • 2 0

  • winda jest szybka

    jak winda w Orłowie
    nie zapomnij książki, albo drutów do robótek
    i siekiery pożarniczej, jak utkwisz między piętrami

    • 1 0

  • Jesli zejscie ma wygladac .....

    ....jak zejscie/wejscie na Pacholek to bedzie cudownie! Powaznie mowiac mozna zrobic ladnie i pozytecznie ale tego nie gwarantuje kryterim najnizszej ceny, a jeszcze powazniej widze wazniejsze potrzeby w Oliwie do ogarniecia.

    • 2 0

  • Nowe nie zawsze znaczy lepsze.

    Przykład: Żabianka.Zwęzili schody i zabrali zjazd dla wózków i rowerów, bo trzeba było wywalić kilkaset tysięcy w błoto i zainstalować windy.Teraz rowerzyści biegają z rowerami ,a jak winda zepsuta, to i z wózkami matki biegają po schodach.Było lepiej, gdy schody były szersze i każdy mógł samodzielnie sprowadzić rower czy wózek.Jeżeli chodzi o inwalidów na wózkach, to jest ich bardzo mało,a poza tym to żaden problem poprosić kogoś o pomoc, gdy nie ma windy.

    • 7 0

  • cieszę się (1)

    W końcu coś z tym zrobią, bo na obcasach to ciężko iść tamtędy ;)

    • 0 8

    • zdejmą ci obcasy?

      • 1 0

  • Przykre jak wyremntowali część dworca,

    chodzi o tunel na peron dalekobieżny. Skuli zabytkowe stare kafle i zamiast tego jest już brudny obdrapany cekol. Żal na to wszystko patrzeć:( Pamiętam nawet jak był wtedy artykuł na ten temat, zarzekali się , że to jest zgodne z konserwatorem zabytków i jak to teraz wygląda? Ta część od pętli też zmieni się teraz w byle jakość, a szkoda bo w Berlinie też jest taki dworzec w tym stylu, to się chyba nazywa "Rzymski" styl.

    • 6 0

  • Od 1960 pamiętam

    Jak coś jest trwałe i odporne na działanie wpływów atmosferycznych to nie należy tego ruszać. Tyle lat już funkcjonuje i może jeszcze bardzo wiele. Po remoncie nie wytrzyma trzech zim i będzie problemem na dziesięciolecia ale będzie nowoczesne i na teraźniejszym "gazie". Nowsze jest wrogiem dobrego i dlatego będą schody, rampa i klampa. Miliony pasażerów dawały radę korzystać a teraz schody, schody,schody, rampy,lampy i zygzaki będą nowym krzykiem mody - wpadania w krzaki. Mody na kolejne mody czegoś co dobre od 105 lat. Gmeracie w temacie ułatwienia życia a za trzy lata powrót do istniejącego rozwiązania.

    • 8 0

  • tworzenie zygzakowatej rampy w stylu takim, jaki jest we Wrzeszczu to porażka

    W Oliwie potrzebne jest dodatkowe podziemne wejście na peron od południowej strony od ulicy Śląskiej/ Droszyńskiego a nie kosmetyczne zmiany w tradycyjnym dojściu do peronu.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane