• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowi gdańszczanie mile widziani. Nietypowa reklamówka miasta

Michał Stąporek
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów

Nowa reklamówka miasta

Najnowsza kampania promocyjna Gdańska zachęca do osiedlenia się tu na stałe.


Przyjedź do Gdańska, ale nie tylko na wakacje, lecz na stałe - zdaje się mówić najnowsza reklama miasta. Czy przekona młodych Polaków, że nad Motławą mieszka się lepiej niż gdzie indziej?



Gdzie się urodziła(e)ś?

Ona i on, młodzi mieszkańcy dużego miasta - w tej roli Warszawa. Ona prawdopodobnie jeszcze studiuje, podróżuje komunikacją miejską, w której ścisk i tłok, mieszka w ciasnocie ze współlokatorami. On już pracuje, jeździ przez zatłoczone miasto autem, robi karierę, ale kosztem stresów i oblanej kawą białej koszuli. Ona ma marzenia, on ma aspiracje, ale coś ich ogranicza.

Wakacje to tylko początek

Oboje marzą o kilku dniach nad morzem: on odlicza dni w kalendarzu, ona nawet jadąc przez Warszawę autobusem ogląda w okularach wirtualnej rzeczywistości nadmorskie krajobrazy (co prawda spogląda na Sea Towers w Gdyni, ale jednak stojąc na plaży w Gdańsku).

To bohaterowie najnowszego filmu promującego Gdańsk. Reklamówka jest o tyle ciekawa, że nie zachęca do spędzenia urlopu nad morzem, ale do zamieszkania nad Motławą na stałe.

Powody? Dobry rynek pracy, piękne miasto, możliwość obcowania z przyrodą, więcej luzu niż gdzie indziej.

Oglądajcie i przyjeżdżajcie

Film, który był już emitowany w kinach w Warszawie, Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Olsztynie i Toruniu, rozpoczął ogólnopolską kampanię promocyjną "Gdańsk. Tu się żyje!".

- Nie po raz pierwszy Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców - przypomina Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej. - Już w 2008 roku ogólnopolska kampania promocyjna pod tym samym hasłem przekonywała, że Gdańsk oferuje wysoką jakość życia: "Jeżeli szukasz miejsca przepełnionego energią, gdzie na każdym kroku historia sprzed 1000 lat zderza się z tą najnowszą, gdzie każdy może przeskoczyć swój płot i nadać bieg historii, to Gdańsk jest twoim miejscem na Ziemi. Tu chwycisz wiatr w żagle." To wciąż aktualne przesłanie.
Na potrzeby kampanii powstała także strona internetowa "Gdańsk. Tu się żyje!" zawierająca najważniejsze fakty i liczby dotyczące rynku pracy w mieście, dostępu do edukacji i kultury, możliwości korzystania z aktywności sportowych i rozrywkowych.

Po co to wszystko? Bo więcej mieszkańców to więcej pieniędzy w budżecie miasta. Przypomnijmy: od każdego obywatela miasta zarabiającego miesięcznie 4 tys. zł netto miasto otrzymuje 208 zł z zapłaconego podatku PIT. W przypadku pensji wynoszącej 6 tys. zł netto, miesięczny udział miasta w podatku wynosi 816 zł.
Budżet miasta ma udział w płaconym przez jego mieszkańców podatku PIT. Budżet miasta ma udział w płaconym przez jego mieszkańców podatku PIT.


Skąd pochodzą nowi gdańszczanie

Charakterystyka głównych bohaterów filmu oraz lokalizacji kin, w których był on emitowany, wskazuje, że przekaz jest skierowany głównie do mieszkańców Warszawy i dużych, ale nie największych polskich miast. Decyzję podejmowano zapewne w oparciu o dane, które pokazują, skąd pochodzą osiedlający się w Gdańsku nowi mieszkańcy.

  • Lista miast, z których w ubiegłym roku przeprowadziło się do Gdańska najwięcej osób.
  • Duże miasta, z którymi Gdańsk ma dodatni bilans migracji. W zestawieniu pominięto Gdynię i Sopot.

Spoza tak oczywistych ośrodków jak Gdynia, Sopot czy Pruszcz Gdański, najwięcej nowych gdańszczan pochodzi z Elbląga (153 osoby w 2016 r.), Olsztyna (117), Warszawy (91), Torunia (82), Bydgoszczy (79).

Śladowe ilości przyjeżdżające z dużych, ale oddalonych od Trójmiasta ośrodków, takich jak Szczecin (30), Lublin i Łódź (po 27), Poznań (26), Białystok (25) i Kraków (22) wskazują, że atrakcyjność Gdańska ma jednak charakter przede wszystkim regionalny. Tym bardziej, że jeśli w zestawieniu uwzględnimy także emigrujących gdańszczan, to spośród dużych miast Gdańsk ma dodatni bilans tylko z Łodzią, a z Warszawą, Krakowem i Poznaniem - ujemny.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • Moze by tak pomoc troche mlodym mieszkańcom Gdańska w zdobyciu wlasnych mieszkań a nie wynajmy po 2tys za kawalerke chore to jest ze Adamowicz trzyma meneli którzy nie placa i zasmiecaja mieszkanie i wszystko do okola a mlodzi muszą rąb..c od 1 do 1 zeby ledwo przezyc ;-/

    • 10 1

  • Zamieszkania?

    Na pewno po 10 tyś za m2 to tylko u budynia chyba bo on i tak nie wie ile ma mieszkań !!!!

    • 5 0

  • wszystko w temacie

    "Atrakcyjność Gdańska ma jednak charakter przede wszystkim regionalny". Co tu więcej dodawać?

    • 2 1

  • algierczyków (2)

    no Algierczyków już mamy, jak czytałem z długimi lepkimi łapami do młodych polek

    • 5 3

    • Daruj sobie to tanie judzenie... (1)

      • 2 3

      • Poczytaj o studentach z Algierii i molestowaniu dziewczynki

        • 1 0

  • budyń ma

    dużo mieszkań to ugości :D

    • 7 0

  • to się wystraszyłem!

    Po tytule myślałem że budyń znowu chce nas wszystkich ubogacić. Taki to dobry gospodarz jak Anioł z Alternatywy 4. Sprowadzi nam tu fachowców z dalekiego wschodu wykształconych pracowitych śniadych byczków. By żyło się lepiej wszystkim..

    • 6 0

  • Znowu bose antki zjadą... :(

    • 4 1

  • Za ta reklame to powinien w całosci zapłacic deweloper bo to wyglada jak reklama dewelopera!

    • 5 0

  • mieszkam w Gdyni - tu się żyje najlepiej

    Mieszkam w Gdyni - Redłowo, mam mieszkanie w Altrusie zastanawiam się czy ni lepiej w Nowym Porcie ?

    • 1 2

  • O ile będzie juz kogos stać na mieszkanie za 2 tyś zł i o ile będzie miał swój samochód, bo jak wiadomo komunikacji chwilowo nie ma, to jasne Gdańsk jest otwarty na nowych mieszkańcow. Nie bądźcie śmieszni z tą kampanią dewelopera.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane