- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (327 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (28 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (338 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (890 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Nowi gdańszczanie mile widziani. Nietypowa reklamówka miasta
Nowa reklamówka miasta
Najnowsza kampania promocyjna Gdańska zachęca do osiedlenia się tu na stałe.
Przyjedź do Gdańska, ale nie tylko na wakacje, lecz na stałe - zdaje się mówić najnowsza reklama miasta. Czy przekona młodych Polaków, że nad Motławą mieszka się lepiej niż gdzie indziej?
Wakacje to tylko początek
Oboje marzą o kilku dniach nad morzem: on odlicza dni w kalendarzu, ona nawet jadąc przez Warszawę autobusem ogląda w okularach wirtualnej rzeczywistości nadmorskie krajobrazy (co prawda spogląda na Sea Towers w Gdyni, ale jednak stojąc na plaży w Gdańsku).
To bohaterowie najnowszego filmu promującego Gdańsk. Reklamówka jest o tyle ciekawa, że nie zachęca do spędzenia urlopu nad morzem, ale do zamieszkania nad Motławą na stałe.
Powody? Dobry rynek pracy, piękne miasto, możliwość obcowania z przyrodą, więcej luzu niż gdzie indziej.
Oglądajcie i przyjeżdżajcie
Film, który był już emitowany w kinach w Warszawie, Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Olsztynie i Toruniu, rozpoczął ogólnopolską kampanię promocyjną "Gdańsk. Tu się żyje!".
- Nie po raz pierwszy Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców - przypomina Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej. - Już w 2008 roku ogólnopolska kampania promocyjna pod tym samym hasłem przekonywała, że Gdańsk oferuje wysoką jakość życia: "Jeżeli szukasz miejsca przepełnionego energią, gdzie na każdym kroku historia sprzed 1000 lat zderza się z tą najnowszą, gdzie każdy może przeskoczyć swój płot i nadać bieg historii, to Gdańsk jest twoim miejscem na Ziemi. Tu chwycisz wiatr w żagle." To wciąż aktualne przesłanie.
Na potrzeby kampanii powstała także strona internetowa "Gdańsk. Tu się żyje!" zawierająca najważniejsze fakty i liczby dotyczące rynku pracy w mieście, dostępu do edukacji i kultury, możliwości korzystania z aktywności sportowych i rozrywkowych.
Po co to wszystko? Bo więcej mieszkańców to więcej pieniędzy w budżecie miasta. Przypomnijmy: od każdego obywatela miasta zarabiającego miesięcznie 4 tys. zł netto miasto otrzymuje 208 zł z zapłaconego podatku PIT. W przypadku pensji wynoszącej 6 tys. zł netto, miesięczny udział miasta w podatku wynosi 816 zł.
Skąd pochodzą nowi gdańszczanie
Charakterystyka głównych bohaterów filmu oraz lokalizacji kin, w których był on emitowany, wskazuje, że przekaz jest skierowany głównie do mieszkańców Warszawy i dużych, ale nie największych polskich miast. Decyzję podejmowano zapewne w oparciu o dane, które pokazują, skąd pochodzą osiedlający się w Gdańsku nowi mieszkańcy.
Spoza tak oczywistych ośrodków jak Gdynia, Sopot czy Pruszcz Gdański, najwięcej nowych gdańszczan pochodzi z Elbląga (153 osoby w 2016 r.), Olsztyna (117), Warszawy (91), Torunia (82), Bydgoszczy (79).
Śladowe ilości przyjeżdżające z dużych, ale oddalonych od Trójmiasta ośrodków, takich jak Szczecin (30), Lublin i Łódź (po 27), Poznań (26), Białystok (25) i Kraków (22) wskazują, że atrakcyjność Gdańska ma jednak charakter przede wszystkim regionalny. Tym bardziej, że jeśli w zestawieniu uwzględnimy także emigrujących gdańszczan, to spośród dużych miast Gdańsk ma dodatni bilans tylko z Łodzią, a z Warszawą, Krakowem i Poznaniem - ujemny.
Opinie (350) ponad 20 zablokowanych
-
2017-08-02 19:31
Moze by tak pomoc troche mlodym mieszkańcom Gdańska w zdobyciu wlasnych mieszkań a nie wynajmy po 2tys za kawalerke chore to jest ze Adamowicz trzyma meneli którzy nie placa i zasmiecaja mieszkanie i wszystko do okola a mlodzi muszą rąb..c od 1 do 1 zeby ledwo przezyc ;-/
- 10 1
-
2017-08-02 20:13
Zamieszkania?
Na pewno po 10 tyś za m2 to tylko u budynia chyba bo on i tak nie wie ile ma mieszkań !!!!
- 5 0
-
2017-08-02 20:34
wszystko w temacie
"Atrakcyjność Gdańska ma jednak charakter przede wszystkim regionalny". Co tu więcej dodawać?
- 2 1
-
2017-08-02 20:42
algierczyków (2)
no Algierczyków już mamy, jak czytałem z długimi lepkimi łapami do młodych polek
- 5 3
-
2017-08-02 21:29
Daruj sobie to tanie judzenie... (1)
- 2 3
-
2017-08-03 07:28
Poczytaj o studentach z Algierii i molestowaniu dziewczynki
- 1 0
-
2017-08-02 20:43
budyń ma
dużo mieszkań to ugości :D
- 7 0
-
2017-08-02 21:42
to się wystraszyłem!
Po tytule myślałem że budyń znowu chce nas wszystkich ubogacić. Taki to dobry gospodarz jak Anioł z Alternatywy 4. Sprowadzi nam tu fachowców z dalekiego wschodu wykształconych pracowitych śniadych byczków. By żyło się lepiej wszystkim..
- 6 0
-
2017-08-02 21:46
Znowu bose antki zjadą... :(
- 4 1
-
2017-08-02 22:13
Za ta reklame to powinien w całosci zapłacic deweloper bo to wyglada jak reklama dewelopera!
- 5 0
-
2017-08-02 22:15
mieszkam w Gdyni - tu się żyje najlepiej
Mieszkam w Gdyni - Redłowo, mam mieszkanie w Altrusie zastanawiam się czy ni lepiej w Nowym Porcie ?
- 1 2
-
2017-08-02 23:32
O ile będzie juz kogos stać na mieszkanie za 2 tyś zł i o ile będzie miał swój samochód, bo jak wiadomo komunikacji chwilowo nie ma, to jasne Gdańsk jest otwarty na nowych mieszkańcow. Nie bądźcie śmieszni z tą kampanią dewelopera.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.