- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (427 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (68 opinii)
Nowi prezydenci każą strzelać do dzików?
Zapytaliśmy wszystkich kandydatów na prezydentów Gdyni, Gdańska i Sopotu o sprawy ważne dla całego Trójmiasta, a także poszczególnych miast. Publikujemy odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz w podjęciu decyzji na kogo głosować. Wczoraj zaprezentowaliśmy odpowiedzi na pytanie dotyczące parkingów kubaturowych, dziś pokazujemy, jak kandydaci chcą rozwiązać problem dzików w mieście, a jutro przedstawimy ich pogląd na darmową komunikację dla uczniów.
Wszystko o wyborach samorządowych: listy kandydatów, programy - sprawdź w naszym serwisie
Jak rozwiązać problem dzików w Trójmieście? (prawo nie pozwala na wywożenie dzików na tereny leśne)
Do wyboru mieli dwie opcje:
a) niezbędny jest kontrolowany odstrzał dzików w mieście
b) trzeba pogodzić się z obecnością dzików na ulicach
Mogli też doprecyzować swoją odpowiedź w formie komentarza, ale nie dłuższego niż 2-3 zdania. Odpowiedzi prezentujemy z podziałem na Gdynię, Gdańsk i Sopot. W każdym z miast kandydatów podajemy w kolejności alfabetycznej.
Dziki na filmach
Gdynia - różne pomysły na problemy z dzikami
Na pytania odpowiedzieli wszyscy kandydaci.
- Warto podkreślić, że jako pierwsi wywołaliśmy ten temat. Prezydent nie może uciekać od trudnych tematów, a rozwiązania problemu dzików oczekuje zdecydowana większość mieszkańców Gdyni. Odstrzał traktujemy jako pewną ostateczność, ale bezpieczeństwo, zdrowie i życie mieszkańców jest dla mnie najważniejsze - dodaje Marek Dudziński.
- Wybierając z takiego zestawu, wskazuję wariant b, co też jest nieprawdą, bo nie postuluje pogodzić się z ich obecnością, tylko szukać narzędzi, które nie oznaczają ich zabijania (odstraszanie, wabienie do lasu, analiza możliwości kastracji - nacisk na zmianę prawa w tym zakresie, odławianie i wywożenie - znów konieczna zmiana prawa) - precyzuje Aleksandra Kosiorek.
- W tej chwili, w obecnym stanie prawnym nie ma innej możliwości efektywnego rozwiązania problemu - tłumaczy Przemysław Olczyk.
Przed tygodniem wraz z samorządowcami z Gdańska i Sopotu apelował do ministra rolnictwa, by przywrócono możliwość odławiania i wywożenia dzików.
- Żadna z odpowiedzi nie odzwierciedla moich poglądów. Kluczem do ograniczenia problemu dzików w mieście są działania ograniczające zdobywanie pożywienia w mieście (dostęp do śmietników, dokarmianie) i ograniczenie ekspansji człowieka w lesie, a w szczególności ograniczenie wycinki w TPK - wyjaśnia Tadeusz Szemiot.
Gdańsk
Na pytanie odpowiedzieli wszyscy kandydaci.
![Mariusz Andrzejczak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3695/750x0/3695934-Mariusz-Andrzejczak.webp)
![Mariusz Andrzejczak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3695/750x0/3695934-Mariusz-Andrzejczak.webp)
- Musimy lepiej zabezpieczać śmietniki, przeciwdziałać dokarmianiu dzików, a także zainstalować odłownie w strefie buforowej TPK, w różnych częściach wejść do lasu. W związku ze zmianą przepisów i zmniejszeniu strefy zagrożenia ASF można dziki wywozić z miasta. Odstrzał w granicach miasta powinien być incydentalny tylko w sytuacjach zagrożenia, ponieważ odstrzał w obszarze zabudowanym jest niebezpieczny dla mieszkańców (rykoszety, przypadkowe trafienie).
![Aleksandra Dulkiewicz](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692602-Aleksandra-Dulkiewicz.webp)
![Aleksandra Dulkiewicz](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692602-Aleksandra-Dulkiewicz.webp)
- Obecnie mamy dwie możliwości: albo zostawić zwierzęta, albo prowadzić odstrzał redukcyjny, z którego jako miasto korzystamy. Wspólnie z prezydentami Sopotu i Gdyni proponujemy ministrowi rolnictwa zmiany przepisów pozwalające na wywóz dzików poza Trójmiasto.
![Andrzej Pecka](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692649-Andrzej-Pecka.webp)
![Andrzej Pecka](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692649-Andrzej-Pecka.webp)
- Dziki są i będą elementem tkanki Trójmiasta, jednak wyzwaniem jest utrzymanie ich populacji na zrównoważonym poziomie wobec ogromnej rozrodczości tego gatunku. W pierwszej kolejności należy podejmować działania edukacyjne i zamykać śmietniki, jeśli jednak nie wystarczy to do ustabilizowania populacji, to konieczny może być odstrzał, jednak nie w celu całkowitej eliminacji gatunku.
![Tomasz Rakowski](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692672-Tomasz-Rakowski.webp)
![Tomasz Rakowski](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692672-Tomasz-Rakowski.webp)
- Dziki są tak dużym problemem, że skoro nie ma możliwości wywiezienia ich w inne miejsce, to konieczny jest ich odstrzał lub odłowienie i uśpienie - napisał.
![Adam Szczepański](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692684-Adam-Szczepanski.webp)
![Adam Szczepański](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692684-Adam-Szczepanski.webp)
- Należy wprowadzić zabezpieczenia (ogrodzone wiaty śmietnikowe lub tworzenie podziemnych pojemników na odpady, systemy ostrzegania, uczulenie mieszkańców na niewyrzucanie resztek jedzenia w ogólnodostępnych miejscach) - dodał.
![Artur Szostak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692704-Artur-Szostak.webp)
![Artur Szostak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692704-Artur-Szostak.webp)
- Muszę w tym wypadku wstrzymać się od głosu. Przygotowałem koncepcję rozwiązania, które zamierzam wkrótce przedstawić i która wychodzi poza proponowane odpowiedzi - wyjaśnił.
![Michał Urbaniak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692706-Michal-Urbaniak.webp)
![Michał Urbaniak](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/3692/750x0/3692706-Michal-Urbaniak.webp)
- Nie tylko dlatego, że dziki mogą być zagrożeniem dla mieszkańców, ale także przenoszą choroby takie jak ASF. Prawda, że w mieście nie ma hodowli świń, które mogą być zarażone przez dziką zwierzynę, ale należy patrzeć na to także w skali regionalnej oraz bezpieczeństwa żywnościowego Polski i Gdańska - dodał.
Sopot
Na nasze pytanie odpowiedzieli też wszyscy kandydaci na prezydenta Sopotu.
- Zwróciliśmy się do ministerstwa o ekspercką analizę obecnych ograniczeń związanych z ASF i możliwych narzędzi ograniczających obecność dzików w mieście. Bezpieczeństwo mieszkańców jest najważniejsze. W sytuacjach kryzysowych stosujemy odstrzał redukcyjny. Nie jest to jednak rozwiązanie docelowe, gdyż populacja dzików bardzo szybko się zwiększa - stwierdziła.
- Prawdopodobnie - mówi o tym również pani Magdalena Czarzyńska-Jachim - konieczne będzie wzmożenie odstrzału redukcyjnego, co wynika z przepisów. Inna sprawa jest taka, że to, co widzimy dziś, czyli populacja dzików, która wymknęła się spod kontroli, to bezpośrednio wina władz samorządowych, które chowały przez lata głowę w piasek - stwierdził.
- Miasta powinny wypracować system zabezpieczający przed dzikami, edukować mieszkańców, stawiać zamykane kosze na odpady i stosować urządzenia odstraszające dziką zwierzynę - stwierdziła.
Należy bezkrwawo rozwiązać problem dzików: pouczyć mieszkańców o konsekwencjach dokarmiania dzików. Mieszkańcy powinni zadbać o zabezpieczenie śmietników - tak, aby dzikom trudno było się do nich dostać - zaznaczył.
- Ten temat jest od lat zaniedbywany w Sopocie. Należy te kwestię pozostawić fachowcom - stwierdził.
- Koła łowieckie, jak i nadleśnictwa są instytucjami w pełni niezależnymi od prezydenta miasta, koła nie tylko powinny odpowiednio kontrolować populację dzikich zwierząt na swoim terenie, ale jeszcze powinny zadbać o to, by zatrzymać je w lesie i żeby nie pojawiały się na terenach zabudowanych. Prawo nie pozwala na wywożenie dzików na tereny leśne tylko z powodu zagrożenia rozprzestrzeniania się chorób charakterystycznych dla tego gatunku. Jeżeli spełnimy warunek stanowiący o zagrożeniu, czyli przebadamy dziki do wywiezienia w inne rejony i wywieziemy zdrowe osobniki, to spełnimy kryteria opisane w prawie - stwierdził.
Wybory a sprawa dzików w Gdyni (7 opinii)
Opinie (381) ponad 10 zablokowanych
-
2024-04-02 10:57
Opinia wyróżniona
Wystarczyło (37)
5 lat temu odstrzelić 10 dzików to by teraz nie trzeba było odstrzelić 100 a jak miasto dłużej będzie się zastanawiać to za 5 lat będzie trzeba odstrzelić 1000
- 329 46
-
2024-04-02 21:17
Raczej 10 lat temu 100 a dzisiaj 2000
Te liczby bardziej odpowiadają realiom zważywszy , że któryś z łowczych wyliczył , że w samym Gdańsku Osowie jest ich około 350 sztuk
W Gdyni także policzono na Karaibach / Dąbrowie ponad 480 dzików .
Na Cisowej kolejne 700 dzików , a rekord na Morenie w Gdańsku ponad 850 dzików
Jest naprawdę katastrofa , bo są już przypadki że dorosłe dziki zazeraja młode dziczki
Smietniki , parki , lasy pełne dzików .- 10 2
-
2024-04-02 18:27
(1)
podobnie z kandydatami na prezydentów. 5 lat temu było ich mniej.
- 12 0
-
2024-04-02 18:58
Tak samo jak i namawiajacych do odstrzalow
- 3 12
-
2024-04-02 15:15
Strzelanie do zwierząt pozaludzkich to haniebny, patriarchalny tok myślenia (3)
W uśmiechniętej Polsce powinniśmy iść w kierunku nadawania biernych i czynnych praw wyborczych dla zwierząt pozaludzkich. Tak duża populacja dzików zasłużyła już dawno na odpowiednią reprezentację w radach naszych miast oraz na parytet i suwak na listach wyborczych.
- 15 26
-
2024-04-03 00:16
Ale kielbaske wcinasz
A jak niby zabija sie zwierzeta w rzezni?
- 2 1
-
2024-04-02 21:19
Zdaj klawiaturę Rodzicom jak masz glupoty
Wypisywać brednie każdy może - Rodzice w pracy Ty na wagarach i bzdury wypisujesz . Lepiej poucz się trochę , przeczytaj jakąś książkę i wtedy się wypowiadaj .
- 1 2
-
2024-04-02 18:11
A jak rozpoznać jakie dzik ma zaimki?
- 4 1
-
2024-04-02 12:39
Drobna poprawka, już w zeszłym roku odstrzelili 1000 szt w Gdańsku. Jak widać to nie wystarczy.
- 16 6
-
2024-04-02 12:03
Wystarczyłoby żeby każdy z was adoptował małego dziczka i nie byłoby problemu. (13)
Nigdy nie głosujcie na pis I konfe, bo oni zrobią krzywdę naszym kochanym dziczkom.
- 8 42
-
2024-04-02 21:22
A ty przygarnij wilka i Zająca
Lub nawet niedźwiedzia i szczura ( najlepiej tego z Gdyni ) , bo rozumiem że ze 20 lat temu to był szczurek , ale dzisiaj toż to stary , wynędzniały szczur . Więc przygarnij jego i dulkę , bo Sopot swojego pajacyka już się pozbył
- 3 3
-
2024-04-02 12:12
Słaba prowokacja (11)
A na prawaków nie zagłosujemy w 3city z wielu, wielu innych powodów.
- 20 22
-
2024-04-02 14:54
Za siebie pisz, w liczbie pojedynczej. (2)
Ja, cała moja rodzina I większość znajomych zagłosujemy na prawicę.
- 7 16
-
2024-04-02 16:15
Kłamca będzie głosować na kłamców. (1)
- 6 1
-
2024-04-02 23:46
I złodziei
- 2 0
-
2024-04-02 13:09
a tam pierdzielicie, w wyborach lokalnych bez znaczenia jest przynalezność partyjna (2)
tu są problemy lokalne i takie potrzebujemy rozwiązać. Dowodem na to ten sam pogląd urzędującej Pani prezydent jak i kandydata wywodzacego się z Konfederacji. Nie ma znaczenia prawicowośc czy lewicowość kiedy trzeba odłowić dzika, albo kiedy trzeba wybudować plac zabaw czy załatać dziury w drodze.
- 6 10
-
2024-04-02 13:28
Prawicowce, oddadzą za bezcen resztę miejskich gruntów kieckowym, (1)
po to, żeby za pół roku za bezcen od nich to odkupić. Prawicowce zarabiają, kieckowi mają zysk, miasto traci, mieszkańcy płacą. Musi nastąpić totalny rozdział kościoła od samorządu a tego prawaki nigdy nie zrealizują.
- 13 12
-
2024-04-02 14:15
Lewaki poczekają aż aresztowany zastępca prezydenta wyjdzie z więzienia
Wtedy znowu dadzą mu edukację dzieci
- 7 5
-
2024-04-02 12:39
Nie jestem radnym ani posłem a mam propozycję, która rozwiązuje 3 problemy na raz. Bezrobocia, zasiłków i dzików. (4)
Powinno się bezrobotnych, albo samotne matki, albo jednych i drugich zapędzić do wyłapywania tych dzików. Zamiast zasiłku, taki bezrobotny albo samotna matka dostawaliby określoną ilość dziczyzny miesięcznie, adekwatną do tego, ile dzików złapią. Tym sposobem znika problem dzików, bezrobocia i wydatków na socjale.
- 14 7
-
2024-04-02 23:11
Pomysł w stylu "jak zlikwidować problem głodu i bezrobocia...
...niech głodni zjedzą bezrobotnych" ;-)
- 5 0
-
2024-04-02 13:34
A zimą będą robić...
...plany budowy dróg.
- 9 0
-
2024-04-02 13:11
Ubodzy niech wyłapią dziki! (1)
To świetny pomysł! Uzbroić emerytów w oszczepy i niech mają możliwość dorobić do rent i emerytur. Strzelanie w mieście, jest niebezpieczne. Niedawno, jeden myśliwy mówił, że myślał, że celuje do dzika a finalnie strzelił do traktora i zranił śmiertelnie rolnika. Jeżeli wpuści się myśliwych że strzelbami do miasta, to kto zagwarantuje bezpieczeństwo
To świetny pomysł! Uzbroić emerytów w oszczepy i niech mają możliwość dorobić do rent i emerytur. Strzelanie w mieście, jest niebezpieczne. Niedawno, jeden myśliwy mówił, że myślał, że celuje do dzika a finalnie strzelił do traktora i zranił śmiertelnie rolnika. Jeżeli wpuści się myśliwych że strzelbami do miasta, to kto zagwarantuje bezpieczeństwo tramwajarzom i autobusiarzom? Natomiast emeryt z dzidą w dłoni, to raz, że bezpieczeństwo a dwa, jak epicki pojedynek determinacji z dzikością bestii.
- 6 5
-
2024-04-02 13:30
mój w borze... już to sobie wyobraziłem "Moby Dzik"
- 6 2
-
2024-04-02 12:00
Jakaś chemiczna kastracja (11)
Wchodzi w grę?
- 5 6
-
2024-04-02 21:26
Po co kastracja ? Może mobilne krematoria ? (1)
Pacnij ty się w swoją łepetynke . Dziki są do odstrzału dla profesjonalnych łowczych i myśliwych i tyle w tym zakresie. Jest ich stanowczo za dużo - no chyba , że ktoś coś wie że jakaś wojna będzie niedługo i mają to być mobilne ruskie lodówki ? Kto wie ?
- 3 5
-
2024-04-02 23:48
Rych co strzelali po pijaku do lokomotywy?
- 0 0
-
2024-04-02 12:48
Czy obejmie też nowoczesne pary jednopłciowe?
- 11 0
-
2024-04-02 12:41
świński kalendarzyk rozwiąże sprawę (4)
- 11 5
-
2024-04-02 12:47
Obowiązkowe nauki przedmałżeńskie dla dzikich par. (3)
- 6 7
-
2024-04-02 12:53
Nie oddawajcie młodych dziczków na wychowanie na plebanie... (2)
to może być zły pomysł.
- 5 7
-
2024-04-02 14:15
Dajcie Kowalczukowi (1)
- 3 1
-
2024-04-02 19:00
Kto to?
- 1 0
-
2024-04-02 12:41
tylko woda z rzeki Chylonka
- 7 0
-
2024-04-02 12:25
taa tabletki dzień po (1)
no i świadome świńskie macierzyństwo
- 19 0
-
2024-04-02 14:18
Poskrobać do kiedy?
- 3 0
-
2024-04-02 11:50
(2)
Zagłosuję tylko na kogoś, kto wystrzela je wszystkie. Na wschodzie zaczyna być problem z wilkami, za chwile u nas to będzie kolejny problem. Dość bambinizmów, musimy czuć się bezpiecznie we własnym mieście
- 49 15
-
2024-04-02 12:32
no tak (1)
przede wszystkim ty musisz czuć się bezpiecznie.....ja muszę się czuć bezpiecznie od takich jak ty, i co mam zrobić? "mysleć" jak ty?
- 9 25
-
2024-04-02 12:40
wystrzelać strzelających?
- 6 14
-
2024-04-02 10:17
Opinia wyróżniona
(14)
Po czynach ich poznacie
- 113 2
-
2024-04-02 14:20
Dulkiewicz żałuje dzików a przecież jej idol Komorowski to pasjonat myślistwa
- 11 3
-
2024-04-02 14:08
Trzeba zwalczać dzicz w umysłach ludzi ale nie naturę, dzięki której istniejemy.
- 3 9
-
2024-04-02 14:05
Nie pozwólmy, aby dzicz ludzka zdominowała rozum ludzki.A zwłaszcza dzicz na szczeblach władzy.
- 3 8
-
2024-04-02 11:56
Dziki to nasi bracia (5)
Głosuję na panią prezydent,bo ona nigdy ich nie skrzywdzi.
- 4 22
-
2024-04-02 12:43
Olka jest równa babka. Sama bierze 3/4 na klatę i za to szacun. (4)
Piszę bez kpiny. Wolę taką babkę, niż kościelną dewotę, albo innego pseudo patriotycznego oszołoma, który rozgląda się tylko, co podpisić albo skonfederować dla siebie i ruskich.
- 5 15
-
2024-04-02 12:49
nie można rządzić wiecznie na bani (3)
- 11 2
-
2024-04-02 12:53
Można, można i to często lepiej niż w odurzeniu kadzidłem (2)
Najwięksi mężowie stanu, walili po garach do bólu i na bani mieli najlepsze pomysły. Do dziś, często ich cytujemy a dzieci uczą się w szkołach o ich osiągnięciach.
- 2 10
-
2024-04-02 14:25
Dulkiewicz to raczej taki jelcyn
- 8 2
-
2024-04-02 13:33
Jak Chuchill
Olka jest jak winston Churchil, albo Mahatma Gandhi
- 3 3
-
2024-04-02 11:21
Oni dużo gadają nic nie robią (4)
Dulkiewicz już z siebie nie zrobi chyba większego pośmiewiska
- 19 3
-
2024-04-02 12:42
a dziki duzo chrumkaja i nic nie robią
zatem mogą wystawiać swoich kandydatów na prezydenta :)
- 7 1
-
2024-04-02 12:04
Gdyby coś robiła (2)
To ludzie by na nią głosowali, a tak sporo ludzi zagłosuje na inne osoby
- 7 4
-
2024-04-02 12:47
należy sprowadzić do miasta wilki ze wschodu, żeby polowały na dziki
wytępiono naturalne drapieżniki, to oportuniści rozmnażają się na potęgę
- 7 1
-
2024-04-02 12:39
Tak ci się wydaje.
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2024-04-02 10:04
(5)
Że skrajności w skrajność. Czyli po Polskiemu... Trzeba nie wyczyścić do zera tylko "przewietrzyć" towarzystwo. Okolice Nieborowskiej. Na placu zabaw dzik. Między autami dzik. Koło szkoły stado. W Jarze stado...
- 51 8
-
2024-04-02 11:10
No i...? (4)
Coś ci zrobiły?
- 5 16
-
2024-04-02 11:23
(3)
To mają coś komuś zrobić, żeby wreszcie ktoś wykonał jakiś ruch?
- 16 5
-
2024-04-02 11:59
Jaki ruch? (1)
Nic nikomu nie robią, sobie żyją obok nas, mając w nosach człowieków.
- 5 18
-
2024-04-02 12:44
więcej szkody robią psiarze kundlami
ile razy kundle pogryzły a nawet zagryzły ludzi?
- 6 11
-
2024-04-06 15:11
:D
Wyczyść do zera sąsiadów w bloku, tak dla pewności. Może coś Ci zrobią w przyszłości. Wykonaj pierwszy jakiś ruch.
- 0 1
-
2024-04-02 10:08
Zadaja pytania które dla mieszkancow nic nie znacza.Brak waznych pytan!W USA niedzwiedzie włamywały sie do smietników (10)
wiec co zrobili skonstruowali śmietniki takie by niedźwiadki nie mogły sie do nich dostać ,a jak wiadomo niedźwiedź to nie dzik ma o wiele większe możliwości.
Władze Gdańska jak widac sa na takim etapie jak 20 lat temu nic sie nie mieniło ,pieniedzy niema i nie bedzie i nie da sie !A armia urzedników która my mieszkancy opłacamy sa tylko szkodnikami w miescie .A prezydentka mówi o nich że sa najlepsi na swiecie!!
Niech sie zapyta tych urzedników dlaczego nie realizują projektów z budżetu obywatelskiego w Gdańsku !!- 24 14
-
2024-04-02 10:42
Co zrobisz z tymi osobami co świadomie (1)
dokarmiają dziki. Jakiś pomysł. Może 5000 zł kary.
- 4 5
-
2024-04-02 12:45
dziki też ludzie, muszą jeść!
- 4 3
-
2024-04-02 11:25
(6)
Ale tu chodzi nie tylko o śmietniki a przede wszystkim o pozbycie się ich z miasta, samo zamknięcie śmietników nic nie da
- 14 5
-
2024-04-02 11:55
(5)
Oczywiście, ze nie da. W lesie śmietników nie ma i dziki żyją znakomicie -śmietniki to tylko deser. W parku Reagana żyją już kolejne pokolenia, a tej wiosny żyją wręcz komfortowo-tyle mają mokradeł pełnych pędraków i innych żyjątek. A swoją drogą większość śmietników jest ogrodzona więc to już nie jest taki problem. Mówienie o tym,,że psy należy wziąć na smycz i się polepszy sytuacja- to nie w tym rzecz. Dzików od tego nie ubędzie. Choć rzeczywiście psy powinny być pilnowane i wypuszczane tam gdzie mają swoje wybiegi (ale oczywiście są inywidualisci, którzy mimo wybiegu w odległości 50m, psy puszczają luzem, bo tak !- tak jest przy zbiorniku Subislawa). Bez drastycznych kroków się nie obejdzie, chyba że czekamy na 1-ą ofiarę śmiertelną. W Gdyni było już bardzo blisko... Więc wlodarze miasta, ruszcie się wreszcie że swojej " strefy komfortu"
- 13 6
-
2024-04-02 12:02
(3)
No w punkt! Należy się ich pozbyć z miast i tyle, i tu nie ma co już mówić, że to ich teren mleko się wylało, czekamy na ofiary śmiertelne w ludziach? Bo że do tego dojdzie to pewne, kwestia czasu
- 10 6
-
2024-04-02 14:32
Popcornu mi już brakuje
Objecujecie te ofiary śmiertelne od wielu lat. Czekam z ciekawością i czekam, i nic...
Kto mi odda za popcorn?- 5 4
-
2024-04-02 14:51
(1)
Już są ofiary ludzie , zwierzęta z gospodarstw domowych , zboża ziemniaki , psy podwórkowe. Pod balkonami na osiedlach śpią zima strach wyjść z domu. Może by odszkodowaniem za szkody obarczać nie Skarb Państwa tylko wszystkie te dobre stowarzyszenia z kraju i za granica??? Dlaczego firmy ubezpieczeniowe. Karać winnych tej sytuacji!!!
- 6 5
-
2024-04-02 16:40
Uczcijmy minutą ciszy wszystkie ziemniaki z Zaspy i Przymorza zamordowane przez dziki.
- 4 2
-
2024-04-02 14:46
A dlaczego , niech dziki polują na psy ich tez za dużo, już zbierają pienadze na żbiki , wiec będą wilki dziki misie, losie , sarny , a między nimi będzie z dusza na ramieniu będzie przebiegał człowiek!!! Kobieta z wózkiem, dziecko wracające ze szkoły, przedszkolak bawiący się na podwórku, staruszka o lasce. Niepełnosprawny o kulach lub na wózku inwalidzkim!!! Fajnie jest jak się jest dość sprawnym , żeby uciec , ale to tez do czasu bo jak zabraknie śmietników to dziki świetnie pozywia się ludzkim mięskiem!!!
- 2 6
-
2024-04-02 14:41
W Ameryce istnieje policja dla zwierząt, tam jak siezabije dzika czy jelenia na drodze to go zabierają o do jadłodajni dla ubogich
- 4 1
-
2024-04-02 10:10
A Pana dzika nie można wykastrować? (3)
Serio pytam, bo nie wiem... Nie można w ten sposób ograniczyć powoli ich liczebności?
- 26 20
-
2024-04-02 10:36
(1)
nabój tanszy od kastracji. a z zabitych dzikow mozna przyzadzic wedliny i urzedzic festyn dla mieszkancow
- 20 5
-
2024-04-02 10:59
ola lu bi to
festyyyn!!!!
- 15 6
-
2024-04-02 12:55
sam sobie to zrób, będzie z korzyścią dla całego gatunku ludzkiego
- 4 8
-
2024-04-02 10:11
Proponuję ubój i przygotowanie jedzenia w kuchniach publicznych dla ubogich ale uśmiechniętych obywateli.
- 49 6
-
2024-04-02 10:12
Ogon ¥ Oko (3)
Jednak moja szklana kula i wróble na drutach potwierdziły najgorsze .Będzie rzeź...Dzików XD.
Czego ludzie nie są w stanie zrobić dla pieniędzy.
Każdy chciał dobrze pomysły były róże jak pomóc XD a teraz będzie rzeź tych dzikich świń .XD
Szkoda mi dzików ale tak działa system.
Żegnajcie dzikiXD- 9 37
-
2024-04-02 10:52
(2)
co Ty chrzanisz....weź sobie dzika do domu, wychowuj go jak swojego, tul go, karm go i będzie git.....dzików w obecnym czasie jest za dużo, i to nie ma znaczenia czy w miastach czy w lasach....a że nie można wywozić do lasu to potrzebny jest odstrzał....szczerze mówiąc odstrzał innych gatunków też byłby wskazany....
- 13 5
-
2024-04-02 11:59
Taa, wszstkich pozabijaj, patolu. (1)
- 4 9
-
2024-04-02 12:49
powinien zacząć od tego z chłopskim ryjem, co go w lustrze widzi
- 4 4
-
2024-04-02 10:13
Czyli tylko PiS i Konfederacja jest za odstrzałem (2)
Ponadto niekochane w trójmieście partię sprzeciwiają się likwidacji parkingów, rozszerzanie stref płatnego parkowania, zwężaniu ulic, burzeniu estakad i innego rodzaju prześladowania mieszkańców w pojazdach.
- 47 11
-
2024-04-02 11:12
Jak to niekochane w trójmieście?
Ale za to jak kochane na trojmiescie.pl!
I tak trzymać, wasze internety, nasze gabinety.- 8 11
-
2024-04-02 12:59
Kolejny po promowaniu samochodozy powód, żeby nigdy na nich nie głosować.
- 5 15
-
2024-04-02 10:13
(3)
Ale zagrywka pod publiczkę. Niech sami do siebie strzelają. Wystarczy, ze roszczeniowi psiarze będą pilnować swoje kundle, tym bardziej nie puszczać luzem to problem "agresywnych" dzików zniknie w połowie.
Drugie sedno problemu to wdzieranie się w ich rewiry, bo to logiczne, że służący deweloperów daliby zgodne wyciąć wszystko do cna, byle ktoś mógł dobrze zarobić. Gdy skończy się problem niekontrolowanej suburbanizacji oraz betonowania terenów zielonych w obrębie miasta pod klitki inwestycyjne, zniknie druga czesc problemu:) Problemy trzeba likwidować z głową, tutaj przewalanie winy na dziki to jakiś żart.- 19 73
-
2024-04-02 11:20
Daj adres gdzie Ci przywieźć z 400 dzikow
Miłośniku zwierzyny
- 16 6
-
2024-04-02 11:28
Ale mleko już się wylało, twoje jojczenie nic nie da. Teraz trzeba się zastanowić jak to posprzątać, a psiarze nie mają nic z tym wspólnego:((
- 11 6
-
2024-04-02 12:57
Bredzisz
W innych miastach ( gdzie też tną lasy na potęgę) ten problem nie występuje..
Po prostu głupi ludzie dokarmiają dziki i je oswajają..- 3 6
-
2024-04-02 10:15
wczoraj w tvn oglądałam wzruszający reportaż o rodzinie która młodym małżeństwie które zamiast dziecka adoptowało dziczka (8)
To jest prawdziwie godna postawa dlatego popieram kandydatkę która sprzeciwia się strzelaniu.
- 21 58
-
2024-04-02 10:35
Ten dziczek zapracuje na ich emeryturę? (2)
- 21 3
-
2024-04-02 10:53
Nie, dzień po przejściu na emeryturę poddadzą się eutanazji (1)
Są nowocześni, ostatnie POkolenie
- 24 5
-
2024-04-02 12:54
Całe szczęście, że to ostanie takie POkolenie.
- 13 2
-
2024-04-02 11:00
niezła pasta
- 7 0
-
2024-04-02 13:03
(2)
TVN w ogóle jest wzruszający ... Wciąż się wzruszam, jak sobie przypomnę, że wiele lat temu oglądałem to g****. Łezki płyną i zastanawiam się: czemu tak długo ?
- 14 3
-
2024-04-02 13:18
Bo jak bawisz się z Rychem, to używaj lubrykantu (1)
To nie będą tobie, tak długo płynąć łezki. Z Rycha kawał chłopa, ale lubrykant może zdziałać cuda.
- 3 7
-
2024-04-03 06:55
Skąd wiesz, że tak to działa?
- 2 1
-
2024-04-02 18:07
Już niedługo będa takie wypaczenia w telewizji nadawanych na terenie Polski.
Zmieni sie władza i znikną anty Polskie pralnie mózgów.
- 2 1
-
2024-04-02 10:16
(8)
Po wczorajszej rundzie zostali Rakowski, Szostak i Urbaniak. W dzisiejszej odpada Szostak. Już tylko 2 kandydatów. Dziękuję portalowi za pomoc w wyborze swojego kandydata na prezydenta.
- 40 13
-
2024-04-02 11:29
(4)
A czemu Szostak odpadł? Ja jestem za nim..dla mnie konfederat i pisowiec precz
- 5 14
-
2024-04-02 12:00
(3)
Bo jeśli już teraz wykręca się od odpowiedzi, to po objęciu władzy i protestach aktywistów (którzy w przeciwieństwie do większości obywateli mają za dużo czasu wolnego na protesty i pracą się nie hańbią) na pewno nie wyda zgody na odstrzał dzików. Może jego pomysły są jakieś genialne i wróci do gry, ale w tym momencie są tylko 2 opcje - albo eliminacja dzików przez odstrzał czy uśpienie, albo zmuszenie mieszkańców do tolerowania zagrożenia na osiedlach, co prowadzi do ograniczenia wolności choćby do rekreacji. Wszystkie inne pomysły albo nie działają (jak wywożenie, bo dziki mają dobrą nawigację i od razu wracają do miasta) albo przerzucają odpowiedzialność na mieszkańców (jak zamykanie śmietników, co też nie działa bo dziki ryją trawniki)
- 16 5
-
2024-04-02 15:39
(2)
Dziękuję za odpowiedź, fakt wykręca się od odpowiedzi na temat dzików, na inne tematy dość mądrze gada, a ci dwaj z konfederacji i pisu zupełnie odpadają
- 2 4
-
2024-04-02 19:08
(1)
Z pewnością mądrzej niż Dulkiewicz, Szczepański czy Pecka
- 3 1
-
2024-04-02 21:14
Pecka chce obudowac smietniki ale gosc chyba nie podumal, ze dziki jedza tez ze smietnikow miejskich. Bedzie do kazdego smietnika przy chodniku wiate stawial?
- 3 0
-
2024-04-02 15:40
Najlepsi są urzędujący urzędnicy - za odstrzałem ale jednak przez ostatnie parę lat nic nie zrobili :) (1)
Fajnie, że wyjechaliśmy z Trójmiasta - w naszym nowym mieście jest tylko problem z psami (a i to na dużo mniejszą skalę niż w Gdańsku czy Gdyni).
I nie zazdroszczę wyboru, albo pozbyć się dzików i powitać prawaków albo dalej przeciwko prawakom i męczyć się z dzikami i kolejnymi zwężanymi ulicami :)- 4 1
-
2024-04-02 16:59
To jest właśnie dylemat - głosować ideologicznie i poświęcić dobrobyt w imię ideologii, na którą samorząd i tak nie ma wpływu (bo to nie samorząd decyduje o aborcji czy związkach partnerskich), czy jednak głosować pragmatycznie i rozwiązać problem korków czy dzików.
- 5 0
-
2024-04-03 05:59
Dzik to szkodnik
Niszczy uprawy atakuje ludzi ,wyzerowac do zera
- 1 2
-
2024-04-02 10:17
Opinia wyróżniona
(14)
Po czynach ich poznacie
- 113 2
-
2024-04-02 11:21
Oni dużo gadają nic nie robią (4)
Dulkiewicz już z siebie nie zrobi chyba większego pośmiewiska
- 19 3
-
2024-04-02 12:04
Gdyby coś robiła (2)
To ludzie by na nią głosowali, a tak sporo ludzi zagłosuje na inne osoby
- 7 4
-
2024-04-02 12:39
Tak ci się wydaje.
- 1 1
-
2024-04-02 12:47
należy sprowadzić do miasta wilki ze wschodu, żeby polowały na dziki
wytępiono naturalne drapieżniki, to oportuniści rozmnażają się na potęgę
- 7 1
-
2024-04-02 12:42
a dziki duzo chrumkaja i nic nie robią
zatem mogą wystawiać swoich kandydatów na prezydenta :)
- 7 1
-
2024-04-02 11:56
Dziki to nasi bracia (5)
Głosuję na panią prezydent,bo ona nigdy ich nie skrzywdzi.
- 4 22
-
2024-04-02 12:43
Olka jest równa babka. Sama bierze 3/4 na klatę i za to szacun. (4)
Piszę bez kpiny. Wolę taką babkę, niż kościelną dewotę, albo innego pseudo patriotycznego oszołoma, który rozgląda się tylko, co podpisić albo skonfederować dla siebie i ruskich.
- 5 15
-
2024-04-02 12:49
nie można rządzić wiecznie na bani (3)
- 11 2
-
2024-04-02 12:53
Można, można i to często lepiej niż w odurzeniu kadzidłem (2)
Najwięksi mężowie stanu, walili po garach do bólu i na bani mieli najlepsze pomysły. Do dziś, często ich cytujemy a dzieci uczą się w szkołach o ich osiągnięciach.
- 2 10
-
2024-04-02 13:33
Jak Chuchill
Olka jest jak winston Churchil, albo Mahatma Gandhi
- 3 3
-
2024-04-02 14:25
Dulkiewicz to raczej taki jelcyn
- 8 2
-
2024-04-02 14:05
Nie pozwólmy, aby dzicz ludzka zdominowała rozum ludzki.A zwłaszcza dzicz na szczeblach władzy.
- 3 8
-
2024-04-02 14:08
Trzeba zwalczać dzicz w umysłach ludzi ale nie naturę, dzięki której istniejemy.
- 3 9
-
2024-04-02 14:20
Dulkiewicz żałuje dzików a przecież jej idol Komorowski to pasjonat myślistwa
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.