- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (194 opinie)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (57 opinii)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Nowoczesne wagony Intercity będą kursowały z Trójmiasta
Nowy wygląd wnętrz pierwszej i drugiej klasy oraz wagonów restauracyjnych, przedziały dla rodzin z dziećmi z minikinem oraz interaktywnymi zabawkami - tak prezentują się nowoczesne wagony, które zamawia PKP Intercity. Kontrakt obejmie dostawę od 300 do 450 sztuk. Pierwsze pojawią się w 2025 r. i będą kursowały również na trasach do Trójmiasta.
Poza Wi-Fi, gniazdami USB, klimatyzacją, indywidualnym oświetleniem, które dzisiaj są już standardem w pociągach IC, pojawią się też ładowarki indukcyjne, ale tylko w wagonach pierwszej klasy. Dodatkowa przestrzeń na bagaż zlokalizowana pod fotelami, które będą bardziej komfortowe, obejmie wagony obu klas.
Nowym rozwiązaniem będzie przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi, która połączy część pasażerską z bezpieczną przestrzenią do zabaw. Znajdzie się tam m.in. minikino, interaktywne zabawki ścienne i ekrany dotykowe.
Zmienią się również wagony restauracyjne, zyskując bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.
Zamówienie obejmuje 300 wagonów z podziałem na:
- 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową
- 40 wagonów przedziałowych 2. klasy
- 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy
- 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
- 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów
- 38 wagonów restauracyjnych
- 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy
W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk.
Nowe wagony będą mogły kursować w składach rozpędzających się do 200 km/h. PKP Intercity oczekuje rozpoczęcia dostaw w 2025 r.
Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej. To znaczy, że łączyć będą duże polskie miasta, ale także mniejsze miejscowości, oraz kursować poza granice.
Spółka planuje uruchamiać takie połączenia w perspektywie 2030 r.
Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:
- Gdynia - Warszawa - Katowice - Bohumin - Wiedeń
- Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2022-11-14 12:43
PKP przez lata 2015 - 2021 kupiło 70 nowych wgaonów!!! (9)
A teraz ma raptem kupić 300, pińcset, może tysiąc???
Skąd kasa? Z Chin na 25 procent?
Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo od jakiego producenta - kolejne wyborcze wizualizacje
Kolejna Ostrołęka Bis i CPK - tylko teraz na torach
Oby Horała zdążył swoje szprychy wybudować do tych wagonów
Zanim go posadzą...- 12 7
-
2022-11-14 12:56
Kupiło może i 70 nowych. (5)
Ale za to kilkaset wagonów przeszło głębokie modernizacje. Trzeba być ślepym by nie widzieć jak w ostatniej dekadzie zmienia się polska kolej.
- 3 2
-
2022-11-14 13:46
(4)
Ta głeboka modernizacja to po prostu wstawienie nowego wnętrza w najtańszej wersji full-plastik. Rama i układ jezdny zostaje stary co generuje problemy - hałas, ograniczenia prędkości (słabe hamulce) i częste awarie np. przesunięcia obręczy. Do tego są stare i długo już nie pojeżdżą. Obecnie ceny modernizacji starych wagonów są z kosmosu i powoli zbliżają się do ceny zakupu nowych wagonów. Generalnie czas modernizacji starych wagonów już minął - teraz już trzeba kupować nowe. Osobna kwestia to finansowanie. Im bliżej wyborów tym więcej będzie konferencji prasowych prezentujących kolejne wielkie inwestycje. tylko niestety realia finansowe są brutalne i budżet nie chce sie domknąć na bierzące wydatki a co dopiero mówić o inwestycjach.
- 2 0
-
2022-11-14 13:55
No to o tym właśnie jest artykuł. (1)
Że teraz będzie duży zakup nowych wagonów.
- 0 1
-
2022-11-14 14:24
Bo tak na czerwonych paskach reżimowej TVPiS napisali
plus 10 elektrowni atomowych i milion rakiet dalekiego zasięgu
- 1 1
-
2022-11-14 14:10
Jeśli cena pełnej modernizacji nie przekracza 80% wartości nowego to się to robi (1)
Wózki jezdne są nowe i na nowym zawieszeniu z nowymi heblami i nowymi układami sterowania. Wnętrze powinno być z tworzyw, które łatwo się czyści a nie ze szmat, które się przecierają i które wymagają więcej czasu na czyszczenie.
- 0 0
-
2022-11-14 14:20
W przytłaczającej większości modernizowanych wagonów pozostały stare wózki jezdne. W tych nielicznych w których je wymieniono cena modernizacji była bardzo wysoka. Pytanie, czy na pewno warto modernizować stary wagon który pojeździ kilkanoście lat, skoro niewiele drożej można mieć nowy który pojeździ 40-50 lat?
- 0 0
-
2022-11-14 14:06
CPK analfabeto to w 80% wydatki na kolej (1)
jeśli ktoś neguje ten pomysł to ma po prostu coś z deklem
- 1 3
-
2022-11-14 14:22
Tumanku boży - 80 procent kosztów CPK to wyngrodzenia dla Horały i jego spółki
jeszcze mają rok aby ukraść tyle ile się da
a sam Wielki Prezes żoliborski już zdecydował, że na łące imienia solidarności baranów nic dziać się nie będzie- 1 1
-
2022-11-14 14:23
grunt że PISowskie pelikany łykają
- 1 0
-
2022-11-14 12:46
Na szczescie marszałek województwa juz tutaj nie moze blokowac zakupów !!Wiec mozna sie spodziewac ze one sie pojawią
No chyba ze Donald przejmie władze wtedy Nowaka wypuszcza i znowu trafi jako szef do PKP
- 8 5
-
2022-11-14 12:46
Nie podniecajcie się wizualizacjami
Obrazki ładne, ale w realnym świecie wygląda to inaczej. W ostanich latach dało się zauważyć spadek jakości nowych wagonów. Dlaczego? Bo PKP IC nie ma kasy, więc kupuje wagony z tańszych, badziewnych materiałów. Tak też będzie i tym razem. Będą piękne wizualizacje, artykuły w mediach, konferencje prasowe (zwłaszcza przed wyborami). A potem będzie przetarg i wagony dostarczy ten który zaoferuje najniższą cenę.
- 12 3
-
2022-11-14 12:46
... a potem się obudziłem
- 7 3
-
2022-11-14 12:46
Super. W końcu wrzeszczące i ryczące pociechy, grające na głos na gierkach i smartfonach
będą się kisić w swoim sosie, bez uprzykrzania życia pasażerom, którzy w trasie muszą pracować czy po prostu przespać się podróży.
- 20 0
-
2022-11-14 12:52
jest wszystko poza palarnia...
- 5 6
-
2022-11-14 12:54
Ja bym się tak nie ekscytował (1)
W przyszłym roku możemy mieć wielki powrót ekipy Ewki od dinozaurów i wtedy znowu zacznie obowiązywać zasada, że "piniędzy nie ma i nie będzie".
- 7 7
-
2022-11-14 15:13
To się dodrukuje, albo pożyczy, jak to robi aktualna ekipa
potem najwyżej nasze wnuki będą miały przekichane, ale to kiedyś dopiero, więc po co się przejmować
- 1 2
-
2022-11-14 12:54
(5)
nieodzowne są przede wszytskim wagony restauracyjne. PP ich po prostu nie ma . ajkis margines jest obslugiwana na trasach międzynarodowych. Poza tym nowe wagony nie zapewnią punktualności pociągów z którą od 2016 roku jest całkiem na bakier. Na porządku dziennym są spóxnienai siegające godziny i dwóch godzin.
- 36 7
-
2022-11-14 13:33
(1)
W WARSach zawsze mają takie z kosmosu ceny, że równie dobrze mogłoby ich nie być.
- 2 4
-
2022-11-14 13:49
W Warsie ceny z kosmosu?
Chyba dawno nie jadłeś na mieście, skoro uważasz te ceny za kosmiczne.
- 3 0
-
2022-11-14 13:43
Opóźnienia pociągów na PKP to już norma. Przyjazd punktualnie to ewenement.
- 1 1
-
2022-11-14 14:01
magistrala jest przeciążona (1)
bez nowej linii Gdańsk - Elbląg - Warszawa nic się nie zmieni
- 1 1
-
2022-11-14 14:24
Przecież parę lat temu ją remontowali
- 0 0
-
2022-11-14 12:54
Wszystko takie ładne, fajne a bedzie jak zwykle;)
- 5 3
-
2022-11-14 13:01
Przede wszystkim muszą być czyste
Wagony muszą być myte tak w środku jak i na zewnątrz i to nie tylko raz w roku. Kolorowe błyskotki niewiele tu dadzą.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.