• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesne wagony Intercity będą kursowały z Trójmiasta

Michał Brancewicz
14 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (195)
  • Tak z zewnątrz mają prezentować się nowe wagony PKP Intercity.
  • Nowy wygląd wagonów przedziałowych pierwszej klasy.

Nowy wygląd wnętrz pierwszej i drugiej klasy oraz wagonów restauracyjnych, przedziały dla rodzin z dziećmi z minikinem oraz interaktywnymi zabawkami - tak prezentują się nowoczesne wagony, które zamawia PKP Intercity. Kontrakt obejmie dostawę od 300 do 450 sztuk. Pierwsze pojawią się w 2025 r. i będą kursowały również na trasach do Trójmiasta.



Podobają ci się nowe wagony?

Zakupione wagony będą wyróżniały się zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Zyskają nową kolorystykę, bardziej przytulne i komfortowe wnętrza oraz nastrojowe oświetlenie.

Poza Wi-Fi, gniazdami USB, klimatyzacją, indywidualnym oświetleniem, które dzisiaj są już standardem w pociągach IC, pojawią się też ładowarki indukcyjne, ale tylko w wagonach pierwszej klasy. Dodatkowa przestrzeń na bagaż zlokalizowana pod fotelami, które będą bardziej komfortowe, obejmie wagony obu klas.

  • Tak ma wyglądać część wagonów z przestrzenią przeznaczoną dla rodziców podróżujących z dziećmi.
  • Strefa dla rodzin z dziećmi w nowych wagonach Intercity.
Nowym rozwiązaniem będzie przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi, która połączy część pasażerską z bezpieczną przestrzenią do zabaw. Znajdzie się tam m.in. minikino, interaktywne zabawki ścienne i ekrany dotykowe.

Zmienią się również wagony restauracyjne, zyskując bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.

Wagony restauracyjne zyskają bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze. Wagony restauracyjne zyskają bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.
Zamówienie obejmuje 300 wagonów z podziałem na:

  • 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową
  • 40 wagonów przedziałowych 2. klasy
  • 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy
  • 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
  • 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów
  • 38 wagonów restauracyjnych
  • 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy

W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk.

Nowe wagony będą mogły kursować w składach rozpędzających się do 200 km/h. PKP Intercity oczekuje rozpoczęcia dostaw w 2025 r.

  • Tak mają wyglądać przedziały w nowych wagonach Intercity.
  • Tak prezentować się będzie nowy wagon Intercity bez przedziałów.
Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej. To znaczy, że łączyć będą duże polskie miasta, ale także mniejsze miejscowości, oraz kursować poza granice.

Spółka planuje uruchamiać takie połączenia w perspektywie 2030 r.

Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:

  1. Gdynia - Warszawa - Katowice - Bohumin - Wiedeń
  2. Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • PKP przez lata 2015 - 2021 kupiło 70 nowych wgaonów!!! (9)

    A teraz ma raptem kupić 300, pińcset, może tysiąc???
    Skąd kasa? Z Chin na 25 procent?
    Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo od jakiego producenta - kolejne wyborcze wizualizacje
    Kolejna Ostrołęka Bis i CPK - tylko teraz na torach
    Oby Horała zdążył swoje szprychy wybudować do tych wagonów
    Zanim go posadzą...

    • 12 7

    • Kupiło może i 70 nowych. (5)

      Ale za to kilkaset wagonów przeszło głębokie modernizacje. Trzeba być ślepym by nie widzieć jak w ostatniej dekadzie zmienia się polska kolej.

      • 3 2

      • (4)

        Ta głeboka modernizacja to po prostu wstawienie nowego wnętrza w najtańszej wersji full-plastik. Rama i układ jezdny zostaje stary co generuje problemy - hałas, ograniczenia prędkości (słabe hamulce) i częste awarie np. przesunięcia obręczy. Do tego są stare i długo już nie pojeżdżą. Obecnie ceny modernizacji starych wagonów są z kosmosu i powoli zbliżają się do ceny zakupu nowych wagonów. Generalnie czas modernizacji starych wagonów już minął - teraz już trzeba kupować nowe. Osobna kwestia to finansowanie. Im bliżej wyborów tym więcej będzie konferencji prasowych prezentujących kolejne wielkie inwestycje. tylko niestety realia finansowe są brutalne i budżet nie chce sie domknąć na bierzące wydatki a co dopiero mówić o inwestycjach.

        • 2 0

        • No to o tym właśnie jest artykuł. (1)

          Że teraz będzie duży zakup nowych wagonów.

          • 0 1

          • Bo tak na czerwonych paskach reżimowej TVPiS napisali

            plus 10 elektrowni atomowych i milion rakiet dalekiego zasięgu

            • 1 1

        • Jeśli cena pełnej modernizacji nie przekracza 80% wartości nowego to się to robi (1)

          Wózki jezdne są nowe i na nowym zawieszeniu z nowymi heblami i nowymi układami sterowania. Wnętrze powinno być z tworzyw, które łatwo się czyści a nie ze szmat, które się przecierają i które wymagają więcej czasu na czyszczenie.

          • 0 0

          • W przytłaczającej większości modernizowanych wagonów pozostały stare wózki jezdne. W tych nielicznych w których je wymieniono cena modernizacji była bardzo wysoka. Pytanie, czy na pewno warto modernizować stary wagon który pojeździ kilkanoście lat, skoro niewiele drożej można mieć nowy który pojeździ 40-50 lat?

            • 0 0

    • CPK analfabeto to w 80% wydatki na kolej (1)

      jeśli ktoś neguje ten pomysł to ma po prostu coś z deklem

      • 1 3

      • Tumanku boży - 80 procent kosztów CPK to wyngrodzenia dla Horały i jego spółki

        jeszcze mają rok aby ukraść tyle ile się da
        a sam Wielki Prezes żoliborski już zdecydował, że na łące imienia solidarności baranów nic dziać się nie będzie

        • 1 1

    • grunt że PISowskie pelikany łykają

      • 1 0

  • Na szczescie marszałek województwa juz tutaj nie moze blokowac zakupów !!Wiec mozna sie spodziewac ze one sie pojawią

    No chyba ze Donald przejmie władze wtedy Nowaka wypuszcza i znowu trafi jako szef do PKP

    • 8 5

  • Nie podniecajcie się wizualizacjami

    Obrazki ładne, ale w realnym świecie wygląda to inaczej. W ostanich latach dało się zauważyć spadek jakości nowych wagonów. Dlaczego? Bo PKP IC nie ma kasy, więc kupuje wagony z tańszych, badziewnych materiałów. Tak też będzie i tym razem. Będą piękne wizualizacje, artykuły w mediach, konferencje prasowe (zwłaszcza przed wyborami). A potem będzie przetarg i wagony dostarczy ten który zaoferuje najniższą cenę.

    • 12 3

  • ... a potem się obudziłem

    • 7 3

  • Super. W końcu wrzeszczące i ryczące pociechy, grające na głos na gierkach i smartfonach

    będą się kisić w swoim sosie, bez uprzykrzania życia pasażerom, którzy w trasie muszą pracować czy po prostu przespać się podróży.

    • 20 0

  • jest wszystko poza palarnia...

    • 5 6

  • Ja bym się tak nie ekscytował (1)

    W przyszłym roku możemy mieć wielki powrót ekipy Ewki od dinozaurów i wtedy znowu zacznie obowiązywać zasada, że "piniędzy nie ma i nie będzie".

    • 7 7

    • To się dodrukuje, albo pożyczy, jak to robi aktualna ekipa

      potem najwyżej nasze wnuki będą miały przekichane, ale to kiedyś dopiero, więc po co się przejmować

      • 1 2

  • (5)

    nieodzowne są przede wszytskim wagony restauracyjne. PP ich po prostu nie ma . ajkis margines jest obslugiwana na trasach międzynarodowych. Poza tym nowe wagony nie zapewnią punktualności pociągów z którą od 2016 roku jest całkiem na bakier. Na porządku dziennym są spóxnienai siegające godziny i dwóch godzin.

    • 36 7

    • (1)

      W WARSach zawsze mają takie z kosmosu ceny, że równie dobrze mogłoby ich nie być.

      • 2 4

      • W Warsie ceny z kosmosu?

        Chyba dawno nie jadłeś na mieście, skoro uważasz te ceny za kosmiczne.

        • 3 0

    • Opóźnienia pociągów na PKP to już norma. Przyjazd punktualnie to ewenement.

      • 1 1

    • magistrala jest przeciążona (1)

      bez nowej linii Gdańsk - Elbląg - Warszawa nic się nie zmieni

      • 1 1

      • Przecież parę lat temu ją remontowali

        • 0 0

  • Wszystko takie ładne, fajne a bedzie jak zwykle;)

    • 5 3

  • Przede wszystkim muszą być czyste

    Wagony muszą być myte tak w środku jak i na zewnątrz i to nie tylko raz w roku. Kolorowe błyskotki niewiele tu dadzą.

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane