- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (187 opinii)
- 2 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (53 opinie)
- 3 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (66 opinii)
- 4 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (126 opinii)
- 5 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (408 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (108 opinii)
Nowoczesne wagony Intercity będą kursowały z Trójmiasta
Nowy wygląd wnętrz pierwszej i drugiej klasy oraz wagonów restauracyjnych, przedziały dla rodzin z dziećmi z minikinem oraz interaktywnymi zabawkami - tak prezentują się nowoczesne wagony, które zamawia PKP Intercity. Kontrakt obejmie dostawę od 300 do 450 sztuk. Pierwsze pojawią się w 2025 r. i będą kursowały również na trasach do Trójmiasta.
Poza Wi-Fi, gniazdami USB, klimatyzacją, indywidualnym oświetleniem, które dzisiaj są już standardem w pociągach IC, pojawią się też ładowarki indukcyjne, ale tylko w wagonach pierwszej klasy. Dodatkowa przestrzeń na bagaż zlokalizowana pod fotelami, które będą bardziej komfortowe, obejmie wagony obu klas.
Nowym rozwiązaniem będzie przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi, która połączy część pasażerską z bezpieczną przestrzenią do zabaw. Znajdzie się tam m.in. minikino, interaktywne zabawki ścienne i ekrany dotykowe.
Zmienią się również wagony restauracyjne, zyskując bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.
Zamówienie obejmuje 300 wagonów z podziałem na:
- 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową
- 40 wagonów przedziałowych 2. klasy
- 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy
- 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami
- 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów
- 38 wagonów restauracyjnych
- 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy
W przypadku skorzystania z prawa opcji, które rozszerzy zamówienie do 450 wagonów, każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki, od 13 do 40 sztuk.
Nowe wagony będą mogły kursować w składach rozpędzających się do 200 km/h. PKP Intercity oczekuje rozpoczęcia dostaw w 2025 r.
Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej. To znaczy, że łączyć będą duże polskie miasta, ale także mniejsze miejscowości, oraz kursować poza granice.
Spółka planuje uruchamiać takie połączenia w perspektywie 2030 r.
Nowe wagony na trasach z Trójmiasta:
- Gdynia - Warszawa - Katowice - Bohumin - Wiedeń
- Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2022-11-14 14:47
Subtelne gamingowe oświetlenie zewnętrzne, widać sznyt!
Zróbmy wściekły fiolet, będzie widać, że nowocześnie!
- 1 2
-
2022-11-14 14:56
Fajnie te lamele będą zbierały kurz...
współczuję ekipie sprzątającej...
- 2 1
-
2022-11-14 15:04
najdziwniejsze jest to, że cena biletu jest taka sama w intercisty i w tlk, a jakość podrózy zdecydowanie różna
- 4 0
-
2022-11-14 15:28
Pimp my Train
- 0 2
-
2022-11-14 15:36
Najpierw zróbcie to a potem się chwalcie. Znam dużo taklch niespelnionych obietnic
- 4 0
-
2022-11-14 15:47
Powinni już odejść od tych wagonów przedziałowych.
Kto nie wie co mam na myśli, niech obejrzy scenkę w wagonie z Dnia Świra.
Tylko wagony bezprzedziałowe. Więcej prywatności i siedzi się jak w samolocie.
Do tego każdy ma stolik.
A w przedziałowym? 8 osób, z lewej strony ktoś siedzi, z prawej strony ktoś siedzi, na przeciwko ktoś siedzi. Nawet nie ma gdzie kawy postawić i nóg wyciągnąć.- 3 4
-
2022-11-14 16:02
Ale kisnę z tych sztucznych wizualizacji
Ktoś chyba ukradł assety z half-lifa bo ten pan w gajerku co siedzi "nóżka na nóżkę" wygląda zupełnie jak g-man xD
- 0 2
-
2022-11-14 16:09
Jak zwykle. Parę fotek i załatwione
PKP chce pokazać przyszły tabor to niech pokaże gotowe składy , do których można będzie wejść, usiąść i dopiero wtedy je ocenić. Pytanie pozostaje, kiedy jakieś zmiany w kwestii wagonów sypialnych bo te dziadowskie obecne śmierdzą jeszcze Stalinem.
- 3 1
-
2022-11-14 16:58
Wyglądają super (5)
Ale 200km/h za kilka lat, gdy teraz TGV czy inne europejskie pociągu rozpędzają się o 2, lub 1,5 razy szybsza prędkość?
- 40 19
-
2022-11-14 17:08
Te wagony są pomyślane o zupełnie innym segmencie przewozów niż koleje dużych prędkości.
Z dużymi prędkościami jeżdżą tylko pociągi ekspresowe zestawione z EZT.
- 17 0
-
2022-11-14 20:49
Na nasze warunki i realia spoko wystarczy. Im większa prędkość przejazdu, to muszą być większe odległości między stacjami. W/g różnych źródeł fachowych to co najmniej 50- 80 km. Bo na krótszych odcinkach staje się przejazd nieefektywny i nieekonomiczny. Po prostu jeszcze się nie rozpędzi, a już musi hamować. Do tego odpowiedni układ trasy , czyli całkowity brak przejazdów na poziomie szyn , większe łuki, czy dłuższe i łagodniejsze podjazdy, aby w pełni wykorzystać walory takiego sprzętu . A i w takich relacjach , gdzie będzie przyzwoite zapełnienie, aby było opłacalne ekonomicznie.
- 9 0
-
2022-11-14 23:52
TGV
A na jakiej trasie chcesz tą prędkość rozwijać? Wiesz jak byłaby cena biletu?
- 5 1
-
2022-11-15 07:55
Bo u nas za duży smog i powietrze za gęste.
- 0 0
-
2022-11-15 09:28
dodaj na ilu stacjach to TGV między miastami się zatrzymuje i na ilu odcinkach musi zwalniać
bo linia jest zawalona i nie ma przepustowości. Jeśli zbudują CPK i planowane linie to pociągi będą mogły śmigać 250 i więcej między największymi miastami. Wcześniej nie ma opcji na to.
- 0 0
-
2022-11-14 17:12
super
miejmy nadzieje że tępe dresiątka ze sprayami doczekaja prawa gdzie będa musieli zapłacic 10 krotnosc wyrzadzonych szkód na cudzym mieniu - najlepiej z kieszonki tatusia i mamusi :)
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.