• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowce zamiast stacji benzynowych we Wrzeszczu

Michał Brancewicz
27 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Budynek przy al. Grunwaldzkiej 144 będzie miał 6 kondygnacji nadziemnych i ok. 20 metrów wysokości.
  • W biurowcu znajdzie się 2 tys. m kw. powierzchni najmu.

W drugiej połowie przyszłego roku rozpocznie się budowa mierzącego ok. 20 metrów budynku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy al. Grunwaldzkiej 144 zobacz na mapie Gdańska. Nieco dalej, pod numerem 161 zobacz na mapie Gdańska, gdzie jeszcze do niedawna działa stacja benzynowa, planowane jest powstanie 4-kondygnacyjnego biurowca.



Deweloper Intuo przymierza się do realizacji biurowca w centralnej części Wrzeszcza. Budynek ma stanąć na działce pod adresem Grunwaldzka 144.

87 lat temu była tu stacja benzynowa



Inwestor jest na etapie pozyskania pozwolenia na budowę 6-kondygnacyjnego budynku biurowo-handlowego, w którym powierzchnia najmu wyniesie ok. 2 tys. m kw. Osiągnie on wysokość ok. 20 metrów. Miejscowy plan sporządzony w 2013 roku dopuszcza w tym miejscu obiekt do 22 m.

- Realizacja rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku i potrwa od 1,5 roku do 2 lat - zapowiada Wojciech Jaworski, współwłaściciel Intuo.
Za projekt odpowiada architekt Paweł Kleczek.

Pod budynkiem powstanie też jedna kondygnacja przeznaczona na niewielki parking. Jednak do biurowca nie będzie można dojechać od strony al. Grunwaldzkiej, bowiem znajdująca się tam ul. Dekerta nie ma z nią bezpośredniego połączenia.

Warto przypomnieć, że w Sylwestra 1931 roku doszło tam do otwarcia stacji benzynowej Standard. Obecnie, w niewielkim budynku działa warsztat samochodowy oraz salon sprzedaży drzwi.

Biurowiec zamiast stacji Shell



  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
  • Planowany biurowiec przy al. Grunwaldzkiej 161 we Wrzeszczu.
Z kolei spółka One Properties, powiązana z firmą RWS Group, czeka na pozwolenie na budowę biurowca przy Grunwaldzkiej 161, przy Lidlu, gdzie mieściła się stacja benzynowa Shell.

W ramach inwestycji powstanie 4-kondygnacyjny obiekt. Na piętrach znajdą się biura o łącznej powierzchni ok, 3 tys. m kw. a na parterze lokale usługowe. Pod budynkiem powstanie parking na 36 aut.

Kolejne biurowce przy Grunwaldzkiej



W ostatnich latach przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu wyrosły także inne biurowce. W 2010 roku, również w sąsiedztwie Lidla zobacz na mapie Gdańska, powstał 5-kondygnacyjny budynek Office Island. Cztery lata później doszło do otwarcia Centrum Biurowego Neptun, które powstało w miejsce domu towarowego zobacz na mapie Gdańska o tej samej nazwie. Wówczas mierzący blisko 85 metrów obiekt był najwyższym budynkiem w Gdańsku.

Aktualnie w budowie jest jeszcze jeden biurowiec we Wrzeszczu, to Officyna przy al. Grunwaldzkiej 50 zobacz na mapie Gdańska. Obiekt, na którym w listopadzie zawisła wiecha, powstał w miejscu budynku, który przez lata należał do przedsiębiorstwa Chemia. W 5-kondygnacyjnym biurowcu znajdzie się 5,2 tys. m kw. powierzchni najmu, w tym blisko 4,2 tys. m kw. z przeznaczeniem na biura.

Miejsca

Opinie (420) ponad 20 zablokowanych

  • Na zachodzie tak się robi, my jeszcze musimy się tego nauczyć, to może być droga lekcja

    • 17 13

  • wpisać stację na listę zabytków!!!!!!!!!!!! (1)

    trzeba blokować rozwój

    • 40 17

    • rozwoj? raczej zatkanie, zniszczenie miasta.

      rozwoj to budowa nowych osrodkow miejskich.

      • 2 2

  • I to jest słuszna koncepcja (12)

    Biurowce, sklepy - w centrum.
    Dookoła osiedla
    Na obrzeżach przemysł, ogródki działkowe i wielbiciele mieszkania na wsi (domki 1-rodzinne)

    Teraz jeszcze pozamieniać pasy ulic* na ścieżki rowerowe/piesze i będzie super
    (jeśli dwupasmówka zmienić na jedno a wolny teren oddać rowerom i pieszym, jeśli jednopasmówka w miarę możliwości zrobić jednokierunkowe a zaoszczędzone miejsce oddać pieszym i rowerzystom (a nie na parking jak dziś - np Batorego)

    • 27 54

    • Koncepcja słuszna o ile z obrzeży do centrum są autostrady (3)

      Czyli to nie jest koncepcja dla Gdańska.
      Koncepcja dla Gdańsk to w centrum przede wszystkim rozrywka.

      • 11 8

      • Autostrady

        Autostrady to ty w życiu nie widziałeś.

        • 5 5

      • autostrady miejskie są stopniowo likwidowane w wielu miastach krajów cywilizacji euroatlantyckiej (1)

        Sensowna polityka miejska oparta jest o tworzenie w miarę gęsto zabudowanych dzielnic połączonych z historycznym centrum miasta przy pomocy sprawnej komunikacji szynowej (typu SKM/PKM lub metro, w Trójmieście zbędne). w centrach dzielnic i osiedli strefy piesze wolne od parkujących i jeżdżących samochodów z dopuszczeniem ruchu rowerów.

        • 5 7

        • Zapomniałeś też dodać - strefy wolne od biurowców i wielkich centrów handlowych

          • 8 1

    • Koncepcja rodem z lat 60 tych XX w. A potem narzekacie na korki, ceny mieszkań, brak parkingów...

      • 5 3

    • Haha! (2)

      To co piszesz to czysta gentryfikacja, miasto o dzielnicach roboczych które zdychają po 17 i „sypialniach” które zdychają po 9 rano. Między tymi porami gigantyczne korki i przepełniona komunikacja, oczywiście tylko w jedna stronę

      • 10 1

      • Gentryfikacja jest dobra (1)

        To co opisałeś to całkiem dobry model, widocznie tak funkcjonują ludzie (zresztą od wieków): ranek, praca, powrót, odpoczynek, noc sen...
        To naturalna rutyna człowieka.
        Nie ma co więc się obrażać lewicowo i szukac na siłę uszcześliwiania ludzi new dealem innżynierii społecznej...
        Entropia i tak doprowadzi do natury

        • 0 4

        • Bredzisz neokonie i stroisz się w łatki natury ludzkiej

          jak to już mają w zwyczaju takie przebrzydłe jaszczury.

          • 1 1

    • (2)

      A moze zaczac by od wspolnego biletu i zwiekszenia czestotliwosci autobusow miejskich? Bo to co jest w trojmiescie, a zwl w Gdansku, bardziej przypomina ukraine niz zachod. A potem kij na kierowcow. A nie od d... strony

      • 8 1

      • gdzieś ty wybrał mieszkanie? (1)

        Jedyne sensowne miejsce w Gdańsku /Sopocie/Gdyni to mieszkanie w zasięgu 10 minutowego spaceru do SKM.

        Jak chcesz przekonać kierowców by przesiadali się do autobusów? Żaden autobus docierający do celu w czasie dłuższym o ponad 10 minut niż czas dojazdu samochodem nie będzie atrakcyjny dla kierowcy stojącym w korku na dowolnej trasie łączącej górny taras z główną osią komunikacyjną Trójmiasta.

        • 9 0

        • z skm juz tez od czasu spolkowania bywa roznie. ciagle sie spoznia, zatrzymuje miedzy przystankami

          dzis najlepiej mieszkac 10 minut spacerem od pracy szkoly i galerii sztuku.

          • 5 0

    • Na których ulicach Gdańska nie mieszczą się piesi?

      Sporo spaceruję po Gdańsku i poza osiedlowymi dróżkami zastawionymi autami raczej nie narzekałem na brak przestrzeni do chodzenia. Jeśli wzdłuż 3-pasmowki jest 3-metrowy chodnik to serio nie ma sensu poszerzania przestrzeni dla pieszych (której i tak jest wystarczająco dużo) kosztem przepełnionej jezdni.

      • 1 1

  • Betonowe pustynie budują. Po 16 hula wiatr (2)

    • 52 18

    • Wielu komentującym podoba się niestety idea: (1)

      „Praca tu, spanie tam”. Cóż, nie byli nigdy w dobrze zaprojektowanym mieście, skąd mają wiedzieć, że się da

      • 10 3

      • To co, może spać w pracy?

        • 6 2

  • super

    • 10 9

  • Bardzo dobrze. (18)

    To jest miejsce na biurowce. Do tych co o korkach jęczą... Jest rower,skm,autobusy,tramwaje...

    • 34 52

    • (17)

      Rower - zimą to zbyt niebezpieczne. Co do lata - większości firm nie ma pryszniców i przebieralni, a nie chcę śmierdzieć na spotkaniu z ważnym klientem.
      SKM - jeśli nie ma opóźnień to cud. Częste awarie, niski komfort, duży tłok, opóźnienia.
      Autobusy - stoją w tych samych korkach co auta, częste awarie i opóźnienia, duży tłok.
      Tramwaje - jadą 6 km 40 minut, gdzie autem w największym korku pokonasz ten dystans w 20 min. Do tego co chwilę awarie.

      Dalej namawiasz mnie na komunikację miejską?

      • 24 10

      • (4)

        ci co tak chwalą komunikację to albo mają pracę pod domem albo są bezrobotni. sama dojeżdżam skm-ką, ale nie dziwię się tym, co wybierają auto.

        • 16 8

        • (3)

          Jeśli mieszkasz we Wrzeszczu a pracujesz w Oliwie to SkMka jest ok. Ja muszę być w ciągu dnia w kilku miejscach - np. w Gdyni w urzędzie, w sądzie na Morenie, ubklienta na Kowalach i potem w firmie na Przymorzu. Jakbym jeździł komunikacją albo rowerem to bym tylko podróżował.

          • 13 3

          • To prawda. Nie każdy żyje i porusza się na odcinku (1)

            adres domowy - adres korpo.

            • 8 2

            • Adres kredytu raczej...

              • 9 3

          • jak mieszkam we wrzeszczu to do pracy w oliwie bez SKM

            bedzie pewniej. Na nogach jestem tam w 25 minut. Po prostu na tak krotkim odcinku 10 minut spaceru na skm, czekanie i znow od skm to strata zycia.

            • 10 1

      • nie namawiam na komunikację miejską ( w sensie tramwaj lub autobus) (9)

        ale próbuję ci otworzyć wyobraźnię na rower wspomagany elektrycznie i SKM.

        Zamiast szukania wymówek typu "jazda rowerem w zimie jest niebezpieczna" szukaj pomysłów na poprawę jakości swojego życia.

        • 3 9

        • (8)

          Rower wspomagany elektrycznie to koszt ponad 2000 zł. Do tego duże ryzyko kradzieży, niezależnie od zabezpieczenia. Poza tym co zmienia rower elektryczny przy oblodzonych ścieżkach?
          A SKM... pół godziny czekania na peronie... dziękuje, wolę auto.

          • 7 4

          • W Skandynawii cały rok jeździ się rowerami (2)

            Więc daruj sobie wymówki :D

            Żeby nie było, też wolę auto.

            Rowerem jednak za daleko, do tego podjeżdżanie na górny taras. Komunikacją za długo. Autem wygodniej i można też coś po drodze ogarnąć.

            • 3 9

            • (1)

              Rower jest dobry na dojazdy do 3 km. Kto tyle ma...?

              • 9 1

              • Biedroń w Słupsku z domu do urzędu. No dobra, nie trzy a jedną...

                • 1 1

          • No tak, teraz auto po helmucie jest za mniej, niż 2000, a jeździ :D

            • 2 5

          • rower MEVO - 100 złotych abonamentu za cały rok (3)

            Wróć do tematu na wiosnę, wtedy ci się wyobraźnia bardziej otworzy.

            Oblodzone drogi dla rowerów? w Trójmieście praktycznie tylko około 10 dni w ciągu całego roku.

            • 2 4

            • tych rowerow jest kilka dla pracownikow urzedow

              • 3 3

            • (1)

              Z Mevo będę korzystać, jak na razie - nie ma.

              Z drogami rowerowymi pół biedy, ale najpierw trzeba do niej dojechać. W Gdańsku nie ma ciągłości dróg rowerowych.

              • 3 3

              • w Gdańsku ponad 60% ulic to ulice uspokojonego ruchu

                na dolnym tarasie Trójmiasta nie ma problemu z ciągłością infrastruktury rowerowej

                • 1 0

      • (1)

        "Tramwaje - jadą 6 km 40 minut" - typowe zaklinanie rzeczywistości i dane z dūpy pod tezę. Z Łostowic do Oliwy jest 6 km? Sprawdź ponownie, bo jest 14.

        Samochodem, owszem, przejdziesz szybciej. Ale już nie w godzinach szczytu.

        • 6 6

        • 6 km

          6 km jest z Łostowic do Dworca Głównego. Rozkładowo 20 min, często 35-40, bo stoi się na wszystkich światłach i przystankach po 2 min... Samochodem spokojnie w 20 min się to pyknie, nawet jeśli jest korek na Havla.

          • 8 5

  • (3)

    Świetnie za chwilę wsztscy6pieszo będziemy chodzić o rowerami bo wszystko stanie

    • 22 12

    • ja to mowilem.

      dlatego trzeba zadbac o szersze chodniki. bo i pieszo nie bedzie łatwo.

      • 2 1

    • No i będzie jak w biednej części Azji... (1)

      ...rower lub skuter!

      • 2 3

      • może być jak w bogatej części Europy

        Miasto z dużą częścią ulic wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów, z rozbudowaną siecią dróg dla rowerów i sprawnie działającym systemem komunikacji szynowej.

        Wygodne węzły przesiadkowe i rozbudowany system rower+ kolej

        30% nowych rowerów to rowery wspomagane elektrycznie.

        • 1 0

  • w Gdyni powstaje za to parking centralny i jest nowy pomnik.

    • 22 8

  • Grunwaldzka 144 (12)

    Jak oni chca tam biurowoec wstawic na miejsce tej stacji? Tam sa kamienice tuz obok

    • 47 13

    • Z tymi ludźmi nikt się nie liczy, mieszkańcy to zbędni ludzie (7)

      ...biurowce, które za chwilę będą stały puste, wiele jest już wystawionych na sprzedaż

      • 20 7

      • tam gdzie chodzi o kasę, ludzie się nie liczą. (5)

        u nas panuje straszna dzicz, dorobkiewicze knują nocami jak tu kogo wyjechać na szmal.
        jesteśmy strasznym narodem, powie to nie jeden który na święta odwiedza rodzinne strony.
        pełno chamów i prostaków ale w luksusowych samochodzikach.

        • 17 5

        • (4)

          Naród nie jest straszny tylko głupi przy wyborach. Jestem pewien że któryś z mieszkańców tej kamienicy głosował na Budynia.

          • 13 5

          • a co byś proponował gdybyś sam kandydował? (3)

            konkrety proszę.

            • 3 2

            • (1)

              Pozbyc sie ciebie z miasta na poczatek..

              • 4 1

              • wow. Jestem pod wrażeniem.

                • 0 2

            • Przeczytaj Architekturę wspólnoty Leona Kriera to zrozumiesz co można zaproponować.

              • 1 0

      • faszystowskie getto tak budynia to sie okresla. to samo chcieli robic niemcy w 1939

        ALE adamowicz to realizuje. Mieszkancow ma za nic, on sprowadza "nowego czlowieka". wyburza polskie domy.

        • 3 2

    • (2)

      No tak, tego jeszcze w świecie nie było, żeby stała kamienica przy kamienicy... Idę napisać w wikipedii pod hasłem "pierzeja", że wynaleziono ją w 2018 roku w Gdańsku.

      • 12 0

      • dobre! :) (1)

        Gdańszczanie niestety charakteryzują się niską kulturą urbanistyczną. Dla nich wymarzona organizacja przestrzeni to: blok pomalowany na seledynowo - trawnik zamieniony na dziki parking, płot zagradzający przejście, komórki, blaszaki, garaże naokoło. No i reklama LED na elewacji żeby "zarobić". Polacy to niestety troglodyci urbanistyczni

        • 9 7

        • Problem polega mi na tym,że Gdańszcanie nie dbają o swoje otoczenie,

          tylko na tym, że władze miasta nie dbają o estetykę i spójność architektoniczną nowych budynków ani nie chronią mieszkańców przed samowolą ze strony dużego inwestora lub przysłowiowego Janusza. Ład przestrzenny w naszym mieście nie istnieje i jest to wina władz miasta

          • 0 0

    • jak to jak?

      na wcisk, jak zwykle. bez miejsc postojowych.

      • 5 2

  • Biurowiec przed Lidlem ? (3)

    P r o f a n a c j a

    • 24 7

    • odpaliłem sobie mapę i powiem tak - mistrzostwo świata we wstawianiu czegoś takiego w tamtym miejscu (2)

      parking na 36 samochodów kolejne mistrzostwo.
      lidl na pewno będzie zadowolony z takiego sąsiedztwa.
      że nasz ministrant zezwala na takie coś...

      • 13 6

      • a co konkretnie proponujesz? (1)

        likwidować miejsca do parkowania czy mnożyć je w nieskończoność?

        W każdym razie nie za moje podatki.

        • 3 6

        • To ich nie plac..

          • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane