- 1 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (58 opinii)
- 2 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (41 opinii)
- 3 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (99 opinii)
- 4 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (222 opinie)
- 5 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (137 opinii)
- 6 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (130 opinii)
Biurowce zamiast stacji benzynowych we Wrzeszczu
W drugiej połowie przyszłego roku rozpocznie się budowa mierzącego ok. 20 metrów budynku, w miejscu dawnej stacji benzynowej przy al. Grunwaldzkiej 144 . Nieco dalej, pod numerem 161
, gdzie jeszcze do niedawna działa stacja benzynowa, planowane jest powstanie 4-kondygnacyjnego biurowca.
87 lat temu była tu stacja benzynowa
Inwestor jest na etapie pozyskania pozwolenia na budowę 6-kondygnacyjnego budynku biurowo-handlowego, w którym powierzchnia najmu wyniesie ok. 2 tys. m kw. Osiągnie on wysokość ok. 20 metrów. Miejscowy plan sporządzony w 2013 roku dopuszcza w tym miejscu obiekt do 22 m.
- Realizacja rozpocznie się w drugiej połowie 2019 roku i potrwa od 1,5 roku do 2 lat - zapowiada Wojciech Jaworski, współwłaściciel Intuo.
Za projekt odpowiada architekt Paweł Kleczek.
Pod budynkiem powstanie też jedna kondygnacja przeznaczona na niewielki parking. Jednak do biurowca nie będzie można dojechać od strony al. Grunwaldzkiej, bowiem znajdująca się tam ul. Dekerta nie ma z nią bezpośredniego połączenia.
Warto przypomnieć, że w Sylwestra 1931 roku doszło tam do otwarcia stacji benzynowej Standard. Obecnie, w niewielkim budynku działa warsztat samochodowy oraz salon sprzedaży drzwi.
Biurowiec zamiast stacji Shell
Z kolei spółka One Properties, powiązana z firmą RWS Group, czeka na pozwolenie na budowę biurowca przy Grunwaldzkiej 161, przy Lidlu, gdzie mieściła się stacja benzynowa Shell.
W ramach inwestycji powstanie 4-kondygnacyjny obiekt. Na piętrach znajdą się biura o łącznej powierzchni ok, 3 tys. m kw. a na parterze lokale usługowe. Pod budynkiem powstanie parking na 36 aut.
Kolejne biurowce przy Grunwaldzkiej
W ostatnich latach przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu wyrosły także inne biurowce. W 2010 roku, również w sąsiedztwie Lidla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Aktualnie w budowie jest jeszcze jeden biurowiec we Wrzeszczu, to Officyna przy al. Grunwaldzkiej 50
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (420) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-27 08:32
A gdzie parkingi? (2)
- 33 9
-
2018-12-27 09:28
Koło przystanków PKM
- 8 1
-
2018-12-27 09:34
tam już jest słaby wyjazd a co będzie jak biurowiec wynuduja
- 2 7
-
2018-12-27 08:51
aż 36 miejsc parkingowych pod biurowcem! WOW! (2)
nie... no to całkowicie rozwiązuje problem parkowania...
spoko...- 37 10
-
2018-12-27 08:54
Masz tramwaj cebularzu.
- 7 10
-
2018-12-27 09:58
jaki sens budowy miejsc do parkowania gdy coraz popularniejsze stają się samochody na wynajem?
nie mówiąc o systemie masowej komunikacji publicznej: zbiorowej i indywidualnej: rowery wspomagane elektrycznie typu MEVO dostępne od wiosny 2019 roku?
- 3 6
-
2018-12-27 09:15
(5)
Postawią biurowiec a parkingi gdzie ??? Może warto pomyśleć o budowie podziemnych parkingów. A nie stawiać kolejne biurowce w Gdańsku .Masakra ten caly Wrzeszcz wygląda okropnie wszędzie biurowce zero zieleni A połowa z nich do wynajęcia.
Ja proponuję zabetonowac cały Gdańsk razem z władza :)- 33 14
-
2018-12-27 09:26
Przez takie prosamochodowe myślenie
Wrzeszcz wyglada przede wszystkim jak złomowisko. Biurowce akurat przeszkadzają najmniej.
- 7 4
-
2018-12-27 09:52
budowa podziemnych/wielopoziomowych parkingów
to sposób na zwiększanie korków na dojazdach do nich.
Bez sensu.- 4 3
-
2018-12-27 10:39
(1)
Więcej darmowych parkingów - ale na wjazdach przy węzłach przesiadkowych - na Trakcie Św. Wojciecha, Jaśkowej Dolinie, Kartuskiej, Armii Krajowej, Słowackiego.
Ograniczenie ruchu aut, ale za to bezwarunkowy absolutny priorytet dla transportu zbiorowego.- 5 1
-
2018-12-27 22:13
taa bo handlowcy, dostawcy czy szefowie firm będą dymać z przedmieścia tramwajem do firmy i potem nazad do auta jadąc na spotkanie.
- 1 2
-
2018-12-28 22:39
Wrzeszcz to jedna z piękniejszych i bardziej klimatycznych dzielnic miasta! Za to wszystkie Zaspy, Przynorza i Żabianki - to jest szczyt myśli architektonicznej i przestrzennej
- 0 0
-
2018-12-27 09:19
Grunwaldzka 144
Nie jest tam teraz pięknie, ale ten biurowiec nie sprawi, że będzie piękniej.
- 17 8
-
2018-12-27 09:19
Tylko biurowce i biurowce a kopalni czy huty w Gdańsku ani jednej (3)
- 23 2
-
2018-12-27 10:53
(2)
Dokładnie, powinno się postawić hutę bursztynu i tak ze dwie fabryki banknotów, to by się miasto wzbogaciło!
- 9 0
-
2018-12-27 12:50
Postuluję o kopalnię diamentów (1)
- 7 0
-
2018-12-28 16:02
Można przecież wskrzesić Fabrykę Karabinów, Blaszankę i kolejkę linową na Biskupią Górkę !
- 2 0
-
2018-12-27 09:21
Urbanistyka najwyższej próby (1)
Perły architektoniczne pośród plew. A może znajdzie się bohater, człowiek o niezwykłej odwadze, który zbuduje w Gdańsku coś przeciętnego, ale dla odmiany pasującego do reszty zabudowy?
- 21 6
-
2018-12-27 09:33
Fosę ?
- 4 4
-
2018-12-27 09:24
(1)
Co za palanctwo tu pisze? Same sfrustrowane niedojdy. Nic im się nie podoba, a wcale nie lepsi ich popierają. Żadnej sensownej myśli. Nie spodziewałem się, że procentowo tyle bezmózgowców jest w Gdańsku.
- 15 22
-
2018-12-27 13:06
Niestety gdanszczanie w większości to ludzie ze wsi kaszubskiej w blachosmrodzie TDI z 96 roku z mózgiem karla
- 4 5
-
2018-12-27 09:25
I bardzo dobrze. Zabudować ten syf. Szkoda tylko że taka niska zabudowa. Nie szkoda metrażu w takich miejscach?
- 12 17
-
2018-12-27 09:28
Biurowiec (3)
Jak widać, włodarze Gdańska nie mają ani planu a tym bardziej pomysłu na rozwój miasta. Każdy dobrze wie jak wygląda sytuacja na głównych arteriach Gdańska mam tu na myśli transport drogowy, SKM i tramwaje. Uważam, że wszystkie te biurowce powinny być zbudowane od strony Elbląga, tymczasem do dziś wiatr tam hula.
Inna sprawą jest brak inwestycji w infrastrukturę drogową. Już dawno Spacerowa powinna mieć po dwa pasy, w każdą stronę.
Ktoś tą władzę wybiera.- 29 12
-
2018-12-27 09:55
poszerzanie dróg nie rozwiązało problemów komunikacyjnych w żadnym mieście świata
za to przyczyniło się do zwiększenia kosztów funkcjonowania wielu aglomeracji.
Przyczyniło się także do ucieczki wielu podatników poza obszary tradycyjnych miast powodując wiele niekorzystnych zjawisk społecznych i ekonomicznych.
Było elementem tzw. błędnego koła niezrównoważonego rozwoju.- 7 6
-
2018-12-27 23:00
Facet, weź trochę poczytaj. Poucz się. Nie pisz bzdur, bo wstyd.
- 1 0
-
2018-12-28 18:44
a po co 2 pasy?
niech sie mieszkancy osowy na to zrzuca?
ja mam im fundowac wygodny dojazd do roboty i do domu?- 1 0
-
2018-12-27 09:29
Mafia szambiarza zabetonuje wszystko
- 18 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.