• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek terminalu promowego

AS.
15 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Z roku na rok przybywa pasażerów w gdyńskim terminalu promowym. W roku 2002 dwa promy Steny Line przewiozły na trasie Gdynia - Karlskrona aż 360 tysięcy pasażerów. Dlatego też Zarząd Morskiego Portu Gdynia dostrzegł pilną potrzebę modernizacji terminalu promowego. Działania rozpoczęto jeszcze w roku 2000, kiedy to przygotowano bazę promową do obsługi co najmniej dwóch promów pasażerskich. Łącznie w latach 2000-2002 wydano na ten cel prawie 9 mln zł.

W roku 2003 Zarząd Morskiego Portu Gdynia podjął decyzję o rozbudowie budynku dworca promowego - de facto powstaje nowy budynek odpraw pasażerów. Tym samym odprawy pasażerów zostaną dostosowane do wymogów Unii Europejskiej. Modernizacja budynku rozpoczęła się w lipcu br. - prace zostaną zakończone do 20 grudnia br. Koszt wykonania wszystkich prac wyniesie 7 mln zł. Przy okazji modernizacji budynku powstanie także specjalny rękaw pasażerski, którym pasażerowie bezpośrednio z sali odpraw będą wchodzić na pokład promu. Zostanie zbudowana również specjalna galeria dla pasażerów. W nowym budynku terminalu promowego powstaną nowe siedziby służb granicznych, Steny Line i agencji celnych.

- Termin zakończenia prac budowlanych w terminalu promowym na pewno zostanie dotrzymany - zapewnia Wojciech Stachurski, menedżer budowy z firmy "Mitex" wykonującej prace modernizacyjno-budowlane terminalu. - Pracujemy na dwie zmiany i skrupulatnie trzymamy się wyznaczone planu. Postęp wszystkich robót jest już znaczny, dlatego też widać już gołym okiem efekt naszej pracy.

- Modernizacja terminalu promowego to obecnie najważniejsza inwestycja gdyńskiego portu - podkreśla Jerzy Wieliński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Przeznaczyliśmy łącznie na ten cel 15 mln zł. Stawiamy na rozwój ruchu promowego i doceniamy jego znaczenie dla przyszłości naszego portu. Cóż, przewidujemy także, iż terminal pasażerski znajdować się będzie w basenie VIII przez najbliższe 8 lat. Już teraz myślimy o nowej lokalizacji terminalu pasażerskiego, który prawdopodobnie powstanie przy nabrzeżu Polskim. Wszystko zależy od rozwoju terminalu kontenerowego, który dzisiaj sąsiaduje z terminalem promowym w basenie VIII.
Głos WybrzeżaAS.

Opinie (36)

  • kto tu wpuścił świnię?

    • 0 0

  • Raczej: kto podłożył świnię?

    • 0 0

  • Wreszcie

    Ile można było czekać na normalny terminal? Stena Line już od kilku lat ma świetny terminal w Karlskronie, ale nasz był pośmiewiskiem! Dobrze, że wreszcie się za niego wzięli.

    • 0 0

  • Nareszcie!

    Przeciez to posmiewisko Europy bylo zeby po schodach z promu schodzic trzeba bylo(a wozki inawlidzkie?) w deszczu mrozie itp.
    Ciekawe kto zarojektowal budynek, kto zaprojektowal rekaw i ktow wykonuje jedno i drugie? Ma ktos clue?

    • 0 0

  • dlaczego to zdjecie jest czarno-biale?

    • 0 0

  • bo w gdyni nie ma kolorowych aparatów

    • 0 0

  • Jezeli te fajansy Mitex buduja terminal to mimo szczerych checi samorzadowcow z Gdynii ten terminal nie postoi 8 lat , a na pewno nie bedzie na europejskim poziomie .

    • 0 0

  • A co z polferriesem????

    • 0 0

  • Gdansk..jeszcze na zabytkowym obiekcie....

    szkoda ze w gdansku o tym niepomysleli....
    tam pasazerowie z zyciem jako wklad z promu zchodza.
    Niedlugo sobie konczyny polamia i moze wtedy cos zrobia z ta "rampa"
    Promy "nowe" zakupuja ale o reszcze niemysla...
    Takie dziadostwo ze az wstyd!!!!!
    Ladnie nas skandynawowie widza...na dziendobry ..buklaczkiem!
    Ja do szczesliwych naleze gdyz samochodem jezdze..i z tych shodow niekozystam..czekajac na odprawe widze czasami jak sie ludzie gimnastykuja zeby na zeby niepoleciec...

    • 0 0

  • To dobrze ze buduja nowy terminal promowy juz dawno sie to piwnno zrobic. Mam nadzeje ze znowu bedziemy lepsi od Gdanska :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane