• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek terminalu promowego

AS.
15 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Z roku na rok przybywa pasażerów w gdyńskim terminalu promowym. W roku 2002 dwa promy Steny Line przewiozły na trasie Gdynia - Karlskrona aż 360 tysięcy pasażerów. Dlatego też Zarząd Morskiego Portu Gdynia dostrzegł pilną potrzebę modernizacji terminalu promowego. Działania rozpoczęto jeszcze w roku 2000, kiedy to przygotowano bazę promową do obsługi co najmniej dwóch promów pasażerskich. Łącznie w latach 2000-2002 wydano na ten cel prawie 9 mln zł.

W roku 2003 Zarząd Morskiego Portu Gdynia podjął decyzję o rozbudowie budynku dworca promowego - de facto powstaje nowy budynek odpraw pasażerów. Tym samym odprawy pasażerów zostaną dostosowane do wymogów Unii Europejskiej. Modernizacja budynku rozpoczęła się w lipcu br. - prace zostaną zakończone do 20 grudnia br. Koszt wykonania wszystkich prac wyniesie 7 mln zł. Przy okazji modernizacji budynku powstanie także specjalny rękaw pasażerski, którym pasażerowie bezpośrednio z sali odpraw będą wchodzić na pokład promu. Zostanie zbudowana również specjalna galeria dla pasażerów. W nowym budynku terminalu promowego powstaną nowe siedziby służb granicznych, Steny Line i agencji celnych.

- Termin zakończenia prac budowlanych w terminalu promowym na pewno zostanie dotrzymany - zapewnia Wojciech Stachurski, menedżer budowy z firmy "Mitex" wykonującej prace modernizacyjno-budowlane terminalu. - Pracujemy na dwie zmiany i skrupulatnie trzymamy się wyznaczone planu. Postęp wszystkich robót jest już znaczny, dlatego też widać już gołym okiem efekt naszej pracy.

- Modernizacja terminalu promowego to obecnie najważniejsza inwestycja gdyńskiego portu - podkreśla Jerzy Wieliński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Przeznaczyliśmy łącznie na ten cel 15 mln zł. Stawiamy na rozwój ruchu promowego i doceniamy jego znaczenie dla przyszłości naszego portu. Cóż, przewidujemy także, iż terminal pasażerski znajdować się będzie w basenie VIII przez najbliższe 8 lat. Już teraz myślimy o nowej lokalizacji terminalu pasażerskiego, który prawdopodobnie powstanie przy nabrzeżu Polskim. Wszystko zależy od rozwoju terminalu kontenerowego, który dzisiaj sąsiaduje z terminalem promowym w basenie VIII.
Głos WybrzeżaAS.

Opinie (36)

  • Gdańsk ma nowy terminal od roku,więc lepsi to mozecie być najwyżej od Elbląga.

    • 0 0

  • lepsi

    Gdansk ma dwa terminale - jeden - bombonierka dla firmy dunskiej, drugi - kurnik dla polskiej. Pelna segregacja

    • 0 0

  • A wieśniaki mają tylko jeden i się cieszą.

    • 0 0

  • liczby

    liczby mowia za siebie - w Gdyni - 360 tys pasazerow rocznie
    a w Gdansku kilka razy mniej

    • 0 0

  • Chciałbyś gdyński głupku.

    • 0 0

  • do aa / bez sensu 3 terminale?

    Moj Drogi/ Droga,
    popatrz tylko na sasiadow - w Tallinnie (ok 500 tys mieszkancow) - 4 terminale promowe; w Helsinkach (region stolicy ok 1 mln mieszkancow) 6 terminali promowych.

    Wspominam tylko termianle pasazerskie!

    I nadal uwazasz ze Trojmiasto (nieco mniej niz 1 mln mieszkancow) moze byc dumne ze swoich 3 (wlasciwie to mamy 2 pasazerskie, 3ci to kontenerowy)?????

    Jesli nadal chcemy robic na kokosy na Skandynawskich wycieczkach alkoholowych (liderzy to Rostock i Tallinn), ciesze sie ze Gdynia i Gdasnk inwestuja. W koncu terminal promowy to wizytowka miasta.

    oby wiecej i szybciej.

    trzymam kciuki za Orbis, ktory negocjuje z Silja Line. Moze czas po Szwedach i Dunczykach sciagnac do nas Finow;)

    pozdro z Tallinna

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane