• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Lepiej byłoby rozbudować siatkę połączeń tramwajowych łączącą cały obszar metropolii.

    • 1 9

  • Budynek na zakładowe archiwum?! (2)

    Cyfryzacja, mówi to panu coś, panie Lisku?

    • 18 3

    • Wątpię... (1)

      Gdański samorząd jest bardzo zacofany cyfrowo. Papier, pieczątka rządzą

      • 7 0

      • Cyfryzacja to droga sprawa.

        • 1 0

  • tak sobie patrzę na polityke taborową GAitu (3)

    i np wagony citadis oraz pierwsze niskopodłogowe konstale pracują tak:
    3 miesiące zapsuty, potem naprawa, pojeżdzi maksymalnie pół zmiany i znowu stoi. Teraz z sześciu tych wagonów kursuje tylko jeden i to tylko w szczycie, drugi kursował rano ale się zespuł (zrobil zatrzymanie).
    Czy te wagony są nienaprawialne, czy GAiT nie potrafi? Jaki jest sens utrzymywac wagony, ktore przejeżdzą maksymalnie miesiąc w roku i to z przygodami?

    • 15 1

    • (1)

      Jak już to 4szt NGD99, a nie 6.

      • 2 2

      • najpierw doczytaj ze zrozumieniem, potem poprawiaj

        4 citadisy i 2 114Na razem 6

        • 2 0

    • Nie, to po prostu Typowe Gdańskie Dziadostwo

      • 7 0

  • Mamy rok 2022 a oni stawiaja budynek ktory wyglada jak w latach 70-tych

    Tragiczny design. Czy na prawdę tak trudno zaprojektować coś ładnego, funkcjonalnego i nie wydać worka pieniędzy????? Tragedia...

    • 13 3

  • Dylematy (2)

    Mnie zastanawia, czemu w innych miastach (np Poznan) budowane sa zajezdnie z halami. Taki tramwaj stojacy pod dachem za 10 lat bedzie chyba w lepszym stanie niz stojacy pod chmurka, czy sie myle?

    • 51 3

    • To jest gait, tu wszystko robi sie odwrotnie (1)

      • 24 3

      • Może ktoś by stracił na czekając na następne wymiany taboru?

        • 1 0

  • Szkoda cennego terenu na magazyny i lakiernie.

    • 9 5

  • Gaitix

    Z tych starych złomów zróbcie sobie budynek.Wujek chrzestny nie ma biura jemu już nie jest potrzebne

    • 9 1

  • Zajezdnia przy Pomorskiej (3)

    A co z zajezdnią a raczej jej ruiną przy ul. Pomorskiej? Kiedy w końcu władze miasta zmuszą właściciela do podjecia jakichkolwiek prac? Jak na to reaguje konserwator zabytków, który w wielu przypadkach podejmuje radykalne działania a jego opinie nie zawsze są ogólnie akceptowane? Czemu teraz nie słychać jego głosu?

    • 45 1

    • Boi się czarownicy!!!!!!

      • 3 1

    • To wał jeszcze z czasów Adamowicza, widać tak ma być (1)

      • 4 4

      • Zobacz dobrze, kto za tym wałem stoi....

        • 6 2

  • A na pensje dla kierowcow i motorniczych kasy brak

    • 11 1

  • To Niedorzeczne

    Postawiono znów Betonowe Kolosy na ul.Łąkowej tak ją wyremontowano że wszystkie ale to wszystkie odchodzące od niej ulicę w kierunku od Podwala Przedmiejskiego do starej śluzy wymagają całkowitej zmiany Wodociągowej Kanalizacyjnej i nowej nawierzchni to jest skandal żadnego parkingu tam nie ma zrobiono go z drugiej strony ulicy a Zajezdnia Tramwajowa jak stała nie ruszona tak stoi

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane