• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek w zajezdni tramwajowej

Maciej Korolczuk
12 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Nowy magazyn i archiwum GAiT ma powstać na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.
  • Elewacja budynku ma być pokryta klinkierową cegłą.

W zajezdni tramwajowej przy ul. Wita StwoszaMapka ma powstać nowy budynek, w którym znajdzie się magazyn części tramwajowych oraz zakładowe archiwum. Wstępna koncepcja jest już gotowa, teraz GAiT szuka projektanta, który będzie miał rok na stworzenie dokumentacji i uzyskanie pozwolenia na budowę.



Czy zwracasz uwagę na architekturę związaną z komunikacją miejską?

Magazyn centralny wraz z archiwum powstanie na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży. Budynek zostanie wzniesiony na tyłach jednej z obecnych hal.

Inwestycja ma zapewnić spółce możliwość składowania części dla eksploatowanych części tramwajowych o różnej wielkości i ciężarze, a także ok. 1 tys. europalet i kilku wózków tramwajowych (na ułożonych w posadzce fragmentach torów wraz z obrotnicą).

Sama powierzchnia zabudowy mierzącego 12 metrów wysokości magazynu i archiwum ma mieć ok. 1 tys. m kw. (wraz z powierzchnią użytkową i ruchu ponad 1,4 tys. m kw.).

  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.
  • Magazyn ma powstać na tyłach istniejącej hali - od strony ul. Żeglarskiej.

Zdecydowanie największy spośród nich będzie sam magazyn (880 m kw.), w którym przechowywane będą części tramwajowe i elementy szklone.

W pozostałej części budynku, pokrytego z zewnątrz klinkierową cegłą, znajdzie się strefa socjalno-biurowa z WC, a na ostatniej kondygnacji budynku koncepcja zakłada utworzenie zakładowego archiwum.

W ostatnich latach na terenie zajezdni powstała m.in. hermetyczna komora lakiernicza oraz zmodernizowano halę napraw.

- Na terenie zajezdni zakończono w tym czasie trzeci etap jej modernizacji, w ramach którego całkowicie zmodernizowano halę napraw. Obecnie trwają prace projektowe związane z czwartym etapem modernizacji zajezdni. W ramach tego etapu, lokalizację na terenie zajezdni zmieni magazyn główny, natomiast w jego dotychczasowym miejscu powstaną nowe stanowiska postojowe dla tramwajów, które podobnie jak już istniejące stanowiska zyskają zadaszenie - dodaje Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy spółki GAiT.

Projekt gotowy w połowie przyszłego roku



Spółka ma już gotową i opracowaną wstępną koncepcję nowego magazynu. Ma być ona podstawą do wykonania projektu budowlanego w systemie "zaprojektuj i zbuduj".

Wybrany wykonawca na sporządzenie dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę będzie miał 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Oferty poznamy 25 maja.

Miejsca

Opinie (76) 2 zablokowane

  • Za miasto (2)

    Zajezdnia powinna być po za centrum miasta.W tym miejscu można wybudować domy mieszkalne z zielonym skwerkiem

    • 10 85

    • Deweloper

      Płacz dewelopera? Blisko kupił ostatnio teren.

      • 16 2

    • Za miastem

      W 1935 ta zajezdnia powstała praktycznie za miastem.

      • 9 0

  • Patrz pan...

    Kolejnego McDonalda stawiają

    • 8 1

  • Architektura tego czegoś to koszmar, nie można zaprojektować czegoś z klasą pasującego do okolicznej zabudowy?

    • 8 1

  • W Gdańsku jest tylko jeden projektant?

    • 10 1

  • Kolejna okazja by zmarnować miliony z kasy mieszkańców na trupa z epoki PRLu !Tramwaj ejst obecnie zakała komunikacji

    Juz w PRLu tramwaj dostał własne sieto to dzien pieszego pasazera które jest obchodzone co dziennie bo awarie maja co dziennie ratuja je autobusy które powinny całkowicie zastapic tramwaje w Gdańsku!

    • 4 13

  • To wał jeszcze z czasów Adamowicza,

    nie do ruszenia póki co

    • 7 4

  • Pytanie do Urzedników/decydentów

    Po co rozbudowywać zajezdnię w Oliwie. Nowa zajezdnia ma byc na Jabłoniowej, nawet tory sa juz gotowe. A rozumiem, za blisko Sadółek :)

    • 8 4

  • Gratuluję refleksu budynek od lat potrzebny,szkoda tylko zajezdni Łąkowej..

    Gdybyście jej nie likwidowali mielibyście gratis budynek na archiwum po przebudowie.Niestety chaotyczne decyzję to u was norma..

    • 18 0

  • Grzelak, Lisicki, Dulkiewicz... (1)

    To towarzystwo los nagrodził wygraną w lotto. Znaleźli się we właściwym miejscu we właściwym czasie. W normalnych okolicznościach zawód operatora powierzchni poziomych to byłby ich maks

    • 17 1

    • Całe te towarzystwo nie może być operatorami powierzchni poziomych

      gdyż wymaga to zaangażowania i kwalifikacji. Mogą jedynie (nie)robić to co robią teraz bo to niczego nie wymaga.

      • 6 0

  • Ha Ha Ha Ha Ha jak słyszę o tych elektrycznych autobusach to nie mogę przestać się śmiać !

    Zobaczymy jak przyjdzie prawdziwa zima taka z porządnym mrozem to wtedy zobaczymy do kąd dojadę te elektryczne autobusy ? Jeszcze będą całować po kołach te z silnikiem diesla albo wszyscy pójdą na piechotę może to zdrowiej będzie !!!! Ha Ha Ha Ha Ha !!!!!! co za bzdura coraz głupsze mają pomysły !

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane