• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy buspas pozwoli szybciej jechać Chwarznieńską. 11 mln zł na inwestycję

Patsz
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Dzięki odcinkowi ul. Chwarznieńskiej, na którym powstanie buspas, autobusy pojadą szybciej do centrum. Dzięki odcinkowi ul. Chwarznieńskiej, na którym powstanie buspas, autobusy pojadą szybciej do centrum.

11 mln zł będzie kosztował odcinek buspasa na ul. Chwarznieńskiej pomiędzy przystankami Chwarzno PolankiMapkawjazdem na obwodnicę w kierunku centrum GdyniMapka. Połowa kwoty będzie pochodziła z pieniędzy rządowych. Kierowcy na tym nie stracą, bo autobusy zajmą nowy, dobudowany pas ruchu.



Czy powstały w ostatnich latach buspas na twojej codziennej trasie przekonał cię do zmiany transportu?

O wyborze projektanta nowego buspasa pisaliśmy rok temu. Koncepcja i dokumentacja projektowa kosztuje prawie 1 mln zł.

Opracowuje ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i późniejszy nadzór autorski nad samą inwestycją.

Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno PolankiMapka do włączenia do obwodnicyMapka.

Nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej będzie miał 1,8 km długości.

Projekt buspasa zakłada:

  • zachowanie szpaleru drzew,
  • przeniesienie drogi rowerowej oraz chodnika na części odcinka za szpaler,
  • budowę nowej nawierzchni,
  • przebudowę infrastruktury technicznej i oświetlenia.


Buspas na Chwarznieńskiej: wartość 11 mln zł, połowa kwoty od rządu



Wiadomo, że nowy buspas będzie kosztował ponad 11 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodziła z  Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych. Realizacja inwestycji ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Bieżący rozkład ZKM Gdynia



Część kierowców ze zdenerwowaniem przyjęła wiadomość o tym, że powstaje kolejny buspas, dając temu wyraz w postach na mediach społecznościowych. Podkreślają przy okazji, że Gdynia "obcięła" kursy komunikacji miejskiej, więc nowy pas dla komunikacji "kłóci się" ze wcześniejszym działaniem.

Urzędnicy: kierowcy nie stracą na buspasie na Chwarznieńskiej



Urzędnicy tłumaczą, że kierowcy nie stracą na inwestycji, ponieważ powstanie dodatkowy pas dla komunikacji miejskiej, a inwestycje w komunikację miejską warto realizować.

- Wraz z pozostałymi buspasami, które już funkcjonują w naszym mieście sprawi, że podróż komunikacją miejską będzie naprawdę skutecznym sposobem na uniknięcie korków w godzinach szczytu - twierdzi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Patsz

Miejsca

Opinie (174) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • i znowu prowizorka w wykonaniu UM Gdynia (11)

    inwestycja kompletnie pozbawiona sensu

    • 59 20

    • plasterek na ropiejaca rane... (7)

      w ciagu ostatnich lat ilosc mieszkancow Wiczlina wzrosla wielokrotnie.... a droga wciaz ta sama co 50 lat temu... Dobudowanie buspasa nic nie zmieni, to zalosna prowizorka, ktora nie rozwiazuje zadnego problemu i nie nadrabia zaniedban miasta w rozwoju infrastruktury drogowej

      • 27 11

      • Dla jedzacych busem pomoze (1)

        Dla aut niestey nie

        • 10 5

        • Ja jem ustami

          • 5 1

      • jak nie rozwiązuje? DZieci szybciej do szkoły dojadą (4)

        to już duży plus

        • 5 8

        • dzieci nie dojadą szybciej (2)

          bo ich skretyniali rodzice wożą je samochodami pod same drzwi szkoły

          • 5 7

          • skretyniałe to są biedaki takie jak ty jeżdżące autobusem w masce

            w tłoku i syfie

            • 3 2

          • Zgadzam sie w 100%

            I to oni generują korki! Nauka online- korki zniknely

            • 0 0

        • dzieci nie płaca podatków w Gdyni

          jeśli rodzic nie będzie mógł się dostać z dzielnicy do pracy i się wyprowadzi to dzieciak będzie chodził do szkoły gdzie indziej.

          • 1 0

    • Nie jest pozbawiona sensu dla komunikacji autobusem

      Niestety powinien by tez drugi pas dla aut

      • 12 6

    • Twoje poczęcie było bez sensu

      • 5 10

    • Sens jest dla tych co kase za to zgarna

      I tylko dla nich, bo nie dla mieszkancow

      • 0 0

  • Po co dobudowywać jak wystarczy wymalować nowy. Farba się skończyła?

    • 53 9

  • Opinia wyróżniona

    dobre chociaż to (13)

    ale tam jest potrzebna droga dwupasmowa i to na tzw. wczoraj. Obecna jezdnia była zbudowaną jak Wiczlino było jeszcze małą wsią, a nie dzielnicą miasta, w której mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi.

    • 87 11

    • nie tak do końca, parę lat temu robili przrbudowę, ale zrobiono ją byle jak i na odpiernicz. (3)

      Nasze władze nie myślą przyszłościowo, widać liczą się z tym, że wkrótce ich rządy się skończą.

      • 8 3

      • Coś tam zrobili

        Miedzy biedronką a wjazdem na obwodnicę ale to raczej zmniejszyło przepustowość niż powiększyło

        • 7 0

      • Przyszłościowo to tam jest zaplanowana przebudowa węzła Chwarzno na obwodnicy (1)

        i droga jest w planie w rejonie węzła poprowadzona i tak inaczej, po drugiej stronie - od południa od Biedronki, a stara część ma być lokalna tylko. Ale na taką przebudowę to już GDDKiA musi się ugadać.

        • 2 1

        • To już nie aktualne. Bo miasto czytaj samorzadność ma inne plany na to miejsce. Tam nie ma już drogi. Znów nie myślą przyszłościowo tylko prowizorka. A podobno docelowo w tej dzielnicy ma zamieszkać 55 000 mieszkańców i wszystkich chce Szczurek wpakować do autobusów w godzinach szczytu. Brawo...

          • 1 0

    • ważne jest aby prezydent miał (1)

      dobry dojazd

      • 0 5

      • 2zł za taki komentarz

        mogę zapłacić max

        • 1 1

    • (3)

      ludzie kupują mieszkania i nie patrzą, czy będzie się dało dojechać.

      tak samo przy wysypisku - najpierw kupują, a potem stękają, że śmierdzi.

      • 2 2

      • A gdzie mają kupować jak tylko tam są mieszkania? To miasto z deweloperem powinno wybudować drogę dojazdową, Miasto bo dało zgodę na budowę a deweloper bo ma z tego ogromną kasę.

        • 6 0

      • mówisz o tych kurnikach

        koło wysypiska?

        • 1 0

      • Sorry ale argument z d..y. Miałem przewidzieć 20 lat temu że nie powstanie porzadna trasa łącząca Gdynię z Chwarznem? Jeszcze jest duże pole naprzeciwko Tezeusza gdzie można poprowadzić porzadna trasę ale zaraz ją oddadzą deweloperowi i bedzie Samorzadność płakać, że nie ma jak poprowadzić nowej drogi aby odkorkować dzielnicę.

        • 2 0

    • Nawet za PRL jak budowano Karwiny to pociągnęli tam dwupasmówkę do obwodnicy

      A teraz to najpierw zbudują osiedla na Chwarznie/Wiczlinie, a dróg dojazdowych nie ma.

      • 7 0

    • tam jest potrzeba wymiany mieszkańców (1)

      większość tylko samochodami, zamiast rowerami, autobusami, pieszo

      • 1 3

      • Na początek poroponuję Ciebie wymienić. Skoro ludzie chcą jeździć samochodami (a wciąż mają do tego prawo), to zakichanym obowiązkiem partaczy z ratusza jest im to ułatwiać, a nie utrudniać.

        • 0 0

  • 11 milionów a przyspieszenie o 3 do 4 minut (1)

    Brawo

    • 60 7

    • rano 20

      • 9 2

  • Pokolenie "dej Panie"

    Nie podoba się?To bierz bombelka i won do Ubera.Pińcet plusy się przydadzą w końcu i zasilicie Ukrainę.

    • 18 13

  • Opinia wyróżniona

    większy problem Chwarzno_Wiczlino (2)

    miasto inwestuje w buspas, mimo że ieszkańcy od lat sygnalizują, że problem transportu miejskiego do tej części miasta to nie jest tylko kwestia korków a dostępności, jeżeli ktoś pracuje w Gdańsku, poza strefą wzdłuż SKM to transport miejski odbywałby się w 3 krokach: Gdynia autobus, Gdynia-Gdańsk SKM, Gdańsk PKM/tramwaj/autobus. Droga w jedną stronę 1-1,5h podczas gdy samochodem gdy nie ma korków 40minut. Gdańsk rozbudowuje PKM, a co z Gdynią? Dla Chwarzno-Wiczlino PKM umożliwiłaby bezpośredni transport do Gdańska.

    • 58 11

    • Zmienić mieszkanie albo nie narzekać.

      • 0 4

    • Tam w koncepcjach jest tramwaj dwusystemowy łączący się z PKM, przez nowe osiedla Hossy

      • 3 1

  • (3)

    Myślałem, że to przez to, że pojadą obwodnicą Witomina buhahahahahahs

    • 41 2

    • A ja, że to ma związek z redukcją transportu publicznego (1)

      "Zmniejszenie częstotliwości kursowania większości linii trolejbusowych oraz kilkunastu autobusowych, a także likwidacja części kursów - to zmiany, które przyniesie nowy rozkład komunikacji miejskiej w Gdyni. Zacznie obowiązywać od 1 lutego" - jak donosi portal trójmiasto.pl :)

      • 8 0

      • Zauważ że mamy już 21 lutego. Jakie są Twoje własne obserwacje?

        • 0 0

    • No nie,

      Obwodnica Witomina podobnie jak OPAT i "droga czerwona" to jeszcze przez kilka kampanii wyborczych będą motorem napędowym programów partyjnych.

      Głosujcie. Tym razem już na pewno wybudują ;)

      • 6 0

  • Vvvv (4)

    Kiedy naprawa dziur które były pudrowanie w Grudniu 2021 i już są na nowo można podwozie zostawić dojeżdżając do domu
    kto to kontroluje i jakość tego wykonania że to ledwie dwa miesiące się trzyma kupy. Takim przykładem jest wjazd na Karwiny 3 pętla nie daj że durny pomysł pół ulicy na wjazd na rowery to dziura goni tam dziurę i nie dawno robione .
    Bogatym miastem jesteśmy nic dobrze zrobione.

    • 50 2

    • Oooo (1)

      A co z dodatkowym autobusem z Kaczych Buków do Chwaszczyna i z powrotem na Kacze Buki . Autobus Z do Żukowa to też częściej by się przydał ta linia Z z Żukowa do Gdyni totalna porażka godzinowa .

      Człowiek czasem się zastanawia gdzie my mieszkamy w średniowieczu czy w 21 wieku. Większość połączeń było dobrych 10 lat temu a nie teraz gdzie ludzie mieszkają wszędzie i się wszędzie przemieszczają do pracy spędzając pół dnia na kombinowaniu na dojazd jak na wsi.

      • 10 0

      • Chwaszczyno to jest wieś, więc o co Ci chodzi?

        • 0 0

    • Popieram, zima najłagodniejsza od lat (1)

      może parę razy skrobałem szyby w aucie a dziury jak po mrozach syberyjskich.

      • 9 0

      • Ciekawe ile milionów Gdynia wydała w tym roku na odśnieżanie.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane