- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 Szybko odzyskali skradzione auto (24 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Nowy buspas pozwoli szybciej jechać Chwarznieńską. 11 mln zł na inwestycję
11 mln zł będzie kosztował odcinek buspasa na ul. Chwarznieńskiej pomiędzy przystankami Chwarzno Polanki i wjazdem na obwodnicę w kierunku centrum Gdyni
. Połowa kwoty będzie pochodziła z pieniędzy rządowych. Kierowcy na tym nie stracą, bo autobusy zajmą nowy, dobudowany pas ruchu.
Opracowuje ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i późniejszy nadzór autorski nad samą inwestycją.
Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno Polanki
Nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej będzie miał 1,8 km długości.
Projekt buspasa zakłada:
- zachowanie szpaleru drzew,
- przeniesienie drogi rowerowej oraz chodnika na części odcinka za szpaler,
- budowę nowej nawierzchni,
- przebudowę infrastruktury technicznej i oświetlenia.
Buspas na Chwarznieńskiej: wartość 11 mln zł, połowa kwoty od rządu
Wiadomo, że nowy buspas będzie kosztował ponad 11 mln zł. Połowa tej kwoty będzie pochodziła z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych. Realizacja inwestycji ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Bieżący rozkład ZKM Gdynia
Część kierowców ze zdenerwowaniem przyjęła wiadomość o tym, że powstaje kolejny buspas, dając temu wyraz w postach na mediach społecznościowych. Podkreślają przy okazji, że Gdynia "obcięła" kursy komunikacji miejskiej, więc nowy pas dla komunikacji "kłóci się" ze wcześniejszym działaniem.
Urzędnicy: kierowcy nie stracą na buspasie na Chwarznieńskiej
Urzędnicy tłumaczą, że kierowcy nie stracą na inwestycji, ponieważ powstanie dodatkowy pas dla komunikacji miejskiej, a inwestycje w komunikację miejską warto realizować.
- Wraz z pozostałymi buspasami, które już funkcjonują w naszym mieście sprawi, że podróż komunikacją miejską będzie naprawdę skutecznym sposobem na uniknięcie korków w godzinach szczytu - twierdzi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Chwarzno-Wiczlino: mieszkania na sprzedaż
Miejsca
Opinie (174) 4 zablokowane
-
2022-02-21 17:40
Opinia wyróżniona
Brawo Buspas ! (6)
Super , nareszcie dzieci zdążą do szkoły !
- 24 40
-
2022-02-21 18:42
i tak te bachory wozicie samochodami robiąc korek (1)
- 10 7
-
2022-02-21 19:07
blachosmrodyzm stosowany
- 2 5
-
2022-02-21 19:08
Ankieta - najwięcej głosów (2)
nie, nadal mam przyspawany tyłek do samochodu
- 2 8
-
2022-02-21 19:57
Ludzie nie lubią czuć się jak zwierzęta w bydlęcym wagonie
Normalnie szok, kto by pomyślał
- 5 1
-
2022-02-22 08:42
Jajościski nadal nie mogą znieść tego, że ludzie dobrowolnie wybierają podróż samochodem. Naprawdę, nikt im nie każe.
- 1 0
-
2022-02-25 17:27
akogoto
niech te wasze bachory wczesniej podniosą swoje pupy z wyra to zdążą
- 0 0
-
2022-02-21 17:46
(1)
To jest nieporozumienie, powinna być dwupasmowa droga na tym odcinku!
- 30 4
-
2022-02-21 23:35
Cztero.
I co dalej?
Ani obwodnica nie jest z gumy, ani Witomino czy Węzeł Franciszki Cegielskiej tego nie przyjmie. Szersze drogi tu to tylko przeniesienie korka gdzieś indziej.- 3 3
-
2022-02-21 17:49
Chciałbym zauwazyc że Gdynia składa się z więcej niż tej jednej dzielnicy
Przy okazji wskazać na brak tunelu. Kolei na północ czy oststnio krajobrazu jak w donbasie na dobrowie czy Karwinach
- 26 3
-
2022-02-21 17:50
Mam pytanie (2)
Dlaczego został zmieniony plan drogowy dla dzielnicy Chwarzno-Wiczlino? Mam plan który się chwaliliście plan zawiera również przebudowę węzła Chwarzno. Co wam przeszkodziło?
- 27 2
-
2022-02-21 19:40
Brak funduszy (1)
Dokładnie. Istniejąca Chwarznienska miała być drogą wewnętrzną dla osiedla Sokoła.
pierwotnie miała powstać nowa 2 jezdniowa (w każdą stronę) droga łącząca obwodnice 3miasta z Wiczlinem. I przez 20 lat ciągle zmieniali plany. Nawet puścili autobus co woził powietrze, bo nie umieli dostosować rozkładu do dzwonków w szkołach. Teraz dobudują jeden buspas. To mam pytanie : autobus w którą stronę będzie po nim jeździł? w stronę obwodnicy , czy od obwodnicy?
A co z mieszkańcami Sokoła? większe natężenie ruchu = większy hałas. A od lat prosimy o ekrany dźwiękochłonne to nie bo ulica za blisko biegnie budynków. To może przesuniecie Chwarznięnską o tyle, aby można było postawić te ekrany? Coś czuję że 11 baniek bedzie wywalone w błoto.
I jeszcze jedno pytanie: czy była konsultacja z mieszkańcami ?- 9 0
-
2022-02-23 10:16
Przebudować ul.Krauzego
- 0 0
-
2022-02-21 17:52
Pytanko? (1)
Gdzie wejdzie trzeci pas na wysokości Apolina? od Biedronki do Obwodowej
- 32 1
-
2022-02-21 23:37
Nie gdzie, tylko zamiast czego.
Moim zdaniem będą kasować lewoskręty i wysepkę wjazdową na pętlę.
- 4 0
-
2022-02-21 17:52
k .to jakiś dramat, główne drogi jak sito a oni z domu do urzędu robią sobie bus pasy
KIEDY dymisje!?
- 39 6
-
2022-02-21 17:57
Marek wybuduje tam delatacje
I bd okresowo zamykany bus pas na renowacje
- 28 0
-
2022-02-21 17:57
A na zdjęciu autobus kupiony z PKSu Gdańsk.
- 10 0
-
2022-02-21 18:08
jak nie zamiast, a oprócz, to jestem na tak.
- 6 0
-
2022-02-21 18:09
Kolejny półśrodek (2)
Tu nie jest potrzebny buspas - bo autobusy jeżdżą raz na kilkanaście minut w szczycie, a poza szczytem nawet raz na godzinę (np. K) Tu potrzeba po dwa pasy w każda stronę od obwodnicy aż do Wilczyńskiej. I nie, 99% ludzi nie przesiądzie się do autobusów, które jeżdżą rzadko, nie są z niczym zsynchronizowane i jeżdżą w bzdurne miejsca, a nie tam gdzie trzeba.
- 54 10
-
2022-02-21 18:35
Co to za kłamstwa? (1)
W szczycie średnio kursy co 6 minut, poza szczytem co 10. To jest mało? To nie uzasadnia budowy buspasa? 50% ludzi skorzysta (tyle przeciętnie w Gdyni porusza sie komunikacją) druga połowa która z własnej woli chce stać w puszce w korku będzie dalej stała, ale tylko na własne życzenie.
- 5 14
-
2022-02-22 11:37
mieszkam na chwarznie
i chętnie korzystałabym z komunikacji ale już 3 lata temu zmiana rozkładu mi to skutecznie uniemożliwiła. Połączenia nie są skomunikowane z niczym, dziwne pętle po osiedlach to dodatkowe opóźnienia, wszędzie oprócz centrum trzeba jechać na około i z przesiadką. Strata czasu, która w pewnym momencie zrobiła się zupełnie nieakceptowalna. A od tego czasu rozkład uległ jedynie pogorszeniu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.