• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pirs prawie gotowy

Mikołaj Chrzan
5 października 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Każdego dnia przynajmniej o kilkanaście metrów kwadratowych zwiększa się terytorium Gdańska i Polski. To efekt usypywania pirsu, na którym w przyszłym roku ruszy terminal kontenerowy.

Rok temu firma DCT Gdańsk zaprosiła media na uroczyste rozpoczęcie budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego. Konferencję zorganizowano wtedy w ustawionym na plaży na Stogach namiocie. 4 października 2006 r. podobny namiot stanął 650 metrów dalej - w miejscu, gdzie rok temu było morze. Długi, wychodzący w morze pirs jest już w połowie gotowy. Trwa wbijanie pali pod nabrzeże.

- Do końca roku wypełniony będzie już cały teren przyszłego pirsu. Wykorzystujemy do tego piasek wydobywany podczas pogłębiania torów wodnych prowadzących do terminalu - tłumaczy Leszek Bierawski z firmy Hochtief.

- Prace idą w znakomitym tempie - chwali wykonawcę Richard Timbs, Australijczyk, który jest prezesem DCT Gdańsk. - Jesteśmy pewni, że w czerwcu 2007 r. obsłużymy przy naszym nabrzeżu pierwsze statki, a wszelkie roboty budowlane zakończymy do października.

Jednak terminal, którego zdolność przeładunkowa określana jest na pół miliona kontenerów rocznie, to nie koniec inwestycji w tej części miasta. - Teraz najważniejszym dla nas zadaniem jest stworzenie na zapleczu terminalu Gdańskiego Centrum Logistycznego - mówi Marcin Szpak, wiceprezydent Gdańska ds. gospodarczych.

Chodzi o 130 hektarów nieużytków pomiędzy powstającym terminalem a Trasą Sucharskiego. - Ma to być miejsce rozładunku i załadunku kontenerów, magazynowania i konfekcjonowania towarów - informuje wiceprezydent. - Powstać tam będą także mogły zakłady przemysłowe.

Projekt centrum logistycznego ma być wspólnym przedsięwzięciem miasta, Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, spółki DCT Gdańsk i Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Inwestowanie w strefie oznacza duże preferencje dla przedsiębiorców. Dzięki objęciu tych terenów zasięgiem strefy dużo łatwiej będzie znaleźć inwestorów - tłumaczy Szpak. Dodaje, że na atrakcyjność tego terenu wpłynie także komunikacja. Tereny Portu Północnego - przez obwodnicę południową i Trasę Sucharskiego - będą łatwo dostępne z autostrady A1.

- DCT rozpoczął już wstępne badania geologiczne terenów pod centrum logistyczne. Jeśli założymy optymistyczny scenariusz, możliwe, że pierwsze inwestycje w tym miejscu ruszą pod koniec 2007 r. - uważa wiceprezydent Gdańska.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (37)

  • pirs?

    a moze brosnan, pirs brosnan? ;)

    • 0 0

  • nie, to pirs gallux

    • 0 0

  • Największa inwestycja w regionie

    Byłem niedawno na terenach budowy,o jakich lasach,terenach rekreacyjnych co niektórzy wypisują,to raczej zagospodarowywanie krajobrazów księżyców,nieużytków,w dodatku Gdańsk wzbogaci się o inwestycję rzędu 300 mln euro,na palcach można policzyć większe jednostkowo inwestycje w Polsce,LG pod Wrocławiem,Sharp pod Toruniem,jakoś nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

    • 0 0

  • super inwestycja

    może dzięki niej coś ruszy się w tej części miasta. a co do dewastacji terenów to jakaś pomyłka. tam cały czas była dewastacja, a teraz zaczyna się coś dziać.

    i te pieniackie opinie, że niszczą lasy itp. jakie tam lasy są:) kto tam chodzi, chyba zboczeńcy ze stogów bo miłośnicy natury wybierają raczej atrakcyjniejsze tereny. plaża:) buahaha, gratuluje wyboru tym co korzystają z plaży na westerplatte, szczególnie, że mamy tyle plaż:)

    przstańcie ludzie się ośmieszać. te tereny zawsze miały znaczenie przemysłowe i tak zostanie i raczej nie założą tam rezerwatu dla malkontentów co by mogli się relaksować wśród kontenerów.
    a w ogóle to jacy wszyscy nagle ekologiczni. najpierw swoje podwórka posprzątajcie, a potem możecie się do innych burzyć!

    • 0 0

  • K.R.Z.

    Zgadzam się z Tobą.

    • 0 0

  • p.s.

    aaa, dobre, zwierzęta uciekły. no tak, bo się przestraszyły syfu w lasach. a kto ten syf zrobił, MY!

    no i coraz więcej przypadków na onkologii. no tak, a czemu, bo wszędzie wokoło syf. ludzie spuszczają ścieki gdzie popadnie i co popadnie, zakopują nie wiadomo co w lasach.

    sami jesteśmy sobie winni, a natura po prostu to weryfikuje w ten sposób. jak tak dalej pójdzie to niedługo będziemy mieli X-Men'ów na ulicach!!!

    • 0 0

  • mnich3001

    Jak ktos nie potrafi przezyc za 500zł to niech umiera. Ludzie to nie jest gatunek zagrozony, a wrecz przeciwnie tej rozroslej do niebotycznych rozmiarów kolonii nikt nie tępi (a powinno się to robić, przynajmniej kiedys tak było)

    • 0 0

  • mnich3001

    No tu mnie kolega zaskoczył. Czy kolega miał na myśli tępienie ludzkości poprzez komory gazowe, czy może jakiś inny, równie pomysłowy sposób. A może tylko zwykłe łapanki, masowe egzekucje czy pogromy? Interesujący z kolegi okaz - ekolog nazista. Rozumiem również, że kolega pierwszy podda się eksterminacji - tak dla dobrego przykładu.

    • 0 0

  • Mnich, Bob, K.R.Z i Jaco

    Te tereny nie zawsze były przemysłowe. Wcześniej zdewastowano Wyspę Stogi poprzez Siarkopol i Fosfory, no więc powstał księżycowy krajobraz. Teraz się dewastuje las i bunkry (sam widziałem), zabrano kawał plaży.

    To tak jakby wywożono gruz do Doliny Radości przez 20 lat i po 20 latach zaczęto by tam budować osiedle, a obrońcy tego pomysłu by mówili: "Toż przecież tu był zawsze syf, a teraz będzie ładnie". Tak jest ze Stogami.

    Miejmy odwagę nazwać rzeczy po imieniu. Człowiek tworząc takie inwestycje jak Terminal Kontenerowy w Gdańsku niszczy przyrodę. Takie inwestycje dają ludziom pracę i generują wzrost gospodarczy, ale nie gadajmy, że z przyrodą jest OK.

    • 0 0

  • Aldwyn

    Niedługo naturalny regulator populacji sam tego dokona.
    Jak ropa i surowce się zaczną kończyć. Muzułmanów będzie w bród. Klimat rozregulowany, a u ludzi Zachodu będą rozbujałe ambicje konsumeckie.
    Nastąpi zderzenie cywilizacji. To bedzie ten regulator.

    Choć na razie pobito historyczny rekord Polski. Bez wojny 66 lat. Niedługo zacznie naturalnie umierać pierwsze pokoleni w Polsce.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane