• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?

Michał Brancewicz
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni. Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni.

Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKMMapka między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.



Nowe przystanki SKM w Gdyni są potrzebne?

Ponad dwa lata temu Gdynia i SKM zawarły porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla dwóch nowych przystanków:


Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.

O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.

To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.

Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni. Potencjalne miejsce powstania nowego przystanku SKM w Gdyni.
A co z przystankiem SKM Gdynia ŚródmieścieMapka?

- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.

Opinie (290) 1 zablokowana

  • Zastąpić przystanek w Orłowie tym na Wielkopolskiej (1)

    I będzie ok.

    • 9 4

    • Faktycznie nie jest to zła myśl

      W Orłowie są rzeczywiste pustki i to na obu przystankach.

      • 2 0

  • Zacznijcie używać tego co już jest

    Jest przystanek stadion , jest przystanek karwiny i co, i połączeń Gdynia centrum gdynia karwiny jak na lekarstwo.

    • 11 0

  • Przydałby się.jeden między Sopot a Wyscigami, to chyba najdłuższy odcinek na całej trasie skm

    • 3 4

  • Jakby jeszcze tam peron dalekobieżny dorzucili, zamiast Orlowa (1)

    I żeby wszystkie pociągi się zatrzymywały, jak w Oliwie i we Wrzeszczu ...

    • 3 4

    • Nie będzie

      bo to nie ta liga.

      • 1 0

  • Śródmieście? Zdecydowanie...

    Zbędny!

    • 8 3

  • Wielkopolska?

    Do rozważenia.
    Pod warunkiem likwidacji Redłowa i budowy Wzgórza dla PKM.

    Ale, przede wszytkim, przesiadka na linię PKM Północ na Obłuże na starej bocznicy pocztowej w Gdyni Głównej (tunela dawnych wind towarowych) i połączenie przez torowiska rozrządowe wzdłuż Wiśniewskiego i łącznicę do Oksywia. Najkrótsza i najwydajniejsza trasa na północ Gdyni.

    Reszta to kosmetyka albo deweloper (śródmieście) i dlatego lansowana przez magistrat jako łatwy temat ze sponsorem.

    Północ!!!
    Głupcze!!!

    • 11 1

  • Magistracie!!! Przestańcie zajmować się pierdołami!!!

    Kolej na Północ.
    To jest zadanie i wyzwanie.

    • 13 0

  • opinia (1)

    Gdynio i Magistracie!!!, zacznijcie się zajmować budowa kolei na północ Gdyni, Obłuże i Oksywie, tory juz są, reszta to remont i elektryfikacja, bo kiedy, pytam znikna korki na Wisniewskiego?, pytam kiedy?, budowa przystanku SKM przy Wielkopolskiej nic nie da, mało kto tam mieszka i znikoma frekwencja.

    • 17 0

    • dokładnie!

      1. północ Gdyni
      2. Chwarzno-Wiczlino

      to powinny być obecnie priorytety absolutne.
      Skoro teraz się o tym nie mówi, to oznacza, że to nie powstanie w perspektywie najbliższych 10-15 lat....

      • 1 0

  • opinia

    Obłuże i Oksywie koleją i to w pierwszym rzędzie !!!!, Panie Szczurek.

    • 15 0

  • Wybudować peron łączący 3 stacje i załatwione. Taka moja expertyza

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane