- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (84 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (71 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (66 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście
- między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska
- między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-12 23:56
Zastąpić przystanek w Orłowie tym na Wielkopolskiej (1)
I będzie ok.
- 9 4
-
2020-09-13 20:19
Faktycznie nie jest to zła myśl
W Orłowie są rzeczywiste pustki i to na obu przystankach.
- 2 0
-
2020-09-13 00:08
Zacznijcie używać tego co już jest
Jest przystanek stadion , jest przystanek karwiny i co, i połączeń Gdynia centrum gdynia karwiny jak na lekarstwo.
- 11 0
-
2020-09-13 00:17
Przydałby się.jeden między Sopot a Wyscigami, to chyba najdłuższy odcinek na całej trasie skm
- 3 4
-
2020-09-13 00:22
Jakby jeszcze tam peron dalekobieżny dorzucili, zamiast Orlowa (1)
I żeby wszystkie pociągi się zatrzymywały, jak w Oliwie i we Wrzeszczu ...
- 3 4
-
2020-09-13 01:08
Nie będzie
bo to nie ta liga.
- 1 0
-
2020-09-13 01:31
Śródmieście? Zdecydowanie...
Zbędny!
- 8 3
-
2020-09-13 01:38
Wielkopolska?
Do rozważenia.
Pod warunkiem likwidacji Redłowa i budowy Wzgórza dla PKM.
Ale, przede wszytkim, przesiadka na linię PKM Północ na Obłuże na starej bocznicy pocztowej w Gdyni Głównej (tunela dawnych wind towarowych) i połączenie przez torowiska rozrządowe wzdłuż Wiśniewskiego i łącznicę do Oksywia. Najkrótsza i najwydajniejsza trasa na północ Gdyni.
Reszta to kosmetyka albo deweloper (śródmieście) i dlatego lansowana przez magistrat jako łatwy temat ze sponsorem.
Północ!!!
Głupcze!!!- 11 1
-
2020-09-13 01:44
Magistracie!!! Przestańcie zajmować się pierdołami!!!
Kolej na Północ.
To jest zadanie i wyzwanie.- 13 0
-
2020-09-13 02:09
opinia (1)
Gdynio i Magistracie!!!, zacznijcie się zajmować budowa kolei na północ Gdyni, Obłuże i Oksywie, tory juz są, reszta to remont i elektryfikacja, bo kiedy, pytam znikna korki na Wisniewskiego?, pytam kiedy?, budowa przystanku SKM przy Wielkopolskiej nic nie da, mało kto tam mieszka i znikoma frekwencja.
- 17 0
-
2020-09-13 10:26
dokładnie!
1. północ Gdyni
2. Chwarzno-Wiczlino
to powinny być obecnie priorytety absolutne.
Skoro teraz się o tym nie mówi, to oznacza, że to nie powstanie w perspektywie najbliższych 10-15 lat....- 1 0
-
2020-09-13 02:13
opinia
Obłuże i Oksywie koleją i to w pierwszym rzędzie !!!!, Panie Szczurek.
- 15 0
-
2020-09-13 06:47
Wybudować peron łączący 3 stacje i załatwione. Taka moja expertyza
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.