- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (107 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (428 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (286 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (277 opinii)
Nowy przystanek kolejowy na granicy Gdańska i Gdyni
W ramach modernizacji linii 201 PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują przystanek Osowa Północ przy ul. Kielnieńskiej. To efekt pozytywnego rozpatrzenia przez Ministerstwo Infrastruktury petycji złożonej przez miłośników kolei. Rozbudowa całej linii między Kościerzyną a Gdynią ma się zakończyć w 2028 r.
Petycja została złożona przez członków Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznej wiosną 2022 r. Według autorów przystanek znacznie lepiej spełni funkcję węzła przesiadkowego podczas podróży do Oliwy i Wrzeszcza niż oddalona 2 km na południe stacja Osowa.
![Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3195/150x100/3195274__kr.webp)
Do tej pory Ministerstwo Infrastruktury nie wyrażało zainteresowania, by uwzględnić przystanek Osowa Północ w projekcie przebudowy linii 201 Gdynia - Kościerzyna.
Zielone światło z Ministerstwa Infrastruktury
Teraz jednak sytuacja uległa zmianie. Jaki informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, po zmianie władzy petycja została wysłana ponowie do resortu infrastruktury i tym razem decyzja była pozytywna.
Przypomnijmy, że wiceministrem odpowiedzialnym za kolej jest Piotr Malepszak, który wcześniej pełnił funkcję pełnomocnika prezydenta Gdańska ds. kolei.
- W ramach kontraktu dla odcinka Gdańsk Osowa - Gdynia prace zostaną rozszerzone o zaprojektowanie i budowę peronów nowego przystanku Gdańsk Osowa Północ. Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji i przekazanie ich pozostałym Sygnatariuszom wystąpienia" - tak brzmi odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury, podpisana przez Piotra Malepszaka i cytowana przez Gazetę Wyborczą Trójmiasto.
Modernizacja linii 201 do 2028 roku
Przetarg na odcinek Osowa - Gdynia ma być ogłoszony w tym roku.
Kolejarze z Warszawy planują zakończenie wszystkich prac na linii 201 między Gdynią a Kościerzyną w 2028 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-29 12:38
Dobre - "przystanek na wniosek miłośników kolei" (28)
Dla kilku mikoli, którzy będą stali z telefonami i cykali słit-focie przejeżdżającym pociągom.
Niestety nowy minister od kolei to zwykły teoretyk, który zawsze miał wizje, nawet pracując w CPK.
Przystankomania wprowadzona przez poprzednią ekipę polegająca na budowie peronów na polach i w lasach widać nie zakończyła się.
Panie Malepszak- popatrz pan na rozkład PKM gdzie pociągi jeżdżą w ciągu dnia a w wieczorem już śpią.- 67 275
-
2024-05-30 12:39
jeżdżą do Gdańska Głównego
- 3 0
-
2024-05-30 08:51
zbić peron z paru desek pociąg raz na godzine szkoda pieniędzy
- 1 3
-
2024-05-29 16:23
Ignorancja bez granic (2)
Komentarz godny ignoranta żyjącego na przełomie XIX i XX w. (słownie: dziewiętnastego i dwudziestego wieku)
- 30 6
-
2024-05-29 16:54
ignorancja to brak zasad polskiej ortografii (1)
- 2 8
-
2024-06-03 13:41
Coś ci zdania nie wychodzą, mistrzu języka polskiego.
- 0 0
-
2024-05-29 16:18
Przystanek w polu dla nikogo (1)
Ani dojechać ani zaparkowac, pewno bedzie 30 miejsc?
- 5 29
-
2024-05-29 16:55
nieprawda - będzie 35
- 5 1
-
2024-05-29 15:35
PKM należy do marszałka województwa a nie ministra
Doucz się
- 13 2
-
2024-05-29 15:13
Pasjonatów
- 6 1
-
2024-05-29 13:45
(3)
Ty nigdy nie byłeś w Osowie, że takie bzdury piszesz? Pytanie, czy w Gdańsku mieszkasz... Wygląda to, jak wpis trolla (pozostawiam dziennikarzom śledczym, ja nie wiem). To jest droga, przy której można zrobić Park&Ride i odciążyć Osową np. żeby ludzie z Chwaszczyna nie musieli wjeżdżać do "centrum dzielnicy", gdzie jest dworzec, albo i centrum
Ty nigdy nie byłeś w Osowie, że takie bzdury piszesz? Pytanie, czy w Gdańsku mieszkasz... Wygląda to, jak wpis trolla (pozostawiam dziennikarzom śledczym, ja nie wiem). To jest droga, przy której można zrobić Park&Ride i odciążyć Osową np. żeby ludzie z Chwaszczyna nie musieli wjeżdżać do "centrum dzielnicy", gdzie jest dworzec, albo i centrum Gdańska. Idealne rozwiązanie, które - nie wiem czemu o tym nie napisano - było odrzucane przez włodarzy ze względu na problemy własnościowe (tak mi coś świta, to już rola dziennikarzy, żeby to sprawdzili).
- 59 6
-
2024-05-29 16:53
(1)
W Osowie nie, ale w Osowej wielokrotnie:)
- 9 6
-
2024-05-31 10:22
Tak jak w Oliwej?
- 1 1
-
2024-05-29 16:56
ile ci deweloper płaci za ten lobbing?
- 1 11
-
2024-05-29 13:07
(5)
Bzdury piszesz, nie masz pojęcia czym zajmował się p. Malepszak gdy pracował w pkp plk czy Kolejach Dolnośląskich. O tym przystanku mówi się od dawna, w kontekście chociażby przesiadek z autobusów kursujących Kielnieńską.
- 35 3
-
2024-05-30 08:56
częstotliwość kursowania raz na godzinę to nikomu przesiadki nie będą pasować kolejka co 20 min 15 to by miało sęs ale tak nie ma sensu pkm funkcjonuje troche lat i nic z tym nie zrobili barany
- 4 1
-
2024-05-29 16:57
jasne - wszyscy się będą przesiadać
czy ty wiesz gamoniu ile jest miejsc w PKM jak zajezdza do Osowej?
- 2 8
-
2024-05-29 13:49
Godzina oczekiwania murowana (2)
Plus korki na Kielneńskiej. Przez Gdynię dwa razy szybciej. A przystanek dla kilku pociągów w dobie. Tyle zawsze jeździ i jeździć będzie
- 5 31
-
2024-05-29 17:38
(1)
I znowu bzdury. Pociągi między Gdynią Główną a Gdańskiem Osową kursują nie rzadziej niż co godzinę. W szczycie co ok. 30 minut.
- 9 1
-
2024-05-30 08:59
twoim zdaniem raz na godzine to super gratulacje myślenie jak tych mądrych co układają rozkłady
- 0 2
-
2024-05-29 13:04
przystanki w polach (2)
Te pola zaniedlugo będą osiedlami domków czy bloków. Gdańsk nieuchronnie rozszerza zabudowę w kierunku zachodnim i południowym, bo w innych kierunkach nie może.
Pomiędzy obwodnicami teren będzie zabudowany więc budowa przystanków miejskich jest jak najbardziej przyszłościowa- 52 4
-
2024-05-29 15:57
(1)
to nie pkm rębiechowo, a osowa w koło masz zabudowania, dąbrowę i chwaszczyno, dziesiątki tysięcy ludzi
- 6 1
-
2024-05-29 16:57
Ale PKM nie jest wydolna, rano wsiąśc to dramat
- 8 2
-
2024-05-29 12:59
(5)
schowaj swoją pogardę do kieszeni.
marszałek nie przewidział, że jest okazja załatwić połowę park&ride z budżetu kolejowego. prezydent miasta też nie zauważył. po prostu jak kiedyś by ta kielnieńska powstała to by nie było i tyle.
szkoda, że jak była modernizacja linii do warszawy to jacyś mikole nie załatwili wiaduktu na orunii, bo tam też ci, którzy powinni się tym zająć dali d.- 24 2
-
2024-05-29 13:06
Pani Prezydętka (1)
Takimi rzeczami się nie interesuje. Fejsbuczek i insta to tak
- 14 17
-
2024-05-29 14:21
pan wygnany redaktor, który już nie może tutaj pisać swoich zafałszowanych artykułów tylko musi się realizować na swoim blogu i
liczy na niepamięć... Ale skoro twój minister oskarżał prezydentkę o to, że w wieku 12 lat sprzedała jakieś spółki miejskie to mnie nie dziwi
- 11 2
-
2024-05-29 13:03
(2)
Znasz problem? Mieszkasz tam?
- 4 7
-
2024-05-29 16:58
ty mieszkasz od niedawna i się wymadrzasz
- 0 1
-
2024-05-29 16:56
Tak.
- 0 0
-
2024-05-29 12:48
Prawdziwym przełomem będzie skomunikowanie (23)
Pkmki z gdańskim Śródmieściem. Bez tego tą kolej nie spełnia swojej funkcji.
- 215 22
-
2024-05-30 19:37
Prawdziwym przełomem byłby takt 20min w szczycie chociaż.
Czyli między 6, a 9 rano i między 15, a 18 po poludniu. A tak, to zwykla kolejka turystyczno krajoznawcza.
- 9 0
-
2024-05-30 10:28
Ostatnio widziałam PKM która jechała do Tczewa (1)
Byłam w szoku
- 1 0
-
2024-05-30 18:24
pewnie nawet do Chojnic
na remont w bazie Regio...
- 0 0
-
2024-05-29 12:58
masz przesiadke we Wrzeszczu na SKM , cięzko przejść? (4)
Niestety bezpośrednich nie bedzie bo brak jest juz przepustowości lini kolejowej od Wrzeszcza do Gdańska Głównego . a Ty chciałbyś jeszcze coś dołożyć , Tylko przesiadka .
- 22 31
-
2024-05-29 23:42
Dolozyc
Tory
- 2 5
-
2024-05-29 13:27
Tak, szczególnie gdy PKM jeździ raz na godzinę do Gdyni (2)
i trzeba pędem lecieć przez te wszystkie schody jeśli człowiek chce wrócić do domu PKMką. Z resztą, rano nie jest lepiej! PKM miała usprawnić i skrócić przemieszczanie się między miastami, a tymczasem podróż do Śródmieścia trwa i trwa i trwa...
- 23 6
-
2024-06-19 13:57
elektryfikacja
Po elektryfikacji całej linii (cześć PKP) będzie możwila większa częstotliwość. Oby zanim wybudują nowy przystanek miało to miejsce.
- 0 0
-
2024-05-29 15:26
bez niej byłaby praktycznie
niemożliwa.
Przesiadki to jedyne, co rozwiąże tego typu problemy.
Dlatego muszą być porządnie zorganizowane, a nie "po gdańsku"- 8 1
-
2024-05-29 12:56
(3)
Spełnia, wystarczy przejść peron obok i wejść w SKM.
- 22 14
-
2024-05-29 13:57
(2)
Słynne rozwiązanie wszystkich problemów transportowych - przesiadka. Działa najlepiej wieczorami i w teorii.
- 20 11
-
2024-05-29 15:32
to działa... (1)
ale nie organizowana "po gdańsku".
Polecam wizytę w Czechach, gdzie wszystkie środki komunikacji są skoordynowane i skomunikowane. Od "motoraczka" po Pendolino (czeskie się przechyla li jedzie 250km/h. choć jest starsze) i... statki i promy sródlądowe.- 11 2
-
2024-05-29 17:44
Nieprawdziwy wPIS
Czeskie Pendolino jedzie tylko 160 km/h.
- 0 4
-
2024-05-29 12:54
(10)
A po co jeździć do Śródmieścia? Tylko turyści mają tam jakiś interes.
- 14 20
-
2024-05-29 13:32
(4)
Co to za bzdura? Śródmieście powinno być łatwo dostępne, jak to z centrami miast bywa...
- 10 9
-
2024-05-29 20:01
w Śródmieściu byłem 3 lata temu... bo ZUS mnie zaprosił i dalej nie zamierzam (1)
- 6 3
-
2024-06-01 00:06
Czyli prawdopodobnie z szeroko rozumianą kulturą na bakier. Oczywiście tak też można żyć - wtedy opuszczać Wrzeszcz nawet się nie zaleca.
- 0 0
-
2024-05-29 13:50
Faktyczne centrum Gdańska jest akurat tam, gdzie ta PKM-ka kończy bieg (1)
Centrum historyczne to odległe peryferia
- 13 5
-
2024-06-01 00:03
Tak można ocenić Środmiescie tylko mieszkając na peryferiach ;)
- 0 0
-
2024-05-29 13:28
(3)
Niektórzy jeżdżą do pracy...
- 5 4
-
2024-05-30 08:00
(2)
Chyba na kasę w Żabce. Mamy rok 2024 i można pracować zdalnie, wystarczy mieć trochę więcej ambicji i zdolności, żeby nie jeździć jak zwierzę do roboty
- 0 8
-
2024-05-30 19:39
Kurde nie mam ambicji to fakt.
Ale po co mnie obrażasz.
- 6 0
-
2024-05-30 09:37
I wtedy się obudziłeś
- 4 0
-
2024-05-29 13:12
Turystów też fajnie by było przewieźć PKMką z lotniska, żeby ich Ubery i taksówki nie generowały korków.
- 18 2
-
2024-05-29 12:39
Pomyślmy co dalej. (13)
1. PKM musi jeździć co 15 minut w ciągu dnia i w nocy w sensownym takcie, tak, aby była godna zaufania jako środek transportu dla mieszkańców i pasażerów z lotniska.
2. Miasto koniecznie musi zbudować przy tym przystanku duży węzeł przesiadkowy (miejsca tam jest sporo).
3. Pomyślmy na poważnie o budowie kolei linowej (pomysł był1. PKM musi jeździć co 15 minut w ciągu dnia i w nocy w sensownym takcie, tak, aby była godna zaufania jako środek transportu dla mieszkańców i pasażerów z lotniska.
2. Miasto koniecznie musi zbudować przy tym przystanku duży węzeł przesiadkowy (miejsca tam jest sporo).
3. Pomyślmy na poważnie o budowie kolei linowej (pomysł był opisywany na trojmiasto.pl) z PKM Osowa Północ do Oliwy - Pętla Tramwajowa (a jak się da to dalej nad morze), aby mniej aut mieszkańców gmin ościennych było skłonnych jechać na dolny taras.- 214 32
-
2024-05-30 15:41
pomysł na to, aby mniej kaszebsi oraz byłych mieszkańców Gdańska zapychało miasto swoimi samochodami jest prosty (1)
opłaty za wjazd do miasta dla wszystkich poza "GD". To przecież wyjątkowo proste. Nie płacisz podatków w mieście, to płacisz za korzystanie z miejskiej przestrzeni. Albo wybierasz PKM-kę z Żukago, skoro Twoje korpo nie podziela Twego zachwytu nad wyższością wioski nad miastem i nie chce przenieść swojego wieżowca z centrum do Żukowa...
- 2 2
-
2024-05-30 23:51
tradycyjne już (w Gdańsku) pomylenie...
Prostoty z prostactwem.
- 1 0
-
2024-05-30 09:47
Są inne koleje podwieszane które są bardziej wydajne
Niż kolejka linowa.
- 0 1
-
2024-05-29 15:55
Już miałem dać plusa,
ale pomysł z koleją linową jest tak absurdalny, że aż śmieszny
- 30 6
-
2024-05-29 14:38
Zwłaszcza, że obok jest rezerwa terenu pod Nową Kielnieńską komunikującą węzeł Chwaszczyno OMT z wezłem Osowa starej Obwodnicy
:P- 8 1
-
2024-05-29 13:36
Gdzie Ty tam miejsce widzisz? A co z zielenią? Żadnych Park and ridów i węzłów.
- 5 11
-
2024-05-29 13:13
Ale dlaczego od razu kolei linowej? (1)
Normalny tramwaj by załatwił tam sprawę.
- 25 3
-
2024-05-30 15:46
jo, taki ze Chwaszczena, albo z Kielna lepiej. Na koszt Gdańska...
- 0 1
-
2024-05-29 12:50
Błagam zejdźmy na ziemie (4)
Nie powtarzajmy abstrakcyjnego tematu kolejki linowej z Osowej do Oliwy. Dwa pierwsze punktu są sensowne ale 3 to SCI-FI
- 44 6
-
2024-05-29 12:59
(3)
Pełna zgoda, miasto musi ogarnąć temat i w tym miejscu stworzyć parkingi plus pętlę autobusową - lokalizacja aż się prosi o węzeł przesiadkowy - o ile PKM faktycznie będzie kursować w sensownych odstępach czasu.
Ten przystanek ma sens.- 20 1
-
2024-05-29 18:18
(2)
tak, ale nie tylko miasto bo i ościenne gminy. To przecież ich mieszkańcy, płącący tam podatki (choć zarabiający w Gdańsku) będą głownie z tego korzystać. Nie może Gdańsk płacić za wszystkich, niebiednych zresztą, którzy się z niego wyprowadzili - gminy muszą się dołożyć bo my i tak mamy mnóstwo wydatków
- 5 0
-
2024-05-29 20:51
a co z niebiednym Sopotem do którego jeżdżą spacerową ? Dlaczego mamy stać w korkach przez Sopocian i ich turystów. (1)
Niech Sopot wykona w końcu połączenie drogowe z obwodnicą.
- 4 1
-
2024-05-30 15:47
chętnie. Wprowadzimy wtedy winiety dla wszystkich nie z GSP na rejestracji...
i będzie spokój. Zresztą sopocianie nie jeżdżą do Osowy, żeby potem zjeżdżać z powrotem do Sopotu...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.