• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM: kolejek mniej, ale dłuższe

Piotr Weltrowski
22 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty. W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład SKM. Na trasy wyjeżdżać będzie nieznacznie mniej kolejek niż obecnie, jednak składy będą dłuższe, poza tym "wydłużą się" godziny szczytu, czyli okresy, w których na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny kolejki jeździć będą co 7,5 minuty.



Najlepsze rozwiązanie w nowym rozkładzie SKM to:

Jeżeli chodzi o tę właśnie główną i najbardziej uczęszczaną trasę, to zmiany będą kosmetyczne. Co 7,5 minuty kolejki jeździć będą od godz. 6 do 9 oraz od godz. 13:30 do 18. Od godz. 9 do 13:30 oraz po godz. 18 pociągi jeździć będą co 15 minut.

Na zmianach w rozkładzie z pewnością skorzystają osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Wejherowa, Rumi i Redy. Kolejki do i z Wejherowa jeździć będą - między 6:30 a 9 oraz między 14 a 20 - co 15 minut. W innych godzinach oraz w soboty i dni świąteczne kursy na tej trasie będą się odbywały średnio co 30 minut.

- Nasi pasażerowie na pewno ucieszą się z tego, iż w godzinach szczytu składy puszczane i z Gdańska, i z Wejherowa będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.

Jednak nie wszyscy będą zadowoleni z nowego rozkładu. Najwięcej powodów do narzekań będą mieli - tak, jak i w tym roku - pasażerowie z Pruszcza Gdańskiego.

Po zmianie rozkładu nadal nie będą kursować pociągi bezpośrednie relacji Gdańsk - Pruszcz Gdański. W dni powszednie obsługę linii zapewniać będą cztery pociągi do Tczewa i taka sama liczba kolejek jadących w przeciwnym kierunku. W soboty takie pociągi będą już tylko dwa, a w niedzielę... nie będzie ich w ogóle.

- Cały czas natomiast bilety SKM będą na tym odcinku honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych. Trwają też rozmowy dotyczące przedłużenia funkcjonowania komunikacji zastępczej w postaci autobusów z Gdańska do Pruszcza - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM.

Sytuacja na trasie z Gdańska do Pruszcza związana jest z prowadzonym przez PKP PLK remontem linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Ten sam remont jest też przyczyną braku w nowym rozkładzie kolejek typu sprinter na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Sprintery w rozkładzie jednak są przewidziane, tyle tylko, że na trasie Słupsk - Gdynia Główna (12 sprinterów w dni powszednie) oraz Lębork - Gdynia Główna (jeden sprinter).

Miejsca

Opinie (225) 8 zablokowanych

  • MAŁE TRÓJMIASTO

    Więcej kolejek z i do Wejherowa!!

    • 1 1

  • Ale mam bekę z tego padła, jakim jest SKM... (1)

    A za obrzyganej komuny w latach 70tych i 80tych SKMka jeździła w godzinach szczytu co 6 minut a poza godzinami szczytu co 12. Każda była trójskładowa, każdy skład był trzywagonowy, czyli było razem dziewięć wagonów. Do tej pory na sieci wiszą znaczniki zatrzymania dla najdłuższych składów. I można było za zakichanego ustroju a za pseudokapitalizmu się nie da, bo liczy się kasa, a człowiek mniej niż za komuny. Error, capitalism crashed...

    • 6 1

    • Może Ci to umkneło...

      ...ale tamten system zbankrutował. Jak myślisz, dlaczego?

      • 1 1

  • Przejazd na Puckiej znów wymaga remontu. Dzięki ci PKP. Nawet roku nie wytrzymała wasza osławiona robota

    • 2 0

  • a grzanie

    jeśli chodzi ogrzanie to jak przyjdzie silny mróz to na pewno nie będzie ogrzewania i da się usiąść ot taka perfidność kolejarska

    • 4 0

  • Jeździłam SKM kilka lat (1)

    i do dziś sądzę, że lepiej byłoby skrócić składy, nawet o połowę, ale puścić je co 3 minuty.

    • 4 1

    • lepiej, ale drożej

      To wymagałoby podwojenia personelu. A koszta pracy to horrendalnie wysoki składnik kosztów ogólnych. Odczulibysmy to w kasach biletowych, a spora część pasazerów po prostu wróciłaby do samochodów.

      • 3 0

  • U Bane

    Sopociaie buduja u bane juz jest peron jeszcze schody i tory moze za sto lat sie uda

    • 0 0

  • HIT HIT zobaczcie rozkład INTERCITY " NOWY " 1 bezpośredni SŁOWNIE jeden EXSPRES bezposredni z Trojmiasta do Krakowa !

    komuno wróć , nie ma żadnego EIC , a standard EXSPRESSU to moga być stare wagony - PYTAM SIE GDZIE SA WSZYSTKIE ODPICOWANE ??????????

    CAŁE PKP od SKM do INTERCITY to jeden wielki SYF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • Wszystko fajnie

    Tylko żeby z/do Chylonii/Cisowej popołudniu pociągi jeździły co 30 minut, to już chyba lekka przesada.

    • 2 0

  • ha

    wiele ludzi tez jedzie do pracy

    • 1 0

  • Tłok

    Codziennie jeżdżę do pracy kolejką SKM i powiem szczerze, że SKM chyba jaja sobie robi. Tłok i ścisk w kolejce to norma. Robią wielkie halo bo dadzą 7 wagonów, wielka mi rzecz tak i tak będzie ciasno bo i teraz wiele razy jedzie tyle samo wagonów i nie ma gdzie igły wbić. Czasami było tak, że nie wsiadłam do kolejki, ponieważ było tak ciasno. A opłaty jak za pierwszą klasę.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane