- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (121 opinii)
- 2 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (74 opinie)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (30 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (225 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (229 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
Nowy rozkład SKM: kolejek mniej, ale dłuższe
Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład SKM. Na trasy wyjeżdżać będzie nieznacznie mniej kolejek niż obecnie, jednak składy będą dłuższe, poza tym "wydłużą się" godziny szczytu, czyli okresy, w których na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny kolejki jeździć będą co 7,5 minuty.
Na zmianach w rozkładzie z pewnością skorzystają osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Wejherowa, Rumi i Redy. Kolejki do i z Wejherowa jeździć będą - między 6:30 a 9 oraz między 14 a 20 - co 15 minut. W innych godzinach oraz w soboty i dni świąteczne kursy na tej trasie będą się odbywały średnio co 30 minut.
- Nasi pasażerowie na pewno ucieszą się z tego, iż w godzinach szczytu składy puszczane i z Gdańska, i z Wejherowa będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.
Jednak nie wszyscy będą zadowoleni z nowego rozkładu. Najwięcej powodów do narzekań będą mieli - tak, jak i w tym roku - pasażerowie z Pruszcza Gdańskiego.
Po zmianie rozkładu nadal nie będą kursować pociągi bezpośrednie relacji Gdańsk - Pruszcz Gdański. W dni powszednie obsługę linii zapewniać będą cztery pociągi do Tczewa i taka sama liczba kolejek jadących w przeciwnym kierunku. W soboty takie pociągi będą już tylko dwa, a w niedzielę... nie będzie ich w ogóle.
- Cały czas natomiast bilety SKM będą na tym odcinku honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych. Trwają też rozmowy dotyczące przedłużenia funkcjonowania komunikacji zastępczej w postaci autobusów z Gdańska do Pruszcza - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM.
Sytuacja na trasie z Gdańska do Pruszcza związana jest z prowadzonym przez PKP PLK remontem linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Ten sam remont jest też przyczyną braku w nowym rozkładzie kolejek typu sprinter na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Sprintery w rozkładzie jednak są przewidziane, tyle tylko, że na trasie Słupsk - Gdynia Główna (12 sprinterów w dni powszednie) oraz Lębork - Gdynia Główna (jeden sprinter).
Miejsca
Opinie (225) 8 zablokowanych
-
2011-11-23 08:15
MAŁE TRÓJMIASTO
Więcej kolejek z i do Wejherowa!!
- 1 1
-
2011-11-23 08:49
Ale mam bekę z tego padła, jakim jest SKM... (1)
A za obrzyganej komuny w latach 70tych i 80tych SKMka jeździła w godzinach szczytu co 6 minut a poza godzinami szczytu co 12. Każda była trójskładowa, każdy skład był trzywagonowy, czyli było razem dziewięć wagonów. Do tej pory na sieci wiszą znaczniki zatrzymania dla najdłuższych składów. I można było za zakichanego ustroju a za pseudokapitalizmu się nie da, bo liczy się kasa, a człowiek mniej niż za komuny. Error, capitalism crashed...
- 6 1
-
2011-11-23 09:52
Może Ci to umkneło...
...ale tamten system zbankrutował. Jak myślisz, dlaczego?
- 1 1
-
2011-11-23 09:35
Przejazd na Puckiej znów wymaga remontu. Dzięki ci PKP. Nawet roku nie wytrzymała wasza osławiona robota
- 2 0
-
2011-11-23 10:02
a grzanie
jeśli chodzi ogrzanie to jak przyjdzie silny mróz to na pewno nie będzie ogrzewania i da się usiąść ot taka perfidność kolejarska
- 4 0
-
2011-11-23 10:19
Jeździłam SKM kilka lat (1)
i do dziś sądzę, że lepiej byłoby skrócić składy, nawet o połowę, ale puścić je co 3 minuty.
- 4 1
-
2011-11-23 11:12
lepiej, ale drożej
To wymagałoby podwojenia personelu. A koszta pracy to horrendalnie wysoki składnik kosztów ogólnych. Odczulibysmy to w kasach biletowych, a spora część pasazerów po prostu wróciłaby do samochodów.
- 3 0
-
2011-11-23 10:48
U Bane
Sopociaie buduja u bane juz jest peron jeszcze schody i tory moze za sto lat sie uda
- 0 0
-
2011-11-23 12:23
HIT HIT zobaczcie rozkład INTERCITY " NOWY " 1 bezpośredni SŁOWNIE jeden EXSPRES bezposredni z Trojmiasta do Krakowa !
komuno wróć , nie ma żadnego EIC , a standard EXSPRESSU to moga być stare wagony - PYTAM SIE GDZIE SA WSZYSTKIE ODPICOWANE ??????????
CAŁE PKP od SKM do INTERCITY to jeden wielki SYF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- 1 0
-
2011-11-23 14:16
Wszystko fajnie
Tylko żeby z/do Chylonii/Cisowej popołudniu pociągi jeździły co 30 minut, to już chyba lekka przesada.
- 2 0
-
2011-11-23 14:55
ha
wiele ludzi tez jedzie do pracy
- 1 0
-
2011-11-23 14:57
Tłok
Codziennie jeżdżę do pracy kolejką SKM i powiem szczerze, że SKM chyba jaja sobie robi. Tłok i ścisk w kolejce to norma. Robią wielkie halo bo dadzą 7 wagonów, wielka mi rzecz tak i tak będzie ciasno bo i teraz wiele razy jedzie tyle samo wagonów i nie ma gdzie igły wbić. Czasami było tak, że nie wsiadłam do kolejki, ponieważ było tak ciasno. A opłaty jak za pierwszą klasę.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.