• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM: kolejek mniej, ale dłuższe

Piotr Weltrowski
22 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty. W godzinach szczytu kolejki między Gdańskiem a Gdynią jeździć będą co 7,5 minuty.

Od 11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład SKM. Na trasy wyjeżdżać będzie nieznacznie mniej kolejek niż obecnie, jednak składy będą dłuższe, poza tym "wydłużą się" godziny szczytu, czyli okresy, w których na trasie Gdynia Główna - Gdańsk Główny kolejki jeździć będą co 7,5 minuty.



Najlepsze rozwiązanie w nowym rozkładzie SKM to:

Jeżeli chodzi o tę właśnie główną i najbardziej uczęszczaną trasę, to zmiany będą kosmetyczne. Co 7,5 minuty kolejki jeździć będą od godz. 6 do 9 oraz od godz. 13:30 do 18. Od godz. 9 do 13:30 oraz po godz. 18 pociągi jeździć będą co 15 minut.

Na zmianach w rozkładzie z pewnością skorzystają osoby dojeżdżające do Trójmiasta z Wejherowa, Rumi i Redy. Kolejki do i z Wejherowa jeździć będą - między 6:30 a 9 oraz między 14 a 20 - co 15 minut. W innych godzinach oraz w soboty i dni świąteczne kursy na tej trasie będą się odbywały średnio co 30 minut.

- Nasi pasażerowie na pewno ucieszą się z tego, iż w godzinach szczytu składy puszczane i z Gdańska, i z Wejherowa będą zawsze miały nie cztery, a sześć, a nawet siedem wagonów - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu i dyrektor SKM ds. przewozów.

Jednak nie wszyscy będą zadowoleni z nowego rozkładu. Najwięcej powodów do narzekań będą mieli - tak, jak i w tym roku - pasażerowie z Pruszcza Gdańskiego.

Po zmianie rozkładu nadal nie będą kursować pociągi bezpośrednie relacji Gdańsk - Pruszcz Gdański. W dni powszednie obsługę linii zapewniać będą cztery pociągi do Tczewa i taka sama liczba kolejek jadących w przeciwnym kierunku. W soboty takie pociągi będą już tylko dwa, a w niedzielę... nie będzie ich w ogóle.

- Cały czas natomiast bilety SKM będą na tym odcinku honorowane w wybranych pociągach Przewozów Regionalnych. Trwają też rozmowy dotyczące przedłużenia funkcjonowania komunikacji zastępczej w postaci autobusów z Gdańska do Pruszcza - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SKM.

Sytuacja na trasie z Gdańska do Pruszcza związana jest z prowadzonym przez PKP PLK remontem linii kolejowej z Gdyni do Warszawy. Ten sam remont jest też przyczyną braku w nowym rozkładzie kolejek typu sprinter na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Sprintery w rozkładzie jednak są przewidziane, tyle tylko, że na trasie Słupsk - Gdynia Główna (12 sprinterów w dni powszednie) oraz Lębork - Gdynia Główna (jeden sprinter).

Miejsca

Opinie (225) 8 zablokowanych

  • i tak sie nic nie zmienia

    Denerwuje mnie to ze w godzinach szczytu co druga kolejka jedzie do Chyloni czy jest taki problem zęby dojeżdżały do Rumi lub Redy ??? Najwięcej ludzi własnie wysiada w Rumi i Redzie tak ciężko do tym urzędnikom to zauważyć paranoja ale niestety żyjemy w Polsce i musimy o tym pamiętać ze nic się nie robi z myślą o podróżnym pozdrawiam przestarzała kolej

    • 2 1

  • Jaki kretyn wymyslił aby pociągi jeżdziły do granicy województwa. Spółki, prezesi, zarządy i kasa leci a PKP się rozlatuje! Po 1989 miało być lepiej dla ludzi a jest tylko gorzej. Lepiej jest tylko cwaniakom zbijającym kase na głupocie narodu!

    • 3 1

  • SKM są bardzo zdrowe. Albo sauna, co pozwala wypocić toksyny z organizmu i poprawić krążenie, albo lodówka, która hartuje organizm. Do tego ścisk - dobrze wpływa na odporność, bo się człowiek uodparnia na wirusy. Polecam

    • 3 0

  • Za "komuny" pociąg złożony z

    3 EN57 (czyli 9 wagonó) jeździł co pięć minut. Teraz wielki sukces, że krótszy jeździ co 7,5.

    • 1 0

  • Zarząd SKM

    odrerwany od rzeczywistości. Czy wrócą te czasy, kiedy pociąg skm miał dziewięć wagonów (3 ezt). A kolejki jeździły co sześć minut w godzinach szczytu a poza szczytem i w dni wolne od pracy co dwanaście minut.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane