• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM od poniedziałku

neo
26 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W czasie wakacji pociągami SKM podróżuje mniej uczniów i studentów. W czasie wakacji pociągami SKM podróżuje mniej uczniów i studentów.

Kolejne zmiany w rozkładzie SKM. Pociągi pojadą inaczej do końca wakacji. Nie oznacza to jednak zmian na gorsze.



Czy częstotliwość kursowania pociągów SKM jest optymalna?

Ostatnio słowo "zmiany" w przypadku rozkładu SKM, kojarzyło się zdecydowanie negatywnie. Ze względu na remont przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i przekładanie części torów, ilość składów była mocno ograniczona. To już na szczęście za nami. Teraz czekają nas zmiany, które bezpośrednio i od razu pomogą pasażerom.

Od poniedziałku 27 czerwca do 31 sierpnia w dni robocze pociągi SKM w godz 8-9:30 oraz 13:30-18 na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna pojadą z częstotliwością co 10 minut. Pomiędzy tymi godzinami będą kursowały co 15 minut. Nie będzie za to odjazdów co 7,5 minuty w godzinach szczytu.

- Większego tłoku to na pewno nie spowoduje, wręcz przeciwnie - zapewnia prezes SKM Maciej Lignowski. - Spowodowane to jest innym rozłożeniem ruchu podczas wakacji. Wiele osób jest na urlopach i w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest mniejsze zapełnienie składów. Wzrasta za to w ciągu dnia, gdy SKM podróżują odpoczywający w Trójmieście turyści - wyjaśnia.

Od września rozkład zostanie zmodyfikowany i pociągi SKM ponownie będą jeździły co 7,5 min. w szczycie.
neo

Miejsca

Opinie (115)

  • Turyści,zwłaszcza zagraniczni nie mogą wyjść z podziwu, (22)

    jak wsiadają lub wysiadają z pociągu i widzą tą przepaść między pociagiem i peronem.
    Robią jakieś remonty składów,peronów ale w tej kwesti dalej trzeci świat.
    Kto zarzada tą firmą?Pewnie jakieś leśne dziadki od czasów komuny mają ciepłe posadki.

    • 176 15

    • no tak, bo ludzie w lipcu i sierpniu nie chodza do pracy !!! (3)

      • 43 1

      • Trudno powiedzieć, żeby turyści po przejeździe SKMką odpoczywali w trójmieście (2)

        tłok ścisk, skoki z peronów, szarpnięcia przy ruszaniu i hamowaniu, plastikowe siedzenia, zaklejone reklamami okna, bądź zamalowane sprayem a na deser jeden wielki piekarnik w upalne dni! Turysto wsiądź do pociągu nie byle jakiego! Pozdrawiam was, jako osoba która nie musi za często korzystać z tego przyjemnego środku komunikacji.

        • 26 3

        • Widzę, że bardzo starasz się, aby jeździć tylko nieremontowanymi składami. (1)

          Coraz trudniej na nie trafić.

          • 0 12

          • A TY CHYBA Z SKM

            że takie brednie wypisujesz

            • 3 1

    • Ta szczelina

      symbolizuje przepaść między jakością składów i podróży między nami a zachodem i musi zostać!

      • 44 1

    • Juz kiedys pisalem... (1)

      ... ze ta szczelina MIS NA MIARE NASZYCH POTRZEB. Bo ta szczelina pokazemy, ze my nigdy nie mowimy DOSC!
      A ponadto to cud techniki - chodzi o to, ze pojazdy podczas podchodzenia do i odchodzenia z peronu mocno sie bujaja (bo bujac sie musza) i przez to szczelina musi byc duza. Odkryto to w latach 50tych i tak po prostu musi zostac. Zaden glupek z zachodu na to jeszcze nie wpadl a my, Polacy, mamy swoja szczeline i niech nam ktos cos zrobi! O! Wala!

      • 38 2

      • i tom szczelinom otworzymy oczy niedowiarkom i to nie jest nasze ostatnie słowo

        • 25 1

    • Przepasc miedzy peronem a pociągiem (2)

      Prawda oj prawda. Sam widziałem jak człowiek wpadł w tą lukę. Tyle kasy idzie na modernizację peronów, ale to tylko kosmetyka - żadnych zmian na lepsze. A o tej przepasci nic się nie mówi, za to ktoś powinien ich oskarżyć.

      • 11 2

      • TO nie perony a tabor (1)

        Odległość pomiędzy krawędzią peronową a krawędzią podłogi w pojeździe można zniwelować tylko poprzez modernizację taboru lub zakup nowego taboru a nie poprzez modernizację peronów. Perony SKM są na wysokości ok 960 mm a perony PLK mają wysokość 760 mm, 550mm, 300 mm itd. W związku z powyższym proszę zamówić tabor z którego nie byłoby potrzeby wyposażenia go w dodatkowe stopnie. Życzę sykcesów.

        • 2 2

        • ale skoro tabor już jest jaki jest, to można by przy okazji remontu zmniejszać tę szczelinę, no nie?

          • 3 0

    • dziadki leśne lub potmostwo sbeków

      • 8 2

    • Mind The Gap... (1)

      between the train and tha platform.
      (Londyn, 2011)
      Nie tylko u nas takie rzeczy ;)

      • 4 1

      • tylko tamtejszy "gap" jest dwa razy mniejszy ;)

        • 4 0

    • (3)

      Ale problem nie jest taki łatwy jak się wydaje. Składy można i owszem wyremontować, ale niestety nie wszystkie, ponieważ cześć musi mieć możliwość wyjazdu w miejsca gdzie mamy niskie perony. Jeśli chodzi o kwestie peronów, to problem nimi jest raczej poza linia SKM. Większym problemem jest sam tabor, można go oczywiście dostosować do wyższych peronów, ale jeżeli pociąg miałby jeździć z/do Tczewa, Pruszcza, Lęborka, Słupska to musiałby na tych kursach jeździć tabor ze schodkami, albo podróżni musieli by się przesiadać w Gdańsku i Wejherowie.

      • 2 0

      • (2)

        SKM to Szybka Kolej Miejska a nie regionalna i na trasie miejskiej wszystkie perony są wysokie, tylko SKM dąży do wejścia na rynek b.PKP. Może niedługo zaczną kursować InterSKM

        • 6 1

        • Popyt na usługi dla mieszkańców wsi w pobliżu Lęborka i Słupska, którzy chcą od czasu do czasu zasmakować miasta oraz

          mieszkańców miast, co chcą zasmakować wsi, jest! Ogrom pasażerów odjeżdżających z Wejherowa na zachód jest dowodem popytu.

          • 1 0

        • Ale te pretensje to już trzeba kierować do Urzędu Marszałkowskiego, bo to on określił tak beznadziejnie trasy na które był ogłaszany przetarg. SKM powinna jeździć tylko i Wyłącznie do Lęborka, Słupsk jest tutaj kompletnie niepotrzebny, problem jest w tym że w przetargu była trasa do Słupska a nie Lęborka. SKM nie dąży do wejścia na ten rynek, bo równie dobrze mogła startować w przetargach na obsługę innych tras.

          • 2 1

    • To jeszcze nic. Wzdłuż japońskich peronów są ogromne drzwi. Nie sposób rzucić się pod pociąg. (3)

      Otwierają się wraz z drzwiami pociągu, gdy ten się zatrzyma.

      Jak miałem 4 lata, obrażałem się na każdego kto chciał mi pomóc zrobić 30 centymetrowy krok aby pokonać tę "przepaść". Naprawdę nie masz większych problemów?

      • 0 7

      • A ludzi dopycha się na siłę

        Są plusy i minusy

        • 2 0

      • (1)

        zapytaj ludzi starszych, niepełnosprawnych i kobiety z dziećmi i wózkami.

        • 6 1

        • Społeczeństwo nie składa się wyłącznie z ciapciaków.

          A jak ludzie widzą kobietę z dziecięcym wózkiem, faceci biją się oto ktory pomoże jej wsiąść i wysiąść. Jeśli jakaś musiała radzić sobie sama, to dlatego że zwycięstwa bitwy był zbyt połamany.

          • 0 3

    • no tak bo każdy ma urlop przez całe dwa miesiące, buahaha

      • 1 0

  • SKM to taka nasza ekstremalna atrakcja turystyczna. (6)

    Wszystkich odwiedzających Trójmiasto i okolice zapewne zauroczy SKM jako "cud techniki i przeżyć ekstremalnych".

    To nic że wagony są zasyfiałe, przestarzałe, to nic że często pociągi się spóźniaja, to nic że z roku na rok zmniejsza się częstotliwość kursowania, to nic że często zdarzają się awarie... to nic przecież są wakacje a wówczas nikt nigdzie się nie spieszy, każdy szuka jakiś atrakcji a takie może turystom zapewnić SKM

    • 106 15

    • (3)

      Planowano, że to miał być turystyczny rollercoaster, ale bez przerwy tory remontują, i po prostu nie ma czasu aby się poprawnie "wygły".

      • 9 1

      • ale z Was beksy (2)

        Jeżdżę regularnie SKM-ką i owszem, wkurzają mnie remonty, żule w Warsie, brak punktualności i regularnych kursów na odcinku Pruszcz-Gdańsk (w Trójmieście już jest OK) i brak klimy/ogrzewania (w zależności od pory roku), ale nie przesadzajmy z tą beznadziejną jakością taboru. Pamiętam, jak jeszcze jakieś kilkanaście lat temu wyglądały wagony w osobowych i fotele w pekaesach, wiem też, jak wyglądają niektóre busy i prywatne autobusy wożące ludzi do Pruszcza i te porównania wcale nie wychodzą na niekorzyść SKM. A więc co Wam przeszkadza? Że SKM to Deutsche Bahn? No jasne, szkoda, ale czy to na pewno wina prezesa i pracowników gdańskiej SKM-ki?

        • 5 21

        • Nie, k..... moja!

          Weź się człowieku ogarnij.

          • 8 3

        • SKM jest gdańska?

          z kim /czym się na łby pozamieniałeś/łaś?

          • 0 0

    • ale wy marudzicie! (1)

      g*wno prawda, bo turyści mówią "ta SKM-ka to jest fajny system". A gdyby nie ona, to człowiek z Gdyni do Gdańska telepałby się jakimiś okrężnymi trasami przez Sopot :/

      • 1 1

      • a tak jedzie szybciutko przez Hel

        • 2 0

  • Gdyby nie SKM to przejazd (2)

    przez trójmiasto trwały chyba z 2 godziny. Warto czekać na poprawę.

    • 61 23

    • (1)

      gdyby zlikwidowac SKM i w miejscu torow SKM wylozyc plyty jak na torowisku we wrzeszczu?
      Podejrzewam, ze czas przejazdy by sie zmniejszyl...

      • 6 7

      • tacy mądrzy jak Ty zrobili by korek

        i wtedy przejazd byłby całkiem niemożliwy!

        • 3 0

  • Dajcie spokój z textami o skm (1)

    przecież to dno

    • 42 19

    • te teksty owszem

      ale nie SKM

      • 2 0

  • A może ja chciałbym płacić za MIEJSCE SIEDZĄCE ? (3)

    Najlepiej wagony towarowe podstawcie, co tam, i tak rzadko kiedy można usiąść.

    • 48 13

    • TO JEDZ INTERCITY tam masz rezerwacje miejsca (1)

      • 0 4

      • SIĘ NIE ZATRZYMUJE na intersującej mnie stacji

        • 4 0

    • Zamów sobie cały skład, wtedy będziesz miał mnóstwo miejsc siedzących, do wyboru, do koloru :)

      • 0 4

  • SKM - Starożytna Kolej Miejska. Niedługo stanie w jednym szeregu z egipskimi piramidami, kolosem rodyjskim czy też miastami (2)

    inków.

    • 76 13

    • Kolos Rodyjski nie istnieje...

      Ale co tam...! :)

      • 2 0

    • Spozniony K Mac!

      jw.

      • 0 1

  • Prezes PKP SKM ma rację !

    Prezes PKP SKM ma rację i zna się doskonale na zarządzaniu firmą kolejową i wie doskonale że w wakacje wiele osób jest na urlopach przecież swoje doświadczenie prezes zdobywał jako dyrektor ośrodka wypoczynkowego należącego do PKP w Gdyni Orłowie i stąd ma doświadczenie z PKP :)

    • 49 7

  • A kto pamięta czasy kiedy SKM jeżdziła co 6 minut? (2)

    To było kilka lat temu potem zmieniono na co 7,5 minuty potem co 10 minut.
    Eh ta nasza kochana SKM

    • 67 4

    • Po 2012 gdy skończy się obecnie tramwający remont głowicy dworca głównego

      teoretycznie będzie można jeździć co 2,5 minuty. Teraz 6 to max przez taki układ torów, sami pamiętacie jak SKM się wlecze wyjeżdżając z głównego.

      • 8 2

    • CZY SAMORZĄDY CHCĄ PŁACIĆ ZA DODATKOWE POCIĄGI??

      Może należałoby się zapytać swoich prezydentów i burmistrzów czy chcą zapłacić za dodatkowe pociągi i ile dopłacają. Myślę, że wszystkie będą za zwiększeniem liczby uruchamianych SKM do czasy jak padnie pytanie: czy zdecydują się zamówić dodatkowe pociagi i za nie zapłacą. Ponadto należy zadać pytanie jaki cel ma SKM? Może nie ilość przewiezionych osób jest najważniejsza dla SKM lecz pozytywny wynik finansowy. Przecież można wozić mniej osób za wyższą cenę. Decyzję będą podejmować klienci. Czy jechać dłużej autobusami z przesiadką czy "szybko" SKM.

      • 2 2

  • Czy SKM jest głownie dla uczniów,studentów i turystów?? (7)

    A co z ludźmi dojeżdżającymi codziennie do pracy?? Malo kto ma 2 miesiące urlopu.Mamy się gnieść w zatłoczonych wagonach tylko dlatego że szkoły i uczelnie mają wakacje?
    Widać prezes SKM nie ma pojęcia o tym kto i ile jeździ-niech zatrudnią kogoś kto się na tym zna, a nie wymyślają takie pseudo-udogodnienia, które pogorszą tylko kiepską już i tak sytuację... Strach pomyśleć co będzie jak zdarzy się awaria...

    • 73 11

    • widocznie mają informacje o ilości kupionych biletów miesięcznych i semestralnych (2)

      • 7 3

      • (1)

        faktycznie,to bardzo rzetelne źródło-taki raport sprzedaży bez wątpienia określa wiek i zawód/zajęcie pasażera :)

        • 3 3

        • nie określa wieku, ale jeśli ktoś kupuje bilet ze zniżką pracowniczą, to można się domyślać, że jest starszy od osoby kupującej bilet ze zniżką uczniowską i młodszy od osoby ze zniżką emerycką

          • 3 2

    • bałagan

      rzeczywiście, co zmiana rozkładu to gorzej (rzadziej) a w weekendy dostać się na rano do pracy to problem, zawsze próbują wyrzucić kurs między 4 a 5 z Gdyni.
      Informacja to albo jej brak albo kompletna dezinformacja, z tej elektronicznej to przydatna jest jedynie godzina

      • 4 0

    • geniuszu:

      jak odpadną studenci (i uczniowie), to nie będziesz się "gniótł", bo będzie mniej osób niż dotychczas.

      Czy to takie trudne? ;)

      • 0 3

    • W wakacje i ferie się nie pracuje tylko odpoczywa po ciężkiej pracy, no! (1)

      • 0 0

      • szczególnie po ciężkiej nauczycielskiej pracy

        hahahaha

        • 1 1

  • a to dobre (1)

    "Wiele osób jest na urlopach i w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest mniejsze zapełnienie składów. Wzrasta za to w ciągu dnia, gdy SKM podróżują odpoczywający w Trójmieście turyści" - to chyba pisane z perspektywy człowieka wożonego codziennie do pracy lincolnem przez szofera i wyjeżdżającego na urlop z dniem astronomicznego lata. Codziennie jeżdżę do pracy z gdańska głównego skmką o 6.15. Po dwóch stacjach jest ona nabita po brzegi ludźmi, którzy urlop sobie zapewne wyobrażają, żeby umilić sobie 40minutową podróż do gdyni na stojąco :/

    • 94 1

    • Przedwczoraj jechałam o 7.34 z żabianki- JEDEN skład! JAkby powtórka majowego koszmaru...strategiczna godzina, ludzie zajmowali dosłownie 100% przestrzeni, w przejściu oraz pomiędzy siedzeniami...Kto to wymyślił w ogóle?

      • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane