- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (57 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (394 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?
Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne
O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.
- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.
- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.
W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju
Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.
- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.
- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.
Miejsca
Opinie (388) 10 zablokowanych
-
2021-02-03 13:59
Wysłać na wycieczkę do Londynu (2)
Każdy zarządzający komunikacją miejską, a w szczególności systemami biletowymi powinien odwiedzić Londyn i zobaczyć jak tam są zorganizowane płatności za przejazdy.
Niech nie mówią, że kupno biletu w autobusie przy pomocy karty to coś fajnego - to już jest przestarzałe od 5 lat.- 8 5
-
2021-02-03 14:24
wystarczy Warszawa
- 2 1
-
2021-02-03 14:28
nie tylko Londyn, polecam Holandię i ich linie kolejowe, albo Budapeszt
- 0 0
-
2021-02-03 14:01
W Tarnowie jezdzil taczka na budowie
Gdansk przezyl juz Jozefa Baka- wybitnego speca Gazety Wyborczej od komunikacji kolejowej, autobusowe, samolotowej i odlotowej w Amber Gold. A teraz bedzie zmiana i po salcesonie kaszana.
W lapie piwo marki Tatra i witamy w Gdansku Wiatra.- 23 5
-
2021-02-03 14:03
pyszka kroczy przed upadeczkiem (1)
ale co tu ma upasc jak to od poczatku lezy XDDD
- 17 2
-
2021-02-03 17:18
O, dalniatko sie odezwalo.
- 0 1
-
2021-02-03 14:09
Koniec doplacania z moich podatkow do biletów. (8)
Jak musi kosztowac miesieczny jakies 4 stowki to niech tyle kosztuje. Krótko i na temat.
Zbyszek Taxi Niezrzeszony- 5 15
-
2021-02-03 14:14
a pan zbyszek to ile płaci za korzystanie z jezdni? (7)
pan zbyszek to jescze 1.5mld zł za tunel wisi
500mln za sucharskiego
500mln za pd obwodnice
......- 3 2
-
2021-02-03 14:22
nie wiem ile pan Zbyszek przejechał (4)
ale ja przez 20 lat na paliwo wydałem 88730zł czyli jakieś 40 tysięcy podatku. A z nich są opłaty na autobusy z których nie korzystam.
- 1 8
-
2021-02-03 14:38
nie, nie są. Ta kasa nie trafia do miasta
- 4 1
-
2021-02-03 16:07
mnie to nic nie interesuje. ja na alkohol wydałem jeszcze więcej i się nie chwalę (1)
te twoje 40tys to nawet nie wystarczy na remont 1m jezdni.
korzystasz, korzystas. Jak by ci wszyscy ludzie przesiedli się do samochodów to byś zrozumiał jak z tego korzystasz- 1 0
-
2021-02-03 18:59
Bo to ja jeden po drogach jadę
Bilet miesięczny kosztuje 400 zł . 100 płacisz 300 miasto . A mnie utrzymanie samochodu 600. To dopiero gospodarnosc
- 0 0
-
2021-02-03 16:38
Dokladnie tak. I rowerzysci co korzystaja z naszych drog a nie płacą.
Irek
- 2 1
-
2021-02-03 16:18
Placę podatek w każdym litrze gazu jaki tankuję. Codziennie. (1)
Zbyszek
- 0 1
-
2021-02-05 00:57
I gdzie ląduje ten podatek panie szanowny?
Bo nie w GD
- 0 0
-
2021-02-03 14:10
(1)
Gdańska komunikacja ma właściwie tylko jedną istotną wadę- zdecydowanie zbyt niska częstotliwość kursów. Kolejną wadą jest kiepska siatka połączeń- brakuje połączeń między wieloma dzielnicami. Reszta, w tym ta czystość pojazdów (nie taka zła), już jest praktycznie bez znaczenia.
- 13 5
-
2021-02-03 14:41
Ztm
Komuniację w Gdansku organizuje Zarząd Transportu Miejskiego i tam powinien zawitać pan Wiatr . W GAiT może poprawić czystość pojazdów i stan techniczny taboru
- 5 0
-
2021-02-03 14:11
Może się weźmie za kierowców, którzy po godzinach jeżdżą w BP Tour. (2)
Tak dla bezpieczeństwa.
- 10 8
-
2021-02-03 15:15
Oskara to o nas
- 2 1
-
2021-02-04 10:11
W polsce kazdy musi sobie radzic i skoro ludzie nie moga zarobic u jednego pracodawcy czesto ciagna 2 etaty.
Nie widze nic zlego w tym ze po swojej zmianie idzie do bp toura zeby dorobic do wyplaty
- 1 0
-
2021-02-03 14:13
pozyjemy zobaczymy
- 3 0
-
2021-02-03 14:13
"w 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"
buahahahaha. Proszę nie rozśmieszać klientów....
- 8 3
-
2021-02-03 14:13
w GAiT zawiesi się Pan na tym drobiazgu "iT"
To co można w sieci autobusowej zmienić w pojedyncze miesiące, w sieci tramwajowej zajmuje grube lata. Najłatwiej jeszcze kupić nowy Tramwaj - choć i tu procedury przetargowe, protesty, sądy i polityka. W sieci tramwajowej każda zmiana to grube miliony (60 mln / 2 km, 0,6 mln za kilka centymetrów - wiadukt na Hallera).
- 7 1
-
2021-02-03 14:15
A mieszkanie? (2)
Gdańsk mu zapewni jak szefowi ECS?
- 10 5
-
2021-02-03 15:22
nie
. bedzie dojedzal komunikacja
- 5 0
-
2021-02-05 00:57
Zamieszka kątem u ciebie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.