• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy wiceprezes GAiT. "W 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"

Maciej Korolczuk
3 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów. Jerzy Wiatr przez 14 lat był prezesem MPK Tarnów. Jak zapowiada, już wiosną pasażerowie w Gdańsku odczują wyraźną poprawę choćby w czystości pojazdów.

Zaskoczenie w Gdańsku i w... Tarnowie po transferze wieloletniego prezesa tamtejszego MPK na stanowisko wiceprezesa GAiT. Jerzy Wiatr zapowiada, że w ciągu trzech lat gdańska komunikacja będzie najlepsza w Polsce.



Co jest największą bolączką transportu publicznego w Gdańsku?

- Przed nami duże przedsięwzięcia inwestycyjne, ambitne projekty, m.in. wdrażanie elektromobilności czy budowa nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej. I wciąż wyznaczamy sobie nowe cele. Dlatego ogłosiliśmy konkurs na stanowisko wiceprezesa zarządu ds. operacyjnych. Bardzo cieszymy się, że do naszego zespołu dołącza człowiek z pasją i doświadczeniem, który komunikacją zajmuje się od wielu lat, z sukcesami - cieszy się prezes GAiT Maciej Lisicki.
Nowy wiceprezes wyłoniony został w drodze konkursu. Przed przeprowadzką do Gdańska Jerzy Wiatr od 2007 r. zarządzał Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Tarnowie. Wcześniej pracował w Hucie Szkła. Pochodzi z Jedlicza k. Krosna. Kim jest nowy wiceprezes GAiT?

O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa. O nowego wiceprezesa GAiT zapytaliśmy kilku lokalnych dziennikarzy z Tarnowa.

Lokalni dziennikarze: sprawny prezes, lubi nowinki techniczne



O opinie na temat nowego wiceprezesa GAiT poprosiliśmy lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, którzy w ostatnich latach na co dzień współpracowali z byłym już szefem MPK.

- Dał się poznać jako sprawny prezes, bo w 2007 r. przychodził do firmy w trudnym czasie, gdy tabor był mocno wysłużony, a po mieście jeździły stare jelcze. W ciągu 14 lat pozyskał wiele zewnętrznych funduszy i wymienił autobusy na nowe. Początkowo był skonfliktowany z częścią związkowców i w ramach restrukturyzacji zwolnił część załogi. Ogólnie jego nominacja w Gdańsku jest odbierana w Tarnowie jako niespodzianka, nikt wcześniej nie spodziewał się, że MPK może zostać bez prezesa - mówi nam jeden z lokalnych dziennikarzy z Tarnowa, prosząc o anonimowość.
Z kolei Bartek Maziarz z Radia Kraków zwraca uwagę, że Wiatr jest mocną osobowością, a jego wyróżniającą cechą jest przebojowość i chęć ciągłego rozwoju.

- Lubi też nowinki techniczne, z czego był znany w Tarnowie. W czasie swojej kadencji wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań, z których część była uznawana nawet nieco na wyrost jak na takie średniej wielkości miasto jak Tarnów. Poza gruntowną wymianą taboru stworzył przyjazny i rozbudowany system informacji pasażerskiej, np. na linii autobusowej kursującej na dworzec ekrany w autobusach informują podróżnych o odjeżdżających pociągach albo wyświetlają bieżące informacje o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Oczywiście większość tych inwestycji była możliwa do zrealizowania dzięki funduszom unijnym, ale ktoś się musiał o to postarać. To niewątpliwie jego zasługa - mówi dziennikarz Radia Kraków.
Lokalni dziennikarze przypuszczają, że na decyzję Wiatra o przeprowadzce do Trójmiasta mógł wpłynąć fakt, że na przełomie roku władze Tarnowa zerwały umowę przewozową z okolicznymi gminami, co znacząco wpłynęło na cięcie wozokilometrów. Dla byłego prezesa MPK oznaczało to koniec marzeń o dalszym rozwoju spółki.

Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku? Asystent przesiadek to jedna z innowacji wprowadzonych przez Jerzego Wiatra w Tarnowie. Czy podobnego rozwiązania możemy spodziewać się również w Gdańsku?

W trzy lata najlepsza komunikacja w kraju



Sam Jerzy Wiatr przyznaje, że cięcia i konieczność zwolnienia części załogi były demotywujące, ale nie miało to większego wpływu na decyzję o przeprowadzce do Gdańska. A plany zawodowe - jak sam podkreśla - ma ambitne.

- W ciągu trzech lat chcę, by komunikacja miejska w Gdańsku była najlepsza w kraju - mówi w rozmowie z Trojmiasto.pl nowy wiceprezes GAiT. - W pierwszej kolejności chcę przede wszystkim poprawić czystość w pojazdach. Poprzez codzienne doglądanie firmy dbającej o czystość, osobistą obecność, nakładanie kar, aż po wymianę firmy sprzątającej. Aż do skutku. Autobusy muszą być czyste, wygodne i punktualne. Tylko tyle i aż tyle. Ponadto chcemy doposażyć tabor o nowoczesne systemy służące pasażerom, choćby możliwość płacenia za bilety kartą w pojazdach. Gdańsk jest dużym i bogatym miastem i uważam, że można to było zrobić wcześniej niż w Tarnowie czy Rzeszowie. Pierwsze efekty pasażerowie odczują już na wiosnę - zapowiada Jerzy Wiatr.
Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich. Jednym z pomysłów Jerzego Wiatra w Tarnowie są ekrany w autobusach wyświetlające informację o dostępnych w okolicy rowerach miejskich.
Jak dodaje, o wyjeździe do Trójmiasta myślał od dłuższego czasu, a gdy w grudniu nadarzyła się okazja, postanowił wziąć udział w konkursie na stanowisko wiceprezesa spółki. Nowych wyzwań się nie boi, a trudna sytuacja transportu publicznego wynikająca z trwającej pandemii jest dla niego dodatkowym bodźcem do rozwoju.

- Przez 14 lat pracy w komunikacji miejskiej zrealizowałem wszystkie plany. Wystarczy powiedzieć, że przychodziłem do spółki znajdującej się w fatalnej sytuacji pod każdym względem: organizacyjnym, finansowym i mentalnym. Dziś Tarnów ma jeden z najnowocześniejszych taborów w kraju, a ubiegły rok zakończyliśmy z zyskiem wynoszącym 707 tys. zł, co jest najlepszym wynikiem w historii MPK od 1993 roku.
Jerzy Wiatr rozpocznie pracę w GAiT 1 marca.

Miejsca

Opinie (388) 10 zablokowanych

  • Wysłać na wycieczkę do Londynu (2)

    Każdy zarządzający komunikacją miejską, a w szczególności systemami biletowymi powinien odwiedzić Londyn i zobaczyć jak tam są zorganizowane płatności za przejazdy.
    Niech nie mówią, że kupno biletu w autobusie przy pomocy karty to coś fajnego - to już jest przestarzałe od 5 lat.

    • 8 5

    • wystarczy Warszawa

      • 2 1

    • nie tylko Londyn, polecam Holandię i ich linie kolejowe, albo Budapeszt

      • 0 0

  • W Tarnowie jezdzil taczka na budowie

    Gdansk przezyl juz Jozefa Baka- wybitnego speca Gazety Wyborczej od komunikacji kolejowej, autobusowe, samolotowej i odlotowej w Amber Gold. A teraz bedzie zmiana i po salcesonie kaszana.
    W lapie piwo marki Tatra i witamy w Gdansku Wiatra.

    • 23 5

  • pyszka kroczy przed upadeczkiem (1)

    ale co tu ma upasc jak to od poczatku lezy XDDD

    • 17 2

    • O, dalniatko sie odezwalo.

      • 0 1

  • Koniec doplacania z moich podatkow do biletów. (8)

    Jak musi kosztowac miesieczny jakies 4 stowki to niech tyle kosztuje. Krótko i na temat.

    Zbyszek Taxi Niezrzeszony

    • 5 15

    • a pan zbyszek to ile płaci za korzystanie z jezdni? (7)

      pan zbyszek to jescze 1.5mld zł za tunel wisi
      500mln za sucharskiego
      500mln za pd obwodnice
      ......

      • 3 2

      • nie wiem ile pan Zbyszek przejechał (4)

        ale ja przez 20 lat na paliwo wydałem 88730zł czyli jakieś 40 tysięcy podatku. A z nich są opłaty na autobusy z których nie korzystam.

        • 1 8

        • nie, nie są. Ta kasa nie trafia do miasta

          • 4 1

        • mnie to nic nie interesuje. ja na alkohol wydałem jeszcze więcej i się nie chwalę (1)

          te twoje 40tys to nawet nie wystarczy na remont 1m jezdni.

          korzystasz, korzystas. Jak by ci wszyscy ludzie przesiedli się do samochodów to byś zrozumiał jak z tego korzystasz

          • 1 0

          • Bo to ja jeden po drogach jadę

            Bilet miesięczny kosztuje 400 zł . 100 płacisz 300 miasto . A mnie utrzymanie samochodu 600. To dopiero gospodarnosc

            • 0 0

        • Dokladnie tak. I rowerzysci co korzystaja z naszych drog a nie płacą.

          Irek

          • 2 1

      • Placę podatek w każdym litrze gazu jaki tankuję. Codziennie. (1)

        Zbyszek

        • 0 1

        • I gdzie ląduje ten podatek panie szanowny?

          Bo nie w GD

          • 0 0

  • (1)

    Gdańska komunikacja ma właściwie tylko jedną istotną wadę- zdecydowanie zbyt niska częstotliwość kursów. Kolejną wadą jest kiepska siatka połączeń- brakuje połączeń między wieloma dzielnicami. Reszta, w tym ta czystość pojazdów (nie taka zła), już jest praktycznie bez znaczenia.

    • 13 5

    • Ztm

      Komuniację w Gdansku organizuje Zarząd Transportu Miejskiego i tam powinien zawitać pan Wiatr . W GAiT może poprawić czystość pojazdów i stan techniczny taboru

      • 5 0

  • Może się weźmie za kierowców, którzy po godzinach jeżdżą w BP Tour. (2)

    Tak dla bezpieczeństwa.

    • 10 8

    • Oskara to o nas

      • 2 1

    • W polsce kazdy musi sobie radzic i skoro ludzie nie moga zarobic u jednego pracodawcy czesto ciagna 2 etaty.

      Nie widze nic zlego w tym ze po swojej zmianie idzie do bp toura zeby dorobic do wyplaty

      • 1 0

  • pozyjemy zobaczymy

    • 3 0

  • "w 3 lata najlepsza komunikacja w kraju"

    buahahahaha. Proszę nie rozśmieszać klientów....

    • 8 3

  • w GAiT zawiesi się Pan na tym drobiazgu "iT"

    To co można w sieci autobusowej zmienić w pojedyncze miesiące, w sieci tramwajowej zajmuje grube lata. Najłatwiej jeszcze kupić nowy Tramwaj - choć i tu procedury przetargowe, protesty, sądy i polityka. W sieci tramwajowej każda zmiana to grube miliony (60 mln / 2 km, 0,6 mln za kilka centymetrów - wiadukt na Hallera).

    • 7 1

  • A mieszkanie? (2)

    Gdańsk mu zapewni jak szefowi ECS?

    • 10 5

    • nie

      . bedzie dojedzal komunikacja

      • 5 0

    • Zamieszka kątem u ciebie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane