• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją. Linia na sprzedaż

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska. Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska.

Linie OLT Express poinformowały, że likwidują blisko połowę dotychczasowych połączeń. Linia może też mieć kłopoty z licencją. Spółka nie przekazała sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Jeśli nie dopełni tego obowiązku do końca lipca to już w sierpniu samoloty OLT nie wystartują.



Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę. Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę.
W środę, w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa tego przewoźnika. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express stwierdził podczas niej, że "spółka nie zamierza ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest". Amber Gold, do której należy OLT Express, rozważa też sprzedaż udziałów w spółce. Aktualnie AG prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Spółka przedstawiła też cząstkowe wyniki finansowe.

Jeszcze w czerwcu tego roku spółka zapowiadała rozwój połączeń krajowych, które planowała uruchomić w sezonie zimowym. Zwiększyć się miała liczba połączeń z Gdańska do Wrocławia i Katowic, z dwóch do czterech dziennie. Dotychczas z Gdańska można było się dostać do Warszawy, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Łodzi. Najtańsze bilety w OLT Express kosztowały 99 zł, ale dzieci mogły lecieć za połowę tej ceny.

Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?

Tymczasem od 12 sierpnia pozostaną jedynie połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic oraz z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Szczecina i Rzeszowa. Spółka twierdzi, że spowodowane jest to wycofaniem z floty samolotów ATR 42 i ATR 72. Loty mają teraz obsługiwać samoloty typu Airbus. Spółka chce także zakończyć promocję, dzięki której połowa miejsc w samolocie sprzedawana jest za 99 zł. Teraz jedynie 30 pierwszych miejsc w airbusach będzie oferowana w promocyjnej cenie.

Jeszcze przed wejściem na rynek nowych linii lotniczych eksperci przestrzegali, że rynek lotniczych przewozów krajowych jest trudny.

- Rynek lokalny może opanować jedna spółka, jednak będzie ona musiała zainwestować spore pieniądze i przetrwać trudny początkowy okres działalności - skomentował dla Trojmiasto.pl Grzegorz Sobczak, ekspert ds.lotnictwa cywilnego i redaktor naczelny pisma "Skrzydlata Polska".

To nie jedyny problem lotniczej spółki. Niedługo może ona całkowicie stracić licencję co uniemożliwi jej prowadzenie działalności. Urząd Lotnictwa Cywilnego zażądał od OLT Express sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Podobne kłopoty ma samo Amber Gold. W czerwcu Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku zobowiązał Amber Gold do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2010 pod rygorem nałożenia grzywny. Spółka miała przedstawić pełne wyniki finansowe na konferencji prasowej jaką zwołała w ubiegłym tygodniu. Nie doszło jednak do prezentacji. Jak zapowiada spółka, wyniki Amber Gold mamy poznać za ok. miesiąc.

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • jeśli w Eurolocie jest ktoś z odborbiną rozumu (2)

    To zaraz powinni wejsc na trasę do Łodzi - tam zapełnienie było duże i na eurolotowskiego ATR72 będzie idealne.

    • 11 0

    • a czy eurolot nie istniał na DŁUGO przed OLT????

      • 5 0

    • Hehe dokładnie

      teraz wyjdzie, że OLT E. zrobił EL darmowe badanie rynku (i to najdokładniejsze jakie mogło być, bo nawet nie na próbie, ale na żywym materiale!).

      I teraz już EL wie, która linia była zapełniona i ewentualnie by się sprawdziła, a która nie... Nie muszą ryzykować :)

      • 4 0

  • a ja mam bilety (4)

    na wrzesień...
    ciekawe czy "zdążę" polecieć :(

    • 27 1

    • pewnie ze polecisz (2)

      czy ktoś pisał o bankurtctwie??? Ogarnij się..

      • 3 6

      • właśnie się ogarniam

        i wiem z doświadczenia, że w tym kraju jeśli się coś zmienia to tylko na gorsze i to w szybkim tempie...

        • 7 0

      • też mam na sierpień

        Nie chciałbym żeby dzieciaki się zawiodły

        • 1 1

    • jest szansa

      • 0 0

  • eeet tam

    co się polatało to się polatało, wiadomo było od początku że to musi upaść

    • 17 2

  • Wasze opinie są marne (8)

    Trudny rynek i tyle. A wszyscy od razu ,że piramida finansowa się sypie.

    Już dawno powinna się wysypać w takim razie a oni już kilka dobrych lat istnieją !

    • 12 29

    • taaaak.... (6)

      a możesz podać dokładną datę powstanie linii OLT Express? Bo mi sie wydaje, że powstała wiosną tego roku, a od czasu przejęcia JetAira i niemieckiego OLT przez Amber Gold minął chyba dokładnie rok...

      • 8 2

      • (2)

        z tego, co ja kojarzę, to linia OLT działa od kwietnia tego orku.

        • 6 1

        • OLT w Polsce, OLT istnieje od wielu lat w Niemczech (1)

          • 4 2

          • OLT to niemiecka marka, która została niedawno wykupiona przez Amber

            Polski OLT Express ma z dawnym niemieckim OLT wspólną jedynie nazwę i nowego właściciela - AG.

            A to, że cały biznes jest nierentowny to żadne zaskoczenie. Skoro jak sami przyznają koszt przewozu paxa na krajówce to 60$, a połowa biletów kosztuje mniej, reszta się do 60$ zbliża, a kilka przekracza. Przy obłożeniu 70% to to nie ma prawa się udać.

            Koszt Wet-lease od Swifta przekraczał pewnie możliwości firmy, skoro skasowano nawet trasy na których obłożenie było wysokie. Catering ogranicza się obecnie do wody, pracownicy skarżyli się podobno do PIP, bo są problemy z wypłatami (źródło profil Facebook OLT'a).

            Durne pomysły jak wypożyczalnie samochodów, też nie pomogły. Obcięcie tras wydaje się rozsądnym posunięciem, ale obawiam się że jeśli AG przestanie dokładać do interesu, to do października się zwiną.

            Sezon się skończy, przestanie wpadać kasa za czartery, to też nie pomoże. Tylko pracowników żal.

            • 7 0

      • Ja mówię o Amber gold (2)

        wszyscy wyzywają ze piramida finansowa, a nikt nie ma dowodów ani argumentów oprócz jednego: "piramida finansowa bo zysk wysoki".

        Ludzie w naszym kraju mają głowy zaspawane i dlatego będziemy stać w miejscu...

        Taka piramida by się rozsypała po 2-3 latach działalności a jednak funkcjonują dużo, dużo dłużej...

        • 1 15

        • działalność prowadzą od 2009 roku. Dziś mamy rok 2012.

          2012 - 2009 = 3

          3 lata

          • 12 0

        • Skoro to nie jest piramida i nie ma nic do ukrycia

          to warto byłoby w końcu opublikować to sprawozdanie finansowe za 2010 rok, do którego firma jest ZOBOWIĄZANA...

          • 10 1

    • tak tylko, że najpierw powstało Amber Gold gdzie oferowano lokaty na 13% nazbierano kasy - dużo, z czego osoba po więzieniu kupiła linie lotnicze - TAK Z PIENIĘDZY KLIENTÓW Z AG! teraz Olt pada a pieniędzy z amber nie będzie.
      Kto od paru lat istnieje? wg ciebie?

      • 2 0

  • Tylko czekać aż PolskiBus zbankrutuje i skończy się tanie podróżowanie (4)

    • 20 5

    • Nie praw herezji.

      Bo tylko to mi na trasie do Warszawy zostało teraz.

      • 11 1

    • Akurat Polski Bus jest zarzadzany przez goscia, ktory (2)

      w UK zarzadza jedna z wiekszych sieci autobusowych i latami budowal swoj biznes, wiec jesli nie jestes w temacie to sie nie wypowiadaj :)

      • 10 1

      • Ale gościu może się po prostu z dnia na dzień wycofać z Polski. (1)

        I do widzenia, zasuwaj do Stolycy pociągiem.

        • 1 0

        • Za parę lat w 2 godziny ;)

          A na razie 6 przez Toruń

          • 1 1

  • No tak

    Komuś nie pasuje

    • 8 4

  • DLACZEGO OLT nie przekazał sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego ??? (2)

    JEDNAK mają coś do ukrycia...

    • 22 3

    • niekoniecznie, równie dobrze mogą mieć bałagan w księgowości (1)

      • 0 7

      • Przez bałagan w księgowości linie na sprzedaż - nie bądź naiwny/a...

        Amber Gold rozumiem też ma bałagan w księgowości ???

        • 6 0

  • dziecko - idź na dwór !

    • 0 0

  • Trudny biznes... (3)

    Przyzna Pan, Panie Plichta, że prowadzenie piramidy finansowej i wyprowadzanie z niej kasy do legalnego biznesu (OLT Express) to w dzisiejszych czasach ciężki kawałek chleba. Sprawozdania trzeba składać... biegły rewident nie chce podpisać. ehhh nie to co kiedyś jak można było na Multikasie emerytów ograbić... A teraz interent jest powszechnie dostępny, ludzie ostrożniejsi. No i nawet duża aktywność pańskich pracowników pod tym newsem duzo nie pomoże...

    • 66 3

    • żałosny jesteś (1)

      powinni ci sprawe wytoczyć za takie teksty...

      • 2 34

      • a tobie za sam nick przydupasie :-)

        • 12 0

    • myślę że nie ma tu pracowników

      Ludzie po prsotu lubią OLT bo to odmiana po śmierdzących kolejach.
      Jak OLT przestanie istnieć, znowu zostaną pociągi...
      Na 99zł to żaden księgowy w żadnej firmie nie zwracał uwagi i delegacje pusczał samolotem. Teraz będzie już ciężej z firmy wyciągnąć kase na samolot :(

      • 7 4

  • Szkoda (4)

    Tak tak Panie Prezesie, na prowadzeniu biznesu trzeba się znać - a jak się nie zna, to zatrudniać fachowców. A Pan chyba zatrudniał takich samych, jak Pan. Szkoda, pomysł znakomity, ludzie polubili linie a tu taki klops. A ilu ludzi pracujących dla Pana zostawił Pan na lodzie?

    • 28 2

    • zacznij latać olt express...

      ... to ludzie będą mieli pracę. hahahaha

      • 2 4

    • Ależ on się zna - przed 30-tką tyle milionów nakosić (1)

      Fiu-Fiu.

      • 2 0

      • W sumie to masz racje. Ja miałam co prawda na myśli uczciwy biznes...ale to chyba inna bajka

        • 3 0

    • Dlaczego od razu klops, przecież mają finansowanie od jeleni z AG...

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane