• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją. Linia na sprzedaż

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska. Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska.

Linie OLT Express poinformowały, że likwidują blisko połowę dotychczasowych połączeń. Linia może też mieć kłopoty z licencją. Spółka nie przekazała sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Jeśli nie dopełni tego obowiązku do końca lipca to już w sierpniu samoloty OLT nie wystartują.



Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę. Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę.
W środę, w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa tego przewoźnika. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express stwierdził podczas niej, że "spółka nie zamierza ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest". Amber Gold, do której należy OLT Express, rozważa też sprzedaż udziałów w spółce. Aktualnie AG prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Spółka przedstawiła też cząstkowe wyniki finansowe.

Jeszcze w czerwcu tego roku spółka zapowiadała rozwój połączeń krajowych, które planowała uruchomić w sezonie zimowym. Zwiększyć się miała liczba połączeń z Gdańska do Wrocławia i Katowic, z dwóch do czterech dziennie. Dotychczas z Gdańska można było się dostać do Warszawy, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Łodzi. Najtańsze bilety w OLT Express kosztowały 99 zł, ale dzieci mogły lecieć za połowę tej ceny.

Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?

Tymczasem od 12 sierpnia pozostaną jedynie połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic oraz z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Szczecina i Rzeszowa. Spółka twierdzi, że spowodowane jest to wycofaniem z floty samolotów ATR 42 i ATR 72. Loty mają teraz obsługiwać samoloty typu Airbus. Spółka chce także zakończyć promocję, dzięki której połowa miejsc w samolocie sprzedawana jest za 99 zł. Teraz jedynie 30 pierwszych miejsc w airbusach będzie oferowana w promocyjnej cenie.

Jeszcze przed wejściem na rynek nowych linii lotniczych eksperci przestrzegali, że rynek lotniczych przewozów krajowych jest trudny.

- Rynek lokalny może opanować jedna spółka, jednak będzie ona musiała zainwestować spore pieniądze i przetrwać trudny początkowy okres działalności - skomentował dla Trojmiasto.pl Grzegorz Sobczak, ekspert ds.lotnictwa cywilnego i redaktor naczelny pisma "Skrzydlata Polska".

To nie jedyny problem lotniczej spółki. Niedługo może ona całkowicie stracić licencję co uniemożliwi jej prowadzenie działalności. Urząd Lotnictwa Cywilnego zażądał od OLT Express sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Podobne kłopoty ma samo Amber Gold. W czerwcu Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku zobowiązał Amber Gold do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2010 pod rygorem nałożenia grzywny. Spółka miała przedstawić pełne wyniki finansowe na konferencji prasowej jaką zwołała w ubiegłym tygodniu. Nie doszło jednak do prezentacji. Jak zapowiada spółka, wyniki Amber Gold mamy poznać za ok. miesiąc.

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • fatalna wizerunkowa decyzja w środku sezonu (1)

    chyba tylko osoby wierzące w cuda i naiwne - zakupią bilet na jakąkolwiek destynację tego przewożnika - dla mnie ta konferencja potwierdziła domysł że długo nie polatają , dla mnie zbyt wiele rzeczy w ich działalności jest niejasnych , tak jak wydanie grubych milionów na spoty i banery.

    • 0 0

    • Gdybym miał zgadywać, ale dowodów nie mam to bym powiedział:

      Że OLTExpress jest pralnią pieniędzy dla AmberGold.
      AmberGold zainwestowało grube pieniądze w linię, która splajtuje przenosząc olbrzymie straty, nie będzie w stanie wypłacić należności, wytłumaczy się nietrafionymi inwestycjami itd. Natomiast pieniądze, które na lewo i prawo inwestuje OLTExpress gdzieś trafić musiały. Przy sprzedaży mienia zresztą też może pod stołem sporo pójść.

      • 1 0

  • grubo:(

    a ja mam bilet kupiony na grudzien edi bydgoszcz:( chyba mi nie poszlo:(

    • 0 0

  • A od wczoraj nowy produkt w ofercie AG...

    do poczytania bezpośrednio na stronach AG "Twoja lokata w Złoto 10% z dostępem do 100% środków w każdej chwili" - zakładka Pressroom;
    już lecimy...do kolejki !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane