• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją. Linia na sprzedaż

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska. Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska.

Linie OLT Express poinformowały, że likwidują blisko połowę dotychczasowych połączeń. Linia może też mieć kłopoty z licencją. Spółka nie przekazała sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Jeśli nie dopełni tego obowiązku do końca lipca to już w sierpniu samoloty OLT nie wystartują.



Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę. Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę.
W środę, w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa tego przewoźnika. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express stwierdził podczas niej, że "spółka nie zamierza ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest". Amber Gold, do której należy OLT Express, rozważa też sprzedaż udziałów w spółce. Aktualnie AG prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Spółka przedstawiła też cząstkowe wyniki finansowe.

Jeszcze w czerwcu tego roku spółka zapowiadała rozwój połączeń krajowych, które planowała uruchomić w sezonie zimowym. Zwiększyć się miała liczba połączeń z Gdańska do Wrocławia i Katowic, z dwóch do czterech dziennie. Dotychczas z Gdańska można było się dostać do Warszawy, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Łodzi. Najtańsze bilety w OLT Express kosztowały 99 zł, ale dzieci mogły lecieć za połowę tej ceny.

Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?

Tymczasem od 12 sierpnia pozostaną jedynie połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic oraz z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Szczecina i Rzeszowa. Spółka twierdzi, że spowodowane jest to wycofaniem z floty samolotów ATR 42 i ATR 72. Loty mają teraz obsługiwać samoloty typu Airbus. Spółka chce także zakończyć promocję, dzięki której połowa miejsc w samolocie sprzedawana jest za 99 zł. Teraz jedynie 30 pierwszych miejsc w airbusach będzie oferowana w promocyjnej cenie.

Jeszcze przed wejściem na rynek nowych linii lotniczych eksperci przestrzegali, że rynek lotniczych przewozów krajowych jest trudny.

- Rynek lokalny może opanować jedna spółka, jednak będzie ona musiała zainwestować spore pieniądze i przetrwać trudny początkowy okres działalności - skomentował dla Trojmiasto.pl Grzegorz Sobczak, ekspert ds.lotnictwa cywilnego i redaktor naczelny pisma "Skrzydlata Polska".

To nie jedyny problem lotniczej spółki. Niedługo może ona całkowicie stracić licencję co uniemożliwi jej prowadzenie działalności. Urząd Lotnictwa Cywilnego zażądał od OLT Express sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Podobne kłopoty ma samo Amber Gold. W czerwcu Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku zobowiązał Amber Gold do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2010 pod rygorem nałożenia grzywny. Spółka miała przedstawić pełne wyniki finansowe na konferencji prasowej jaką zwołała w ubiegłym tygodniu. Nie doszło jednak do prezentacji. Jak zapowiada spółka, wyniki Amber Gold mamy poznać za ok. miesiąc.

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • to było do przewidzenia ale co ludzie skorzystali to ich i dzieki temu przynajmniej ceny spadły na eurolot

    zawsze cos

    • 3 0

  • to na jaka cho....

    zawracali d... ???????

    • 1 0

  • a Amber nie może

    opchnąć paru sztabek złotka i platyny ? przeca tyle ich ma hehe ;) będzie jak znalazl na dalszą jazdę ... LOL !!

    • 6 0

  • nowe rozbudowane lotnisko

    to kpina organizacja haha nie ma obsługa heh beznadziejna

    • 0 2

  • Ludzie tyle narodu leci na bruk !!!

    PZU-1.000 osób na trawkę
    Nauczyciele-7.500na trawke
    Bomi- pracownicy na trawke
    itd.
    CHYBA DLATEGO CHCIANO ZALEGALIZOWAĆ ??? ŻEBY LUDZIE BYLI ŚLEPI CO SIE DZIEJE ???

    • 2 0

  • sonda nie na temat.
    Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?
    ano odpowiadam:
    1 częste zmiany godz odlotów,
    2 często trzeba latać turbośmigłowcami (dlatego OLT ma kłopoty)

    • 0 0

  • mira

    na czyje zlecenie działasz panie redaktorze, bo to, że na swoje to jest oczywiste każde wejście na tę stronę tylko panu przynosi profity i to nie małe- zniszczyć kogoś jest bardzo łatwo, ale odbudować zaufanie to już inna bajka, bierze Pan to na swoje sumienie, jeżeli tak to gratulacje i dobrego pseudo zadowolenia a konsekwencje na pewno Pana nie ominą czy dobre sam Pan to oceni.

    • 2 8

  • rodowe?

    Plichta nazwisko rodowe stefański...Czegoś nie rozumiem...To jakaś kobieta jest?????????

    a piszą, że te wałki robi facet lat 28, skazany prawomocnym wyrokiem, mający zarazem duże zaufanie u inwestorów.....Czegoś tu nie rozumiem...

    ludzie wytłumaczcie mi...To tylko w kraju o nazwie polska czy też w innych takie rzeczy dzieją się również?????

    deficytowa linia wykupiona od bankruta z niemiec...Tak?

    parabank założony legalnie, inwestorzy chyba normalni, co nie???

    ślą miliony na ambra...

    skazany kupuje dworek...

    wiarygodność rośnie...

    a tu bęc...

    lipiec 2012 wielka s... ....Inwestorzy p******i:)

    tosiema...Lub nie ma:)

    • 4 0

  • heheheh

    I co znowu was wydymałem olt zwijam, z ambera robie juz przelewy na sowje konta na kajmanach buhahahha polska to piękny kraj:):)

    • 3 3

  • Obawiałem się tego

    Leciałem tymi liniami, pozytywne wrażenia, ale od samego początku uważałem że 100 PLN to może być za mało...życzę im aby nie splajtowali, naprawdę ciekawa alternatywa wobec PKP i ciągnących się budów dróg...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane