• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express: mniej połączeń i kłopoty z licencją. Linia na sprzedaż

Robert Kiewlicz
25 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska. Port Lotniczy w Rębiechowie jest głównym węzłem przesiadkowym dla linii OLT. Zmniejszenie liczby lotów odbije się także na wynikach trójmiejskiego lotniska.

Linie OLT Express poinformowały, że likwidują blisko połowę dotychczasowych połączeń. Linia może też mieć kłopoty z licencją. Spółka nie przekazała sprawozdania finansowego za rok ubiegły Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Jeśli nie dopełni tego obowiązku do końca lipca to już w sierpniu samoloty OLT nie wystartują.



Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę. Od 12 sierpnia OLT Express zmniejsza siatkę połączeń krajowych prawie o połowę.
W środę, w Warszawie, odbyła się konferencja prasowa tego przewoźnika. Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający OLT Express stwierdził podczas niej, że "spółka nie zamierza ogłaszać bankructwa, ale łatwo nie jest". Amber Gold, do której należy OLT Express, rozważa też sprzedaż udziałów w spółce. Aktualnie AG prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Spółka przedstawiła też cząstkowe wyniki finansowe.

Jeszcze w czerwcu tego roku spółka zapowiadała rozwój połączeń krajowych, które planowała uruchomić w sezonie zimowym. Zwiększyć się miała liczba połączeń z Gdańska do Wrocławia i Katowic, z dwóch do czterech dziennie. Dotychczas z Gdańska można było się dostać do Warszawy, Szczecina, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa i Łodzi. Najtańsze bilety w OLT Express kosztowały 99 zł, ale dzieci mogły lecieć za połowę tej ceny.

Co jest największą niedogodnością przy korzystaniu z tanich linii?

Tymczasem od 12 sierpnia pozostaną jedynie połączenia z Gdańska do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Katowic oraz z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Szczecina i Rzeszowa. Spółka twierdzi, że spowodowane jest to wycofaniem z floty samolotów ATR 42 i ATR 72. Loty mają teraz obsługiwać samoloty typu Airbus. Spółka chce także zakończyć promocję, dzięki której połowa miejsc w samolocie sprzedawana jest za 99 zł. Teraz jedynie 30 pierwszych miejsc w airbusach będzie oferowana w promocyjnej cenie.

Jeszcze przed wejściem na rynek nowych linii lotniczych eksperci przestrzegali, że rynek lotniczych przewozów krajowych jest trudny.

- Rynek lokalny może opanować jedna spółka, jednak będzie ona musiała zainwestować spore pieniądze i przetrwać trudny początkowy okres działalności - skomentował dla Trojmiasto.pl Grzegorz Sobczak, ekspert ds.lotnictwa cywilnego i redaktor naczelny pisma "Skrzydlata Polska".

To nie jedyny problem lotniczej spółki. Niedługo może ona całkowicie stracić licencję co uniemożliwi jej prowadzenie działalności. Urząd Lotnictwa Cywilnego zażądał od OLT Express sprawozdań finansowych za rok 2011.

- Te sprawy regulują przepisy unijne i każda spółka powinna się do nich dostosować - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego. - Daliśmy spółce czas do końca lipca na złożenie sprawozdania finansowego zatwierdzonego przez biegłego rewidenta. Jeśli do tego nie dojdzie będziemy zastanawiać się nad dalszymi krokami. Możemy ograniczyć, zawiesić, lub cofnąć całkowici licencję spółce OLT Express.

Podobne kłopoty ma samo Amber Gold. W czerwcu Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku zobowiązał Amber Gold do złożenia sprawozdania finansowego za rok 2010 pod rygorem nałożenia grzywny. Spółka miała przedstawić pełne wyniki finansowe na konferencji prasowej jaką zwołała w ubiegłym tygodniu. Nie doszło jednak do prezentacji. Jak zapowiada spółka, wyniki Amber Gold mamy poznać za ok. miesiąc.

Miejsca

Opinie (254) ponad 10 zablokowanych

  • Tak jest panie plichta.

    • 3 1

  • Grunt że bilety sprzedane na pół roku naprzód (2)

    przynajmniej część, policzmy
    15 lotów dziennie x 200 miejsc x 30% obłozenia = 1000 x 200 dni x 99zł = 20 mln zł. Do tego pare kilo złota od Amber Golda i można lecieć ostatnim lotem czarterowym OLT na Kajmany.

    • 18 0

    • Dokładnie !!!

      • 3 0

    • małe szanse żeby sprzedali 30% pół roku naprzód

      tym bardziej, że 99zł kosztowały bilety tydzień przed odlotem. Kupuję czasem bilety LOTu i tam mają po 4(?) miejsca w promocji i spokojnie da się je kupić z półocznym wyprzedzeniem.

      • 1 0

  • szkoda szkoda to emerytów oszukanych (1)

    • 3 0

    • jak ktoś głupi to nie szkoda

      • 2 1

  • oszukanych w multikasie emerytow ktorzy sobie od ust odejmowali by ponownie zaplacic czynsz a nie Linilotniczych

    • 6 1

  • a teraz Zaplacą rachunki za wszysko..............

    • 5 0

  • sztandarowy przykład zarzynania konkurencji (3)

    Poczytajcie dokładnie komentarze :) Ani jednej skargi na nie zrealizowany bilet. Jeżeli już to "ojeju moja Pani co ja bendem mniała za misiąc bo se kupiłam bileta".
    Jest rozpacz graczy giełdowych. Jest złość LOTu. Są osobiste wycieczki do Prezesa, ale wszystko oparte na kruchej bańce mydlanej o żądaniu sprawozdania. Faktem jest, że na brak pasażerów to OLT nie może się uskarżać. Można piękny wykład dać na ekonomii o reakcji konkurencji. No i faktem jest, że za 99,- złotych to się długo nie polata, nawet nie pokaPKPowuje, a i PolskiBus też daleko nie zajedzie.

    • 7 9

    • tak, tak - ani jednej (2)



      wejdz na olt-express com pl

      • 3 1

      • On nie musi tam wchodzić... (1)

        ...on stamtąd jest :) PS. Piotrze - bańską mydlaną jest właśnie firma, która nie potrafi przedstawić sprawozdania. Życzymy jak najlepiej i OLT i nawet AG ale boimy się po prostu, że to wszystko klapnie...

        • 1 0

        • ja też się boje tego co będzie po dorżnięciu OLT. A przy okazji nie jestem stamtąd ani innej strony. Tylko mnie nie stać płacić blisko 1000 złotych za blisko 1000 kilometrów. Nie stać również na takie ceny naszego Skarbu Państwa płacącego za latanie posłów. Ponadto patrzeć trzeba umieć i wyciągać wnioski. PKP i LOT mając OLT w konkurencji będą zawsze siały niepewność nawet gdy to jest jak tutaj wiadomość "od sąsiadki". Jak mi wiadomo to co roku znaczące partie polityczne są przywoływane do wyjaśniania swoich sprawozdań. Czy ktoś kiedyś ogłosił, że zostaną wycofane z Sejmu ? Ile pociągów zostało wycofanych z racji niedostatecznej sprzedaży biletów - czy PKP z tego powodu miało chociażby drobne nieprzyjemności ? A jakość usług PKP wobec kupującego droższy bilet spadła prawie do poziomu kolei radzieckich.
          OLT padnie albo i nie, ale na pewno nie z braku klientów.

          • 0 0

  • SZKODA (1)

    Ale połączenie do tych wazniejszych miast zostają

    Niech JAK NAIDŁUŻEJ LATAJĄ
    W końcu kto chce latac LOTEM ZA 1000PLN? lub PKP 6 GODZIN

    • 10 0

    • 1000 ?

      za 200 mozna w 2 strony bez poblemu....

      • 1 0

  • Zabierajcie ludzie kase z Amber Gold

    niebawem plajta

    • 8 3

  • Zacznę latać dopiero jak......

    Stewardessy powinny byc bardziej skąpo ubrane oczywiście bardziej atrakcyjne fiko-mako ( tzw.Stow. Podniebnych rozkoszy)

    • 3 3

  • Jak z InPost (3)

    Widzę że mechanizm niszczenia konkurencji się w Polsce nie zmienił, tak jak poczta walczyła z InPostem tak teraz LOT i PKP walczy z OLT. Wiadomo ze w tej cenie latać sie nie da (99zl) ale gdyby nie OLT to w eurolocie bilety nadal by byly za 800zl miesiac przed wylotem. Mozliwe ze OLT padnie , sprzeda sie etc, ale moze troche Państwowe firmy sie obudza. bo na ta chwile OLT nie ma konkurencji. Co do finansowania OLT to nie jest jasne czy jest finansowane w 100% z AG, mozliwe ze finansowanie jest zupelnie inne i możemy nawet nie wiedzieć o co tak naprawdę chodzi. Ja leciałem z nimi do Krakowa w maju, po pierwsze 4 osoby pomijając oszczędność na noclegu, plus pkp lub paliwo, jak nie liczyć wyszlo taniej i to duzo tyaniej. Ja życzę OLT aby zostałą i latała dalej, nawet jesli bilety maja kosztować 199zl . Polska zasługuje na rewolucje w komunikacji, bo przed OLT byl u nas XiXw

    • 9 3

    • inpost obecnie maceny tylko 20groszy niższe niz poczta Polska i niema odziałów i skrzynek (2)

      nieoplaca sie mi jechac 10km bo 20 groszy taniej na poczte ide 3 minuty!!A inpost ma tylko punkty w warzywniakach i dziwnych miejscach

      • 0 0

      • przy duzym wysylaniu przesylek te 20gr robi roznice, co do reszty to pewnie masz racje, ale mi bardziej chodzilo o mechanizm. Tez bylo straszenie wymyslanie problemow etc.

        • 1 0

      • inpost ma przede wszystkim paczkomaty

        jestem głównie odbiorcą paczek, więc idę sobie z psem o 22 odebrać przesyłkę i jeszcze nigdy nie stałem w kolejce, dla mnie to spora zaleta.
        Na poczcie idę rano - emeryci itp. Idę przed 18 - kolejka bo każdy chce zdążyć przed zamknięciem. A w międzyczasie pracuję :(

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane