• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OPAT poczeka na pieniądze z Unii Europejskiej

Michał Sielski
17 lipca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Możliwość jazdy na wprost ma zlikwidować korki, które nie tylko w tym miejscu są latem codziennością. Niestety poczekamy na to dobre kilka lat. Możliwość jazdy na wprost ma zlikwidować korki, które nie tylko w tym miejscu są latem codziennością. Niestety poczekamy na to dobre kilka lat.

Wiceminister infrastruktury Radosław Stępień odwiedził Trójmiasto, by na własne oczy przekonać się czy nowe drogi są nam bardziej potrzebne niż innym regionom. Przyjechał nocą, unikając korków, więc wiceprezydent Gdyni Marek Stępa zabrał go na pouczającą przejażdżkę - w piątek po południu.



- Minister powinien zobaczyć dlaczego tak bardzo chcemy zbudować Obwodnicę Północną Aglomeracji Trójmiejskiej, która będzie przedłużeniem istniejącej obwodnicy Trójmiasta. Terapia szokowa zawsze odnosi najlepsze rezultaty - szelmowsko uśmiechał się Marek Stępa przed wyjazdem na rekonesans dróg w Gdyni i okolicach.

Marek Stępa wraz z marszałkiem województwa pomorskiego Mieczysławem Strukiem oraz pomorskim posłem Stanisławem Lamczykiem i dyrektorem gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Franciszkiem Rogowiczem próbowali przekonać wiceministra Radosława Stępnia, że OPAT jest Pomorzu niezbędny.

Wariant A. Wariant A.
Wariant B. Wariant B.
Wariant C. Wariant C.
Na razie zakończyły się konsultacje społeczne w sprawie budowy drogi, trwają analizy techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Wiele zależeć będzie od badań natężenia ruchu, ale nie trzeba być wielkim wizjonerem, by przewidzieć, iż w Redzie i Rumi, które OPAT ma omijać, wykażą niespotykaną gdzie indziej ilość samochodów - zwłaszcza teraz, podczas wakacyjnych wyjazdów.

Wariant D. Wariant D.
Wariant E. Wariant E.
Wariant F. Wariant F.
Budowa OPAT-u jest jednak bardzo droga, we wstępnych szacunkach mówi się o kwotach przekraczających 1 miliard zł. Dlatego samorządy z Pomorza chcą przekonać ministerstwo, że droga powinna mieć ststus krajowej - wtedy w większości finansowana byłaby ze środków centralnych i unijnych.

- To jedna z najdroższych inwestycji w całej Polsce. Dlatego decyzja zapadnie dopiero wtedy, gdy otrzymamy informację jaki budżet na drogi przydzieli nam Unia Europejska. OPAT jest analizowany jako droga krajowa, ale widzimy też jego regionalny charakter. W okresie wakacyjnym korzystaliby z niego jednak głównie mieszkańcy innych regionów Polski - mówi wiceminister. - Umówiliśmy się na kolejne spotkanie po wynikach pierwszych analiz. Wtedy będziemy rozmawiać o finansach - dodaje.

Dziś OPAT-u nie ma na liście dróg krajowych, przewidzianych do budowy w 2012 roku. - Mimo to jestem umiarkowanym optymistą, gdy przedstawimy wyniki analiz, będzie jasno widać jak bardzo droga jest potrzebna - podkreśla Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (61) 3 zablokowane

  • a Świstak siedzi

    i zawija te sreberka, zawija, zawija...

    • 4 1

  • OPAT

    Dlaczego wszystkie warianty tną Redę na części?!!! Należy wypuścić OPAT poza Redą do 216, a do Redy zrobić tylko zjazd !!! Działać póki czas na projektowanie, potem będą protesty i większy kłopot.

    • 7 1

  • Gdynia dała ciała z OPAT (2)

    Gdynia dała ciała z OPAT

    Gdańsk jakoś może sobie poradzić z południową obwodnicą!!

    • 8 4

    • taaaaa (1)

      to nie Gdańsk sobie radzi tylko GDDKiA robi co powinna, tylko kilkanascie lat za późno...

      • 4 1

      • No właśnie! Przecież Gdynia też chce żeby to im GDDKiA wybudowała. Nie widzisz tego?

        • 0 0

  • opat padł ofiarą politykierów. (1)

    w gdańsku rządzi po a w gdynii już nie, resztę sami sobie dopowiedzcie.

    • 6 3

    • Nie politykierów a słabego Prezydenta.

      • 0 1

  • logika(?) (1)

    "Wiele zależeć będzie od badań natężenia ruchu, ale nie trzeba być wielkim wizjonerem, by przewidzieć, iż w Redzie i Rumi, które OPAT ma omijać, wykażą niespotykaną gdzie indziej ilość samochodów - zwłaszcza teraz, podczas wakacyjnych wyjazdów."

    Jak OPAT może omijać Redę, skoro się w niej kończy? Warianty B i E oczywiście odpadają i tylko wariant C zakłada zjazd na obrzeżach miasta. Pozostałe zakładają po dwa zjazdy - na Władysławowo czy Hel oraz na Wejherowo...

    • 0 0

    • moze chodzi o to...

      że "leci" bokiem, z dala od DK 6 i osiedli w "centrum"...

      • 0 0

  • dlaczego w USA drogi sie nie topia a jest 40 (3-4 MIESIACE) i dlaczego maja po 6 -8 pasow w jedna strone? why?

    ja nie kumam kto budowal w PL drogi to jakis pacan skonczony ! to sa sciezki rowerowe a nie drogi! bye

    • 3 9

  • A ja Marek Stępnia zaprszam na ul. Chylońska!!!! tunel na Puckiej!!!

    a nie prowizoryczny remont na Północnej!!!

    • 4 0

  • O OPAT MOWI SIE OD LAT 50 I CO ? ? ? (3)

    OPAT jest potrzeny calemu TROJMIESCIU jak i RUMI REDZIE WEJHEROWIE PUCKOWI . O OPAT MOWI SIE OD LAT 50 I DO DNIA DZISIEJSZEGO DLA OPAT NIE MA KLIMATU BY GO ZBUDOWAC zarowno w Gdansku Sopocie Ddyni Rumi Redzie Wejherowie Pucku - mieszkancy TROJMIASTA i Malego Trojmiasta wraz z Puckiem powinni w obecnych jesiennych wyborach poprzec takich ludzi ktorzy maja sile przebicia i mozliwosci zbudowania OPAT oraz mieszkancy w/w powinni teraz przed wyborami naglosnic sprawe OPAT w TV PRASIE RADIU i organizowac protesty oraz spotkoania z wladzami i instytucjami odpowiedzialnymi za budowe OPAT . O OPAT mowi sie od lat 50 bez widoku naj ej zbudowanie oprocz jalowego gadania nic nie ma / drogi jak nie bylo tak nie ma - Panowie juz czas zakonczyc gadanie dla slowa przeciw slowu bo takei gadanie nic nie daje tym razem jest juz czas zabrac sie do ciezkiej roboty a mieszkancy TROJMIASTA powinni pogonic wszystkich odpowiedzialnych za nie budowanie tej drogi a tylko gadanie o tej drodze - czas do roboty Panowie gaduly pokazcie co potraficie.

    • 6 2

    • utworzmy organizacje spoleczne budowy OPAT

      miweszkancy Trojmiasta nie powinni narzekac na forum ....@Trojmiasto.pl ze wladze aglomercji Trojmiejskiej nic nie robia w przedmiotowej sprawie i ze dlugo stoi sie w korkach tylko powinni utworzyc Komitet Spoleczny Budowy OPAT lub utworzyc Grupe Inicjatywna Budowy OPAT, Fundacje Budowy OPAT, Spoleczny Zarzad Budowy OPAT itp itd i na forum ....@Trojmiast.pl powinny przeplywac informacje i dyskusje merytoryczne co zrobione i co nalerzy zrobic w tym temacie , poniewaz slowo przeciw slowu to tylko pusta gadanina i kielbasa wyborcza oraz temat wyborczy wladz dla mieszkoncow z ktorego nic nie wynika - dla przypomnienia o tej drodze mowie od lat 50 ubieglego stulecia ale tylko gada.

      • 0 2

    • (1)

      Zgadzam się, OPAT załatwi sprawę między innymi korków na odcinku Gdynia - Reda. Codziennie dojeżdżam do pracy z Wejherowa do Gdyni, kiedy wracam - korek ciągnie się od Hutniczej czy Morskiej w Gdyni do zjazdu na półwysep w Redzie. Najgorzej jest między Rumią a Redą - jest tam tylko jedna droga (nie licząc tej pod lasem, gdzie jest dziura w dziurze) i w chwili obecnej jest to jedyny dojazd z półwyspu do Trójmiasta. Interesowałem kiedyś się tą sytuacją, Auchan wybudował drogę w kierunku Redy i skończył ją w polu - jest to jedna alternatywa do krajowej 6stki, druga to wspomniana dziurawa droga pod lasem. Z lokalnej telewizji czy z portali internetowych dowiedziałem się, że władze Redy niejednokrotnie próbowały ruszyć te sprawy. Najpierw była to droga za Auchan, niestety nie udało się - najpierw Reda nie zgadzała się na warunki, a kiedy pozyskali już środki, żeby przystać na warunki Auchan, to z kolei Auchan odmówił. I tak stale w kółko, do tego jeszcze od czasu do czasu się wtrącała Pani Burmistrz z Rumi. Nic z tego nie wyszło. W tym miejscu chciałbym jeszcze przypomnieć o sprawie darmowych linii autobusowych, które obiecał Auchan - wyszło na to, że Rumia sama uruchomiła linię płatną do Auchan... Następnie Reda próbowała się dogadać z Rumią i zrobić drogę (po jednym pasie w jedną stronę) z tej dziurawej pod lasem. Z tego co pamiętam tutaj nawet padło absurdalne stwierdzenie, że "Reda chce wykorzystać bogatszego sąsiada". Rumia się nie zgodziła. Redy nie stać na budowanie drogi z własnej kieszeni, ostatnio Semeko zadeklarowało się wybudować drogę tak jak Auchan (budują tam Aquasferę i chcą alternatywnego połączenia z Rumią). Zobaczymy co z tego wyjdzie. Rumia nie dawała dofinansowania na przebudowę drogi pod lasem, mimo, że Pani Burmistrz robiła wszystko by do tego doszło. W tamtejszej Radzie Miasta słyszy się od ładnych kilkunastu miesięcy o tym, że "teraz najważniejsze są ratusz, deptak i komunikacja". Tutaj chciałbym przypomnieć, że ostatnio Rada Miasta Rumi odrzuciła wejście w spółkę SKM w wysokości symbolicznych 100 tys. zł - więc o jakiej komunikacji mówimy? O tej śmiesznej lini z Auchan do Janowa, w dodatku nie kursującej w niedziele? Reda się nie poddała i złożyła wniosek o dofinansowanie na budowę drogi pod lasem do Starostwa Powiatowego i takie dofinansowanie otrzymali. Powszechnie wszyscy mówią o tym, że to władze Redy są winne temu, że nie powstała do tej pory alternatywna droga. Wracając do finansowania SKM ze strony Rumi - ktoś z tamtejszej Rady Miasta wspominał o możliwości położenia dodatkowego toru przez SKM i wybudowania przystanku na wysokości Auchan. Jak można pleść takie głupstwa, wiedząc od pół roku, że będzie budowana tam droga i nie będzie tam miejsca na przystanek SKM (patrz - zdjęcia satelitarne Google!). To jest takie mydlenie ludziom oczu, im wcale nie zależy na budowie drogi w stronę Wejherowa - najprawdopodobniej stracą "atrakcyjność" i młodzi ludzie (małżeństwa), pracujący w Trójmieście, będą woleli mieszkać w tańszej Redzie (nie mając przy tym problemów z korkami na drodze). To takie moje dywagacje. Jeśli chcemy wybrać dobrą władzę, która będzie popierać OPAT, to najpierw uświadommy ludzi jak jest naprawdę. Jak będzie tak jak jest, to OPAT nigdy nie przejdzie, a wiadomo, że jest bardzo potrzebny.

      • 1 0

      • BRAWO ARTUR

        W NARODZIE BRAK ZRYWU I CHECI DZILANIA DLA DOBRA WSPOLNEGO WSZYSCY WOLA NARZEKAC NIZ ROBIC CO KOLWIEK NA RZECZ NOWEJ DROGI KTORA JERS W OBIEGU WIRTUALNYM OD 50 LAT

        • 0 0

  • Porazka

    nastepne 10 lat gnicia w korkach na chylonskiej hmm co za porazka nic tylko unikac tamtych okolic rozwojowej gdyni

    • 5 0

  • To normalne w Gdyni!!

    "To jedna z najdroższych inwestycji w całej Polsce. " to mnie nie dziwi. Estakada Kwiatkowskiego ,ostatni odcinek był również na czas kontraktowania najdroższą drogą. Prezydent i jego zausznicy to wielka porażka.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane