• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obejrzyj projekty Drogi Czerwonej i podyskutuj o nich

Michał Sielski
18 listopada 2023, godz. 18:00 
Opinie (245)
Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.

Na trzech spotkaniach z mieszkańcami w Gdyni oraz w Dębogórzu będzie można poznać warianty przebiegu Drogi Czerwonej, która ma być przedłużeniem obwodnicyMapka do Portu Gdynia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za 6 lat mocno wyeksploatowana estakada KwiatkowskiegoMapka zostanie odciążona.



Wierzysz, że Droga Czerwona powstanie do 2029 r.?

Dokumentację Drogi Czerwonej na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje firma Mosty Katowice, która za prace zainkasuje 8 mln zł.

Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
  1. węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  2. węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  3. węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.

Pierwszy odcinek będzie już niebawem miał koncepcję programową, a dwa pozostałe studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i nie pozwala na razie na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy.



Postęp prac pozwolił jednak na ogłoszenie terminów spotkań dotyczących budowy Drogi Czerwonej. Może w nich wziąć udział każdy, bez wcześniejszej rejestracji:
  • 22 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33Mapka w Gdyni,
  • 23 listopada w sali gimnastycznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, przy ul. Pomorskiej 30 w Dębogórzu,
  • 24 listopada w siedzibie Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości, przy ul. 10 Lutego 33 w Gdyni.

Wszystkie spotkania rozpoczynają się o godz. 17:00.


Projektanci przedstawią na nich warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Wysłuchają również opinii mieszkańców.

Uwagi będzie można przekazać osobiście, a także poprzez formularz, który będzie dostępny na stronie internetowej inwestycji - www.drogaczerwona.pl

Droga Czerwona - jak będzie wyglądać?



Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem Estakady Kwiatkowskiego.
Droga Czerwona ma mieć 9 km długości, z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu. Będzie miała status drogi głównej ruchu przyspieszonego. Na jej przebiegu będzie aż pięć węzłów drogowych, by praktycznie w całości przejąć tranzyt ciężkich samochodów do portu oraz obsługujących go firm. Dzięki temu ma odciążyć wyeksploatowaną, starszą część estakady Kwiatkowskiego.

- Nowe połączenie jest kluczowe dla gdyńskiego układu drogowego. Inwestycja zapewniająca niezbędny dojazd do portowych terminali z udziałem centralnego budżetu to efekt wieloletnich zabiegów i starań różnych środowisk. Drugi priorytet to oczywiście udrożnienie przeciążonej dziś estakady Kwiatkowskiego, którą do pracy i domów przemieszczają się codziennie tysiące gdynian - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt inwestycji szacuje się na ponad 2 mld zł. Dlatego właśnie nie ma szans na to, by droga powstała bez przerzucenia większości kosztów na budżet centralny. Prowadzeniem inwestycji zajmuje się Ministerstwo Infrastruktury.



Droga Czerwona: budowa do 2029 r.



Zgodnie z założeniami z 2022 r., dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Po jej weryfikacji i ewentualnym szybkim zatwierdzeniu przez GDDKiA przygotować będzie trzeba dokumentację niezbędną do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Dopiero po jej uzyskaniu mogą rozpocząć się główne prace projektowe, prowadzone przez wybranego wykonawcę, który ma być również odpowiedzialny za budowę trasy. Droga Czerwona ma być realizowana w formule "Projektuj i buduj" i powstać do 2029 r.

Droga Czerwona: informacje, terminy, koszty

Miejsca

Opinie (245) 10 zablokowanych

  • Obiecanki (3)

    Niedawno był artykuł że od Obłuża do Oksywia będzie wielka przebudowa od Października zaraz Grudzień a nikt jeszcze palcem nie kiwnął takie tempo tylko w Gdyni

    • 60 3

    • Z Estakady na Dolne Obłuże to chyba Kwiatkowskiego będziemy jeździć. Dopiero zaczną się korki, ale stan Unruga i Śmidowicza woła o pomstę do nieba.

      • 5 1

    • Obiecali

      Obiecali to obiecali, po co jątrzyć?
      Jeszcze prezes MTMu się obrazi i remontu nie będzie.

      • 6 3

    • Szynobus

      Nic nie ruszać z żadnymi robotami drogowymi ,zanim ruszy szynobus!

      • 0 0

  • brakuje węzła hutnicza

    • 6 1

  • (2)

    Wszystkie estakady są obrzydliwe, zwłaszcza kiedy przygłupy zaczną dewastować słupy, podpory, i teren pod estakadami. Tylko tunele w miastach dają najlepszy efekt, na nawet w czasie wojny mogą służyć jak schrony. Nasze miasta są brzydkie, brudne i zaśmiecone, zwłaszcza tam gdzie jest zieleń, czyli trawa, krzaki, drzewa. Won z lewicowymi planistami architektami, włodarzami miast.

    • 6 2

    • (1)

      Lewicowi architekci zaprojektowali, a lewicowy rząd zbudował w Hawanie podmorski tunel samochodowy. Wiem, bo jechałem nim osobiście. Zatkało kakao?

      • 1 2

      • Widzieć i to z daleka, to nie znaczy wiedzieć. Skoro nie wiesz, nie masz dowód, w postaci opinii, wiedzy technicznej, politycznej, to się nie wypowiadaj. A czy wiesz, że na Kubie jest jeszcze baza wojsk USA? Amerykanie też na Kubie mają duże wpływy, więc nie wiadomo kto i co tam projektuje i buduje.

        • 3 0

  • 2 miliardy (4)

    ma kosztować droga czerwona. Dla porównania: 2 miliardy dostał TVPis. 2 miliardy kosztował już przekop mierzei. Droga czerwona ma udrożnić jeden z głównych portów Polski i wzmocnić jej gospodarkę. Ale PiS wolał zbudować przekop dla jachtów i turystów. Na szczęscie ta księżycowa ekonomia się już kończy.

    • 7 10

    • (2)

      Zaraz będzie Tusk po raz trzeci premierem i wszystko się zmieni, czyli będzie tak samo , czyli jeszcze gorzej jak do roku 2015

      • 4 1

      • 8 lat PISu i zero efektów (1)

        • 1 3

        • jakie zero?

          Powstała Trasa Kaszubska a ta w opinii PO miała załatwić problem:

          2014
          "Jednym ze sztandarowych argumentów za budową OPAT, który przedstawiają parlamentarzyści i pomorscy samorządowcy, jest planowane wyprowadzenie ruchu tranzytowego z aglomeracji trójmiejskiej.
          Jak odpowiada wiceminister Klepacki, ten cel ma zrealizować planowana Trasa Kaszubska, która jest już ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jednak ewentualna decyzja o realizacji tej trasy jest wciąż uzależniona od poziomu unijnego dofinansowania na rzecz infrastruktury drogowej."

          Nie załatwiła?
          Co za pech...
          A może to nie w partiach problem, a w ekipie GDDKiA?
          I ułomności pomorskiego samorządu, który nie pilnuje interesów.
          Bo ma go zupełnie gdzie indziej... Ukryty za mitem "niepokornego przedmurza demokracji"...

          • 2 1

    • przekop wydreptały władze Elbląga...

      Wiedziały, jak znaleźć drogę do odpowiednich uszu...

      W Gdyni nikt z zarządców miasta za takimi rzeczami jak "czerwona" chodzić nie ma zamiaru, bo rosnący port nie jest im na rękę. Wolą swoje "małe" interesiki...

      • 2 0

  • Nonsens!! Tranzyt portowy leci głównie w kierunku skrzyżowań obwodnic Karwiny-Żukowo, Gdańsk-Warszawa i Gdańsk-południe Polski.

    Po co by miał ktoś nadrabiać wielkie koło z portu, zamiast od razu estakadą, to najpierw do Chyloni i wracać mijając estakadę? Będzie dłużej, jak w dużym korku! Nikt nie jedzie na wschód, bo tam najbliższy rozładunek dopiero Szczecin i Niemcy, które mają porty bliżej u siebie.

    • 2 6

  • droga czerwona

    Teraz kiedy władze chce przyjąć opozycja KO to mieszkańcy Gdyni mogą zapomnieć o tej inwestycji.

    • 7 2

  • Propaganda (1)

    Jaki sens budować terminal kontenerowy jak kawałka drogi nie potrafią wybudować.Pozatym i tak nie powstanie ten terminal bo to jak z drogą czerwoną propaganda obiecywanie.Gdynia że szczurkiem jest apolityczna i tu pieniądze nie docierają.

    • 3 3

    • z "zakopianka" jest polityczna?

      A wszystkie rządy potulnie ją budują...

      To nie polityka, to sprawność zarządcza i priorytety. Górale wiedzą, co im się opłaca i przy tym chodzą.
      Niezależnie od tego, jakie proporce powiewają nad siedzibą rządu.

      • 2 1

  • Czy ktoś realnie jeszcze na to liczy? (1)

    Mieszkam w Gdyni od urodzenia, 58 lat. Od zawsze infrastrukturą drogową nikt się tu nie liczył. Jak można być prezydentem miasta, przychodzić codziennie do pracy i widząc mapę miasta nie zastanowić się, nawet po paru latach - kurcze cała olbrzymia cześć mojego miasta, w przypadku jakiejkolwiek awarii/katastrofy jest odcięta praktycznie od świata... Niewiarygodne. Można się na tym nie znać... Zwołuje się expertow i daje się im zadanie - zrobić alternatywą drogę. Jak widać na świecie np Hamburg itp można poradzić sobie z portem i "wodą" w centrum miasta... Bez względu czy to jest tunel czy most...
    Droga Czerwona nie powstanie nigdy.
    Każdy kto jeździ codziennie ulicą Wiśniewskiego widzi i zdaje sobie sprawę, że nie ma na nią po prostu miejsca. Przecież nie dla tego Chinczycy kupili i przebudowali ogromne tereny po PKP na bocznice żeby teraz z tego rezygnować... Współczuję przyszłym pokoleniom...

    • 12 0

    • skoro masz tyle lat ile masz, to powienieneś pamiętać, że wyglądało to znacznie gorzej

      Wielki skok nastąpił "za Gierka". Praktycznie w pięć lat całkowicie zmieniono układ i jakość dróg.

      A potem przez 10 lat "wolności" Różowa, most przy Stoczni i dokończenie estakady...
      Przez ostatnie 20 lat praktycznie nic...

      Chińczycy nie kupili bocznic, remontuje je PLK.
      Zakres prac ogromny, ale mocno odtwórczy, bez krytycznego spojrzenia na fakt, że port i jego kolejowe zaplecze powstały prawie 100 lat temu. Można było, chociażby, uwzględnić fakt potrzeby linii pasażerskiej na Północ. Ale miasto biernie się przygląda, obrażone za "spalony" na "miedzytorzu".
      Po to PLK remontuje, aby Chińczycy albo kto inny kupił wodę i postawił na niej Port Zewnętrzny.
      Ale to wbrew oczekiwaniom miejskich notabli, bo im się marzy szybki pieniądz z deweloperki i "turystyki".

      • 4 0

  • Czy ktoś orientuje się co to za polityka tych PISowskich urzędów, że ich stron nie da się otworzyć z zagranicy?

    Chciałem zobaczyć tu wspomniana stronę GDDKiA ale przy włączanym VPN oczywiście strona jest nieosiągalna - tak jak wiele innych w tym dla przykładu strona lotto... :O)

    • 1 4

  • Wiśniewskiego do zaorania a Gdynia tam wydaje kase na buspas (1)

    jaki sens ma wydawanie naszych pieniędzy na buspas ul. Wiśniewskiego ? Odcinek II Drogi Czerwonej zakłada zbudowanie ul. Wiśniewskiego od nowa na tym odcinku? jest to jakoś synchronizowane ?
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Buspas-na-polnoc-Gdyni-powstanie-etapami-n182910.html

    • 7 0

    • "jest to jakoś synchronizowane"

      Nie jest...
      Ale to jest bardzo wygodna metoda na przepalenie kasy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane